Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli vuosi erosta ja edelleen ahdistaa

Vierailija
07.05.2023 |

Otsikon mukaisesti. Reilu vuosi sitten nykyään ex-rouva ilmoitti, että tämä oli tässä. 16 vuotta yhdessä. Meillä on kaksi melko pientä lasta. Oli omakotitalo, autot ja pelit ja vehkeet. Kuin salama kirkkaalta taivaalta ilmoitus, että nyt riittää. Olisin ollut todella iloinen jos harmituksesta olisi puhuttu ja olisin ollut valmis tekemään vaikka mitä jotta asia olisi voitu korjata.

No tilanne on nyt kuitenkin tämä, että elän jotain elämän tapaista. Koen päivittäin suurta surua ja ahdistusta asiasta. Lapset vk/vk systeemillä. Lasten kanssa yritän kaikkeni, että pidän kulissit yllä ja menen vaikka autotalliin itkemään jos on pakko päästää pahaa oloa ulos. Omalla viikolla en tee mitään. Duunit. En muuta. Istun yksin tässä 200m2 omakotitalossa ja murehdin. Tilanne on huonompi kuin 6kk sitten ja tuntuu että vaivun syvemmälle joka kuukausi.
Ex on aloittanut jo uuden elämän ja on uutta miestä ja tekemistä. Ajatus saa kierrokset käyntiin ja mietin vain, että mitä pahaa olen tehnyt kun teki minulle näin. En polta, juo juurikaan, en ole ollut väkivaltainen enkä mustasukkainen vaan annoin exälle omaa tilaa minkä tarvitsi enkä käynyt vieraissa. Hän oli minulle kaikki kaikessa.

Tässä ei voi käyttää niitä sanoja mitkä kuvaisivat fiiliksiäni. Ihminen voi mennä rikki sisältä ja korjaaminen voi olla tekemätön paikka. Ilman lapsia olisin satavarmasti äitini ja isäni vieressä honkanummella. He ovat ainoa ankkuri elämään vaikka elämä ei ole enää minkään arvoinen tai elämäniloa voisi edes kuvitella olevan.

Anteeksi avautuminen mutta jonnekin oli pakko purkaa tätä kakkaa..

M43

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tulee auttamaan. Ja tulee varmasti uusia näkökulmia. Omissa ajatuksissa pyörii usein "samat tunteet ja näkökulmat", varsinkin jos erosta ei kauaa aikaa. Joskus takavuosina kävin kriisikeskuksessa, kun ei ollut kokemusta eroista ja oli vaikeaa. Mietin muistaakseni yksityiskohtia itse, kunnes sain itseltäni intuitiivisesti vastauksia (järkeilin myös), kun oli vastauksia oli helpompi päästä eteenpäin. Ja irrottaa joku päivä. Ja komeita miehiä oli vielä maapallolla ihailun kohteeksi, pelimies ei ollutkaan ainoa koko maapallolla. Oli vain laitettu jalustalle ja pintakuva. Ja lopulta huomioni alkoi kiinnittyä muualle. Ja saattoi tulla ehjemmäksi. Ainoastaan menetetty aika lopulta harmitti ja toisen teot. Eka ero tai erot vievät aikaa käsittelyssä, jos ei kokemusta, myöhemmin viisaampi. Alkoholi pois, voi kokeilla jonkin aikaa, ajatus kirkastuu.

Vierailija
2/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös hyväksyä välittämisen tunteet toiseen, kunnes voi irrottaa tai menee pois. Ettei väkisin kiellä. Myöhemmin tunteita ei ehkä enää ole, kun vuosia kuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oo tuon vuoden aikana yarrastellut yhtään yhdenillan juttuja? Nauti nyt hyvä mies ennenkuin taas alat seukkaamaan jonkun kanssa. Nyt TINDERIIN kunnon profiili ja sitten menoksi. Se kunnon seksi saa kyllä mielen kohenemaan.

Vierailija
4/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen miehen tarina. Nyt mä sanon sulle, on aika alkaa ajattelemaan itseään. Mitä unelmia sulla on? Elit ehkä kovasti töitä tehden, perheen hyvää ajatellen. Mutta nyt se on menneisyyttä.

Mites terapia? Oletko jo sitä aloittanut?

Uusi kumppani löytyy, uusi onni löytyy ja ennen kaikkea se elämä mitä halusitkin

Vierailija
5/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi hänellä olla uusi mies jo suhteenne aikana. Ihmettelen, miten jotkut muka löytävät nopeasti eron jälkeen OIKEASTI sopivan kumppanin (eikä vain laastaria). Oman kokemukseni mukaan kumppanin löytäminen on todella vaikeaa.

Vierailija
6/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilman lapsia olisin satavarmasti äitini ja isäni vieressä honkanummella. He ovat ainoa ankkuri elämään"

Aika huolestuttavaa tekstiä. Elätkö sä vain muita varten? Eikö sulla ole omia intohimon ja kiinnostuksen kohteita? Elät vain muiden kautta. Et näe elämälläsi arvoa etkä elämässä mitään hyvää, ilman MUITA IHMISIÄ.

Itse olen löytänyt sinkkuaikoina uusia juttuja elämääni. Olen mm. rakastunut vaeltamiseen. Kyyneleet tulee silmiin onnesta kun pelkästään ajattelen tulevaa Lapin-vaellusta.

Vierailija
7/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En polta, juo juurikaan, en ole ollut väkivaltainen enkä mustasukkainen vaan annoin exälle omaa tilaa minkä tarvitsi enkä käynyt vieraissa"

Nämähän ovat itsestäänselvyyksiä. Mitä sinä ANNOIT hänelle? Luettelet vain asioita, mitä sinä et tehnyt.

Vierailija
8/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vihaa MGTOWia vaikka he itse aiheuttivat sen synnyn

Vierailija
9/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ekaksi varaa itsellesi aika eroseminaariin ja tokaksi muutama käyntikerta yksityiselle terapeutille.

Olen kokenut trauman ja tarvitset työkaluja sen käsittelyyn.

Vierailija
10/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En polta, juo juurikaan, en ole ollut väkivaltainen enkä mustasukkainen vaan annoin exälle omaa tilaa minkä tarvitsi enkä käynyt vieraissa"

Nämähän ovat itsestäänselvyyksiä. Mitä sinä ANNOIT hänelle? Luettelet vain asioita, mitä sinä et tehnyt.

Lähinnä tarkoitin, että jos olisin ollut täysi mulkero ja välinpitämätön häntä kohtaan, niin ero olisi helpompaa ymmärtää. Kuvittelin antavani hänelle sen mitä halusikin. Turvallisen ja lämpimän kodin ja sylin. Näemmä ei sitten sitä ollutkaan.

AP

Vierailija
11/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään suurin osa eroaa. Kannattaa etsiä uusi eukko, kyllä se siitä. Et voi tapahtuneelle mitään, on katsottava eteenpäin ja jatkettava elämää, paremmassa seurassa. Meitä saman kokeneita on paljon.

Vierailija
12/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää hyväksyä että rakkaus vain loppui.

Aina siihen ei edes ole mitään syytä.

Sinua aidosti rakastanut ei olisi tehnyt sinulle noin. Vaikka ei nyt siltä tunnu vaikutat hyvältä mieheltä ja saat paremman naisen kunhan olet surusi surrut. Pysy toivekkaana, puhu itsellesi lempeästi. Olet kaiken rakkauden arvoinen. Elämä on vielä edessäsi. Onneksi ero ei käynyt myöhemmin. Sinulla on vielä elämä edessäsi

Vierailija
13/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin voi joskus valitettavasti käydä. Luultavasti sinäkin löydät vielä onnea ja elämäniloa kun tuosta pääset yli. Koita vain jaksaa siihen asti. Vuosi on aika lyhyt aika, kun suhde oli noin pitkä ja ero tuli sinulle yllätyksenä. Exällesi ei tullut, niin on varmaan siksi jo pystynyt jatkamaan elämää. Esim terapiasta voisi olla apua että saat jätettyä tuon taakse?

14/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita liikuntaharrastus kuten punttisalilla käynti. Siitä tulee hyvä olo.

Vierailija
15/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa tilaa? Ei suhteessa nyt tarvitse mitään ihmeellistä odottaa, arjen jakamista.

Vierailija
16/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset vihaa MGTOWia vaikka he itse aiheuttivat sen synnyn

Mihin tarvitaan tällaisia kirjainyhdistelmiä? Monet naiset ovat eläneet itselleen jo vuosia kyllästyttyään huonoihin miehiin.

Vierailija
17/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuoden jälkeen vuosi on vielä lyhyt aika toipua. Kyllä se muuttuu helpommaksi. Terapiaa suosittelen kyllä minäkin. Tai kaverille puhumista, jos terapia tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Itse sain terapiasta apua vaikka en ikinä olisi uskonut, tosin eri ongelma kyseessä.

18/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vähän jäävi äin sinkkuna ottamaan kantaa, mutta mun mielestä parisuhteen ainoa järjellinen yhdessä pitävä asia on molemminpuolinen rakkaus. Ei talo, mökit. lapset eikä mikään materia vaan se rakkaus. Jos se puuttuu, parisuhde on vain kuori, joka peittää sisälleen molempien pahan olon. Kulissiavioliitonko olisit halunnut? 

Mä vilpittömästi toivon, että jonain päivänä tapaat naisen, joka ihan aidosti rakastaa sua. Ei vain omakotitalon, pelien ja vehkeiden vuoksi vaan sun itsesi vuoksi. Ihan liian moni tuntuu nykyisin rakentavan parisuhteensa ulkoisten juttujen varaan ja se tärkein eli rakkaus jää puuttumaan. 

Vierailija
19/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksa uskoa näitä, yht äkkiä eroja. Kyllä se vaimo on sulle moneen kertaan sanonut asioista mitkä mättää. Hyvän miehen mittari ei ole että ei juo ja ole väkivaltainen. Mitä se vaimo vastasi kun kysyit eron syitä? Mitä vaimo vastasi kun kerroit olevasi valmis tekemään mitä vain?

Vierailija
20/99 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Olen ehkä vähän jäävi äin sinkkuna ottamaan kantaa, mutta mun mielestä parisuhteen ainoa järjellinen yhdessä pitävä asia on molemminpuolinen rakkaus. Ei talo, mökit. lapset eikä mikään materia vaan se rakkaus. Jos se puuttuu, parisuhde on vain kuori, joka peittää sisälleen molempien pahan olon. Kulissiavioliitonko olisit halunnut? 

Mä vilpittömästi toivon, että jonain päivänä tapaat naisen, joka ihan aidosti rakastaa sua. Ei vain omakotitalon, pelien ja vehkeiden vuoksi vaan sun itsesi vuoksi. Ihan liian moni tuntuu nykyisin rakentavan parisuhteensa ulkoisten juttujen varaan ja se tärkein eli rakkaus jää puuttumaan. 

Minusta tuntuu, että ihmiset myös huijaavat itseään. Rakkauteen pitää sitoutua, molemmin puolin. Se on ikävää, jos ei toinen ei osaa tai halua.