Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä tuppaudu illanviettoporukkaan, jos sinua ei erikseen pyydetä

Vierailija
14.05.2023 |

Minulla on eräs tällainen kaveri, joka satunnaisesti yrittää tuppautua mukaan, jos olen sopinut illanvietosta joidenkin muiden kanssa. Tämä on todella kiusallista. On tympeä sanoa päin naamaa, että ei käy, koska muutoin kyseessä on ihan hyvä tyyppi. En vain voi muiden puolesta luvata tuollaista asiaa ja jos näen esim työkavereita, niin en oleta kenenkään heistäkään tuovan mukaan ketään "ringin ulkopuolista tyyppiä". Älkää siis yrittäkö tunkea mukaan edes vihjailujen tasolla, jos ei teille sitä erikseen ehdoteta. Se asettaa toisen ihmisen todella epäkiitolliseen tilanteeseen.

Kommentit (584)

Vierailija
581/584 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit aikuiset eivät sulje kavereitaan ja tuttaviaan ulos porukasta. Tällaista saatetaan harrastaa ehkä lastentarhassa ja alakoulussa, mutta ei se ole hyväksyttävää tuolloinkaan. 

Itse en todellakaan haluaisi olla mukana kaveriporukassa, jossa suljetaan yksinäiset ulos yhteisistä illanvietoista. Yksinäisyyttä ei torjuta syrjimällä, vaan ottamalla kaikki mukaan. Mukavimmat illanvietot ovat olleet sellaisia, jonne kaikki ovat olleet tervetulleita ja saaneet vapaasti olla rennosti omana itsenään.

Itse en ole koskaan ajatellut, että tunnen liikaa ihmisiä, enkä enää halua tutustua uusiin ihmisiin. Ja tämän sanoo sinkkumies, joka kokee olevansa hieman sisäänpäin kääntynyt erakko.

Vierailija
582/584 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs tällainen kaveri, joka satunnaisesti yrittää tuppautua mukaan, jos olen sopinut illanvietosta joidenkin muiden kanssa. Tämä on todella kiusallista. On tympeä sanoa päin naamaa, että ei käy, koska muutoin kyseessä on ihan hyvä tyyppi. En vain voi muiden puolesta luvata tuollaista asiaa ja jos näen esim työkavereita, niin en oleta kenenkään heistäkään tuovan mukaan ketään "ringin ulkopuolista tyyppiä". Älkää siis yrittäkö tunkea mukaan edes vihjailujen tasolla, jos ei teille sitä erikseen ehdoteta. Se asettaa toisen ihmisen todella epäkiitolliseen tilanteeseen.

Siis miten tämä tilanne käytännössä menee?

Kerrotko kaverillesi "Ihanaa!!! Olemme järkkäämässä upeaa illanviettoa perjantaiksi ja hauskaa tulee o-le-maan, juhuuuuu". Sinähän tässä olet typerys jos kerrot kaverillesi illanvietoista, joihin hän ei ole tervetullut. Sano vain että perjantaina on muuta menoa.

Sinä tässä olet kiusallisen tilanteen järjestänyt, jos olet välittänyt kaverillesi tiedon illanvietosta, johon hän ei ole kutsuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/584 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin suomalaista. Ulkomailla kaikki kaverit ja kaverinkaverit saa tulla mukaan kaikkeen jos haluaa. The more the merrier, eikö? Täällä on just tämän takia yksinäisiä.

Joo, Suomessa on ihanaa ja suomalaiset monessa suhteessa ihania, mutta tämä on ihan aito handicap kulttuurissamme.

Olen aina itse saanut ystäviä helposti ja piirit on laajat. Olen juurikin se, joka kutsuu johonkin baari-iltaan sen, jolla ei ole menoa. Tapani on kysyä porukalta, ja odotan, että aikuiset ihmiset avaavat suunsa, jos ei sovi - joskin jossain baari-illan kaltaisessa kontekstissa pitäisin vähän ummehtuneena mutta ok. Sitten on ne intiimit ajanvietot - jos joku kysyy, sanon että ois mahtavaa mut tää on sen luontoinen et rupatellaan kaksin/kolmin ja siihen on harvoin mahis eli ei tällä kertaa. Joskus sanon et hei liity seuraan vaikka pari tuntia myöhemmin niin saadaan eka kahdestaan rupateltua

Suomessa on aikuisiällä hyvin vaikeaa tutustua keneenkään. Kaikilla on jo ne omat "porukat" joihin ei mielellään oteta ketään mukaan, tai sitten kyräillään ja väistellään asiaa. Pitäisi vaan rohkeasti tutustua ihmisiin ja ehdottaa kaikenlaista, mutta se on sitten kuitenkin liian outoa.

Vierailija
584/584 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin missä hän ilmaisee halunsa tulla mukaan?

No ihan puhelimen välityksellä puhumalla tai vaikkapa whatsapp-viesteillessä. Noilla sitä nykyään pääsääntöjään kommunikoidaan.

Ap

No, mistä hän tietää menoistasi? Miksi kerrot, jos et halua mukaan? :D

Eli omat menot pitää salata kaikilta niiltä, joita ei aio kutsua mukaan? :D

Ok. Tämä siis ratkaisu! Pitääkin miettiä tarkkaan keille puhuu ohimennen mistäkin menoista :D

Mulla on yksi kaveri, joka mainostaa isoon ääneen juttuja joita on menossa muiden kanssa tekemään. En tiedä miksi tai mitä reaktiota hän minulta odottaa.

Ne jutut on oikeasti ihan arkisia. Käyvät vaatekaupassa tai mäkkärillä. Mutta hän puhuu niistä kuin viikonloppumatkasta Roomaan tai joogaretriitistä Balille. Se on outoa.

Vielä oudompaa olisi, jos hän hehkuttaisi jotain yhteisten kavereiden kanssa järkättäviä juhlia, joihin ei halua minua paikalle. Sellaisen toki ymmärtäisin jos puhuisi jostain vanhan kaveriporukan bileillasta tai illanvietosta työkavereiden kanssa. Sellaisista puhuminen on normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän