IL: Davidin Nala-koira kylvää pelkoa Tampereella
Edellinen ketju poistettiin moderaattorien toimesta. Pidetään keskustelu asiallisena, niin tätä ei ole syytä poistaa.
36-v espanjalaismiehestä on tehty rikosilmoituksia, koska pitää koirasuttaan vapaana Tampereella.
Linkki uutiseen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f3579b0a-c374-4319-9067-26e5fd380767
Kommentit (592)
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla että jollain palaa oikeesti hermot jos viranomaiset on noin kädettömiä. Koirat voitaisiin kieltää kaupungeissa kokonaan.
Näinhän siinä väistämättä jossain vaiheessa käy. Ja tämä kommentti koiranomistajalta, jonka koira melkein söi koirille jätetystä myrkkykätköstä, jonka sitten itse hävitin.
Viime kesänä oli myös tapauksia, kun joku oli myrkyttänyt koirien vettä koirapuistossa. Yksi koira kuoli.
On todella järkyttävää kostaa viattomille eläimille sitä, että omistaja on idiootti. Mutta tavallaan kyllä myös ymmärrän. Näitä läheltä piti tilanteita ja suuria vapaana pidettyjä koiria kohdanneena. Ne omistajat tuppaa olemaan ihan samanlaisia luupäitä kuin tämä David.
Vierailija kirjoitti:
saako köyhiä koira purra kirjoitti:
miehen toiminta täyttää terrorismin kriteerit voidaan palauttaa. espanjassa rakki ei kauvaan irvistele.
Tampereella lännessä MONELLA on koira irti pihassa ja ulkona, pimeällä ja valoisalla. Sitten teidän pitää puuttua siihenkin ENSIN mitä suomalaiset tekevät ja muut. Ulkona rusakonpoikasia ja niityllä, myös kauriit/peurat poikasineen. Koiria päästetään hyppimään jalkaan ja koirat nuolevat haavaista kättä, ihminen saa bakteerin. Paitsi kiltit jotka voisivat käydä melkein itse lenkillä, keskikokoinen pörröinen kävi joskus itse, näin kävellessä. Entä koirankököt maassa ja ihmisten sotkut.
Niin, kyllä Daavidilla on täysi oikeus pitää koiraansa irti ja pelotella muita ihmisiä ja heidän lemmikkejään, kerta suomalaisetkin tekee rikoksia.
Pitäähän nyt suomalaisten tajuta mikä on järkevää koiran elämää. Tuleehan ne koirat ulkomailla paremmin toimeen keskenään, kuin suomalaiset narun päässä, rajoitetusti sosiaalistuneet koirat.
Koirien kiinnipitoaika alkoi 1.3, joten laitonta antaa kulkea vapaana.
Kun hihnan toisessa päässä on lain yläpuolella oleva, kiusaamisesta nauttiva ja vallan tunnetta hakeva narsissi, mitä vain voi sattua!
Asiakkaat, äänestäkää jaloillanne!
Miten tuollainen mulgvisti voi ketään muuta mentoroida ja valmentaa.
David on tainnut kuunnella vähän liikaa Shakiran Shewolf biisiä ja katsellut siihen päälle Vikings TV sarjaa ja kelannut, että muuttaa Suomeen Lauttasaareen kermaperseiden asuinalueelle terrorisoimaan ihmisiä koirasusi sekoituksellaan ja harhoissaan kuvittelee, että tämä on jotain luonnon kanssa yhtä olemista?
Näin äkkiseltään ajateltuna, jos haluaisin olla luonnon kanssa yhtä, tai larpata ja roolileikkiä viikonkiä en ihan ensimmäisenä vaihtoehtona muuttaisi Lauttasaareen, tai jonnekin Tampereen lähiöön pelottelemaan perheenäitejä. Yleensä viikingit käy mano a mano kamppailuja muiden raavaiden miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tulin juuri Saksasta. Puolet koirista oli suurkaupungissakin keskustassa irti, seurailivat omistajaansa ja puolet hihnassa, pääsääntöisesti pienemmät koirat oli irti ja hihnassa sellaiset, joissa oli metsästysrotuja eli olisivat voineet lähteä vaikka kanin perään.
Se sosiaalistaminen aloitetaan jo kyllä jo koiran ollessa pentu, eli lähdetään liikkeelle puistoihin ym. ilman talutinta. Irti olevat käyttäytyivät hyvin, seurailivat omistajaansa ja vastaantulevaa koiraa kyllä moikattiin kohteliaasti ja pikaisesti nuuhkaisemalla nenä ja pehva, mutta kipitettiin nopeasti omistajan perään.
Tuo espanjalainen tekee väärin ja itse asiassa ottaa ihan hirveitä riskejä. Lie luonnevikaa omistajassa. Hänen koiransa ei ole rauhallinen eikä sosiaalinen. Minulla on ollut useita isoja paimenrotuisia koiria, joiden kanssa olen liikkunut niin että koira on irti, ja se on aloitettu jo pentuna esim. leikkimällä metsässä piilosta ja lisäksi koira käy tottiskoulutusta joka päivä. Koira oppii pitämään minua silmällä ja pysyttelee perässä kun liikutaan. Mutta kaupunkialueella se on kiinni. Siellä missä on hyvä näkyvyys, koira saa olla irti. Kutsun sen ajoissa luokse ja kiinni, jos näkyy ihmisiä tai eläimiä. Tuota saksalaisten rauhallista koirakuria ihailen kovasti, että miten autoja täynnä olevalla keskusta-alueella koirat on noin lunkeja..
Missään nimessä en antaisi tuolla tavoin käyttäytyvän koiran olla ikinä irti. Pitää tuntea vastuunsa.
Mitä sosiaalistamista se muka in, että uko väittää liikkuvansa vain silloin ka siellä, missä muita kulkijoita ei ole?
Milloin muuten on se aika, jolloin ukko olettaa ettei muut liiku kaupain ulkoilualueella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin juuri Saksasta. Puolet koirista oli suurkaupungissakin keskustassa irti, seurailivat omistajaansa ja puolet hihnassa, pääsääntöisesti pienemmät koirat oli irti ja hihnassa sellaiset, joissa oli metsästysrotuja eli olisivat voineet lähteä vaikka kanin perään.
Se sosiaalistaminen aloitetaan jo kyllä jo koiran ollessa pentu, eli lähdetään liikkeelle puistoihin ym. ilman talutinta. Irti olevat käyttäytyivät hyvin, seurailivat omistajaansa ja vastaantulevaa koiraa kyllä moikattiin kohteliaasti ja pikaisesti nuuhkaisemalla nenä ja pehva, mutta kipitettiin nopeasti omistajan perään.
Tuo espanjalainen tekee väärin ja itse asiassa ottaa ihan hirveitä riskejä. Lie luonnevikaa omistajassa. Hänen koiransa ei ole rauhallinen eikä sosiaalinen. Minulla on ollut useita isoja paimenrotuisia koiria, joiden kanssa olen liikkunut niin että koira on irti, ja se on aloitettu jo pentuna esim. leikkimällä metsässä piilosta ja lisäksi koira käy tottiskoulutusta joka päivä. Koira oppii pitämään minua silmällä ja pysyttelee perässä kun liikutaan. Mutta kaupunkialueella se on kiinni. Siellä missä on hyvä näkyvyys, koira saa olla irti. Kutsun sen ajoissa luokse ja kiinni, jos näkyy ihmisiä tai eläimiä. Tuota saksalaisten rauhallista koirakuria ihailen kovasti, että miten autoja täynnä olevalla keskusta-alueella koirat on noin lunkeja..
Missään nimessä en antaisi tuolla tavoin käyttäytyvän koiran olla ikinä irti. Pitää tuntea vastuunsa.
Mitä sosiaalistamista se muka on, että ukko väittää liikkuvansa vain silloin ja siellä, missä muita kulkijoita ei ole?
Milloin muuten on se aika, jolloin ukko olettaa ettei muut liiku kaupin ulkoilualueella?
Melko outoa, ettei asiaan puututa, jos koira kulkee vapaana.
Vierailija kirjoitti:
David sitä pelkoa kylvää eikä koiransa.
Molemmat kylvää pelkoa! Sekä koira että tuo urpo.
Jos ihminen ei osaa huolehtia lemmikistään lain vaatimalla tavalla, lemmikki on syytä ottaa pois moiselta omistajalta. Sen lisäksi omistajalle lemmikkieläimet pitokielto.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei osaa huolehtia lemmikistään lain vaatimalla tavalla, lemmikki on syytä ottaa pois moiselta omistajalta. Sen lisäksi omistajalle lemmikkieläimet pitokielto.
lemmikkieläimen*
Uudessa instavideossaan sanoi ettei koira ole ikinä tehnyt pahaa kenellekään. Onkohan niin.
Hyvin epämiellytävä ääni ja olemus muutenkin, ei herätä luottamusta.
Sääliksi käy koiraa ja äijän suomalaista panoa.
Eiköhän se olisi kaikille parasta että tuo häiriintynyt äijä pakkaisi kimpsunsa ja kampsunsa ja palaisi kotimaahansa.
Antakaa tuolle petokoiralle naksu, jonka sisällä on vähän vahvempaa tavaraa. Eihän tuo noin voi jatkua.
Hengiltä toi hurtta pitää ottaa ellei omistaja opi pitämään hihnassa. Ja molemmat vois palauttaa Espanjaan.
Eikö koirasuden pitäminen ollut ennen laitonta?
Tyyppihän on kunnostautunut lain rikkomisessa. Hänellä tuskin oli kuvaamansa henkilön lupaa julkaista videota, missä tämä pakenee koira sylissään.
Tämä on totta. Etenkin suojeluviettiset koirat haistavat aggression jo pitkältä. Monihan saattaa lähteä juuri juoksulenkille/hiihtämään yms purkaakseen vihaista fiilistä ja mielentila on juuri mukainen. Kaikki koirat eivät myöskään osaa erottaa epävarmuutta/pelkoa, vaan pitävät sitäkin epäilyttävänä käytöksenä.