Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset takaisin alipainoisena

Vierailija
16.05.2023 |

Oon tässä jonkin aikaa ollut avohoidossa anoreksiasta (ikää on 17). Käyn viikottain punnituksissa ja kotona on käytössä ns. Maudsleyn metodi eli perhe kattoo että noudatan ravintosuunnitelmaa. Tällä hetkellä on tullut painoa jo sen verran, että mulla alkoi kuukautiset. Näytän ulkoa päin normipainoiselta ja tunnen itteni kauniiksi, niin en tästä haluaisi lihoa enempää (tiiän että aika pinnallinen ajatus). Oon kuitenkin edelleen melko alipainoinen ja hoitajat aikovat laittaa osastolle, ellen saavuta sitä "normaalipainon" rajaa. Voiko mua ihan oikeasti pakottaa osastolle, vaikka hormonitoimintakin on normalisoitunut, vaan koska olen hieman alipainoinen? Tuntuu jotenkin epäreilulta. Olis kiva jos joku jakaisi kokemuksia yms.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää, että toivut kunnolla. Henkilökunnalla on paras kokemus anoreksian hoidosta, luota heihin.

Vierailija
2/3 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo vielä terveen mitoissa ja kun on anoreksia, ovat huolissaan miten käy, jos kuuri nyt lopetetaan. Se, että kuukautiset tulee ei vielä tarkoita sitä, että on terve. Mikä sun painoindeksi mahtaa olla, kun osastolla uhkailevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat sun mitat?