Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tämä on - ihastuin 40 vuotiaana ekaa kertaa elämässäni alat alta meiningillä ja tuntuu, että olen löytänyt elämäni miehen

pasmat miksissä
08.05.2023 |

Olen ollut ns. realistinen, tasapainoinen ja jalat maassa ihminen aina ja nyt minulle on sattunut maailman luokan ihme. Olen ihastunut muutamassa viikossa yhteen mieheen ihan tyystin ja jotenkin jo toisella tapaamiskerralla tuli tunne, kun häntä katsoin, että tuossa on minun tuleva aviomies. Siis minä, joka on aika kriittinen ja vaativa näissä hommissa.

Mitä ihmettä tämä on ja tuleeko oikeasti tämmöinen tunne, jos se oikea on tullut eteen? En ikinä ole tämmöistä tunnetta kokenut, sillä olen aina rauhassa katsellut ja tunnustellut. Moni asia, mikä parisuhteessa pitää natsata, natsaa. Vasten kaikkia nyrkkisääntöjä olemme nähneet useampaan kertaan molempien lapsetkin (ensimmäistä kertaa vain viikko tutustumisesta) ja tehty tavallisia koti- ja perheaskareita siirappihommien välissä. Oltu toistemme tykönä paljon yötä.

Olen siis ollut aikoinani pitkässä suhteessa, naimissa ja seurustellut myös lyhyempiä suhteita. Törmäsin tähän mieheen sattumalta ilman, että olisin varsinaisesti suhdetta erityisemmin edes kaivannut, ehkä jopa ajattelinkin, että sinkkukesä olisi ollut jees.

Suhde on edennyt niin rytinällä ja suurilla tunteilla, että hirvittää, onko tämä tottakaan. Onko ns. järki-ihmiset koskaan törmänneet tähän ilmiöön ja miten teille kävi?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi 39 v niin että tuli sopiva mies vastaan ja alusta asti oltiin joka yö yhdessä . Nyt viisi vuotta mennyt hyvin , asutaan yhdessä eikä mitään kyllästymisen merkkejä .

Vierailija
62/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä yleistetään, että mies on se joka muuttuu suhteen edetessä jne.

Yhtälailla suhteissa se mies on kunnollinen ja nainen muuttuu. Olisiko kenties jopa yleisempää?

Tuntuu, että niillä joilla on käynyt huono tuuri sen miehen kanssa, eivät usko että kunnollisiakin löytyy.

Narsukorttia heilutellaan kyllä todella hatarin perustein.

Tällä palstalla mies on aina se paha ja syyllinen kaikkeen. Aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama laulu täälläkin. Pikarakastuminen 40+ kypsässä ja "viisaassa" iässä, ja vaikka olin varuillani, mies sai sitten kuitenkin vakuutettua minut tunteidensa aitoudesta. Traumabondinghan se minun puoleltani oli, ja miehellä oli jonkinsortin persoonallisuushäiriö, jota pystyi peittelemään muutamia kuukausia. Sitten olikin peto irti.

Aina se ei siis (onneksi) vie vuotta, että todellisuus alkaa paljastua.

Sama. Salamarakastuminen 40+ iässä, itsellä näköjään traumasidos lapsuudesta ja mies paljastui hyvin narsistiseksi, joka luritteli muillekin naisille. On off suhde kesti 3 vuotta. Suhde noudatteli täysin narsistin suhdetta kaikkine sykleineen. Vuoristorataa.

Toki olin kokenut salamarakastumisen reilu parikymppisenä kahteenkin otteeseen ja toisen kanssa päädyin naimisiinkin 14 vuoden ajaksi.

Vierailija
64/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen muumio saa enää ajatellakaan mitään tuollaisia asioita.

Vierailija
65/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole varovainen. Oikeasti, nämä jutut mitä ihmiset kommentoivat tässä ketjussa, niissä on perää.

Itse tapasin erään miehen jonka lapset näin nopeasti, oli paljon matkoja alkuun, nopeaa etenemistä, "rakkauden osoituksia" ja liian hyvää ollakseen totta.

Kirjoitin palstalle suhteen alussa tästä eikä itsellä ollut hajuakaan mistään narsisti jutuista.

Täällä ihmiset varoittelivat ja sanoivat, että narsistilta kuulostaa. En uskonut, en uskonut sitten millään enkä vielä moneen kertaankaan. Suhde jatkui vaikka voin pahoin ja oli outo olo, jossain vaiheessa en osannut enää päästää irti.

Lopulta oli pakko myöntää. Tässä vaiheessa olin jo ihmirsraunio, moneen kertaan nöyryytetty ja alistettu. Olin kadottanut itseni ja vakavasti masentunut. Itsemurhaa mietin. Koin väkivaltaa monessa muodossa.

Elämäni oli helvettiä. Mahtavasta alusta tuli jotain aivan muuta kuin olisin halunnut koskaan ajatellakaan.

Aloitusksesi myös sai minutkin hieman pelästymään. Voisi hyvin olla minunkin exäni. Ikä, ajankohdat ja historia sopii hyvin yhteen.

Olin yksi niistä sen pitkän avioliiton jälkeen.

Kuinka kauan teidän love bombing vaihe kesti, ennenkuin se meni siihen arvosteluvaiheeseen? Tuliko miehen puolelta vielä se hylkäys ja takaisin kinuminen?

Miten lopussa sitten erositte? Missä kohtaa suhdetta alkoi paljastua merkkejä, ettei mies olekaan niin ihana, mitä alussa esitti? Siis kuinka monta kuukautta?

Haluatko kertoa tarkemmin, miten mies alkoi käyttäytyä? Oliko miehillä myös muita hoitoja? Yleensä siis narsisti aina pettää jossain kohtaa ja pitää salarakkaita, koska heille ei riitä yksi.

Vierailija
66/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan käynyt noin. Hiljaa hyvä tulee.

Vierailija
67/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole varovainen. Oikeasti, nämä jutut mitä ihmiset kommentoivat tässä ketjussa, niissä on perää.

Itse tapasin erään miehen jonka lapset näin nopeasti, oli paljon matkoja alkuun, nopeaa etenemistä, "rakkauden osoituksia" ja liian hyvää ollakseen totta.
Kirjoitin palstalle suhteen alussa tästä eikä itsellä ollut hajuakaan mistään narsisti jutuista.

Täällä ihmiset varoittelivat ja sanoivat, että narsistilta kuulostaa. En uskonut, en uskonut sitten millään enkä vielä moneen kertaankaan.
Suhde jatkui vaikka voin pahoin ja oli outo olo, jossain vaiheessa en osannut enää päästää irti.

Lopulta oli pakko myöntää. Tässä vaiheessa olin jo ihmirsraunio, moneen kertaan nöyryytetty ja alistettu. Olin kadottanut itseni ja vakavasti masentunut. Itsemurhaa mietin. Koin väkivaltaa monessa muodossa.

Elämäni oli helvettiä. Mahtavasta alusta tuli jotain aivan muuta kuin olisin halunnut koskaan ajatellakaan.

Aloitusksesi myös sai minutkin hieman pelästymään. Voisi hyvin olla minunkin exäni. Ikä, ajankohdat ja historia sopii hyvin yhteen.

Mahtaisitko vielä löytää tuota vanhaa ketjuasi?

Kuinka kauan suhteenne loppujen lopuksi sitten kesti?

Vierailija
68/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
69/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihmiset varoittelivat ja sanoivat, että narsistilta kuulostaa. En uskonut, en uskonut sitten millään enkä vielä moneen kertaankaan. Suhde jatkui vaikka voin pahoin ja oli outo olo, jossain vaiheessa en osannut enää päästää irti.

Kuinka kauan teidän love bombing vaihe kesti, ennenkuin se meni siihen arvosteluvaiheeseen? Tuliko miehen puolelta vielä se hylkäys ja takaisin kinuminen?

Miten lopussa sitten erositte? Missä kohtaa suhdetta alkoi paljastua merkkejä, ettei mies olekaan niin ihana, mitä alussa esitti? Siis kuinka monta kuukautta?

Haluatko kertoa tarkemmin, miten mies alkoi käyttäytyä? Oliko miehillä myös muita hoitoja? Yleensä siis narsisti aina pettää jossain kohtaa ja pitää salarakkaita, koska heille ei riitä yksi.

Ensinnäkin, rakkauspommitus ei ole aina narsismista johtuvaa. MuitakIn syitä on, yleensä kuitenkin huonoja. Voi olla muuta persoonallisuushäiriötä tai ongelmaa. Minun rakkauspommittaja ei ollut narsisti, eikä alkanut arvostella tms. Oli vain jotenkin luonnevikainen, sai silmittömiä raivokohtauksia ja toisaalta vajosi ajoittain johonkin outoon, depressiiviseen tilaan jolloin eristäytyi kotiinsa eikä käynyt edes suihkussa. Käytti erilaisia henkisen väkivallan muotoja, kuten mykkäkouluja. Ihan seko tapaus, sairaampi kuin silloin tajusinkaan. Pystyi näyttelemään noin 4 kk, sitten sai ensimmäiset raivarit minulle. Toki jotain pieniä merkkejä oli ollut jo aiemmin, kuten epänormaalin voimakasta rattiraivoa ja muita pienempiä maltin menettämisiä.

Vierailija
70/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia

Vierailija
71/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa, löytäiskö tuo yksi sen vanhan ketjunsa, jossa häntä varoiteltiin liian hyvästä miehestä ja helvettihän siitä paljastui.

Vierailija
72/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen salamarakastuminen tuli minullekkin, on tullut kolme kertaa elämäni aikana ja olen 40 plus ikäinen.

Viimeisin tällainen paljastui narsistiksi. Luulin, että hän olisi elämäni mies, jonka kanssa olisin loppuelämäni. Hän osasi vetää oikeista naruista alussa, puhua ja käyttäytyä pyörryksiin. Sain yltiöpalttisesti huomiota.

Mutta. Hän pyöritti ohellani monia muitakin naisia. Kammottava tapaus.

NÄISTÄ PELLEISTÄ TE NAISET AINA KIINOSTUTTE.

MIKSI?

NÄITÄ TEILLÄ ON PUOLISOINA JA "KUMPPANEINA"

Vierailija
73/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen salamarakastuminen tuli minullekkin, on tullut kolme kertaa elämäni aikana ja olen 40 plus ikäinen.

Viimeisin tällainen paljastui narsistiksi. Luulin, että hän olisi elämäni mies, jonka kanssa olisin loppuelämäni. Hän osasi vetää oikeista naruista alussa, puhua ja käyttäytyä pyörryksiin. Sain yltiöpalttisesti huomiota.

Mutta. Hän pyöritti ohellani monia muitakin naisia. Kammottava tapaus.

NÄISTÄ PELLEISTÄ TE NAISET AINA KIINOSTUTTE.

MIKSI?

NÄITÄ TEILLÄ ON PUOLISOINA JA "KUMPPANEINA"

Kuten sanottu, he osaavat puhua pyörryksiin ja käyttäytyä alussa. Kun uhri on saatu rakastumaan, niin siitä ei niin vain lähdetäkään, vaikka mieheltä paljastuu kokonainen haaremi naisia ja muutenkin käytös muuttuu. 

Vierailija
74/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
75/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaksi viikkoa tapaillut tuntematonta miestä ja nyt olet sitä mieltä että hän on elämäsi mies?

Vierailija
76/103 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kaksi viikkoa tapaillut tuntematonta miestä ja nyt olet sitä mieltä että hän on elämäsi mies?

Näin ap sanoi:

"Mitä ihmettä tämä on ja tuleeko oikeasti tämmöinen tunne, jos se oikea on tullut eteen? En ikinä ole tämmöistä tunnetta kokenut, sillä olen aina rauhassa katsellut ja tunnustellut. 

Suhde on edennyt niin rytinällä ja suurilla tunteilla, että hirvittää, onko tämä tottakaan. Onko ns. järki-ihmiset koskaan törmänneet tähän ilmiöön ja miten teille kävi?"

Vierailija
77/103 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, rakkauspommitus ei ole aina narsismista johtuvaa. MuitakIn syitä on, yleensä kuitenkin huonoja. Voi olla muuta persoonallisuushäiriötä tai ongelmaa. Minun rakkauspommittaja ei ollut narsisti, eikä alkanut arvostella tms. Oli vain jotenkin luonnevikainen, sai silmittömiä raivokohtauksia ja toisaalta vajosi ajoittain johonkin outoon, depressiiviseen tilaan jolloin eristäytyi kotiinsa eikä käynyt edes suihkussa. Käytti erilaisia henkisen väkivallan muotoja, kuten mykkäkouluja. Ihan seko tapaus, sairaampi kuin silloin tajusinkaan. Pystyi näyttelemään noin 4 kk, sitten sai ensimmäiset raivarit minulle. Toki jotain pieniä merkkejä oli ollut jo aiemmin, kuten epänormaalin voimakasta rattiraivoa ja muita pienempiä maltin menettämisiä.

Ei ole aina, mutta on narsistista ja keskenkasvuista käytöstä ja kertoo henkilön olevan emotionaalisesti kypsymätön eikä ihan realiteeteissa läsnä. Kuitenkin kyseisen toiminnon tarkoitus on luoda eräänlainen toinen rakkaustodellisuus mihin se kohde vedetään. Se perustuu täysin tuulen päälle rakennettuihin mielikuviin eikä todellisuuteen. Rakkauspommittajaa ei myöskään kiinnosta tutustua siihen ihmiseen mitä pommittaa vaan hän paremminkin kertoo pommituksellaan sille toiselle millainen tämän tulisi olla, jotta siinä kuplassa voisi olla siihen asti kunnes se poksahtaa todellisuuden tullessa kuvaan.

Vierailija
78/103 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internet on hyvä paikka kuulostella muidenkin ajatuksia, koska itse on liian lähellä. Myös minä joskus kirjoitin löytäneeni täydellisen miehen ja sain todella ilkeämielisiä vastauksia. Ainakin ne tuntui ilkeämielisille silloin. Joka ikinen niistä ilkeämielisistä toteamuksista kävi toteen aivan ensimmäisien kuukausien aikana. Kun on kyse patologisesta häiriöstä, sen etenemisen ennustaminen jo tapahtumat kokeneille ei ole mitenkään kova pähkinä purtavaksi. 

Vierailija
79/103 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Internet on hyvä paikka kuulostella muidenkin ajatuksia, koska itse on liian lähellä. Myös minä joskus kirjoitin löytäneeni täydellisen miehen ja sain todella ilkeämielisiä vastauksia. Ainakin ne tuntui ilkeämielisille silloin. Joka ikinen niistä ilkeämielisistä toteamuksista kävi toteen aivan ensimmäisien kuukausien aikana. Kun on kyse patologisesta häiriöstä, sen etenemisen ennustaminen jo tapahtumat kokeneille ei ole mitenkään kova pähkinä purtavaksi. 

Näinpä juuri. Tuollaisten häiriöisten käytös on hyvin samanlaista. Aina.

Vierailija
80/103 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin minä tästä kirjoittaa mutta olin kyllä hyvin sokea ja "sekaisin" miehestä alusta alkaen. Pahoittelut jos tämä saa aikaan joissakin vastenmielisyyttä. Kerron kuitenkin lyhyesti jos joku tästä hyötyisi. 

Rakkauspommitus, huh. Sitä se oli sanan todellisessa merkityksessä. Mehän siis tapasimme aivan sattumalta, minä olin sinkku ja nautin elämästäni täysin rinnoin. Ajattelin kerrankin "repäistä" ja nauttia sinkkuudesta, erään kostean illan päätteeksi tutustuin hauskaan, todella komeaan mieheen, joka oli eronnut ja päätimme vain pitää hauskaa yhdessä. Ei muuta. Lupasin itselleni, ettei muuta tulisi, toisin kävi.

Meillä oli yhteisiä kavereita, joten vaihdoimme numeroita jos joskus vielä tapaisimme. Mies alkoi kuitenkin laittelemaan viestejä. Ensin aika neutraaleja, kyseli esimerkiksi millaista musiikkia kuuntelen, muutenkin mieltymyksiäni. Hän myös kertoi pitävänsä samanlaisesta (puolet osottautui myöhemmin valheeksi ja halveksi esimerkiksi minun musiikkimakuani, "oli paskaa" myöhemmin mielestään). 

Kerroin ihan rehellisesti miten elämän koen, mistä pidän ja mitä haluaisin tehdä. Arvatkaapa vaan, oliko se imartelevaa ja ihastusta herättävää (vaikkakin jopa outoa sekä hämmentävää) kun mies sitten hankki kaikkea mistä pitäisin. Esimerkiksi kerroin ohimennen, että olispa kiva grillata tai mennä asuntovaunulla pariksi kesäpäiväksi reissun päälle. No hommasi päivässä sen grillin ja asuntoauton. Kaikkea tällaista. 

Kertoi minun olevan kaunis, ihana. Elämänsä valo. Ihan kaikkea. Laittoi biisejä minulle, joista pitäisin ja joissa tunnustetaan rakkautta toista ihmistä kohtaan. Olin aivan pyörryksissä siitä kaikesta. En ollut moista koskaan kokenut ja olin nuorikin, sinisilmäinen vielä tällaisten asioiden suhteen. Mielessä kyllä intuitio varoitteli ja vahvasti. Minusta tuntui koko ajan siltä, että nyt on jotain todella outoa meneillään. 

En saanut siihen selitystä mutta tunne oli vahva, se oikein kavalsi rintaa ja joskus minun oli vaikea olla miehen lähellä. Se oli selittämätön ahdistus kaiken ihanuuden keskellä JOTA OLISI PITÄNYT KUUNNELLA.

Muistakaa siis kuunnella intuitioonne. 

Tosiaan teki kaikkensa ja oli mukamas niin samanlainen kuin minä ja niin myötätuntoinen sekä herkkä mies. Kuten minäkin herkkä nainen ja mitä lie. Oikeasti aivan sekopäistä valehtelua ja ne biisit esimerkiksi, hän ei ikimaailmassa kuuntelisi sellaista oikeasti ja myöhemmin jos jotain laitoin, niin koin nöyryyttävää arvostelua minun maustani. 

Rakkauspommitus kesti varmaan muutaman kuukauden, ehkä välissä oli joitakin hetkiä kun hänestä alkoi näkymään pimeää puoltakin mutta en kuunnellut itseäni vaikka näin ja kuulin selvästi niitä varoitusmerkkejä. 

Jatkan myöhemmin. Yritän tiivistää enemmän kun kerron rakkauspommituksen jälkeisestä ajasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan