Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tämä on - ihastuin 40 vuotiaana ekaa kertaa elämässäni alat alta meiningillä ja tuntuu, että olen löytänyt elämäni miehen

pasmat miksissä
08.05.2023 |

Olen ollut ns. realistinen, tasapainoinen ja jalat maassa ihminen aina ja nyt minulle on sattunut maailman luokan ihme. Olen ihastunut muutamassa viikossa yhteen mieheen ihan tyystin ja jotenkin jo toisella tapaamiskerralla tuli tunne, kun häntä katsoin, että tuossa on minun tuleva aviomies. Siis minä, joka on aika kriittinen ja vaativa näissä hommissa.

Mitä ihmettä tämä on ja tuleeko oikeasti tämmöinen tunne, jos se oikea on tullut eteen? En ikinä ole tämmöistä tunnetta kokenut, sillä olen aina rauhassa katsellut ja tunnustellut. Moni asia, mikä parisuhteessa pitää natsata, natsaa. Vasten kaikkia nyrkkisääntöjä olemme nähneet useampaan kertaan molempien lapsetkin (ensimmäistä kertaa vain viikko tutustumisesta) ja tehty tavallisia koti- ja perheaskareita siirappihommien välissä. Oltu toistemme tykönä paljon yötä.

Olen siis ollut aikoinani pitkässä suhteessa, naimissa ja seurustellut myös lyhyempiä suhteita. Törmäsin tähän mieheen sattumalta ilman, että olisin varsinaisesti suhdetta erityisemmin edes kaivannut, ehkä jopa ajattelinkin, että sinkkukesä olisi ollut jees.

Suhde on edennyt niin rytinällä ja suurilla tunteilla, että hirvittää, onko tämä tottakaan. Onko ns. järki-ihmiset koskaan törmänneet tähän ilmiöön ja miten teille kävi?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana kimppuun vaan. Ehkä saatte iltatähden?

Vierailija
42/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi ihan sama. 42-vuotiaana rakastuin silmittömästi, heti ensisilmäyksellä sekunnissa tiesin, että tuo on Se Oikea. Olin kuitenkin tosi epäileväinen pitkään, sillä mies tuntui olevan ns. liian hyvä ollakseen totta. Koko ikänsä ollut silti parisuhteissa ja oli eronnut 10 v kestäneestä liitosta, koska vaimo petti. Hänkin oli ollut vuoden sinkkuna tavatessamme ihan kuten ap:n mieskin. Mun mies esitteli lapsensa jo tokilla treffeillä ei vielä nopeammin. Oli ehkä jonkinlaista rakkauspommitustakin.

Vaikea sanoa, onko hän narsisti, vai olenko minä, vai ei kumpikaan, mutta olemme olleet yhdessä jo yli 10 vuotta. Alku oli todella intohimoinen, mutta nykyään on seksitön suhde, mies ei enää ilmeisesti pidä minua vetävänä. Mutta mistä sitä lopulta pystyy sanomaan, pettääkö hän esimerkiksi vai ei. Suosittelen ap:ta ryhtymään suhteeseen, voihan siitä tulla hieno rakkaustarina. Jollei, niin voi aina erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kävi minulle. Mies oli aivan ihana ja osasi sanoa kaiken mitä tarvitsin ilman että se oli liian imelää ja liikaa.

Oli lopulta kuitenkin peluri.

Vierailija
44/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti tutkani piippaa ja lujaa.

Voitko kertoa tarkemmin, miten tutustuitte ja rakkauspommittaako mies siis sinua?

Mikä on miehen parisuhdehistoria?

Onko rakkauspommitus aina narsismia?

Mitä parisuhdehistoria kertoo?

Entä jos on mies, joka rakkauspommittaa, hellii ja huomioi. Aikanaan ollut naimisissa ja on lapsia (joiden kanssa väleissä, exään ei), sen jälkeen vain lyhyitä suhteita. Liian hyvää ollakseen totta? Mistä sen tietää? Varoitusmerkit?

Mulle teissä molemmissa olisi varoitusmerkki se, että tutustutaan lapsiin ja aletaan leikkiä kotia muutaman päivän tuntemisen jälkeen. Ei.

Vierailija
45/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4-kymppinen eukko jolla takana avioliitot ja lapsenteot ja NYT vasta ns. osuu kohdalle? Lienet esivaihdevuosien höyryissä. Tai sitten olet koko elämäsi tyytynyt täyteen paskaan noin niinkuin suhteiden kannalta. 

Samaa mäkin ihmettelin, että miten voi olla avioliitto ja lapsenteot takana ja nyt vasta rakastuu täysillä? Niinku mitä ihmettä? Ei edes tuntenut tuollaista aviomieheensä!

Mulle tuo täysi hurahtaminen oli siis kriteerinä, että voisin edes harkita myöhemmin avioliittoa.

Ehkä hän kuunteli aiemmin palstan neuvoja, että pariutumisessa täytyy pitää järki kädessä, ja perhoset vatsassa eivät kestä kuitenkaan, ja pitää antaa mahdollisuus myös niille ei-niin-kiinnostaville, ja että rakkaus on pelkästään tahdon asia. Tällaisia neuvoja kun kuuntelee, tulee mentyä niihin kaverisuhteisiin ihan kivojen tyyppien kanssa, mutta sitten joku päivä tapahtuu kuitenkin se, että romantiikan ja intohimon kaipuussa rakastuu korviaan myöten johonkin, joka oikeasti sytyttää.

Niin. Ja sitten se mikä sytytti ja jonka takia erosi osoittautukin täydeksi k*sipaaksi ja henkisesti väkivaltaiseksi. Elämä ei ole näytelmää.

Vierailija
46/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4-kymppinen eukko jolla takana avioliitot ja lapsenteot ja NYT vasta ns. osuu kohdalle? Lienet esivaihdevuosien höyryissä. Tai sitten olet koko elämäsi tyytynyt täyteen paskaan noin niinkuin suhteiden kannalta. 

Samaa mäkin ihmettelin, että miten voi olla avioliitto ja lapsenteot takana ja nyt vasta rakastuu täysillä? Niinku mitä ihmettä? Ei edes tuntenut tuollaista aviomieheensä!

Mulle tuo täysi hurahtaminen oli siis kriteerinä, että voisin edes harkita myöhemmin avioliittoa.

Ehkä hän kuunteli aiemmin palstan neuvoja, että pariutumisessa täytyy pitää järki kädessä, ja perhoset vatsassa eivät kestä kuitenkaan, ja pitää antaa mahdollisuus myös niille ei-niin-kiinnostaville, ja että rakkaus on pelkästään tahdon asia. Tällaisia neuvoja kun kuuntelee, tulee mentyä niihin kaverisuhteisiin ihan kivojen tyyppien kanssa, mutta sitten joku päivä tapahtuu kuitenkin se, että romantiikan ja intohimon kaipuussa rakastuu korviaan myöten johonkin, joka oikeasti sytyttää.

Niin. Ja sitten se mikä sytytti ja jonka takia erosi osoittautukin täydeksi k*sipaaksi ja henkisesti väkivaltaiseksi. Elämä ei ole näytelmää.

Tarkoitatko, että aina kaikki ihastuminen ja kipinä jonkun kanssa on valheellista? 

Vierailija
47/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että aina kaikki ihastuminen ja kipinä jonkun kanssa on valheellista? 

Persoonallisuushäiriöisten kanssa on.

Vierailija
48/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa tarkemmin, miten tutustuitte ja rakkauspommittaako mies siis sinua?

Entä jos on mies, joka rakkauspommittaa, hellii ja huomioi. Aikanaan ollut naimisissa ja on lapsia (joiden kanssa väleissä, exään ei), sen jälkeen vain lyhyitä suhteita. Liian hyvää ollakseen totta? Mistä sen tietää? Varoitusmerkit?

Mulla on just tuollainen suhde. Ei olisi voinut tietää mistään. Totuus alkoi paljastua vasta 1,5 vuoden jälkeen, kun muutimme yhteen asumaan. Olen jälkikäkäteen jutellut miehen exien kanssa, tavallisia täyspäisiä naisia hekin ja samaan lankaan menivät. Aivan ihana ja täydellinen mies, sen ekan vuoden

Millainen totuus alkoi paljastua? Oliko mies siis sarjapettäjä? Hänellä oli muita naisia selkäsi takana? Miten eronne tapahtui?

Elettiin korona- ja rakkauskuplaa. Sitten kun maailma vähän avautui, mies ei tykännyt mun omista menoista yhtään. Kontrolloi ja rajoitti, sai hirveitä mustasukkausuusraivreita. Jälkeenpäin selvisi, että pyöritti montaa naista yhtäaikaa

Miten selvisi jälkeenpäin, että hänellä oli ollut monia muita naisia?

Hän ei siinä koronakuplassa vielä siis jäänyt kiinni niistä?

Sain yhden vihjeen ja sit toisen, soitin niille naisille. Vasta eron jälkeen ihmiset usklsi kertoa mulle epäilyistään. Mies teki usein reissutöitä. Minä kotona etätöitä. Mies petti siis suhteen alusta alkaen.

Vierailija
49/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen salamarakastuminen tuli minullekkin, on tullut kolme kertaa elämäni aikana ja olen 40 plus ikäinen.

Viimeisin tällainen paljastui narsistiksi. Luulin, että hän olisi elämäni mies, jonka kanssa olisin loppuelämäni. Hän osasi vetää oikeista naruista alussa, puhua ja käyttäytyä pyörryksiin. Sain yltiöpalttisesti huomiota.

Mutta. Hän pyöritti ohellani monia muitakin naisia. Kammottava tapaus.

Jos kaikki on liian hyvää ollakseen totta, se tosiaan onkin sitä. Rauhassa hyvä tulee.

Vierailija
50/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuman kautta muutama tuttuni tietää tämän ihmisen historian ja entisen vaimon, eikä luurankoja pitäisi olla kaapissa.

Kukaan ei tunne toista ihmistä kokonaan. Edes vaimo.

Vierailija
51/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just tuollainen suhde. Ei olisi voinut tietää mistään. Totuus alkoi paljastua vasta 1,5 vuoden jälkeen, kun muutimme yhteen asumaan. Olen jälkikäkäteen jutellut miehen exien kanssa, tavallisia täyspäisiä naisia hekin ja samaan lankaan menivät. Aivan ihana ja täydellinen mies, sen ekan vuoden

Millainen totuus alkoi paljastua? Oliko mies siis sarjapettäjä? Hänellä oli muita naisia selkäsi takana? Miten eronne tapahtui?

Elettiin korona- ja rakkauskuplaa. Sitten kun maailma vähän avautui, mies ei tykännyt mun omista menoista yhtään. Kontrolloi ja rajoitti, sai hirveitä mustasukkausuusraivreita. Jälkeenpäin selvisi, että pyöritti montaa naista yhtäaikaa

Miten selvisi jälkeenpäin, että hänellä oli ollut monia muita naisia?

Hän ei siinä koronakuplassa vielä siis jäänyt kiinni niistä?

Sain yhden vihjeen ja sit toisen, soitin niille naisille. Vasta eron jälkeen ihmiset usklsi kertoa mulle epäilyistään. Mies teki usein reissutöitä. Minä kotona etätöitä. Mies petti siis suhteen alusta alkaen.

Millaisen vihjeen sait? Tuliko nää miehen pettämiset yllärinä sulle, vai epäilitkö jo suhteen aikana?

Vierailija
52/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäisenä on yleensä ehditty jalat-alta-ihastumisia jo kymmenkunta. Että jos tosiaan elämän ensimmäinen niin todella outoa. 

Vierailija
53/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M G T O W

Vierailija
54/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuollainen ihastuminen nelikymppisenä. Vuosi oltiin oltu yhdessä niin ostettiin yhteinen asunto ja molemmat myytiin omat kivat asuntomme. 4 vuotta yhdessä niin naimisiin. Nyt 13 vuotta takana ja edelleen mie on elämäni rakkaus ja hyvin menee.

Vierailija
55/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Nelikymppistä naista voi naida paljaalla ihan niin paljon kun palleissa riittää pateja ja kanuunanvarressa voimaa!

Vierailija
56/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tulee eteen kun munasolusi tajuaa kuolevaisuutensa ja viimeisinä tuhotöinään ne manipuloi aivosi vaatimaan siitoskykyistä urosta ja mielikuvituksesi tekee sellaisen vaikka puutarhalapiosta, kunhan saat tehdä sille vielä lapsen! Ja tämä onkin mainio aika vastata kaikkien narsistien ja jännämiesten kutsuun, koska ne osaa munasarjakuiskaajina lorut millä mehut alkaa virrata ennen kuin muutut tomuksi.

Vierailija
57/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama laulu täälläkin. Pikarakastuminen 40+ kypsässä ja "viisaassa" iässä, ja vaikka olin varuillani, mies sai sitten kuitenkin vakuutettua minut tunteidensa aitoudesta. Traumabondinghan se minun puoleltani oli, ja miehellä oli jonkinsortin persoonallisuushäiriö, jota pystyi peittelemään muutamia kuukausia. Sitten olikin peto irti.

Aina se ei siis (onneksi) vie vuotta, että todellisuus alkaa paljastua.

Vierailija
58/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se välttämättä titetenkään narsismia ole - nykyisin etenkin palstalla kaikki mahdollinen määritetään aina "narsismiksi", josta on tullut yleisnimitys kaikille enemmän tai vähemmän epätasapainoisille, mustasukkaisille, omistushaluisille, manipuloiville/kontrolloiville ja jollain lailla epäterveen kiintymyssuhteen omaaville kumppaneille yms. Mutta ei rakkauspommitus yleensä kyllä ihan terve merkki ole, vaikkei varsinaisesta narsismista olisikaan kyse.  Enkä ainakaan itse kokisi mitään rakkauspommitusta mitenkään aitona, aidon ihastuksen ja rakastumisen ilmentymänä. Kyllä siihen yleensä jotain epätervettä liittyy. Tunteita voi ilmaista ilman mitään rakkasupommitustakin, joten yleensä tuo on kyllä varoitusmerkki - jostakin.

Mutta puhuiko ap rakkauspommituksesta? Eikös se sellaiseksi muiden taholta tulkittu.

Me on oltu 25 vuotta mun miehen kanssa yhdessä ja kyllä se alku oli kuin lekalla päähän. Koko ajan haluttiin olla yhdessä ja yhtään yötä oltu erossa ennen kuin sit kun toinen lähti työharjoitteluun yliopistoaikana 😀

Edelleen ollaan kuin yksi ihminen vaikka ei tietenkään niin kiinni olla kuin nuorempina. Ei ensimmäistäkään narsistin piirrettä.

Vierailija
59/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä yleistetään, että mies on se joka muuttuu suhteen edetessä jne.

Yhtälailla suhteissa se mies on kunnollinen ja nainen muuttuu. Olisiko kenties jopa yleisempää?

Tuntuu, että niillä joilla on käynyt huono tuuri sen miehen kanssa, eivät usko että kunnollisiakin löytyy.

Narsukorttia heilutellaan kyllä todella hatarin perustein.

Vierailija
60/103 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole varovainen. Oikeasti, nämä jutut mitä ihmiset kommentoivat tässä ketjussa, niissä on perää.

Itse tapasin erään miehen jonka lapset näin nopeasti, oli paljon matkoja alkuun, nopeaa etenemistä, "rakkauden osoituksia" ja liian hyvää ollakseen totta.

Kirjoitin palstalle suhteen alussa tästä eikä itsellä ollut hajuakaan mistään narsisti jutuista.

Täällä ihmiset varoittelivat ja sanoivat, että narsistilta kuulostaa. En uskonut, en uskonut sitten millään enkä vielä moneen kertaankaan. Suhde jatkui vaikka voin pahoin ja oli outo olo, jossain vaiheessa en osannut enää päästää irti.

Lopulta oli pakko myöntää. Tässä vaiheessa olin jo ihmirsraunio, moneen kertaan nöyryytetty ja alistettu. Olin kadottanut itseni ja vakavasti masentunut. Itsemurhaa mietin. Koin väkivaltaa monessa muodossa.

Elämäni oli helvettiä. Mahtavasta alusta tuli jotain aivan muuta kuin olisin halunnut koskaan ajatellakaan.

Aloitusksesi myös sai minutkin hieman pelästymään. Voisi hyvin olla minunkin exäni. Ikä, ajankohdat ja historia sopii hyvin yhteen.

Olin yksi niistä sen pitkän avioliiton jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi