Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä oon huomannu mun suht uudessa kumppanissa tietyn käyttäytymismallin.

Vierailija
10.05.2023 |

Ollaan vajaa vuosi nyt seurusteltu. En ole tähän aiemmin aiemmin kiinnittänyt huomiota mutta taas se tapahtui niin aloin oikein pohtimaan että näin käy usein.
Eli siis jos on joku yhteinen kiva meno tai tekeminen mitä ollaan suunniteltu jo pitempään, siis viikko tai kauemmin niin jossain kohtaa hän vesittää meidän suunnitelmat jollain tapaa tyyliin ettei työvuorot annakaan periksi tai että häntä tarvitaan kipeämmin toisaalla just samaan aikaan ym ja minä petyn.

En ole siis koskaan nostanut tästä mitään meteliä ja olenkin aina sanonut, että harmi, mutta mennään joku toinen kerta sitten tai että ok, suunnitellaan sitten uusiksi. Sitten muutaman päivän päästä kaikki sopiikin ja on vähän itseriittoisen oloinen että hän sai pelastettua kaiken.
Tottakai tämä voi siis oikeastikin olla näin, mutta näin on joka kerta. Mun täytyy ensin pettyä ja olla vähän harmissani ja sit hän kuitenkin "pelastaa päivän" sillä että yhtäkkiä kaikki käykin. Toki siitä sitten myös iloitsen.
Nyt on taas tällainen tilanne. Oltiin sovittu ensi viikoksi helatorstaille pieni hotelliloma toiselle paikkakunnalle ja olin siitä innoissani. Nyt äsken ilmoitti ettei pääsekään kun joku jossain, tai jotain..emt. Taas vähän petyin kun olin odottanut pientä irtiottoa, mutta en tehnyt siitä numeroa. Hän kyllä kuuli mun äänestä että harmitti. Taas nyt jännitän että onko oikeasti homma peruttu vai pääseekö sittenkin lähtemään.

Tää kuulostaa varmaan oudolta, mut onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan?
Ja siis painotan vielä, etten suutu näistä peruutuksista, en kiukuttele enkä osoita mieltäni, olen vaan vähän pettynyt.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt sit laitoin kumppanille viestin että ystäväni ottaa hänen paikan ja lähtee seurakseni minilomalle ensi viikolla. Hän luki sen ja sitten ei olekaan kuulunut mitään. 🤷🏼

Yleensä vastaa heti mun viesteihin.

Ap

Lol

Nyt ap lähti myös miehen leikkeihin manipuloimaan :D

No mitä mun olis pitänyt tehdä? Mun kaveri halus oikeasti lähtee ja mä haluan lähtee ni olisko sit vaan pitäny jäädä kotiin ihmettelemään?

Ap

Vierailija
22/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus taitaa olla jo se ettei vastaa. Osui omille nilkoille hänen manipulointi niin nyt harmittaa 😂

Hyvä kun pistit tuon. Älä ainakaan itse ota enää yhteyttä vaan mielenkiinnolla seuraa mikä on hänen seuraava siirto.

yleensä narsistit kyllä siirtyy seuraavaan hyödykkeeseen eli uuteen naiseen jos käy ilmi että nykyistä ei pysty pyöritteleen miten sattuu enää, toisin sanoen jos naisella raja tulee vastaan.

Voi joko korottaa panoksia suhteesi ja alkaa enemmän voimalla manipuloimaan tai sitten hän jörkkää teatraalisen mykkäkoulun ja hylkää sinut tämän jälkeen.

Anna mennä vaan jos sen tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt sit laitoin kumppanille viestin että ystäväni ottaa hänen paikan ja lähtee seurakseni minilomalle ensi viikolla. Hän luki sen ja sitten ei olekaan kuulunut mitään. 🤷🏼

Ap

Seura tekee kaltaisekseen.

Vierailija
24/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen tyyppi voi olla vaarallinen, ellei kaikki meekkään hänen juonensa mukaan. Ole varovainen.

Vierailija
25/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Eroa. Tuo on manipulointia, ja se tulee vain pahenemaan.

Älä tuhlaa tuohon mieheen enää hetkeäkään elämästäsi. Hän voi näyttää muuttuneen, muttei hän muutu, kiristää vain otettaan sinusta.

Tiedän tämän kokemuksesta. Siedin hänenlaisensa käytöstä liian kauan. Halusin uskoa hyvää, ja että on joku syy hänen käytöksensä, kuten joku tähänkin ketjuun kirjoitti,että jos sitä jännittää tms.

Ei jännitä. Tuo on silkkaa hallintaa ja kontrollointia

Vierailija
26/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on niin, että nqrsistin uhri voi alkaa vajota samalle tasolle manipuloinnissa ja muussa sairaassa käytöksessä kuin narsisti. Ihan yleistä jopa. Se ilävä kyllä vaikeuttaa eroamista, kun uhri alkaa ajatella, että no onhan tässä vikaa itsessäkin. Siksi kannattaisi mieluummin pitää kiinni omasta moraalista ja erota mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
27/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä, tätä olin tulossa ehdottamaan, ja mene kanssa ystäväsi kanssa. Sittenhän voit katsoa jatkatko ja jos niin millä ehdoilla. Älä alistu pompoteltavaksi. 👍

Vierailija
28/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisiä. Onko kumppanin ex vasta muuttanut pois yhteisestä kodista?

Haukkuu exää? Moni asia exän syytä? Pettänyt, siksi mustasukkanen?

Ei vastaa sun viestiin, sekin on vallankäyttöä. Haluaa laittaa sut miettimään, että miks ei vastaa jne.

Mun ex tekee sitä edelleen, ei vastaa lasten asioihin mitä koitan kysyä. Hupi viestejä en laittele. Koitti vaikka mitä, voin vaihtaa sun renkaat, mä oon se joka voi korjaa sun auton jatkossakin jne... kun vaihdoin renkaat ihan muualla, on seuraava aste tämä, ettei enää vastaa viesteihin.

No, välillä laitan silti. Välillä en. Ei kiinnosta vastaako vai ei. Onpahan sillä sitte kuitenkin tieto lasten asioista.

Hienoa, ettet alistu hänen touhulle, vaan vastaat samalla mitalla.

Mutta, suosittelen joko puhumaan vakavasti tai eroamaan. Varsinkin jos puhumisesta huolimatta muutosta ei tapahdu.

Vierailija
29/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain persoonallisuushäiriöisillä on tapana järjestää draamaa, kohtaus, riitaa, pahimmillaan itsemurhauhkailuja juuri ennen jotain tärkeää menoa, jolloin suunnitelmat peruuntuvat tai toisen osapuolen kovasti odottama tapahtuma/juhla/matka menee vähintääkin pilalle. Voivat jopa pistää välit poikki hetkellisesti tai tehdä katoamistempun. Saavat tuollaisesta vallantunnetta ja jotain sairasta nautintoa. 

Ei miehellä välttämättä ole persoonallisuushäiriötä, mutta tuollainen käytös on joka tapauksessa erittäin vastenmielistä ja manipuloivaa. Hyvä, että olet tunnistanut kaavan jo nyt.

Jätä se.

Tämä. Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö, vaikka en ole koskaan siitä päässyt edes tutkimuksiin, koska olen kuitenkin työelämässä "High Functioning". Mutta parisuhteessa teen juuri tuota. Kun jonnekin pitäisi lähteä, ahdistus kasvaa ihan sietämättömäksi.

Voin kertoa, että en todellakaan saa siitä vallantunnetta enkä nautintoa, kyllä se on silkkaa helvettiä itsellenikin. Mutta sitä tunnetta ei pysty kuvaamaan sellaiselle, joka ei itse ole sitä kokenut, millaisiin sfääreihin se ahdistus nousee ja sitten purkautuu.

Ja ennen kuin kehotat hakemaan apua kerron, että olen yrittänyt käydä läpi kaikki mahdolliset itsehoito-ohjelmat ja lukenut kasapäin kirjoja suomeksi ja englanniksi, mutta Kelan kustantamaan terapiaan en pääse, koska päällepäin olen hyvin menestyvä virkanainen.

Vierailija
30/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan sanoisin, että voi harmi, mutta en suinkaan peruisi suunnitelmaa, vaan pyytäisin jonkun kaverin mukaan sinne hotellireissuun tai tekisin jotain omia suunnitelmia. Jos mies sitten yhtäkkiä taas tulisi sille päälle, että eikun sopiikin, niin sanoisin vaan iloisesti, että voi ei, mä jo ehdin Kaisan kanssa sopia ja menenkin hänen kanssaan paikkaan xx. Kun tää meidän juttuhan oli peruttu, kun ei sulle sopinutkaan. En jäisi odottelemaan.

Tämä. Jos ylipäänsä haluaa epävakaan kanssa elää, niin ainoa mahdollisuus on vetää rajat meidän perseilyllemme.

t. Epävakaa

Vierailija
31/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä joskus niin, että kun sano ettei voikaan lähtee, niin sanot vaan et iloisesti

OK.... MÄÄÄÄ MEEEN SIT KAVERIN KAA, SOOOON MORO, NÄHÄÄÄN..... eli sivuuta hänet.

Ja poistut vaikka paikalta, älä alistu tohon venkoiluun. Ignooraa toi peli täysin. Kylmä se oppii ettei toi peli kannata sun kanssa.

Miehet ei myöskään välttämättä pidä kynnysmattonaisista, vedä sille luu kurkkuun ja elä omaa elämääsi. Hän kulkee mukana jos on sinusta kiinnostunut.

Vierailija
32/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös nostaa kissan pöydälle ja kysyä, että mikä tämä toistuva kuvio on? Ja sitten esimerkkejä että kunno oltiin lähdössä Tallinaan niin homma meni näin, kun oli Peräkylän reissu niin meni näin ja hiihtoreissu meni näin, että mikä homma? Sovitaanko, että se on jatkossa joo tai ei, mutta että tuo sekoilu jää välistä?

Vierailija
33/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan lähde yksin ja jätä sitä paskaa kumppaniasi kotiin.

Vierailija
34/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain pelimieskirjan tms tempulta. Juokse, tyttö, juokse!

Vierailija
35/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tuo käytösmalli. Se ei ole manipulointia vaan ahdistusta. Sitten kun on päässyt menosta, ahdistus lakkaa ja voikin tehdä sen. Ulkoa päin varmasti todella outoa ja kusipäistä mutta syy on siis se selittämätön ahdistus. Minulla menee aina koko viikko pilalle jos on tulossa joku puolison suunnittelema juttu. Vasta kun voi tehdä sen vapaaehtoisesti ja ilman paineita, se onnistuu.

Vierailija
36/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla linjalla muiden kanssa. Miten kävisi, jos sopivassa tilanteessa ja tunnelmassa nostaisit kissan pöydälle? Että onko hän tietoinen tuosta toimintatavastaan? Onko hän halukas korjaamaan sitä? Vastauksista voit sitten päätellä onko jatkosta mahdollisuutta vai ei.

Vierailija
37/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollaista käytöstä jollain tasolla, en kyllä ole yleensä ollut parisuhteessa. Se johtuu ahdistuksesta ja ylikierroksilla menemisestä, tuntuu että tilannetta ei hallitse ja sitten kiva juttu ei ole enää kiva vaan haluaa päästä siitä. En halua toisten pettyvän ja aika usein en lupaa tai sovi mitään, koska organisointi on niin vaikeaa minulle. Luulen että taustalla on add ja kirjolla olo sekä se ahdistus, persoonallisuushäiriön piirteet ei minuun sovi, edes epävakaa.

Vierailija
38/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuollaista käytöstä jollain tasolla, en kyllä ole yleensä ollut parisuhteessa. Se johtuu ahdistuksesta ja ylikierroksilla menemisestä, tuntuu että tilannetta ei hallitse ja sitten kiva juttu ei ole enää kiva vaan haluaa päästä siitä. En halua toisten pettyvän ja aika usein en lupaa tai sovi mitään, koska organisointi on niin vaikeaa minulle. Luulen että taustalla on add ja kirjolla olo sekä se ahdistus, persoonallisuushäiriön piirteet ei minuun sovi, edes epävakaa.

Jos tilanne on tuollainen, niin fiksu kertoo siitä kumppanille.

Vierailija
39/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös tuo käytösmalli. Se ei ole manipulointia vaan ahdistusta. Sitten kun on päässyt menosta, ahdistus lakkaa ja voikin tehdä sen. Ulkoa päin varmasti todella outoa ja kusipäistä mutta syy on siis se selittämätön ahdistus. Minulla menee aina koko viikko pilalle jos on tulossa joku puolison suunnittelema juttu. Vasta kun voi tehdä sen vapaaehtoisesti ja ilman paineita, se onnistuu.

Eli sun ahdistus ilmenee toisten manipuloimisena.

Vierailija
40/67 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuvasti ylikierroksille meneminen on epävakautta. Ns. Tavis ei mene toistuvasti ylikierroksille vaan se on heille harvinaista. Lisäksi tavis osaa usein automaattisesti melkeinpä aina laskea kierroksensa ja rauhoittaa itseääni ja kehoaan jos ylikierrokset uhkaa. Ahdistuneisuus on yksi oire ylikierroksilla olosta ja myös tyypillisesti epävakaan arkea. Mitä tulee ADD ja kirjoilla oloon niin ne lisää epävakaata käyttäytymistä , ylikierroksilla oloa ja ahdistusta. Eikä tavis aikuinen turvaudu toisten manipulointiin keinona selviytyä haastavista hetkistä, hän keskustelee ja puhuu asiansa auoraan ja pyrkii löytämään takaisuja ylsin ja yhdessä haasteeseen mikä ei ole se kumppani eikä tuleva reissu vaan lähtemisen ja järjestelyn haastavuus.