Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mummu, joka auttaa ja hoitaa, mutta surettaa

Vierailija
14.05.2023 |

Tuntuu pahalta, puran tänne, en muualle kehtaa.
Olen neljän mummu, kaikki lapset ovat poikani perheessä.
Hoidan lapsia paljon ja autan muutenkin, käyn kaupassa ja kuljetan lapsia harrastuksiin ja lainaan autoani, ostan vaatteita.
Nyt on äitienpäivä ja taas minut ohitetaan, miniä vie katraansa katsomaan äitiään, jota näkevät kaksi kertaa vuodessa ja joka ei ole koskaan itse käynyt perheen luona, ei edes nähnyt heidän uutta taloaan. Eikä koskaan ole lapsia hoitanut.
Tyttäreni onneksi tulee miehineen kahville ja tuo herkut tullessaan, heillä ei ole lapsia vaikean sairauden takia.
Surettaa tosi paljon.
Enkä minä lahjoja kaipaa, mutta olisipa kiva kun muistettaisiin eikä aina vaan vaadita.
Kun viimeksi hoidin lapsia, toivotin tervetulleeksi kahville, miniä tuumasi, että menemme äitini luo, poikani yritti lempeästi sanoa, että käydään hänen luonaan lauantaina, ei sopinut miniälle, nosti minun kuullen rähäkän.
Päätin, että kun miniä pyytää apuun seuraavan kerran, sanon, että en pääse. Nyt loppuu minun voimat.
Anteeksi valitus.
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja mummuille!

Kommentit (452)

Vierailija
241/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi asuu lähellä ja nähdään usein. Oltiin ekan kerran mun äidin luona viettämässä äitienpäivää kymmeneen vuoteen. Hän siis asuu kauempana. Anoppi tietysti loukkaantui.

Mutta ei anoppikaan voi kuvitella olevansa maailmannapa.

-miniä

Vierailija
242/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poikasi osaa muistaa äitiään? Miniän syykö se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaistakaan ongelmaa ei olisi, jos miehet ottaisivat kohteliaita aasialaisnaisia.

Mitäs sitten, kun ne aasialaisnaiset haluavat lähteä äitinsä luo viettämään äitienpäivää?

Joo tai kun ne tuo oman äitinsä nurkkiin asumaan. Tämä on ihan tositarina. Ensin tuli uusi ihana rouva, sitten rouvan äiti. Kohteliaasti tietysti kysytään, mutta jos vastaus on, että ei sovi ottaa, niin onkin kohta edessä kämppä tyhjänä-tilanne.

Vierailija
244/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, ap kuulostaa kauhujen anopilta. Itsesäälissä kieriskelevä, syyllistävä ja vaikuttaa myös huolestuttavan läheisriippuvaiselta..

Vierailija
245/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kieltänyt miestäni muistamaata äitiään. Itseasiassa olen aina se joka patistaa soittamaan ja käymään ja ostamaan lahjan ym.

Anoppi varmaan luulee, että poikansa ei saa käydä äidillään. Totuus on, ettei vaan halua. Äitinsä on niin hankala.

Vierailija
246/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun ketju, joku in nostanut. Oli kivat juhlat meillä, tytär ja vävy kävivät, kaikki herkut toivat tullessaan, ja sain heiltä myös isohkon talletuksen tililleni kesäkukka-amppeleita varten, ylenpalttista on nyt, vaikka kerroin, kun tyttö kysyi, että kakku olisi ihana ja se riittää. Olen kiitollinen.

Miniäkin muisti, soitti jokin aika sitten, että hänellä on huomenna ripsihuolto, ja minun pitää tulla lasten kanssa n. kolmeksi tunniksi. Ei edes onnitellut. Mummulla on muuta menoa huomenna. Sellaista se on elämä.

Hyvää äitienpäivää kaikille meille, tässä ketjussa julmin sanoin haukutuille, mummuille ja äideille. . Kyllä me selvitään tästäkin.

Vierailija
247/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta uhriutuminen. Miniävihasi kuulostaa marttyyrimaiselta ja seksistiseltä. Poikasi on aikuinen ihminen, hänellä on yhtä suuri mahdollisuus vaikuttaa siihen missä he viettävät äitienpäivää. Miksi syytät tästä miniää etkä poikaasi? Mikäli tuntuu että he eivät osoita riittävästi arvostusta sinua kohtaan, ota asia poikasi kanssa asiallisesti puheeksi. Voi olla että he eivät ole hoksanneet edes ajatella asiaa.

Auttamisen suhteen on myös turha uhriutua. Auta vain sen verran kuin itse oikeasti haluat. On sinun oma valintasi olla avuksi ja on epäreilua syyllistää toisia siitä jälkeenpäin.

Vierailija
248/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän siitä toisesta mummosta tuntuu, kun sinä saat olla lastenlasten ja hänen tyttären perheen elämässä tiiviisti läsnä?

Ja nyt vielä kielletään äitienpäivänä menemästä, kun seuraavan kerran nähdään ehkä jouluna?

- minäminäminä

Vierailija
249/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaistakaan ongelmaa ei olisi, jos miehet ottaisivat kohteliaita aasialaisnaisia.

He toki huolehtivat myös kotimaahan jääneistä perheistään lähettämällä sinne rahaa... 😉

Vierailija
250/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kieltänyt miestäni muistamaata äitiään. Itseasiassa olen aina se joka patistaa soittamaan ja käymään ja ostamaan lahjan ym.

Anoppi varmaan luulee, että poikansa ei saa käydä äidillään. Totuus on, ettei vaan halua. Äitinsä on niin hankala.

On se ihanaa kun aina itse on niin hyvä, ja kaikki muut ovat hankalia, onnellinen saa miehesi olla noin ihanasta vaimosta!

Minulla on ihana anoppi, äitini on jo kuollut. Olen itse usein hankala ja itsekäs, paljon on anoppini sietänyt ja anteeksi antanut. Kahvilla on tänään käyty, ihan koko perhe, samoin lähti mieheni aina äitini luo, vaikka ei äiti helppo ollut, kuten en minäkään.

Vierailija
251/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyse narsistisesta ihmisestä ja miniäsi käy juhlapäivinä perheineen äitinsä luona, jotta kulissit pysyvät pystyssä ja säilyy jonkinlainen rauha. Ei voi tietää toisten perhekuvioista. Miniä ei välttämättä halua kertoa asiasta kenellekään. Tämä voi olla yksi vaihtoehto tai sitten miniä on vain täysin ajattelematon.

Vierailija
252/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minun ketju, joku in nostanut. Oli kivat juhlat meillä, tytär ja vävy kävivät, kaikki herkut toivat tullessaan, ja sain heiltä myös isohkon talletuksen tililleni kesäkukka-amppeleita varten, ylenpalttista on nyt, vaikka kerroin, kun tyttö kysyi, että kakku olisi ihana ja se riittää. Olen kiitollinen.

Miniäkin muisti, soitti jokin aika sitten, että hänellä on huomenna ripsihuolto, ja minun pitää tulla lasten kanssa n. kolmeksi tunniksi. Ei edes onnitellut. Mummulla on muuta menoa huomenna. Sellaista se on elämä.

Hyvää äitienpäivää kaikille meille, tässä ketjussa julmin sanoin haukutuille, mummuille ja äideille. . Kyllä me selvitään tästäkin.

Voi, voi, eikö poikasi soittanut ollenkaan? Laittanut ylenpalttista rahaa tilillesi?

Vierailija
253/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Kuulostat todella hankalalta tapaukselta.

Tuommoinen passiivisaggressiivisuys on muuten tosi myrkyllistä. Ota puheeksi poikasi ja miniäsi kanssa nuo tuntemuksesi. Jos olet mielinkielin aina naamatusten niin mistä ihmeestä voivat tietää sun katkeruuden?

Vierailija
254/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän siitä toisesta mummosta tuntuu, kun sinä saat olla lastenlasten ja hänen tyttären perheen elämässä tiiviisti läsnä?

Ja nyt vielä kielletään äitienpäivänä menemästä, kun seuraavan kerran nähdään ehkä jouluna?

- minäminäminä

Ei kai häntä kukaan ole kieltänyt lastenlastensa kanssa olemasta, hän haluaan vaan viettää aikaansa muualla. Ei ole kuulema kiinnostanut uusi talokaan, oli ilmoittanut ettei viitsi lähteä ajamaan tai junaan istumaan. Mistä sinä keksi valheen, että häntä on kielletty. Terve minua nuorempi ihminen ja pyydetty on taatusti, vanhin lapsi sanoin viimeksi synttäreillä, että ihana kun sinä tulet, toinen mummu sanoin ettei viitsi tulla, kun lapsi oli hänelle soittanut. Eikö lahjaa edes laittanut, lapsia se aina harmittaa kun odottavat.

Vierailija
255/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistivibat tulee lähinnä ap:stä.

Vierailija
256/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen passiivisaggressiivisuys on muuten tosi myrkyllistä. Ota puheeksi poikasi ja miniäsi kanssa nuo tuntemuksesi. Jos olet mielinkielin aina naamatusten niin mistä ihmeestä voivat tietää sun katkeruuden?

Anteeksi nyt, en ole koskaan ollut mielinkielin ja nyt sanoin suoraan miniälle, että jatkossa sopii ajat niin, että pääsee. Kelpaako tämä nyt sinulle vai haukunko miniän kuten sinä minut.

Mistä kumpuaa moinen raivo ventovierasta kohtaan, kannattaisiko sitä sinun miettiä. Asiallisestikin voi sanoa, tuskin sellaiseen pystyt, rauhoitu ja opettele käyttäytymään.

Mutta asia on nyt kunnossa ja olen sanonut, taas kerran. Eikö vaan olekin hyvä juttu!

Vierailija
257/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihanaa kun aina itse on niin hyvä, ja kaikki muut ovat hankalia, onnellinen saa miehesi olla noin ihanasta vaimosta!

Minulla on ihana anoppi, äitini on jo kuollut. Olen itse usein hankala ja itsekäs, paljon on anoppini sietänyt ja anteeksi antanut. Kahvilla on tänään käyty, ihan koko perhe, samoin lähti mieheni aina äitini luo, vaikka ei äiti helppo ollut, kuten en minäkään.

Älä muuta sano! 😉

Vierailija
258/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistivibat tulee lähinnä ap:stä.

Voi hyvänen aika näitä narsistihulluja, ne tulee vääntämään typeryyksiään joka ketjuun. Tsemppiä ap, hyvä kun pistit luun kurkkuun sille miniäsaattanalle,, hoitakoon kersansa ukkonsa kanssa. Siinä voi jäädä ripset hoitamatta mutta elämää se vaan on.

Hyvää äitienpäivää!

Vierailija
259/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin eläkkeelle, alkoi äitienpäiväperinne, jossa minä muutan  mökille, ei vastaanottoa! Kenenkään ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, että nyt se mummi on yksin, koska kaikki tietävät, että siivoan mökkiä, laittelen elämää kesäkuntoon enkä kaipaa apua. Helpotus jokaiselle, kun ei ole mitään valtataistelua, että kenen luona kukakin milloinkin käy. Menevät sinne, minne haluavat, pääasia, että pysyvät täältä poissa.

Tosin samalla alkoi sekin perinne, että mökki ei ole enää lasten ja perheiden käytössä, se on nyt minun kesäkotini eikä pelkkä viikonloppujenviettopaikka.

Vierailija
260/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, en ole koskaan ollut mielinkielin ja nyt sanoin suoraan miniälle, että jatkossa sopii ajat niin, että pääsee. Kelpaako tämä nyt sinulle vai haukunko miniän kuten sinä minut.

Mistä kumpuaa moinen raivo ventovierasta kohtaan, kannattaisiko sitä sinun miettiä. Asiallisestikin voi sanoa, tuskin sellaiseen pystyt, rauhoitu ja opettele käyttäytymään.

Mutta asia on nyt kunnossa ja olen sanonut, taas kerran. Eikö vaan olekin hyvä juttu!

Minusta sinun kannattaa rauhoittua ja opetella käyttäytymään. Huomaan, että sinulle on kova pala kun kaikki ei nyt ylistä sinua ja on eri mieltä kanssasi. Sitä sinun kannattaa todella pohtia, miksi näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän