Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä tuppaudu illanviettoporukkaan, jos sinua ei erikseen pyydetä

Vierailija
14.05.2023 |

Minulla on eräs tällainen kaveri, joka satunnaisesti yrittää tuppautua mukaan, jos olen sopinut illanvietosta joidenkin muiden kanssa. Tämä on todella kiusallista. On tympeä sanoa päin naamaa, että ei käy, koska muutoin kyseessä on ihan hyvä tyyppi. En vain voi muiden puolesta luvata tuollaista asiaa ja jos näen esim työkavereita, niin en oleta kenenkään heistäkään tuovan mukaan ketään "ringin ulkopuolista tyyppiä". Älkää siis yrittäkö tunkea mukaan edes vihjailujen tasolla, jos ei teille sitä erikseen ehdoteta. Se asettaa toisen ihmisen todella epäkiitolliseen tilanteeseen.

Kommentit (584)

Vierailija
281/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit tunkee vaikka toisten kotiin väkisin. Perseensikiöillä ei ole kykyä hävetä mitään.

Maailma olisi ihana paikka ilman tunkeilijoita. Häpeä narsisti, sua ei kaivata missään.

Tämä. Kuvitellaan että ollaan laadukasta seuraa, ja silti kukaan ei kutsu sua mihinkään ja kutsut aina itse itsesi jotta saat hetken ajatella että olet "kutsuttu" :D Niin. Itsesi toimesta kutsuttu. 

Vierailija
282/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sosiaalisesti hyvin arka (kiitos traumaattisen lapsuuden). Olen kokenut tätä aloituksessa kuvattua tosi paljon. Ei haluta porukkaan mukaan. Monesti ei sanota suoraan, vaan ollaan sitten vain todella jäätäviä, että "tuppautuneella" (joka olisi vain halunnut seuraa ja tutustua uusiin ihmisiin) olisi mahdollisimman paska fiilis ja syyllinen olo. Jo valmiiksi epävarmana ja traumatisoituneena nää on olleet joskus todella lamaannuttavia ja ikäviä tilanteita, ja taatusti saavat lukkiutumaan yksin sisälle. Joskus on sanottu sitten suoraankin että sä et voi tulla, sua ei haluta, ja vitsit se tuntuu kyllä hirveältä. Ystäviä olen saanut ulkomaalaisista. He ovat todella avoimesti tutustumassa ja ottamassa mukaan. Ystävien illanvietto? Totta kai sä voit tulla! He ovat nähneet sen aran ulkokuoren läpi ja heihin on ollut ihanaa tutustua heidän avoimen ja ystävällisen asenteen takia. Suomalaiset ovat todella kehittymättömiä sosiaalisesti, kun on ne omat runkkuringit. Ei ihme, että Suomessa on niin paljon yksinäisyyttä. Se ei todellakaan aina ole yksinäisen vika vaan myös niiden, jotka sulkevat ulkopuolelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sosiaalisesti hyvin arka (kiitos traumaattisen lapsuuden). Olen kokenut tätä aloituksessa kuvattua tosi paljon. Ei haluta porukkaan mukaan. Monesti ei sanota suoraan, vaan ollaan sitten vain todella jäätäviä, että "tuppautuneella" (joka olisi vain halunnut seuraa ja tutustua uusiin ihmisiin) olisi mahdollisimman paska fiilis ja syyllinen olo. Jo valmiiksi epävarmana ja traumatisoituneena nää on olleet joskus todella lamaannuttavia ja ikäviä tilanteita, ja taatusti saavat lukkiutumaan yksin sisälle. Joskus on sanottu sitten suoraankin että sä et voi tulla, sua ei haluta, ja vitsit se tuntuu kyllä hirveältä. Ystäviä olen saanut ulkomaalaisista. He ovat todella avoimesti tutustumassa ja ottamassa mukaan. Ystävien illanvietto? Totta kai sä voit tulla! He ovat nähneet sen aran ulkokuoren läpi ja heihin on ollut ihanaa tutustua heidän avoimen ja ystävällisen asenteen takia. Suomalaiset ovat todella kehittymättömiä sosiaalisesti, kun on ne omat runkkuringit. Ei ihme, että Suomessa on niin paljon yksinäisyyttä. Se ei todellakaan aina ole yksinäisen vika vaan myös niiden, jotka sulkevat ulkopuolelle!

Eli ihmiset pitää pakottaa kavereiksi. Ei toimi. Jos ystävystyminen ei tapahdu luonnostaan, se ei ole tarkoitettu. Löydät ystävät muualta, niinkuin totesit 

Vierailija
284/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpas ahdasmielinen, mutta niin tyypillinen suomalainen. Maailmalla toimitaan hieman eri tavalla. Suomi onkin sellainen junttikeidas että ei mitään rajaa.

Onko sulla jokin kehitysvamma? Että muualla saa käyttäytyä huonosti?

Vierailija
285/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vaistoaa, onko toivottua seuraa vai ei. Hoksnokkaa ja ohutta ihoa se tietysti vaatii.

Vierailija
286/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mie vaan tuun halusit tai et. 💃

Oikea asenne! :D 

Vierailija
287/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pahoillani puolestasi, sulla on käynyt myös huono tuuri, kun olet törmännyt noihin ihmisiin ja se tosiaan kasvattaa kierrettä.

Minä en pysty mitenkään käsittämään sitä, että jos muka olen ystävä jonkun kanssa, hän ei voisi tulla mukaan, kun tapaan muita ystäviäni. Mulla on tietty kaveripiiri tietysti myös, jonka kanssa ollaan oltu pidempään ystäviä, mutta se laajenee ja vaihtelee koko ajan. Milloin mukana on koko ydinporukka (7 ihmistä), milloin pienempi, milloin on mukana joku, joka ei ole aiemmin ollut, milloin joku, joka on joskus ollut, mutta ei nyt pitkään aikaan. Harvoin tosin käy niin onnekkaasti, että kaikki pääsee, mutta pääsi tai, mukaan mahtuu kyllä kaverin kavereita.

Päinvastoin, kerromme toisillemme, että hei tapasin tosi hyvän tyypin, tekin tykkäisitte siitä, kysyn mukaan toukokuun tapaamiseen! Vielä ei ole tullut mitään tuollaista älytöntä vastaan, että muka ei voitaisi heittää sisäpiiriläppää, totta kai voimme. Kaikki vitsit ei uusille aukea, entäs sitten. Ja toisaalta ollaanpas rehellisiä: ei se meidänkään sisäpiiriläppä nyt mitään NIIN ihmeellistä ja älyllistä ja aivan uniikkiin elämään perustuvaa ole, ettei sitä tajua, vaikka ei paikalla olekaan ollut...

Vierailija
288/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jätät kavereita porukan ulkopuolelle? Eikö tuollainen ole tapana lähinnä ala-asteen kiusaamisissa?

Koska eri yhteyksistä tutut ihmiset eivät keksi toisilleen mitään järjellistä sanottavaa.

Minä en raahaa sukelluskavereita mukaan jos menen työkavereiden kanssa kaljalle jne.

Lisäksi se yksi eri porukasta -tuttu tuntisi vain itsensä todella ulkopuoliseksi.

Kaikkihan me olemme polttareissa nähneet, miten kiusallista on kun ainoa yhdistävä tekijä joukossa on se, että kaikki tuntevat morsiamen. Ai että ne on hauskoja juhlia.

Tämähän on aivan älytön ajatus. Sekä sukeltajia että työkavereita yhdistää ihmisyys. Heitä voi yhdistää lisäksi vaikka musiikkimaku, vanhat autot, se että ovat erityislasten vanhempia, jne jne. Ja ehkä työkaveri on pitkään miettinyt sukellusharrastuksen aloittamista ja kuulisi siitä mielellään? Mä ainakin kuulisin vaikka varmasti sukeltamista en aloittaisikaan!

Mielenkiintoistahan tässä on, että nähtävästi nämä ihmiset, jotka taitavasti lokeroivat ihmiset sukeltajiin, insinööreihin, sairaanhoitajiin, jne ITSE nähtävästi kuitenkin näkevät sukkuloivansa ryhmien välillä suveneeristi.

He näetsen ovat ihmisiä, jotka juttelevat järjellisesti joka porukassa, raukkaparka kaverinsa toki tietysti eivät, siksi näitä kavereita pitää holhota pitämällä heidät omaksi parhaakseen omissa karsinoissaan, jonne järjellinen jokapaikanjuttelija aina sopivasti välillä väläyttää valovoimaisen persoonansa loistetta.

Vierailija
289/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jätät kavereita porukan ulkopuolelle? Eikö tuollainen ole tapana lähinnä ala-asteen kiusaamisissa?

Koska eri yhteyksistä tutut ihmiset eivät keksi toisilleen mitään järjellistä sanottavaa.

Minä en raahaa sukelluskavereita mukaan jos menen työkavereiden kanssa kaljalle jne.

Lisäksi se yksi eri porukasta -tuttu tuntisi vain itsensä todella ulkopuoliseksi.

Kaikkihan me olemme polttareissa nähneet, miten kiusallista on kun ainoa yhdistävä tekijä joukossa on se, että kaikki tuntevat morsiamen. Ai että ne on hauskoja juhlia.

Tämähän on aivan älytön ajatus. Sekä sukeltajia että työkavereita yhdistää ihmisyys. Heitä voi yhdistää lisäksi vaikka musiikkimaku, vanhat autot, se että ovat erityislasten vanhempia, jne jne. Ja ehkä työkaveri on pitkään miettinyt sukellusharrastuksen aloittamista ja kuulisi siitä mielellään? Mä ainakin kuulisin vaikka varmasti sukeltamista en aloittaisikaan!

Mielenkiintoistahan tässä on, että nähtävästi nämä ihmiset, jotka taitavasti lokeroivat ihmiset sukeltajiin, insinööreihin, sairaanhoitajiin, jne ITSE nähtävästi kuitenkin näkevät sukkuloivansa ryhmien välillä suveneeristi.

He näetsen ovat ihmisiä, jotka juttelevat järjellisesti joka porukassa, raukkaparka kaverinsa toki tietysti eivät, siksi näitä kavereita pitää holhota pitämällä heidät omaksi parhaakseen omissa karsinoissaan, jonne järjellinen jokapaikanjuttelija aina sopivasti välillä väläyttää valovoimaisen persoonansa loistetta.

🤣 Lisäksi nämä ihmiset pitävät itseään superystävinä, jotka ovat aina toivottuja kaikkialle. Ikävä kyllä yleensä ovat jyrääviä persoonia, jotka saavat vaikutusvaltansa alle juuri vähän huonommalla itsetunnolla varustettuja, joita sitten pompottelevat ja käyttävät hyväkseen omina likasankoinaan ja huoletta dumppaavat kun parempaa seuraa on tarjolla.

Vierailija
290/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä runkkurinkejä kutsutaan ystäväporukoiksi. Sellaisiksi ihmisiksi jotka viihtyvät toistensa seurassa.

Kenenkään ei ole pakko viettää aikaa ihmisen kanssa josta ei pidä, paitsi ehkä työpaikalla.

Vierailija
291/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, uskonko juttuasi.

Olen ollut suomenruotsalaisissa ystäväporukoissa (mieheni vupksi) suomenkielisenä. He joutuu joko muuttamaan puhekielensä suomeksi tai minä en pysty osallistumaan kunnolla. Eli en viihdy.

Ne ulkomaalaiset ystäbåporukat muka kutsuvat suomalaisen mukaan. Epäuskottavaa. He haluavat tietty puhua omaa kieltään ja olet muutenkin liian erilainen, kun et kuulu kulttuuriin. Ts sinut on huomioitava koko ajan.

Vierailija
292/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pahoillani puolestasi, sulla on käynyt myös huono tuuri, kun olet törmännyt noihin ihmisiin ja se tosiaan kasvattaa kierrettä.

Minä en pysty mitenkään käsittämään sitä, että jos muka olen ystävä jonkun kanssa, hän ei voisi tulla mukaan, kun tapaan muita ystäviäni. Mulla on tietty kaveripiiri tietysti myös, jonka kanssa ollaan oltu pidempään ystäviä, mutta se laajenee ja vaihtelee koko ajan. Milloin mukana on koko ydinporukka (7 ihmistä), milloin pienempi, milloin on mukana joku, joka ei ole aiemmin ollut, milloin joku, joka on joskus ollut, mutta ei nyt pitkään aikaan. Harvoin tosin käy niin onnekkaasti, että kaikki pääsee, mutta pääsi tai, mukaan mahtuu kyllä kaverin kavereita.

Päinvastoin, kerromme toisillemme, että hei tapasin tosi hyvän tyypin, tekin tykkäisitte siitä, kysyn mukaan toukokuun tapaamiseen! Vielä ei ole tullut mitään tuollaista älytöntä vastaan, että muka ei voitaisi heittää sisäpiiriläppää, totta kai voimme. Kaikki vitsit ei uusille aukea, entäs sitten. Ja toisaalta ollaanpas rehellisiä: ei se meidänkään sisäpiiriläppä nyt mitään NIIN ihmeellistä ja älyllistä ja aivan uniikkiin elämään perustuvaa ole, ettei sitä tajua, vaikka ei paikalla olekaan ollut...

En minä tajua aina edes armaan puolisoni heittämää läppää. Että jos seurassa viihtyminen (tai edes mukaan pyytäminen?!) on siitä kiinni, niin ei hyvältä näytä. 

Vierailija
293/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan voi todellakaan ottaa ulkopuolisia ihmisiä mukaan työporukan illanviettoon. Mitä ihmeen työtä te teette jos tuo olisi sallittua?

Vierailija
294/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, uskonko juttuasi.

Olen ollut suomenruotsalaisissa ystäväporukoissa (mieheni vupksi) suomenkielisenä. He joutuu joko muuttamaan puhekielensä suomeksi tai minä en pysty osallistumaan kunnolla. Eli en viihdy.

Ne ulkomaalaiset ystäbåporukat muka kutsuvat suomalaisen mukaan. Epäuskottavaa. He haluavat tietty puhua omaa kieltään ja olet muutenkin liian erilainen, kun et kuulu kulttuuriin. Ts sinut on huomioitava koko ajan.

Sinun kielitaidottomuutesi ei toki määrittele meitä muita.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta omassa kaveripiirissäni on paljon ulkomaalaisia, siis eri maista muuttaneita, meidän yhteinen kieli on englanti, jota kaikki osaavat hyvin. Ruotsinkielisten kanssa toiminta on yksinkertaista: puhutaan, mitä osuu. Usein siis kaveri kysyy ruotsiksi ja minä vastaan suomeksi, sen verran molemmat osaavat, että kun ei asiaan kiinnitä liikaa huomiota, hyvin sujuu.

Lisäksi nykyään ainakin nuoremmista suurin osa ruotsinkielisistäkin osaa niin hyvää suomea (ja suomenkieliset ruotsia), että ei tuo ongelma ole.

Vierailija
295/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan voi todellakaan ottaa ulkopuolisia ihmisiä mukaan työporukan illanviettoon. Mitä ihmeen työtä te teette jos tuo olisi sallittua?

Sellaista, jossa työporukan illanvietto on sallittua myös muualla kuin työnantajan järjestämissä puitteissa.

Vierailija
296/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on niin uskomattoman tilannetajuton, mölö ja sosiaalisesti typerä että kutsuu itsensä kysymättä muiden ihmisten yksityistapaamisiin, matkoille ja mökeille niin saakin oppia kantapään kautta lievää syrjimistä että oppii. Uskomatonta, että tällaisia vielä puolustellaan täällä. Yksinäisten huomiointi muutoin on eri asia.

Jos ystäväni tai tuttavani kertoo tapaavansa pitkästä aikaa vaikka lapsuudenystävänsä niin tottakai oletan että he haluavat olla rauhassa ja jutella pitkästä aikaaenkä kysele Jaa mihin menette? Voinko minäkin tulla?

"Mustakin olisi kiva mökkeillä!" "Minäkin tulen". Juu et tule. Ja ihan muuten fiksutkin ihmiset tekevät tätä.

Yksi ihmisryhmä on se joka raahaa jotain tuttaviaan tai puolisojaan kysymättä mukaan.

Vierailija
297/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on kiusallista, jos esim menen vanhojen työkavereiden kanssa kerran vuodessa terassille ja siihen sit liimautuu joku ylimääräinen mukaan. Ei ole ihan sama tunnelma. Ei viitsi niitä vanhoja työjuorujakaan jauhaa, kun pitää sille ylimääräiselle kertoa kaikki taustatkin. Joskus sitä vaan haluaa viettää aikaa tiettyjen ihmisten kanssa.

Vierailija
298/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisfibat tästä kyllä lähtee. Yleensä on hyvä ottaa  mukaan muitakin, sehän se on idea kaikessa kanssakäymisessä. Pelkäätkö, että menetät kaverisi tälle uudelle?

Hyvä ottaa mukaan muitakin? Mitä tämä edes tarkoittaa:D. Onko sinulle tuttuja käsitteet ystäväpiiri tai sosiaalinen verkosto? Mennään tässä nyt miehen kanssa pitkästä aikaa yhdessä ulos ja naapurin tilannetajuton mt-potilas tulee mukaan koska päätti ängetä.

Vierailija
299/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se kaveri saa tietää, että missä ja milloin tapaat työkavereitasi? Jos et halua häntä mukaan, niin älä nyt hyvänen aika kerro sille.

Mutta on Kyllä outoa, että joku tuppautuu ulkopuolisen työkaveriporukan mukaan. Ei ihan fiksua toimintaa.

Vierailija
300/584 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaisessa työpaikassa on voinut. Ei tietenkään työpaikan järjestämiin ja maksamiin tilaisuuksiin, mutta kaikki varmaan tämän eron ymmärtävät, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi