Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin suhde parempi kuin pettäminen?

Vierailija
10.05.2023 |

Aina kun kuulen pettämisestä, olen tosi onnellinen, että minulla on mieheni kanssa sovittu avoin suhde. Pystyy edes jotenkin kokemaan, että on kunnioitusta puolin ja toisin. Kaikki ihmiset ei pysty olemaan monogaamisia ja vaihtoehdot on silloin avoin suhde, pettäminen tai ero. Eikö teitä, jotka olette menevän ihmisen kanssa suhteessa, ahdista ihan kauheasti mustasukkaisuus ja jatkuva huoli, että mitä hän tekee ehkä selän takana? Jos on kumppanina mies, joka ei ole naisten perään ja naisten mieleen, niin välittääkö vaimokaan sellaisesta? Tuntuisiko hän vain ystävältä? Unelma olisi ehkä sellainen mies, joka on intohimoinen ja viriili, mutta näkee vain vaimonsa. Sellaisia ei on ole nähnyt enkä kuullut olevan oikeassa elämässä olemassa. Niin monet ihmiset pettää, että avoin suhde tuntuu vaan järkevimmältä. Mitä ajatuksia ja kokemuksia? Tuntuu että tämä touhu on erilaista naisille ja miehille. En ainkaan itse naisena kaipaa mitään sivusuhteita.

Kommentit (293)

Vierailija
101/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa keskustelua, kiitos. Olemme puhuneet muista kumppaneista ja olen sanonut että yksi sääntö on reilu peli kaikkiin suuntiin eli se, että ei hyväksikäytetä tai vedätetä ketään ja en halua että mies on kenellekään naiselle ikävä. Sen enempää en asiaan paneudu, mies saa tehdä oman tunnetyönsä. Turvaseksi yms on myös selvä asia. Täällä vedetään nyt Freudia keskusteluun ja väitetään etten voi olla onnellinen. Mielestäni olen. Miestenkään seksuaalisuutta ei tarvitse aina nähdä niin pahassa valossa ja puhua rumasti dippailusta. Tulevaisuus näyttää mitä tästä suhteesta tulee, avasimme suhteen pari vuotta sitten ja hyvin menee. Ap

Se olin minä, joka vedin Freudin keskusteluun, enkä ole väittänyt onnellisuudestasi mitään. Perustan kirjoitukseni sinun kirjoituksiisi: jo se, että erottelet miesten seksuaalisuuden naisten seksuaalisuudesta nyt vain kertoo vähän karua tarinaa.

Sääntönne ovat myös hieman hassut: kai juuri käsität, että et sinä voi kontrolloida sitä, minkälainen miehen suhde näiden muitten naisten kanssa. Siihen juuri viittasinkin: et voi kontrolloida miestä, mutta vielä vähemmän näitä toisia naisia sen suhteen, mitä heidän välillään tapahtuu.

Sen vuoksi pohdiskelinkin, että mahdatko kuitenkaan ihan sisäistää, mitä suhteen avaaminen tarkoittaa. Se ei tarkoita vain miehen "menoja", vaan todellakin avaatte suhteenne muille ihmisille. Muista ihmisistä tulee siis väistämättä osa suhdettanne.

Olen elämänkokemuksen perusteella havainnut, että yleisemmin miehet hakevat irtoseksiä ja naiset myös tunnetta. Voi olla toisinkin joissain tapauksissa. Tässä ei ole minulle mitään ylivoimaisen vaikeaa enkä pidä sitä kovin karuna faktana. On myös selvää että minulla on samat vapaudet kuin miehelläni ja se on vapautta että tekee mitä itse haluaa, jos haluaa sivusuhteen niin yrittää hankkia ja jos ei halua, niin ei hanki. En tietenkään voi kontrolloida mitä mies tekee omissa suhteissaan. Mitä teen mielestäsi väärin? Pitäisikö minun mielestäsi erota miehestä, jota rakastan ja jonka kanssa viihdyn? Vai kontrolloida häntä enemmän? Ap

Vierailija
102/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa keskustelua, kiitos. Olemme puhuneet muista kumppaneista ja olen sanonut että yksi sääntö on reilu peli kaikkiin suuntiin eli se, että ei hyväksikäytetä tai vedätetä ketään ja en halua että mies on kenellekään naiselle ikävä. Sen enempää en asiaan paneudu, mies saa tehdä oman tunnetyönsä. Turvaseksi yms on myös selvä asia. Täällä vedetään nyt Freudia keskusteluun ja väitetään etten voi olla onnellinen. Mielestäni olen. Miestenkään seksuaalisuutta ei tarvitse aina nähdä niin pahassa valossa ja puhua rumasti dippailusta. Tulevaisuus näyttää mitä tästä suhteesta tulee, avasimme suhteen pari vuotta sitten ja hyvin menee. Ap

Imetkö ahnaasti myös miehen munasta muiden pillu mehut? Se pelkkä kortsu ei sitten välttämättä suojaa kaikilta taudeilta. Kannattaa käydä sp-testeissä paitsi jos oma terveys ei kiinnosta. Aika kynnysmatto oot kun annat miehen touhuta sielunsa kyllyydestä ja itse et anna itsellesi samoja vapauksia vaan odotat kiltisti kotona. Puolustat vielä täällä. Saanko kysyä miksi teit aloituksen jos kaikki on olevinaan ok? Mitä me täällä tehdään noilla tiedoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos miehesi haluaisi mieluummin panna paljaalla kaikkia kumppaneitaan? Entä jos hän ei saakaan haluamansa kaltaista seuraa olemalla täysin rehellinen kaikkiin suuntiin vaan joutuu vedättämään ja uskottelemaan olevansa rakastunut seksiä saadakseen? Entä jos hänelle ei kelpaa ne naiset joita hän saisi houkuteltua vedättämättä? Jos hän ei ole onnellinen eikä pysty kuvittelemaan elämää ilman näitä asioita?

Silloinhan sinä rajoitat miehesi vapautta siinä missä nekin naiset, jotka elävät suljetuissa suhteissa.

(Halventavasta kielenkäytöstä olen kanssasi samaa mieltä. Keskustella voi asiallisestikin, vaikka olisi eri mieltä.)

No, jos mies muuttuisi niin ikäväksi, niin silloin olisi kyllä aivan selkeää jättää hänet. Minusta tällaisessa rajassa ei ole mitään epäselvää. Minusta vieraiden paneminen hyvässä hengessä on ok, mutta vedättäminen, valehtelu ja toisen vaarantaminen ei ole ok. Jos mies alkaisi vahingoittaa minua tai toisia ihmisiä, en haluaisi olla hänen kanssaan, se olisi ero, eikä mikään sääntökeskustelun paikka.  Ap

Käytännössä melkein jokainen mies joutuu jonkin verran vedättämään (viehättävää) naista jos mielii irtoseksiä saada. Vähintään kannattaa jättää kertomatta että on varattu. Helpommin saattaa onnistua sellainen, että haetaan naista pidempiaikaiseen seksisuhteeseen. Niissä taas on vaarana molemminpuolinen ihastuminen, vaikka sellaista ei olisi ollut alun perin tarkoitus tapahtua.

Onko sinulla mielipidettä siihen, kuinka monta kumppania miehellä voi olla samaan aikaan ja saako hän kuvailla sinulle avoimesti kokemuksiaan muiden kanssa? Onko ok että hän käy ensin panemassa toista naista ja heti perään sinua? Saako hän tuoda naisia yhteiseen sänkyynne sinun poissaollessasi? Entä kotona ollessasi?

(Nämä kysymykset eivät ole hatusta vedettyjä. Lapsuudenkotini naapurissa asui pariskunta, jolla oli tällainen samantapainen järjestely. Kuulin kun vaimo selitti asiaa äidilleni ja kertoi suostuneensa siihen, koska miestä ei muuten saisi pidettyä tyytyväisenä. Homma päättyi siihen, että mies alkoi tuoda sivukumppaneita heille kotiin. Ensin vaimon selän takana ja lopulta avoimesti samaan sänkyyn kun vaimo oli siellä nukkumassa.)

Minua ei kiinnosta kuulla mitään tarkkoja kuvauksia eikä mies myöskään niitä minulle väkisin tyrkytä. Ei saa tuoda kotiin minun siellä ollessani. Minulle ihan sama käykö ennen vai jälkeen minun kanssani olemista vieraissa. En tiedä niin yksityiskohtaisesti hänen panoaikataulujaan. Se paljonko hän mahdollisesti vedättää jotain naisia ei ole myöskään minun ongelmani vaan hänen omantuntonsa asia. Mies on kokemukseni mukaan naisten mieleen ja rehti, ja sen enempää en mieltäni vaivaa hänen taktiikoistaan, en ole niistä vastuussa. Ap

Vierailija
104/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetkö ahnaasti myös miehen munasta muiden pillu mehut? Se pelkkä kortsu ei sitten välttämättä suojaa kaikilta taudeilta. Kannattaa käydä sp-testeissä paitsi jos oma terveys ei kiinnosta. Aika kynnysmatto oot kun annat miehen touhuta sielunsa kyllyydestä ja itse et anna itsellesi samoja vapauksia vaan odotat kiltisti kotona. Puolustat vielä täällä. Saanko kysyä miksi teit aloituksen jos kaikki on olevinaan ok? Mitä me täällä tehdään noilla tiedoilla?

En odota kiltisti kotona vaan elän ihan omaa elämääni miten haluan. Tein aloituksen jos täällä olisi vaikka ihmisiä joilla on kokemusta saman tapaisesta, mutta kai tämä on niin ahdistavaa, että tulee tällaisia alatyylisiä raivonpurkauksia. Miksi sinua ahdistaa niin paljon? Oletko epävarma omasta tilanteestasi? Ap

Vierailija
105/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos miehesi haluaisi mieluummin panna paljaalla kaikkia kumppaneitaan? Entä jos hän ei saakaan haluamansa kaltaista seuraa olemalla täysin rehellinen kaikkiin suuntiin vaan joutuu vedättämään ja uskottelemaan olevansa rakastunut seksiä saadakseen? Entä jos hänelle ei kelpaa ne naiset joita hän saisi houkuteltua vedättämättä? Jos hän ei ole onnellinen eikä pysty kuvittelemaan elämää ilman näitä asioita?

Silloinhan sinä rajoitat miehesi vapautta siinä missä nekin naiset, jotka elävät suljetuissa suhteissa.

(Halventavasta kielenkäytöstä olen kanssasi samaa mieltä. Keskustella voi asiallisestikin, vaikka olisi eri mieltä.)

No, jos mies muuttuisi niin ikäväksi, niin silloin olisi kyllä aivan selkeää jättää hänet. Minusta tällaisessa rajassa ei ole mitään epäselvää. Minusta vieraiden paneminen hyvässä hengessä on ok, mutta vedättäminen, valehtelu ja toisen vaarantaminen ei ole ok. Jos mies alkaisi vahingoittaa minua tai toisia ihmisiä, en haluaisi olla hänen kanssaan, se olisi ero, eikä mikään sääntökeskustelun paikka.  Ap

Käytännössä melkein jokainen mies joutuu jonkin verran vedättämään (viehättävää) naista jos mielii irtoseksiä saada. Vähintään kannattaa jättää kertomatta että on varattu. Helpommin saattaa onnistua sellainen, että haetaan naista pidempiaikaiseen seksisuhteeseen. Niissä taas on vaarana molemminpuolinen ihastuminen, vaikka sellaista ei olisi ollut alun perin tarkoitus tapahtua.

Onko sinulla mielipidettä siihen, kuinka monta kumppania miehellä voi olla samaan aikaan ja saako hän kuvailla sinulle avoimesti kokemuksiaan muiden kanssa? Onko ok että hän käy ensin panemassa toista naista ja heti perään sinua? Saako hän tuoda naisia yhteiseen sänkyynne sinun poissaollessasi? Entä kotona ollessasi?

(Nämä kysymykset eivät ole hatusta vedettyjä. Lapsuudenkotini naapurissa asui pariskunta, jolla oli tällainen samantapainen järjestely. Kuulin kun vaimo selitti asiaa äidilleni ja kertoi suostuneensa siihen, koska miestä ei muuten saisi pidettyä tyytyväisenä. Homma päättyi siihen, että mies alkoi tuoda sivukumppaneita heille kotiin. Ensin vaimon selän takana ja lopulta avoimesti samaan sänkyyn kun vaimo oli siellä nukkumassa.)

Minua ei kiinnosta kuulla mitään tarkkoja kuvauksia eikä mies myöskään niitä minulle väkisin tyrkytä. Ei saa tuoda kotiin minun siellä ollessani. Minulle ihan sama käykö ennen vai jälkeen minun kanssani olemista vieraissa. En tiedä niin yksityiskohtaisesti hänen panoaikataulujaan. Se paljonko hän mahdollisesti vedättää jotain naisia ei ole myöskään minun ongelmani vaan hänen omantuntonsa asia. Mies on kokemukseni mukaan naisten mieleen ja rehti, ja sen enempää en mieltäni vaivaa hänen taktiikoistaan, en ole niistä vastuussa. Ap

Pakko olla provo. Vaikea uskoa että noin tyhmää tossua on olemassakaan. Voisit samantien sanoa miehelle että tuo ne naiset teille kotiin pantavaksi. Voit niiden touhujen jälkeen pestä ja vaihtaa lakanat sekä laittaa niille vähän ruokaa. Toki annat miehelle itsekkin ensin.

Vierailija
106/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En odota kiltisti kotona vaan elän ihan omaa elämääni miten haluan. Tein aloituksen jos täällä olisi vaikka ihmisiä joilla on kokemusta saman tapaisesta, mutta kai tämä on niin ahdistavaa, että tulee tällaisia alatyylisiä raivonpurkauksia. Miksi sinua ahdistaa niin paljon? Oletko epävarma omasta tilanteestasi? Ap

Etkö itse huomaa ristiriitaa omissa sanomisissasi? Me kyllä huomaamme täällä ja kyllä muuten ihmetyttää. Sano mitä sanot, mutta rivien välistä kyllä lukee että et ole 100% tyytyväinen ja teit myös siksi tänne tämän aloituksen.

Vierailija
107/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä narsistimies löytänyt helposti alistettavan naisen. Käy sääliksi ap. Hän on vielä in denial, ei ole kyennyt myöntämään itselleen, että on henkisen ja seksuaalisen väkivallan uhri. Läheisriippuvuutta se kai on, kun roikkuu tuollalailla kaltoinkohtelevassa, hyvåksikäyttävässä ihmisessä. Ja huonoa itsetuntoa, kun kokee, ettei kelpaa tasaveroiseen suhteeseen omana itsenään.

Vierailija
108/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo antanut miehelle kaikki rahasi?

Pakko sun kai on antaa, koska antamatta oleminen olisi kontrollointia ja mies olisi sitten tossun alla.

Annat ne kyllä viimeistään siinä vaiheessa, kun mies uhkaa ottavansa eron, ellet anna. Eroahan sinä pelkäät enemmän kuin mitään.

Kai teet myös kaikki kotityöt teillä? Jollet vielä, niin kohta teet, sillä mies voi sanoa, että eroaa, ellet ala tehdä.

Vierailija
109/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tiedä miten suhtautua avoimeen suhteeseen koska en ole sellaiseen koskaan lähtenyt. Itselläni ei pahemmin käy flaksi sinkkuna joten miksi kävisi avoimessa suhteessa. Nykyisellä puolisollani ja exällä taas olisi kyllä miehiä jonoksi asti jos oltaisiin avoimessa suhteessa.

Avoin suhde kuulostaa suht usein järjetelyltä, jossa on tehty vaihtokauppa: En edellytä sinulta seksiä vain ja ainoastaan minun kanssani, jos saan itsekin harrastaa seksiä muiden kuin sinun kanssa.

Eli pohjalla ei ole pyyteetön halu puolison hyvään eli että tämä saa seksiä muulta kuin itseltä (jos siis sitä haluaa). Jos ja kun (ilmeisesti suht usein) taustalla on tälläinen vaihtokauppa-ajatus, niin siinä hiipii helposti mieleen halu tehdä "tilinpäätös" eli katsoa miten meni, mitkä oli saldot. Näissähän mies jää aina tappiolle. Jos haetaan vain seksisuhdetta ilman sitoumusta, niin nainen saa aina itseensä nähden tasokasta seuraa kasuaaliin seksiin. Miehen mahdollisuus saada satunnaista seksiä itseensä nähden tasokkaalta naiselta on selvästi heikompi. Jos miehellä ei aisankannattaja-fetissiä hänen ei kannata avata suhdetta, mikäli tuo vaihtokauppa-ajatus on taustalla. Jos on pyyteetön halu antaa kumppanin nauttia seksuaalisuudestaan vapaasti, niin sittenhän noilla saldoilla ei ole väliä. Miten usein oikeasti on näin? 

Vierailija
110/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että seksi on edelleen suuri tabu. Ymmärrän sen kyllä, onhan siinä ihminen auki ja tilanne on herkkä. Silti jännää miten monet palstailijat ovat varmoja, että olen alistettu ja läheisriippuvainen ja mies täysi sika. Tämän keskustelun kun lukee niin oma valinta tuntuu entistä paremmalta ja hyvällä tavalla rohkealta. Seksi on kuitenkin iloinen asia ja tuntuu että suhteessani on paljon enemmän luottamusta ja kunnioitusta kuin näillä ihmisillä jotka raivostuvat pelkästä asiasta puhumisesta. Toivottavasti kaikki löytävät onnen omalla tavallaan. Ap

Vierailija
111/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sun kai on antaa, koska antamatta oleminen olisi kontrollointia ja mies olisi sitten tossun alla.

Annat ne kyllä viimeistään siinä vaiheessa, kun mies uhkaa ottavansa eron, ellet anna. Eroahan sinä pelkäät enemmän kuin mitään.

Kai teet myös kaikki kotityöt teillä? Jollet vielä, niin kohta teet, sillä mies voi sanoa, että eroaa, ellet ala tehdä.

Juuri tätä tarkoitan. Tietenkään en anna rahoja tai tee kotitöitä. En myöskään pelkää eroa, olenhan miettinyt suhdettani varmasti enemmän kuin moni muu koska emme mene ihan normin mukaan. Jos suhde muuttuu huonoksi, lähden itse kävelemään. Ei ole vielä muuttunut. Ap

Vierailija
112/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä tarkoitan. Tietenkään en anna rahoja tai tee kotitöitä. En myöskään pelkää eroa, olenhan miettinyt suhdettani varmasti enemmän kuin moni muu koska emme mene ihan normin mukaan. Jos suhde muuttuu huonoksi, lähden itse kävelemään. Ei ole vielä muuttunut. Ap

Niin, narsisti miestä pitää puolustaa ettei raukalle tule pahamieli ja mahdollisesti ero. Aikamoinen höpönassu mies kun noin sormien ympärille kietonut.

Vierailija
113/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se nyt on narsku mussukalle antaa rahat ja kaikki muuten sitä alkaa kovin ahdistaa ja saattaa vaikka haluta eron, hui. Eihän nyt mussua saa kontrolloida..

Vierailija
114/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä että seksi on edelleen suuri tabu. Ymmärrän sen kyllä, onhan siinä ihminen auki ja tilanne on herkkä. Silti jännää miten monet palstailijat ovat varmoja, että olen alistettu ja läheisriippuvainen ja mies täysi sika. Tämän keskustelun kun lukee niin oma valinta tuntuu entistä paremmalta ja hyvällä tavalla rohkealta. Seksi on kuitenkin iloinen asia ja tuntuu että suhteessani on paljon enemmän luottamusta ja kunnioitusta kuin näillä ihmisillä jotka raivostuvat pelkästä asiasta puhumisesta. Toivottavasti kaikki löytävät onnen omalla tavallaan. Ap

No ei se sunkaan ajatusmaailma kovin avoin ole, jos vedät johtopäätöksen, että seksi on muiden mielestä tabu tämän keskustelun perusteella.

Sun omat jutut menee kovin ristiin. Ketä yrität vakuutella suhteesi onnellisuudesta, itseäsi vai meitä? Jos olet onnellinen, mitä se meille kuuluu millaisessa suhteessa olet. Miksi edes selitellä? Sun kirjoitusten perusteella herää vaan kysymyksiä teidän suhteen avaamisen motiiveista ja siihen täällä on kiinnitetty huomiota.

Vierailija
115/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle muut lakkaa olemasta, kun saan kumppaniltani kaiken, mitä parisuhteelta toivon. Mitä mä tekisin kellään muulla, kun mulla on jo kaikki? Ja näin keski-ikäisenä, miehiä ja elämää nähneenä voin näin todeta. Kukaan ei ole enempää kuin tämä aarre, jonka olen vihdoin löytänyt vuosia sitten.

Ja koska mieheni ajattelee ja tuntee aivan samoin kuin minä, niin ei. Ei tarvitse miettiä tai pelätä yhtään mitään.

Vierailija
116/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä parisuhteella enää tekee avoimessa suhteessa? Eikö vaan voisi suoraan myöntää, että ollaan vaan sinkkuja ja panokavereita? Eikö se ole vain läheisriippuvuutta, että on parisuhteessa ihmisen kanssa, jolle ei riitä ja joka ei riitä sinulle?

Vierailija
117/293 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi pettää, enkä olla avoimessa suhteessa. Sitouduimme mieheni kanssa kristilliseen avioliittoon 21v. sitten joka perustuu uskollisuuteen. On ihanaa elää oman puolison kanssa liitossa jossa kumpikaan ei petä.

Vierailija
118/293 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan jo suutahti, mutta tässäpä se on: ensin hurskaasti todetaan, miten oletetaan mieheltä sitä ja tätä kohtelua myös muita kohtaan, mutta kun pintaa vähän raaputetaan, ollaankin siinä oikeassa tilanteessa: ap ei välitä pskaakaan siitä, mitä mies muualla tekee, kunhan aina säännöllisesti palaa myös hänen luokseen. Ja sitten saa hykerrellä, että minun se mies on ja tänne "menojensa" jälkeen tulee.

Ihmissuhteet vain todellakin ovat monimutkaisia ja viimeistään siinä vaiheessa, kun teidän ovella on itkemässä joku näistä naisista, joudut miehesi taktiikat kohtaamaan. Et tietenkään ole niistä vastuussa, mutta toivotaan, että ovella itkijä ei ole kovin nuori, naiivi ja haavottuvainen.

Siinä nimittäin voi tulla ahdistus hommista itsellekin, vaikka ne omia eivät olekaan.

MInä ihmettelen myös, miksi ap haluaa uskotella olevansa parisuhteessa miehen kanssa, kun tosiasiallisesti hän on sinkkumiehen panokaveri ja ehkä kämppis (jos asuvat samassa taloudessa).

Vierailija
119/293 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olin minä, joka vedin Freudin keskusteluun, enkä ole väittänyt onnellisuudestasi mitään. Perustan kirjoitukseni sinun kirjoituksiisi: jo se, että erottelet miesten seksuaalisuuden naisten seksuaalisuudesta nyt vain kertoo vähän karua tarinaa.

Sääntönne ovat myös hieman hassut: kai juuri käsität, että et sinä voi kontrolloida sitä, minkälainen miehen suhde näiden muitten naisten kanssa. Siihen juuri viittasinkin: et voi kontrolloida miestä, mutta vielä vähemmän näitä toisia naisia sen suhteen, mitä heidän välillään tapahtuu.

Sen vuoksi pohdiskelinkin, että mahdatko kuitenkaan ihan sisäistää, mitä suhteen avaaminen tarkoittaa. Se ei tarkoita vain miehen "menoja", vaan todellakin avaatte suhteenne muille ihmisille. Muista ihmisistä tulee siis väistämättä osa suhdettanne.

Olen elämänkokemuksen perusteella havainnut, että yleisemmin miehet hakevat irtoseksiä ja naiset myös tunnetta. Voi olla toisinkin joissain tapauksissa. Tässä ei ole minulle mitään ylivoimaisen vaikeaa enkä pidä sitä kovin karuna faktana. On myös selvää että minulla on samat vapaudet kuin miehelläni ja se on vapautta että tekee mitä itse haluaa, jos haluaa sivusuhteen niin yrittää hankkia ja jos ei halua, niin ei hanki. En tietenkään voi kontrolloida mitä mies tekee omissa suhteissaan. Mitä teen mielestäsi väärin? Pitäisikö minun mielestäsi erota miehestä, jota rakastan ja jonka kanssa viihdyn? Vai kontrolloida häntä enemmän? Ap

Ap, ei sinulla ole samat vapaudet kuin miehelläsi, paitsi nimellisesti. Teillä on kummallakin "lupa" toteuttaa seksuaalisuutta tavalla, joka on miehellesi mieleinen (seksi ilman tunneyhteyttä vaihtuvien partnerien kanssa). Mutta sinulla ei ole tässä suhteessa mahdollisuutta kokea sellaista seksiä, josta sinä luullakseni nauttisit (syvään emotionaaliseen yhteyteen, haavoittuvaisuuteen ja luottamukseen perustuva seksi tutun ja turvallisen kumppanin kanssa).

Arvaan syyn, miksi järjestely sopii sinulle: et ole vielä elämässäsi kokenut tuota jälkimmäistä. Jos olisit, et harkitsisi hetkeäkään jäämistä sellaiseen suhteeseen, jossa yksi elämän suurimmista iloista jää kohdallasi toteutumatta, eikä sillä ole toiveita toteutua jatkossakaan, kun miehesi ei keskitä huomiotaan teidän välisen seksuaalisen yhteyden kehittämiseen vaan sivusuhteisiin.

Itsekin olen ollut nuorena tuollaisten emotionaalisesti alikehittyneiden miesten kanssa ja luullut että seksielämäni on hyvää, kun mies oli teknisesti taitava ja innokas. Sitten tapasin miehen, joka opetti minulle miten kehoni ja mieleni oikeasti toimivat, ja miten valtaisa ero tunnevetoisessa, emotionaalisesti intiimissä seksissä on tuohon mekanistiseen versioon nähden. Harmittaa että tuli nuorempana oltua ihan pitkässäkin suhteessa tuollaisen hydrauliikkahessun kanssa. En vain ollut kokenut todellista seksuaalista nautintoa vielä enkä tiennyt paremmasta! En siksi osannut parempaa myöskään vaatia.

Vertaisin tilannettanne vaikka yhteisen harrastuksen valintaan. Sinä haluaisit hankkia purjeveneen, mies taas haluaa käyttää rahat urheiluautoon. Mies ei halua joutua panostamaan veneen ylläpitoon, purjehduskoulutukseen, reittien suunnitteluun, sääolojen huomioimiseen tai minkäänlaiseen vaivannäköön. Hän haluaa vain kruisailla hienolla autollaan ja jättää huollot ja renkaiden vaihdot muille. Budjetti ja käytettävissä oleva vapaa-aika eivät riitä molempiin hankkeisiin. Teette päätöksen että urheiluauto hankitaan ja sinä selität tämän olevan reilua, koska saathan sinäkin nyt ajaa urheiluautolla siinä missä miehesikin. 

Tuollainen reiluus ei ole aidosti reilua. Onko mies manipuloinut sinut luulemaan niin, vai oletko oma-aloitteisesti johtanut itse itseäsi harhaan?

Vierailija
120/293 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse petän ja ei kiinnosta pettääkö hän ksoka itsekin, mutta avoin suhde ei tulisi kuuloonkaan. Miksi? Koska silloin tietäisin että hän paneskelee muita. Pitäkööt salassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän