Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäntaparemppa ja paino noussut 7 kg!

Vierailija
09.05.2023 |

Aloitin elämäntaparemontin 1,5 kk sitten, koska haluan laihtua pysyvästi. Painoa oli kuurin alussa 82 kg ja nyt siis 89 kg. Olen 167 cm pitkä.
Syön lautasmallin mukaisesti ja lasken kalorit. Luin ohjeesta, jonka mukaan täytyy syödä runsas aamupala, lounas ja välipala. Näin ei tule naposteltua illalla. Tutustuin tarkemmin asiaan ja todellakin ohjeen mukaan ennen kello 15 syödään 1500 kcal. Siten veren sokeri ei heittele, eikä tule makean himoa eikä muita mielitekoja. Illalla syödään normaalisti päivällinen ja kevyt iltapala. Minulle ei tuon 1500 kcal jälkeen enää oikein maistu oikea ruoka, niin olen syönyt päivälliseksi klo 17 esim sosekeittoa ja leipää, tai kaurapuuroa ja hedelmiä. Mutta illalla ja yöllä tulee kovva nälkä ja vatsa tuntuu tyhjältä ja on pakko syödä jotain että saan unta.
Tosiaan paino on noussut 7 kiloa 7 viikossa. Painonnousu ilmeisesti kuuluu alussa ohjelmaan, mutta sen pitäisi tasaantua nopeasti. Minä kuin lihon nopeammin ja nopeammin. Tunnen oloni huonoksi aamiaisesta alkaen, ja tosiaan olen aina iltaisin nälkäinen.
Tuttavani kuuli elämäntaparempastani ja sanoi että en tarvitse mitään muutosta vaan pienemmät annokset. Hänen mukaansa koko alan syöminen estää kehoani puuttamasta kehon rasvoja hiilihydraatiksi eikä laihtumista tapahdu. Sen sijaan elimistö kaipaa koko ajan lisää ruokaa. Hän suositti paastoamista klo 18-12 jotta elimistö saa rauhoittua. Lisäksi kuulemma 2200 kcal on ihan liikaa istumatyöläiselle, vaikka liikkuisikin.
Miten näin erilaisia ohjeita voi olla? Ketä minun oikein pitäisi kuunnella?
Täytyy sanoa, että mieluummin jättäidin aamiaisen pois, koska minulla ei ole aamulla nälkä. Nyt syön leipää, juustoa, kinkkua, tomaattia, rahkaa, marjoja ja pähkinöitä sekä tuoremehua ja teetä.
Lounaan syön töissä linjastolta ja salaattipöydän sekä leipää.

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein myös elämäntaparemontin ja samalla painoa pitäisi saada hiukan pois,koska lievä ylipaino. En syö ollenkaan klo 19-06.00/07.00,eli paastoa tulee 11-12h. Mulla on aina nälkä pienempi tai suurempi aamulla,eli vähintään banaani ja kahvia. Annoskoot pienensin ja valmisruuat kokonaan pois,ylimääräistä sokeria karsin kunnolla,eli herkkupäivä on silloin tällöin,muttei edes joka viikko. Onhan se radikaali muutos,kun aikaisemmin tuli ainakin jotain herkkuja napsittua joka viikko. Mutta olo on selvästi parempi,turvotusta ei enää oikein ole ja vyötärönympärys on pienentynyt,mikä oli tarkoitus. Paino on laskenut todella todella hitaasti,mutta painoa ei ole tullut lisää. Eli syön nyt vähemmän kuin ennen remontin alkua. Syön n. 3-4 kertaa päivässä normaalia sekaruokaa,kasviksia paljon ja vähemmän lihottavaa ruokaa,eli terveellisemmin. Viikonloppuna huomasin yhtenä päivänä,että olin syönyt vaan 2 kertaa päivän aikana,muttei suurempaa nälkää ollut. Olen huomannut,ettei sokeria enää tee mieli samaan malliin kuin ennen ja mahalaukku on varmaan pienentynyt,ettei nälkäkään ole samalla tavalla kuin alussa,varsinkin iltaisin iski ihan kauhea nälkä alkuun. Eli iltaisin en enää mussuta mitään klo 19 jälkeen. Jos ihan kauhea nälkä iskee,niin jonkun hedelmän tai ei lihottavan leivän voi syödä,mutta pääsääntöisesti ei mitään syömistä,ainoastaan kahvia voi juoda.

Minäkin olen pari kuukautta syönyt nyt vähemmän mutta edelleen säännöllisesti. Yhtenä päivänä oli niin paljon tekemistä että huomasin illalla klo 19 että aamupalan jälkeen en ollut syönyt mitään eikä edes ollut ollut nälkä koko päivänä. Söin sitten iltapalan aikaan normaalisti päiväruoan. Kyllä maha näkyy tottuvan kohtuullisen nopeasti uuteen ruokamäärään. Jos syö samoja määriä kuin aiemmin, alkaa mieletön närästys.

Vierailija
122/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000kcal päivässä niin paino kyllä lähtee ja mieli virkistyy.

Lähtee paino mutta niin lähtee hiuksetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kaiken väärin. Minä laihduin 12 kiloa 7 viikossa. Viime syksyllä lihosin koska söin vähän kaikkea ja karkkia aika paljon. Vuoden alussa aloin kuntoilee ja lopetin herkuttelun ja laihduin 12 kg sittemmin.

Vierailija
124/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole kenellekään erityisesti vaan ihan yleinen huomio. Vaikuttaa siltä, että oikeasti normaalipainossa pysyminen vaati paljon. Täytyy jatkuvasti rajoittaa syömistään, sekä määrää, laatua että kertoja, ja liikuttavakin on säännöllisesti. Puntarillakin tulee vierailla tiheästi.

Silti usein kuulee, että jos vain syö virallisen suosituksen mukaisesti niin paino pysyy hallinnassa. Tai sanotaan, että riittää, kun arkisin syö normaalisti ja vain yhtenä päivänä vähän herkuttelee. Lukee myös, että kilokuriin riittää, kun säästää sipsit ja suklaat harvoihin hetkiin ja muuten lautasmallin mukaan.

Onko ketään yli nelikymppistä, jolla paino on kohdallaan ilman jatkuvaa tarkkailua?

No esimerkiksi minä. Olen 42v ja painan saman verran kuin 20 vuotta sitten. Olen hoikka. En tarkkaile syömisiäni vaan syön mitä haluan _silloin kun on oikeasti nälkä_. En ymmärrä aloittajaa; "syön aamuisin *jäätävä lista* vaikkei ole nälkä".

Miksi? Miksi on pakko syödä jos ei ole nälkä? Miksi pitää noudattaa jotain jatkuvasti muuttuvia suosituksia? Kuuntelisitte kehoanne.

Ja joo, 2200 kaloria on paljon. En usko, että syön noin paljon vuorokaudessa vaikka kuinka urheilisin.

Sekin vaihtelee kuinka paljon energiaa milloinkin tarvitsee. Joinain päivinä itselläni on leijonannälkä ja välillä riittää yksi ateria ja välipala päivässä. Syön nälän mukaan ja välillä toki mielihyvään herkutellen.

Vierailija
125/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi ap kyllästyä keskusteluun heti avauksen jälkeen. 

Vierailija
126/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, joka ei tajua miksi ihmiset noudattavat tuollaisia ohjelmia, ja vielä monta viikkoa, joilla vain lihovat. Mikä hel ve tin pakko on syödä jonkun ohjeen mukaan jatkuvasti? Eikö ihmiset todella osaa enää itse sanoa, milloin heillä on nälkä? Ja siis oikea nälkä, ei puputtamisen tarve.

Aivan uskomattomaksi touhuksi mennyt Suomessa, että lähes kaikki noudattavat jotakin ruokavaliota ja silti suurin osa aikuisista senkun lihoo.

Toinen asia jota ihmettelen, onko jotkut yksittäiset asiat kuten pähkinät jokin autuaaksi tekevä juttu? Todellakaan ei aiemmin naposteltu tällaisia päivittäin vaan ruuat olivat normi kodeissa esim: aamulla puuro voilla tai marjoilla, lounaaksi pari perunaa ja vähän kastiketta ja illalla kotona perheen kanssa taas perunaa, kasviksia, keittoa tms ja pala leipää. Välipaloja jos syötiin niin se oli pala lanttua.

Nälkä ei ole mikään hirviö vaan kuuluu elämään siinä missä syntymä ja kuolema.

Anteeksi avautuminen, mutta en kestä tätä nykymenoa jossa hifistellään ties millä ja silti ihmiset sairaampia ja lihavampia kuin koskaan.

Lähes kaikki tuntuvat käyvän myös kuntosalilla ja tottahan 10kg painonnousu on vain lihasta, naisillakin.

No useimmat alkavat  noudattaa tällaisia ohjeita, koska heidän ravitsemuksensa on jo valmiiksi päin honkia. Sitten niitä ohjeita ei välttämättä ymmärretä kerrasta ja ajetaan vauhdilla päin puuta ja justeerataan taas uudestaan. Ei sitä koko aikuisiän kestänyttä epätervettä ruokasuhdetta välttämättä korjata kerrasta. 

Vierailija
127/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontainen tapani syödä iltavirkkuna on:

-ei aamupalaa ollenkaan

-iso kunnon lounas

-iso kunnonruoka illalla

Tämä on sopinut minulle lapsesta lähtien ja on kertakaikkiaan paras, niin myös nälkä pysyy poissa ja paino pysyy kurissa.

Joskus olen haksahtanut niihin 'syö aamupala' ja 'syö 5 krt päivässä vähän' ohjeisiin. Niiden lopputulos on ollut aina lihominebön ja lisäksi kehon oman näläntunteen häiriintyminen ja jopa syömishäiriöoireilua.

Eli kannattaa vaan kuunnella itseä ja syödä niin kuin itselle sopii ja jättää nuo kaavamaiset ohjeet omaan arvoonsa.

Vierailija
128/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on vielä linjoilla, niin olisi mielenkiintoista tietää, että miten olet alunperin päätynyt tuohon kaloritarpeeseen ja muihin ruokaratkaisuihin.

Vierailija
129/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ei aamupalaa ollenkaan

-iso kunnon lounas

-iso kunnonruoka illalla

Tämä on sopinut minulle lapsesta lähtien ja on kertakaikkiaan paras, niin myös nälkä pysyy poissa ja paino pysyy kurissa.

Joskus olen haksahtanut niihin 'syö aamupala' ja 'syö 5 krt päivässä vähän' ohjeisiin. Niiden lopputulos on ollut aina lihominebön ja lisäksi kehon oman näläntunteen häiriintyminen ja jopa syömishäiriöoireilua.

Eli kannattaa vaan kuunnella itseä ja syödä niin kuin itselle sopii ja jättää nuo kaavamaiset ohjeet omaan arvoonsa.

Näinhän se on, että sitä, mikä ei ole rikki, ei kannata yrittää korjata. Jos nykyinen syömisesi toimii sinulle, niin ei sitä kannata alkaa muokkaamaan. Kuitenkin, jos nykyinen syöminen ei toimi ja ylipainoa on kymmeniä kiloja, niin kannattaa lähteä kokeilemaan jotain muuta. Hallitsemanton iltasyöpöttely on todella yleinen ylipainon syy ja siihen selkeä ateriarytmi, jossa iltanälkä ei kasva liian suureksi, on yksi hyväksi havaittu tapa.  

Vierailija
130/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomisen kannalta ei ole merkitystä sillä, syökö aamupalan vai iltapalan. Yleensä aamuihminen tarvitsee aamupalan, koska kehon vireystila on heillä korkeampi, ja heitä väsyttää illalla, joten voivat jättää iltasyömisen pois eli se klo 18 jälkeen-ohje.

Iltaihmisillä menee juuri päinvastoin.

Jos alkaa periaatteen vuoksi syödä sekä iltaisin ja aamuisin, vaikka toisena ei ole edes nälkä, niin silloin lihoo.

Nälän tunteen välttely lihottaa myös. Päinvastoin pitäisi oppia kuulostelemaan kehon omia viestejä ja syödä niiden mukaan. Nälkä on yksi tärkeistä ja hyvistä tunteista. Se ei ole vaarallista, että ehtii tulla nälkä ennen syömistä, vaan kertoo, että nyt olisi aika. Ja jos ei ole nälkä, niin silloin ei kannata syödä väkisin.

Vierailija
131/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei aamupalaa ollenkaan

-iso kunnon lounas

-iso kunnonruoka illalla

Näinhän se on, että sitä, mikä ei ole rikki, ei kannata yrittää korjata. Jos nykyinen syömisesi toimii sinulle, niin ei sitä kannata alkaa muokkaamaan. Kuitenkin, jos nykyinen syöminen ei toimi ja ylipainoa on kymmeniä kiloja, niin kannattaa lähteä kokeilemaan jotain muuta. Hallitsemanton iltasyöpöttely on todella yleinen ylipainon syy ja siihen selkeä ateriarytmi, jossa iltanälkä ei kasva liian suureksi, on yksi hyväksi havaittu tapa.  

Siksi mulla lukeekin tuossa

-iso kunnon lounas

Jos sen jättää väliin tai yrittää pärjätä jollain rahkalla tai banaanilla, niin en edes selviä iltaan asti, vaan syön välipalana suklaata ja keksiä jne, kun tulee hirveä himo iltapäivällä.

Eli vierastan niitä ohjeita, että pitäisi koko ajan puputtaa jotain pientä. Paremmin itselleni toimii, että syö kaksi kunnon isoa kunnonruokaa niin, että maha tulee oikeasti täyteen. Se pitää nälän loitolla, eikä tule hallitsemattomia himoja.

Vierailija
132/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, olen saman pituinen kuin sinä. Kerron normiruokailuni. Aamulla ekaksi juon kahvin ja 1 pullavasiivu jossa hyvin ohuesti hilloa ( minun paheeni) ja pulen tunnin kuluttua karjalanpiirakka joos uhuest rasvaa, ohut kalkkuna ja juustosiivu. Klo 12.00 pääruoka vaihdellen esim 1 peruna , keitettyä parsaa, raastettu porkkana, 120g lohta(mikrossa kypsytetty 1,5min, tai 5 lihapullaa, Toki välillä on keittopäiviä ja makaroonilaatikkoa yms ruokia vaihdellen yms.raejustoa, 1 ruisviipale kalkkunasiivulla ja rasvan sijasta hiukan avokadoa. Maidon sijaa juon aina vain vettä. Otan pirkka b-vitaa, c, d3 ja`kalaöjyä. 2x vk b12 vitam.

Iltapäivällä kahvi ja puolikas korvapuustia. N klo 18. Esim leipää tai juustosämpulä kurkulla, kalkkunalla , tomaatilla ja vaihdellen jotain muuta päällä + kanamuna.

Nukkumaan menessä mandariini, puolikas banaania.

Vitamiinitasot olen mittauttanut ja olleet vuosia erittäin hyvät. Flunssa ei ole ollut kuin kerran kymmenessä vuodessa. Toki herkuttelen aina joskus1-2 x kuukaudessa

Koskaan en juo mehuja , alkoholia ,enkä mitään virvoitusjuomia, aina siis vettä.

Kävelen 3-5 km pv , kerran viikossa salilla. Paino nousee minulla herkästi , jos syön enemmän. Istumatyö. Paino on 61 kg ja pituus siis 167.

Tärkeintä on jättää sinun pois kaikki mehut, virvoitusjuomat ja alkoholi.

Korjaan sun puolesta, herkuttelet 1-2x päivässä. Ei sillä, ettei arjessa saisi mitään hyvää syödä, mutta tästäkään ruokavaliosta ei ole muuta sanottavaa, kuin "ei jatkoon".

Kyllä yksi pulla siivu ohuelti hillolla ja Karjalanpiirakka mahtuu terveelliseen ruokavalioon painonpudottajallakin.

Vierailija
133/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tiputettua noin 10 kiloa vaihtamalla leivän päältä margariinin oliiviöljyyn. Ei ole tullut margariineja, voita yms. ikävä. Paino ei tämän jälkeen ole tippunut (ei noussutkaan), mutta johtuu vain siitä, että olen liian laiska tekemään muita muutoksia (ruoka-ajat milloin sattuu, annoskoko hieman liian iso, ainoa itseä kiinnostava liikkumistapa on uiminen eikä täällä ole prkl uimahallia).

Onneksi makeanhimoa ei ole, olen lapsesta asti inhonnut karkkia (vanhemmat eivät ostaneet, joten en oppinut pyytämäänkään - tätini ällistyi kun olin pikkutyttönä saanut häneltä "herkkurahaa" ja tulinkin takaisin suolakurkkujen kanssa). Olen sittemmin saanut myös sorbitoliyliherkkyyden, joka muuten aiheuttaa hemmetinmoiset vatsakrampit (kipu tasoa "kävelee kaksin kerroin taittuneena").

Vierailija
134/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tiputettua noin 10 kiloa vaihtamalla leivän päältä margariinin oliiviöljyyn. Ei ole tullut margariineja, voita yms. ikävä. Paino ei tämän jälkeen ole tippunut (ei noussutkaan), mutta johtuu vain siitä, että olen liian laiska tekemään muita muutoksia (ruoka-ajat milloin sattuu, annoskoko hieman liian iso, ainoa itseä kiinnostava liikkumistapa on uiminen eikä täällä ole prkl uimahallia).

Onneksi makeanhimoa ei ole, olen lapsesta asti inhonnut karkkia (vanhemmat eivät ostaneet, joten en oppinut pyytämäänkään - tätini ällistyi kun olin pikkutyttönä saanut häneltä "herkkurahaa" ja tulinkin takaisin suolakurkkujen kanssa). Olen sittemmin saanut myös sorbitoliyliherkkyyden, joka muuten aiheuttaa hemmetinmoiset vatsakrampit (kipu tasoa "kävelee kaksin kerroin taittuneena").

No ei tietenkään paino pudonnut kymmentä kiloa vaihtamalla margariini oliiviöljyyn, jos et syönyt sitä lusikalla suoraan purkista. Miksi tulet tänne levittämään tuollaisia valheita?

Vierailija
135/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, olen saman pituinen kuin sinä. Kerron normiruokailuni. Aamulla ekaksi juon kahvin ja 1 pullavasiivu jossa hyvin ohuesti hilloa ( minun paheeni) ja pulen tunnin kuluttua karjalanpiirakka joos uhuest rasvaa, ohut kalkkuna ja juustosiivu. Klo 12.00 pääruoka vaihdellen esim 1 peruna , keitettyä parsaa, raastettu porkkana, 120g lohta(mikrossa kypsytetty 1,5min, tai 5 lihapullaa, Toki välillä on keittopäiviä ja makaroonilaatikkoa yms ruokia vaihdellen yms.raejustoa, 1 ruisviipale kalkkunasiivulla ja rasvan sijasta hiukan avokadoa. Maidon sijaa juon aina vain vettä. Otan pirkka b-vitaa, c, d3 ja`kalaöjyä. 2x vk b12 vitam.

Iltapäivällä kahvi ja puolikas korvapuustia. N klo 18. Esim leipää tai juustosämpulä kurkulla, kalkkunalla , tomaatilla ja vaihdellen jotain muuta päällä + kanamuna.

Vitamiinitasot olen mittauttanut ja olleet vuosia erittäin hyvät. Flunssa ei ole ollut kuin kerran kymmenessä vuodessa. Toki herkuttelen aina joskus1-2 x kuukaudessa

Koskaan en juo mehuja , alkoholia ,enkä mitään virvoitusjuomia, aina siis vettä.

Kävelen 3-5 km pv , kerran viikossa salilla. Paino nousee minulla herkästi , jos syön enemmän. Istumatyö. Paino on 61 kg ja pituus siis 167.

Korjaan sun puolesta, herkuttelet 1-2x päivässä. Ei sillä, ettei arjessa saisi mitään hyvää syödä, mutta tästäkään ruokavaliosta ei ole muuta sanottavaa, kuin "ei jatkoon".

Kyllä yksi pulla siivu ohuelti hillolla ja Karjalanpiirakka mahtuu terveelliseen ruokavalioon painonpudottajallakin.

No mahtuu, mutta jos väittää syövänsä herkkuja 1-2 kertaa kuukaudessa ja silti syö pullaa kahdesti päivässä, niin kumpikin näistä väittämistä ei voi pitää samanaikaisesti paikkaansa. 

Vierailija
136/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mahtuu, mutta jos väittää syövänsä herkkuja 1-2 kertaa kuukaudessa ja silti syö pullaa kahdesti päivässä, niin kumpikin näistä väittämistä ei voi pitää samanaikaisesti paikkaansa. 

Tutkippas finelin sivuilta ,pajonko yhdessä pullavasiivussa on kaloreita! Minä teidän , eipä juuri kitää, haloo ,huom 1 siivu.

Vierailija
137/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö siis maks 1800 kcal päivässä ja silti lihot? Jos et ala laihtua 1600 kcal päivässä, niin mene labroihin. Sinuna vaihtaisin ruokarytmiä ja satsaisin proteiinin saantiin ja hyviin rasvoihin.

Vierailija
138/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään paino pudonnut kymmentä kiloa vaihtamalla margariini oliiviöljyyn, jos et syönyt sitä lusikalla suoraan purkista. Miksi tulet tänne levittämään tuollaisia valheita?

Kyllä tippui. Painon tippuminen kesti noin puoli vuotta. Käytin margariinia aivan liikaa, yleensä sitä margariinia oli sen verran että koko leivän päällys oli keltainen. Oliiviöljyyn vaihtaminen johti siihen, että sitä öljyä tulee laitettua yhden leivän päälle paljon vähemmän. Johtuu yksinkertaisesti siitä, että öljy ja margariini ovat koostumukseltaan täysin erilaiset - margariinissa on paksuutensa takia paljon enemmän rasvaa. Oliiviöljy on muutenkin terveellisempää, margariinissa kun on rasvojen ja suolojen lisäksi säilöntäaineita sun muuta roskaa (Memmas Knossoksen neitsytoliiviöljyssä näitä ei ole).

Nyt on tätä öljyä käytetty noin neljä vuotta ja paino on pysynyt sille tippuneella tasolla siitä asti. Yksinkertaisesti sanottuna, jos käytät liikaa paksuja rasvoja (etkä osaa silmämääräisesti vähentää, kuten minä... olen surkea siinä), vaihda öljyyn. Vaihtaminen on parempi vaihtoehto kuin rasvojen kokonaan pois jättäminen, ainoastaan täysi idiootti ei käytä rasvaa (keho kun tarvitsee niitä hyviä rasvoja, omegaa yms.).

Vierailija
139/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä syöt täysin omaa rytmiäsi vastoin? Laihdutus ei ole pikaspurtti, vaan sopivien tapojen löytämistä loppuelämäksi.

Itsellesi sopivan kalorimäärän löydät sillä, että vähennät pikkuhiljaa ja kun paino putoaa noin puoli kiloa viikossa, se on ok. Ei ole mitään maagista kaikille sopivaa lukua.

Samaa hämmästelen. Itse en syö koskaan aamuisin, ei ole nälkä, joten se on vaivattomin ruoka skipata. juon vain kahvia. Ensimmäinen ruoka on lounas noin klo 13. Sen lisäksi syön illalla salaatin tai maustamatonta jugurttia ja hedelmää. En syö juuri ollenkaan sokeria/hiilareita. Näin pysyn 165/60kg mitoissa. Ikä 47v. Jos syön enemmän lihon. Toimistotyö, kävelylenkit noin 3-5km päivässä. 1-2 kertaa vkossa 6km hölkkä ja 2km uinti.

Vierailija
140/147 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hölmö.

Öljy on puhdasta rasvaa, margariinissa ja voissa on paljon vähemmän.

Oliiviöljyssä on 100% rasvaa.

Esim

Becel margariinissa on 60%

Voissa 80%

Ingmariinissa 75%

Joten tasan tarkkaan et ole laihtunut vaihtamalla margariinia lähes puolet rasvapitoisempaan öljyyn. 😁