Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Davidin Nala-koira kylvää pelkoa Tampereella

Vierailija
08.05.2023 |

Edellinen ketju poistettiin moderaattorien toimesta. Pidetään keskustelu asiallisena, niin tätä ei ole syytä poistaa.

36-v espanjalaismiehestä on tehty rikosilmoituksia, koska pitää koirasuttaan vapaana Tampereella.

Linkki uutiseen:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f3579b0a-c374-4319-9067-26e5fd380767

Kommentit (592)

Vierailija
181/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta, kun jotkut pitää koiraansa vapaana ulkoiluteillä. Tosi mukavaa mennä hölkäten ohi, kun ei voi oikeasti tietää hermostuuko se koira. Ja kyllä, osa koirista esim. alkaa haukkua, kun menee ohi juoksuvauhtia, vaikka ne miten yrittäisi kiertää tien reunassa. Minä en pelkää koiria, mutta koirapelkoisille varmaan aika vaikeaa lenkkeillä paikoilla, joissa näitä välinpitämättömiä ulkoiluttajia liikkuu.

Jotkut koirat ovat rauhallisia kun juoksee kohti, mutta kohdalla saa olla varuillaan, ettei tule ärripurrikohtaus. Suurin osa koiranomistajista on onneksi tietoisia oman koiransa käyttäytymisestä ja ovat kouluttaneet koiransa hienosti. Mutta jos yhtäkkiä jostain tuommoinen koirasusi juoksisi vastaan luontoreitillä, en tietäisi välttämättä mitä tehdä.

Se ärripurrikohtaus tulee paljon todennäköisemmin kun osoitat koiralle olevasi varuillasi. Jos ohittaisit sen kiinnittämättä siihen mitään huomiota, luultavasti koira toimisi samoin.

Olen myös lenkkeilijä. Ei tarvitse edes huomata koiraa juostessa niin usein tulee ärinää, parhaimmillaan useampi saman lenkin aikana. Juokseminen tuntuu joitain koiria provosoivan... Viimeksi meinasi omistaja kaatua kun koira hyökkäsi kohti käsivarttani, oli senteistä kiinni ettei tullut sairaalareissua, hampaiden loksahdus vain kuului. Omistaja itsekin kyllä näytti aika järkyttyneeltä.

Joskus, noin kerran puoleen vuoteen, vartio- ja henkilvartiointikoira evp., polttaa kääminsä ja käräyttää käpynsä juoksijoista.

Yleensä juoksija näyttää tulevan suoraan kohti tai juoksee hyvin läheltä sekä tuntuu tirsuavan aggressioita ja stressiä.

Vaikka vastaankin koirani käytöksestä ja varaudun kaikkiin huomaamiini juoksijoiden kohtaamisiin, niin suosittelen silti hienoista väistämistä.

Ojaanko sitä pitäisi mennä juoksemaan? Mene itse koirasi kanssa sinne ojaan jos se ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
182/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jätkähän on ihan pöpi. Koira pois, koska ei osaa huolehtia siitä asianmukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli koira kiltti tai ei,myös tätä miestä koskee suomen lait.

Koira on pidettävä kytkettynä.Tähän puututtava pikimmiten!

Valitettavasti monessa maassa lait ovat rikkomista varten. Siksi myös siitä, ettei suostu noudattamaan lakeja, pitäisi voida passittaa Suomesta pois. Jos on ulkomaalainen. Kun niitä riittää jotka eivät Suomessa kunnioita lakeja tai suomalaisia.

Vierailija
184/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olenkin sitä mieltä, että sääntö-Suomessa suhtaudutaan toisinaan hieman ylihysteerisesti koirien vapaana pitämiseen, ei se ole asianmukaista pienessä ja ilmeisen tiuhasti miehitetyssä kaupunkimetsikössä, puhumattakaan kaupungin kaduilla.

Koira ei kyllä ole kovin iso, ehkä noin 40-45 kiloinen. Näin jätteihin tottuneena iso koira on vasta yli 70 kiloinen.

Toivotaan ettei Nalalle kävisi köpelösti vastuuttoman omistajansa takia. Moni koira kun ei siedä että vieras koira tulee kyselemättä iholle ja melko moni rotu voi antaa Nalalle pahankin selkäsaunan jos yrittää tulla väkisin pomottamaan.

Paremminkin 30-40-kiloinen, ehkä 35 kiloinen.

Vierailija
185/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa tuolle petokoiralle naksu, jonka sisällä on vähän vahvempaa tavaraa. Eihän tuo noin voi jatkua.

Toisaalta tuo koira voisi asianmukaisissa olosuhteissa elää ihan hyvää elämää aiheuttamatta häiriötä.

Tuo tyyppi taas taatusti aiheuttaa hankaluuksia, oli hänellä koiraa tai ei.

Vierailija
186/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasselhoffin deivid?

Vierailija
187/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äijähän näyttää itse ihan ihmissudelta.

Vierailija
188/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta, kun jotkut pitää koiraansa vapaana ulkoiluteillä. Tosi mukavaa mennä hölkäten ohi, kun ei voi oikeasti tietää hermostuuko se koira. Ja kyllä, osa koirista esim. alkaa haukkua, kun menee ohi juoksuvauhtia, vaikka ne miten yrittäisi kiertää tien reunassa. Minä en pelkää koiria, mutta koirapelkoisille varmaan aika vaikeaa lenkkeillä paikoilla, joissa näitä välinpitämättömiä ulkoiluttajia liikkuu.

Jotkut koirat ovat rauhallisia kun juoksee kohti, mutta kohdalla saa olla varuillaan, ettei tule ärripurrikohtaus. Suurin osa koiranomistajista on onneksi tietoisia oman koiransa käyttäytymisestä ja ovat kouluttaneet koiransa hienosti. Mutta jos yhtäkkiä jostain tuommoinen koirasusi juoksisi vastaan luontoreitillä, en tietäisi välttämättä mitä tehdä.

Se ärripurrikohtaus tulee paljon todennäköisemmin kun osoitat koiralle olevasi varuillasi. Jos ohittaisit sen kiinnittämättä siihen mitään huomiota, luultavasti koira toimisi samoin.

Koiranomistajat vastuuttaa kaikesta muut ihmiset. Muut provosoi koiria, milloin kenenkin koira pitää kohdata milloin milläkin tavalla. Lenkkeily kaupungissa on yhtä helvettiä, kun koiria on joka mutkassa vastassa.

Ja nyt vielä tällaista mulkkuuttakin mukana.

Minulle eräs koiranomistaja alkoi möykkäämään kun lenkkarini olivat kirkkaan väriset. Hänen mielestään provosoin hänen koiransa yrittämään purra kirkkailla lenkkareillani siis.

Minun syytäni kaikki!

Vierailija
189/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Erään tutun koira selvisi toisen koiran hyökkäyksestä alistumalla. Olisi ehkä muuten kuollut.[/quote]

Hah hah hah, koirilla on kuule ihan omat käytöstavat ja suhtautuminen muihin koiriin. Ei ne sinun mielen mukaan toisiin koiriin suhtaudu. Alistuminen on yksi käytöstapa mm. vahvemman edessä.

Vierailija
190/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, että nyt ollaan virkavallan taholta yllättävän pitkämielisiä.

Vierailija
191/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa aika harvassa maassa on yhtä tiukkaa koirien kiinnipito kulttuuria kuin Suomessa, enkä puhu nyt mistään kehitysmaista, vaan ihan keski-Euroopasta ja jopa Yhdysvalloista.

Toisaalta monessa maassa on kielletty paljon rotuja ja niin pitäisi täälläkin kieltää.

Kyllä silloin on eri asia saadakin pitää koiria vapaina, kun ne on pieniä tai keskikokoisia eikä taistelu/suojelu/susirotuja.

Vaikka kyllä on hyvä, että koirat on kytkettyinä niitä jää paljon junien ja autojen alle, ainakin kun olen muutamassa maassa Euroopassa asunut.

Vierailija
192/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistajat vastuuttaa kaikesta muut ihmiset. Muut provosoi koiria, milloin kenenkin koira pitää kohdata milloin milläkin tavalla. Lenkkeily kaupungissa on yhtä helvettiä, kun koiria on joka mutkassa vastassa.

Ja nyt vielä tällaista mulkkuuttakin mukana.

Minulle eräs koiranomistaja alkoi möykkäämään kun lenkkarini olivat kirkkaan väriset. Hänen mielestään provosoin hänen koiransa yrittämään purra kirkkailla lenkkareillani siis.

Minun syytäni kaikki!

ai kauheeta :D mä olen ollut sitten liian kiltti koiranomistaja kun en oman pikkukerpelen sekoilusta ole keksinyt syyttää ohikulkijan kenkiä...ei hätää, omani ei ole kenenkään kimppuun käynyt eikä käy, kunhan riuhtoo välillä holtittomasti..siksi ihmis-ja muut ohitukset tehdään lyhyessä hihnassa.

Vierailija
193/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppihän on kunnostautunut lain rikkomisessa. Hänellä tuskin oli kuvaamansa henkilön lupaa julkaista videota, missä tämä pakenee koira sylissään.

Ihme, ettei yhtä rehentelijää saada kuriin. Koiraa vastaan minulla ei ole mitään. Päinvastoin. Ikävää, että on päätynyt moisen mäntin armoille.

Vierailija
194/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuun vain niinkuin muutkin. Sitten kun jotain sattuu niin Nalan tappamisesta ei joudu vankilaan. Koska se on onneksi vain koira.

Vierailija
195/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön tyyppi. Ikuinen eläintenpitokielto muista ihmisistä piittaamattomalle mulkvistille.

Vierailija
196/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä taas hyvää mainosta Tampereelle, jossa koulutetaan kaikki Suomen poliisit. "Onhan se vaikea tilanne, että joku rikkoo toistuvasti lakia. Emme me poliiisit voi tehdä mitään, kun näemme jonkun silmiemme edessä rikkovan lakia." Ei varmaan häviävän pienessä mielessä käy ollenkaan, että tällaisilla lausunnoilla ja työsuorituksilla kansalaisten asenne ja kunnioitus virkavaltaa kohtaan saadaan tyystin katoamaan. Se ei teidänkään yhteiskuntarauhaa ja työturvallisuutta paranna, kun poliisilta katoaa kunnia.

Vierailija
197/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tamperelainen mutta eilen olin Tampereella ja näin sekarotuisen susikoiran näköisen valtavan koiran naisella talutusnarussa. Koira vie naista lähes miten halusi, sen takia osui silmään.

Vierailija
198/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks kokonaisia ketjuja tästä poistetaan. Mies on itse omalla nimellään antanut haastattelut lehteen.

Joo, oli tosi tympeää huomata, että edellinen pitkä keskustelu poistettiin. Oli muutamia asiattomia kommentteja seassa, mutta modet olisivat voineet poistaa vain ne, koska oli muuten asiallinen ketju. Ja tosiaan kun on itse ollut lehdessä, niin luulisi, että Ilta-Sanomien uutisesta saisi keskustella.

Ja onhan tuo aiheena yleisesti ottaenkin todella tärkeä. Siis miksi kukaan saa toimia noin aiheuttaen huolta ja harmia muille koiran omistajille. Kun tuossa voi käydä pahasti ja tulla iso ELL-lasku tai jonkun koira kuolla jos tulee tappelua koirien välille. On kuitenkin lemmikeistä/perheenjäsenistä kyse ja vielä kalliista sellaisesta jos on rotukoira kyseessä, mikäli jotain sattuu. :/

-ap

Palstaa valvovat ovat yhtä hyödyllistä sakkia kuin suomalainen poliisi. Haluan uskoa, että tuo Iltalehdelle haastattelua antanut ääliöpoliisi on poikkeus virkakunnassaan -- että muut ovat järkeviä, kunniallisia ja kunnioitettavia ja ymmärtävät, että kyllä se on ihan sen poliisin asia puuttua näkemiinsä laittomuuksiin. Valitettavasti kun tuollainen tolvana on tutkinnanjohtajana, tällaiset davidit susineen saavat aivan vapaasti terrorisoida kaupunkia.

Vierailija
199/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suloinen hauva.

Pyh!

Vierailija
200/592 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun koirani kimppuun käy niin tietää käyneensä.

Aivan hullu äijä.

Samariini porukoineen niitä tänne haalinut ja tässä tulos.

Ei tarvitse noudattaa lakia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme