Mies jätti vauvan 20 minuutiksi yksin kotiin - mitä mieltä?
Meillä hirveä perheriita tästä, eli mies oli eilen jättänyt kauppareissun ajaksi vauvan (8kk) yksin kotiin, itse olin ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen ulkona kavereiden kanssa. Mielestäni on TÄYSIN SELVÄÄ, ettei näin pientä jätetä hetkeksikään yksin kotiin, mutta miehen mielestä ylireagoin!! Onneksi vauva oli nukkunut koko ajan, mutta entä jos olisi herännyt??! Olen jotenkin tosi shokissa tästä, enkä aio enää koskaan jättää vauvaa isänsä hoidettavaksi.
Kommentit (643)
Aika paskaa ettei kykene tunnustamaan mokanneensa. Eli luottaa ei voi pätkän vertaa. Paitsi tietysti jos tyypillä on kuitenkin kanttia myöntää virheensä ja menee perille minkälaisista syistä noin pientä ei jätetä yksin 20 minuutiksi. Jos se ylireagoimisesta syyttely vaan jatkuu niin todellakin paskempi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuton mies. Vauvaa ei jätetä yksin kotiin.
Mitä jos asunnossa syttyy tulipalo? Se vauva on kuollut ennen kuin kukaan pelastaa. Mitä jos mies saa kauppamatkalla sairaskohtauksen / joutuu auton yliajamaksi- kuinka kauan vauva ehtii olla yksin, ennen kuin joku tajuaa, että onnettomuuteen joutunut on jättänyt vauvan yksin..Nykyään kaikilla on vaikka minkälaisia ladattavia akullisia tavaroita ja sellainen akkupalo voi olla hyvinkin spontaani ja palaa todella voimakkaasti. Alle minuutissa on kämppä täynnä myrkyllistä savua, niin vartti on jo pitkä aika pienellä kääröllä hengitellä... Rivarissa ja kerrostalossa se tulipalo voi alkaa naapuristakin, ettei se omakaan varovaisuus aina auta.
Monetko tietävät, että tyhjät akut ovat vaarallisia ja ne akut tyhjenevät itsekseen pikkuhiljaa ja alle 15% kohdalla ollaan jo jännän äärellä. Sen takia modernit laitteet varoittavat 15% kohdalla että hei laitteesi pitäisi ladata/akkuvaraus on vähäinen. Monellako on jotain kuulokkeita, vulvapöristimiä, aktiivisuusrannekkeita sun muuta pikkuelektroniikkaa jossain random laatikoissa ja kaapeissa? Moniltako löytyy ABC sammuttimia kotoa? Maksaa 19.90e sellainen pieni parin kilon sammutin millä saa tällaisen akkupalon kuriin. Aika pieni hinta jos miettii savuvahinkoja ja henkilövahinkoja.
Se yksin jätetty vauvako sillä parin kilon 19.90 €:n sammuttimella sen palon sammuttaa?
Mun mielestä ihan ok. Onneksi olen itse yksinhuoltaja eikä ketään natsivanhempaa jeesustelemassa
Onko oikeasti mies vai joku alle 30v pojankloppi?
Vierailija kirjoitti:
Onko se känni sulle maailman tärkein asia? ? Otitko munaa?
Älä heijastele miesten keskivertoa toimintaa siihen, mitä keskiverto äiti tekee.
No ei todellakaan voi jättää. Yhden kerran antaisin toki anteeksi, mutta miehen pitäisi ymmärtää, että jatkossa niin ei voi tehdä. Toisen kerran jälkeen harkitsisin varmaan jo eroa. Lasteni turvallisuus on tärkein asia elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen näillä asuin kulmilla vaunuissa oleva tenava on jätetty päivällä ulos nukkumaan ja se on helposti kestänyt 1-2h eikä siitä ole syntynyt mitään meteliä
Siellä vaunuissa on itkuhälytin ja käydään välillä katsomassa. Ollaan lähistöllä valmiina olemaan heti paikalla
Ei ainakaa Ei ainakaan -80 luvulla ollut
80-luvulla vauvoja ja lapsia jätettiinkin heitteille varsin usein. Se oli silloin tapana. Toki tämä näkyy esim lasten tapaturmakuolleisuustilastoissa varsin selkeästi.
Höpönlöpön. Paremmin silloin lapsia hoidettiin kuin nykyään.
Niin niin aina, ennen oli paremmin. Kannattaa katsoa vaikka noita tapaturmakuolleisuustilastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätkykuolema on oikeasti riski. Kätkyhälytyksen käydessä jomman kumman vanhemmista täytyy olla lähellä. Ei siitä laitteesta muutoin ole mitään hyötyä.
Jos vauva kokee KÄTKYTkuoleman, elvytys ei onnistu. Hälyttävät patjat ovat siten täysin turhia. Muissa hengityskatkoksissa toimii.
T. Vauvatehon hoitaja
Eikö jo suunnilleen vatsalleen nukkuminen ole pikkuvauvalle hengenvaaran paikka...
Vaikka kaikki kauhuskenaariot onnettomuuksista on epätodennäköisiä, niin päivänselvää on, ettei vauvaa missään nimessä jätetä yksin 20 minuutin ajaksi. Ihan jo sen vuoksi, että jos se vaikka herääkin heti ulko-oven sulkeutuessa, niin on tosi pitkä aika yksin kauhuissaan itkeä 20 minuuttia, ennen kuin kukaan tulee.
LASUN paikka!
Ei saa jättää yksin olisi voinut vaikka kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen näillä asuin kulmilla vaunuissa oleva tenava on jätetty päivällä ulos nukkumaan ja se on helposti kestänyt 1-2h eikä siitä ole syntynyt mitään meteliä
Siellä vaunuissa on itkuhälytin ja käydään välillä katsomassa. Ollaan lähistöllä valmiina olemaan heti paikalla
Ei ainakaa Ei ainakaan -80 luvulla ollut
80-luvulla vauvoja ja lapsia jätettiinkin heitteille varsin usein. Se oli silloin tapana. Toki tämä näkyy esim lasten tapaturmakuolleisuustilastoissa varsin selkeästi.
Höpönlöpön. Paremmin silloin lapsia hoidettiin kuin nykyään.
Niin niin aina, ennen oli paremmin. Kannattaa katsoa vaikka noita tapaturmakuolleisuustilastoja.
Ei niitä tilastoja voi verrata täysin yksi yhteen. Silloin oli enemmän lapsia kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kaikki kauhuskenaariot onnettomuuksista on epätodennäköisiä, niin päivänselvää on, ettei vauvaa missään nimessä jätetä yksin 20 minuutin ajaksi. Ihan jo sen vuoksi, että jos se vaikka herääkin heti ulko-oven sulkeutuessa, niin on tosi pitkä aika yksin kauhuissaan itkeä 20 minuuttia, ennen kuin kukaan tulee.
Kauhuissaan?
Vierailija kirjoitti:
LASUN paikka!
Ei saa jättää yksin olisi voinut vaikka kuolla.
Elämässä on riski kuolla.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan voi jättää. Yhden kerran antaisin toki anteeksi, mutta miehen pitäisi ymmärtää, että jatkossa niin ei voi tehdä. Toisen kerran jälkeen harkitsisin varmaan jo eroa. Lasteni turvallisuus on tärkein asia elämässäni.
Av-mamma hurskastelee.
Vein roskat kun vauva nukkui ja kävin suihkussa
Minä haravoin pihaa kun vauva nukkuu
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lasun ja ottaisin eron.
Lasun seurauksena totta kai kysyvät, miksi jätin lapsen yksin isän kanssa, mutta ainakin joku muukin sanoo isälle, että ei ollut ok ja jää myös merkintä.
Eron ottaisin, koska en enää luottaisi tippaakaan mieheeni enkä aio toista kertaa samassa tilanteessa, jossa minut vedetään mukaan lapsen isän toimintaan. Jos isä saa tapaamiset, ei ole enää minun ongelma mitä siellä tapahtuu, koska olen sata varmasti kertonut, miten isä on aiemmin toiminut lapsen kanssa.
Mitä🤣🤣🤣 lasta ei saisi jättää yksin isän kanssa, miksi ihmeessä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhuissaan?
Kyllä. Kauhuissaan. 8kk ikäinen on todella kauhuissaan, jos kukaan ei 20 minuutin aikana reagoi itkuun. Sulla ei sitten taida olla lapsia, jos tällaisen perusasian kyseenalaistat? Vauvan itkuun reagoidaan heti, jos tämä on epäselvää jollekin. Viimeistään hätätapauksessa muutaman minuutin kuluessa. 20 minuuttia, tai vaikka puoletkin siitä, on aivan liian pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin kappakkahutsun ikiajoiksi.
Onneksi u. tartte, näet naisen vain kun katsot H u o ra.mutsiasi.
Älä jaksa, Martta-täti. 1800-luku meni jo.
Oma mieheni jäi vanhempainvapaalle kun lapsi täytti 6 kk. Mä palasin töihin.