Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair ei peri hintaa käsimatkatavatoista

Vierailija
16.05.2023 |

Käsimatkatavaroita saa olla se yksi. Niinkuin tähänkin saakka, vaikkei sitä olekaan noudatettu. Nyt sitä aletaan vihdoin noudattaa, hienoa!
Jos yrittää ottaa enemmän käsimatkatavaroita, ne menevät ruumaan, eivätkä ole enää käsimatkatavaroita, vaan matkatavaroita. Mikä tässä on taas näin vaikea ymmärtää? Eli eivät käsimatkatavarat maksa!
Olen todella tyytyväinen tästä uudistuksesta. Joka kerran Finnairilla lentäessäni muut matkustajat tulevat koneeseen älyttömien pakaasien kanssa, joita sullovat, työntävät, runnovat sinne yläsäilytykseen ja takkini menee aina kurttuun jne. Nyt se loppuu, HYVÄ!

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä muitakin kuin Finnair. Tuotako pitäisi tukea. Oma valintani on Lufthansa.

Vierailija
62/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin tähän puututaan. Järkeville matkustajille mikään ei muutu. Ei syytä huoleen.

Päinvastoin. 

Minulla ei koskaan ole muuta kuin se normaali yksi käsimatkatavara lentolaukku, jota ei enää sallita peruslipun hintaan.

Normaali käsimatkatavara lentolaukku on 55x40x23cm, joka on ollut Finnairin standardi tähän asti.

Kyse on täysin rahastuksesta.

Onko peruslippu kallistunut siis? Mä ymmärsin että ei, tulee yksi halvempi luokka lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaihtuu lentoyhtiö kokonaan. Olen jo aiemmin muutaman "syrjähypyn" toiselle lentoyhtiölle tehnyt, joten helppoa on jättää tämä rahastajayhtiö.

Vierailija
64/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin tähän puututaan. Järkeville matkustajille mikään ei muutu. Ei syytä huoleen.

Päinvastoin. 

Minulla ei koskaan ole muuta kuin se normaali yksi käsimatkatavara lentolaukku, jota ei enää sallita peruslipun hintaan.

Normaali käsimatkatavara lentolaukku on 55x40x23cm, joka on ollut Finnairin standardi tähän asti.

Onko peruslippu kallistunut siis? Mä ymmärsin että ei, tulee yksi halvempi luokka lisää?

Niinhän sitä luuli kun sitä kieroa viestiä luki. Olisivat vaan suoraan sanoneet ne korotuksen ilman monimutkaisia luokituksia, tasojuttuja ja muita hyväveliasiakkuuksia. lapsellista touhua leikkiä noilla bonuksilla ja monimutkaisilla luokitustasoilla.

Vierailija
65/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mammoilla ei ole rahaa, niin nyt eivät voi enää matkustaa, kun ei saa raahata kaikkea mukanaan koneeseen. 

Vierailija
66/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut pelkillä käsimatkatavaroilla kun en lyhyellä reissulla tarvitse enempää rojua. Mukana joko iso reppu tai rinkka ja pieni olkalaukku. Nytkö tuo reppu pitäisi laittaa ruumaan? Onpa vaivalloista lyhyen reissun takia.

Eli olet sellainen puoli omaisuutta mukana. Miksi et voi sitä isoa reppua tai rinkkaa laittaa ruumaan? Käsimatka on se dun pieni käsilaukkusi. Sä et varmaan tartte sieltä sun puolen hehtaarin matkakassistasi lennon aikana mitään?

Reppuni on ollut täysin aiempia käsimatkatavarasääntöjä noudattava tai itse asiassa hieman jopa pienempi. Olen laittanut sen ylälokeroon ja käsilaukun penkin alle. Niihin on mahtuneet hyvin muutaman päivän vaatteet. En ole niitä, jotka raahavat matkustamoon kolme kassillista tavaraa vaan sääntöjen mukaan on menty. Ruumaan en haluaisi laittaa, hidastaa matkantekoa ja saattaa kadota koko pakaasi.

Vierailija
67/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaihtuu lentoyhtiö kokonaan. Olen jo aiemmin muutaman "syrjähypyn" toiselle lentoyhtiölle tehnyt, joten helppoa on jättää tämä rahastajayhtiö.

Halpayhtiöillä ne vasta kalliit matkatavarat ovatkin! Alkuun näyttää niiiin edulliselta, mutta kun lisää ruumaan menevän + käsimatkatavaran, niin johan pompsahtaa. 😳

Vierailija
68/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. 

Siitäpä siitä. Finnair rimpuilee plussalla nipin napin, niin jotain pitää keksiä. Melko uusihan on tuo maksullinen istumapaikkakin.

Anteeks mitä? Maksullinen istumapaikka? Pääseekö seisten halvemmalla?

Ja yhtä en tajunnut tästä uutisoinnista: miten naisten pieni käsilaukku, sellainen overshoulder jonne mahtuu passi, luottokortti ja kotiavain? Tääkö nyt lasketaan siksi ainoaksi sallittavaksi käsimatkatavaraksi?

Vierailija
69/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö minkä kokoinen käsimatkatava sallitaan uuden normaalin lipun (Superlight) hintaan sisältyvänä? Ette? Sitä arvelinkin.

Joku pikku laukku kooltaan vastaa reilua naisten käsilaukkua. Mahduttava istuinpenkin alle. 40 x 30 x 15 cm.

Mun kaikki käsimatkatavaralaukut ovat olleet tätä suurempia tähän asti lennoilla. Kuten muillakin matkustajilla,  suurimmaksi osaksi.

Finnairin "lipunhintaan sisältyvää" laukkua ei siis ole juuri kenelläkään.

Heino "uudistus"?

Vierailija
70/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukku, joka on maximi 15 cm syvä (paksu). Käykääpä mittaamassa laukkunne. Saatatte pettyä.

Vierailija
71/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö käsilaukun lisäksi saa olla pientä matkalaukkua?

Laita käsilaukku sen toisen laukun sisään, niin saat ottaa.

Vierailija
72/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpayhtiöillä ne vasta kalliit matkatavarat ovatkin! Alkuun näyttää niiiin edulliselta, mutta kun lisää ruumaan menevän + käsimatkatavaran, niin johan pompsahtaa. 😳

Finnair on menossa tähän suuntaan. "Halpalentoyhtiö", eli kallis ja hankala.

Vierailija
73/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä muitakin kuin Finnair. Tuotako pitäisi tukea. Oma valintani on Lufthansa.

Meikä taas haluaa tukea suomalaisuutta (tiettyyn rajaan asti) olipa sitten ruisleipää, juustoa tai lentomatkailua.

Vierailija
74/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkalaukku, joka on maximi 15 cm syvä (paksu). Käykääpä mittaamassa laukkunne. Saatatte pettyä.

Kyllä meillä ainakin kaikki lentolaukut menee noihin mittoihin. Isot laukut ruumaan tietenkin.

Vierailija
75/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanairilla ollut jo kauan fiksu systeemi, jos ostat 10kg lentolaukun mukaan (repun lisäksi!!, repulla ei painorajaa) saat valita penkin koneesta ja pääset koneeseen priority boardin linjaa pitkin ensimmäisten joukossa ja saat laukkusi ylähyllylle.

Näiden jälkeen portilta otetaan sisään köyhät ja katsotaan ettei mukana tule lentolaikkua vaan pelkkä reppu.

Vierailija
76/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ootko tähän asti lentoyhtiön perusteella ostanut lennot? Mä oon aina verrannut hintoja ja valinnut halvimman vaihtoehdon. Ihan sama mikä yhtiö.

Vierailija
77/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentolaukku ja matkalaukku on kaksi eri asiaa. Ei matkalaukkuja ole tarkoitettu alunperinkään matkustamoon vietäväksi.

Vierailija
78/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin kaikki lentolaukut menee noihin mittoihin. Isot laukut ruumaan tietenkin.

Kaikki? Minä kun en usko sinua.

Vierailija
79/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua viimeksi kyrsi aivan vtusti (3vko sitten kun tulin Italiasta) kun puolet porukasta roudaa repun ja sitten vielä matkalaukun matkustamoon. Nämä valopäät tunkeet kaikki sinne lokeroihin penkkien yläpuolelle, ja me joilla on "vain" sallittu yksi matkatavara poljetaan se penkin alle.

Hyvä Finnair! Sopisi myös muidenkin ottaa tästä mallia. Jos on niin persaukinen ettei voi ostaa ruumaan laukkuaan niin jääkööt kotiin.

M46

Vierailija
80/131 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksuus menee kyllä, mutta leveys on yli sallitun. Täytyy ottaa jokin muu laukku siis jatkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme