Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä tätä jokatalvista kutinaa!

Vierailija
11.01.2026 |

Heti kun ilma kylmenee ja huoneilma on kuivaa, raavin itseäni kuin olisin joidenkin kirppujen valtaama. Hyi yök. Ihan sietämätöntä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa. Minimoi kuumat suihkut

Vierailija
2/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin tosta myös ja en tajua miten on näin älyttömän vaikeaa suihkun jälkeen rasvata iho, tartteisin jonkun tekemään sen mun puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista perusvoidetta esim. Abo base. Yöksi ja suihkun jälkeen kokovartalorasvaus.

Vierailija
4/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko säätää sisälämpötilaa vähän pienemmälle ja kostuttaa ilmaa? Syödä ruokavaliossa terveellisiä rasvoja? 

Vierailija
5/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa aika paljon, kun syön talvikuukaudet helokkiöljyä. Varmaan hyvät rasvahapot ei muutenkaan ole pahasta.

Ei kutise niin maan perkeleesti eikä kulu enää litraa kosteusvoidetta kuukaudessa.

Vierailija
6/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla talviatopiaa....Syötkö rasvoja? Paljon oliiviöljyä ja voita auttoi omaa ihoa.  Jätin myös kaiken sokerin ja vehnän pois, joka oli kyllä ihan ykkönen ja sitten nuo rasvat pystyivät vaikuttamaan ihoon hyvin. Ja veden juonnin lisäsin huomattavsti päivää kohden. Tietysti voit mennä lääkärin vastaanotolle, jossa tilanteesi käydään läpi. Onko lääkitystä jne vaikka allergiaa jne että syy löytyisi. Kevättä kohden :)

Vierailija
7/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kärsin tosta myös ja en tajua miten on näin älyttömän vaikeaa suihkun jälkeen rasvata iho, tartteisin jonkun tekemään sen mun puolesta.

Minä tiedän ainakin, miksi se on minun kohdallani niin älyttömän vaikeaa. Siksi, että rasvaamisen jälkeen tulee hirveä vilu, kun iho jää rasvasta "märäksi" ja vaatteetkin "kastuvat".

Vierailija
8/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän ainakin, miksi se on minun kohdallani niin älyttömän vaikeaa. Siksi, että rasvaamisen jälkeen tulee hirveä vilu, kun iho jää rasvasta "märäksi" ja vaatteetkin "kastuvat".

Vaihda kosteusvoide johonkin nopeammin imeytyvään. Itselläni Nivean Express Hydration.

Vierailija
9/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa ja eläinrasvaa niin kutina minimoituu. Kunnon ruokavaliolla ihokin pysyy terveen rasvaisena.

Vierailija
10/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omega-öljyt, kunhan ei liikaa. Ilmankostutin.

Vierailija
11/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään kuivuuteen ja kutinaan on olemassa voiteita.

Vierailija
12/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahkaa kuivuu pahasti. Kasvoille voidetta.

Vierailija
13/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaapa kollageenilisää, mulla se oli ainoa mikä auttoi kirvelevän kuivaan selkään. Pesun välttely ei ole hyvä idea vaikka sitä moni täällä ehdottaa. Atooppista ihoakin hoidetaan päivittäisellä suihkulla ja voitelulla. Perusvoiteissakin on sitten hurjasti eroa ja osa niistä on muovisia ja kylmiä ja jopa lisäävät kutinaa. Probicare on mun mielestä miellyttävin. Ja voide aina hieman kostealle iholle välittömästi suihkun jälkeen joka ikinen päivä.

Vierailija
14/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapään kuivuuteen ja kutinaan on olemassa voiteita.

Kutiseeko sinunkin alapäässä?

Vierailija
15/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla neuvoilla täältä, pahimmat talvi-ihottumat jäi kun aloin gluteenittomalle ruokavaliolle (toki oli muutkin keliakin oireet), sokeria harvoin, rasvaus Aqualan L:llä joka ilta suihkun jälkeen ja sitten tärkein, huoneilmankostutin! Sellainen johon kaadetaan vettä ja se höyrystää sitä ilmaan. Sen kun laittaa paikkaan, jossa ilmavirtaus tulee hyvin huoneeseen, helpottaa jo paljon. 

Ja limakalvoille öljyä ja A-vitamiinia, etteivät vuoda verta ja kuivu, paitsi ei alapäähän!!

Vierailija
16/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päänahkaa kuivuu pahasti. Kasvoille voidetta.

Laita päänahkaan ihan perusvoidetta naamioksi ennen suihkua ja hiustenpesua. Hiero sormenpäillä kunnolla ja anna vaikuttaa joku 10-15min.

Vierailija
17/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänä talvena avun talivoiteista. Siis ihan turhaan olen kärsinyt 40 vuotta atopiasta ja kuivasta ihosta, kun en ole ennen tajunnut. Ei ole apteekin tai muutkaan voiteet auttaneet ennen tätä. 

Vierailija
18/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän suihkussa öljyä ja suihkun jälkeen rasvaus kostealle iholle. Ei ehdi tulla kylmäkään, kun siellä suihkutilassa rasvaa. Ilmankostutin auttaa myös.

Vierailija
19/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti sulla on jo pari tehokasta ilmankostutinta, jotka napsautat päälle lämmityskauden alkaessa ja sammutat toukokuulla. Sisäilman kosteusprosentin ollessa n 40 iho, hiukset ja limakalvot voivat hyvin ja kestävät sitten sitä pakkasilmaa ulkonakin. Sisällä ollaan 95% ajasta. Toki voit jatkaa vain oireiden hoitamista, eihän noista saa samaa hemmottelufiilistä kuin tuotteista.

Vierailija
20/23 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla talviatopiaa....Syötkö rasvoja? Paljon oliiviöljyä ja voita auttoi omaa ihoa.  Jätin myös kaiken sokerin ja vehnän pois, joka oli kyllä ihan ykkönen ja sitten nuo rasvat pystyivät vaikuttamaan ihoon hyvin. Ja veden juonnin lisäsin huomattavsti päivää kohden. Tietysti voit mennä lääkärin vastaanotolle, jossa tilanteesi käydään läpi. Onko lääkitystä jne vaikka allergiaa jne että syy löytyisi. Kevättä kohden :)

Miten sokerin ja vehnän pois jättäminen auttoi asiaa?

T. Atoopikko