Eikö kaikki lääkärit ymmärrä reseptien uusimista?
Minulla on jatkuva lääkitys. Yleensä, kun olen ostanut 100 kpl:een rasian, uusin reseptini jonkun ajan kuluttua, kun vielä muistan. Kerran unohdin, eikä reseptillä ollutkaan lääkettä. Tuli kiire uusimiselle.
Nyt kun laitoin reseptin uusintaan tk:een, joku tilapäinen lääkäri oli tosin sen uusinut, mutta laittanut pitkät litaniat, etten saa hakea lääkettä ennen tiettyä päivämäärää. Hän oli myös kirjannut ylös, että olen hiljattain lääkettä ostanut jne.
Eihän minulla ole tarkoituskaan hakea, eikä sitä edes saisi apteekista ennen määrättyä pvm:ää.
Jopa apteekissa usein kysytään reseptin tyhjennyttyä: Haluatko, että me laitamme uusintaan, vai uusitko itse?
Miksei jotkut lääkärit tajua, että olen uusimassa reseptiä, en hakemassa niitä lääkkeitä lisää, kun juurihan niitä paketin ostin?
Kommentit (117)
Kela ei voi vaatia apteekkeja menemään asiakkaan vanhoihin tai tyhjentyneisiin resepteihin katsomaan edellistä toimitusta, koska se näkymä ei tule esille oletusarvoisesti ainakaan minun tuntemissani apteekkiohjelmissa.
Joten sellaisesta apteekista, jossa on vain ajantasalla olevien reseptien tiedot näyttävä ohjelma saa lääkkeet aina uusitulla, uudistetulla tai uudella reseptillä heti.
kummallista touhua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tajua. Minä olen vuosia syönyt levottomiin jalkoihin Sifrolia ja viimeksi ei enää reseptiä uusittu.
Sinun tilanteesi kuulostaakin ikävältä toisin kuin ap:n. Ap:n reseptihän uusittiin mutta silti hän vaahtoaa täällä.
Niin uusittiin. Siitä ei ollut kyse. Kyse oli siitä, eivätkö lääkärit ymmärrä, ettei tällaisia litanioita tarvitse kirjoitella. Pelkkä uusiminen riittää mainiosti.
Mikä sulle oli se haitta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
hae sinä kahden vuoden lääkkeet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat apteekista koko kahden vuoden reseptin satsin lääkkeitä kerralla. Ainoastaan Kelan korvauksen saa vain 3 kk ajalta. Poikkeuksena lääkkeet, joissa epäillään väärinkäyttöä ja niitä saa ostaa vasta iteraatioajan kuluttua.
Tämän kirjoittajan höpinöitä ihmettelen todella. Vai oikein kahden vuoden lääkkeet kerralla. Kerrotko vielä kuka lääkäri kirjoittaa esim. särkylääkkeitä kahden vuoden reseptin? Tai mitään muitakaan lääkkeitä. Eihän siinä olisi järjen hiventä. Sairaudet voivat muuttua vuosien varrella. Ihmiset voivat kuolla tai vaihtoehtoisesti parantuakin. Lääkkeet uudistuvat jne.
suurimpaan osaan reseptejä kirjoitetaan lääkemäärä koko sen reseptin voimassaolon ajaksi, joka on nykyisin 2 vuotta.
Pienempi osa on vain muutama paketti tai vuoden annos.
Se resepti on normilääkkeille VOIMASSA 2 vuotta. Ei se tarkoita, että niitä lääkkeitä olisi määrätty kahdeksi vuodeksi. Voimassaolo tarkoittaa, että voit pyytää uusintaa 2 vuoden aikana itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat apteekista koko kahden vuoden reseptin satsin lääkkeitä kerralla. Ainoastaan Kelan korvauksen saa vain 3 kk ajalta. Poikkeuksena lääkkeet, joissa epäillään väärinkäyttöä ja niitä saa ostaa vasta iteraatioajan kuluttua.
Tämän kirjoittajan höpinöitä ihmettelen todella. Vai oikein kahden vuoden lääkkeet kerralla. Kerrotko vielä kuka lääkäri kirjoittaa esim. särkylääkkeitä kahden vuoden reseptin? Tai mitään muitakaan lääkkeitä. Eihän siinä olisi järjen hiventä. Sairaudet voivat muuttua vuosien varrella. Ihmiset voivat kuolla tai vaihtoehtoisesti parantuakin. Lääkkeet uudistuvat jne.
Oma lääkärini Kardiologi kirjoittaa kahden vuoden reseptit. Reseptien voimassaolo on nykyisin kaksi vuotta. Kyllä niitä kirjoitetaan, sama miehelläni. Molemmilla sydänlääkkeitä. Kela myöntää korvauksen enintään 3 kk:n ostoista. Saan kaikki kerralla, ellen halua Kelan korvausta. Olet totaalisen väärässä
Voimassaoloaika on eri asia!
En noita resepteistä tiedä, mutta olen lääkäreille kauhistus, koska en syö mitään lääkettä ja olen terve.
N 50
Vierailija kirjoitti:
En noita resepteistä tiedä, mutta olen lääkäreille kauhistus, koska en syö mitään lääkettä ja olen terve.
N 50
Hyvä on.. on musta muutama merkintä jossain kannassa. Taitaa löytyä muutama synnytys ja joku korvatulehdus.
Olen aina herättänyt kummastelevia katseista työhöntulotarkastuksissa, hammaslääkäreissä ymv. Ei kai oletusarvo voi olla se, että joku vetää jotain tabuja?
Mielestäni nuha tai kuume ei ole syy lääkärikäyntiin.
Minusta löytyy merkintöjä tyyliin kipsaus tai isomman haavan tikkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti sitä pildeäkään ei tarvi käydä levittelemässä kerran vuodessa, jos sen kanssa on kaikki hyvin.
kummallista touhua kirjoitti:
Hyvänen aika! Juuri kerroin aloituksessa, että lääkkeitä ei saa ulos apteekista ennen tiettyä päivämäärää. Ettekö ole tällaisesta tietoisia?
Esim. nettilaskurilla pystyy katsomaan, milloin on oikeutettu seuraavaan lääke-erään.
Ja joku kirjoittaa: Mikä kiire lääkkeen uusimisella on. Juuri kerroin aloituksessa; joskus olen unohtanut uusia lääkkeen, niin se on helpoin muistaa uusia sen jälkeen, kun on hakenut edellisen satsin. Aina olen näin tehnyt ja aina minulle on lääke kirjoitettu.
Miksi vedit herneen nenään? Lääkärit toimivat eri tavoin kun ovat v*ttu eri ihmisiä.
Tällaiset "vierailevat lääkärit" eivät taida tajuta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti sitä pildeäkään ei tarvi käydä levittelemässä kerran vuodessa, jos sen kanssa on kaikki hyvin.
Sullako tuli ekana pilden levittely mieleen, inceli.
Jokubkeulii terveydellään, toinen sairauksillaan. Mitä jos rakentaisitte identiteettinne jonkin muun kuin sattuman varaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pillu mikään sairaus ole, joka tarvitsisi jatkuvaisseurantaa.
Naisen vuosihuoltokäsitys gynegologikäyntineen on vanhentunut.
Tervettä pillua on turha tarkastaa. Mene silloin, jos on jotain vaivaa tai ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on syytä olla sotkematta meitä inceleitä, vaikka moni nainen käyttää incel-sanaa kirosanana. Meissähän on vain se vika, että olemme tahtomattamme jääneet ilman naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry. Tämä on biologisten naisten juttu. Voit toki identifioitua pääsi sisällä naiseksi, mutta biologista naista susta ei saa leikkaamallakaan. Et koskaan pysty synnyttämään lasta.
Minä en ymmärrä lääkäreitä. Viimekskin sönkötti puhelimessa niin huonoa suomen kieltä, ettei meinannu tulla puhelusta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry. Tämä on biologisten naisten juttu. Voit toki identifioitua pääsi sisällä naiseksi, mutta biologista naista susta ei saa leikkaamallakaan. Et koskaan pysty synnyttämään lasta.
Tuo on vähän outo juttu. Oikeastihan sukpolenkorjausleikkauksia ei ole olemassakaan.
Biologista sukupuolta ei pysty muuttamaan ottamalla muovitissit ja napsauttamalla pippeli pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lääkärini Kardiologi kirjoittaa kahden vuoden reseptit. Reseptien voimassaolo on nykyisin kaksi vuotta. Kyllä niitä kirjoitetaan, sama miehelläni. Molemmilla sydänlääkkeitä. Kela myöntää korvauksen enintään 3 kk:n ostoista. Saan kaikki kerralla, ellen halua Kelan korvausta. Olet totaalisen väärässä
Voimassaoloaika on eri asia!
Miksi jankkaat. Saan kerralla kahden vuoden lääkkeet, jos niin haluan. Ellen tarvitse Kelakorvausta. Lääkärini kirjoittaa reseptillä kahden vuoden lääkkeet. Sinulle on laitettu rajoitus.
suurimpaan osaan reseptejä kirjoitetaan lääkemäärä koko sen reseptin voimassaolon ajaksi, joka on nykyisin 2 vuotta.
Pienempi osa on vain muutama paketti tai vuoden annos.