Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti vauvan 20 minuutiksi yksin kotiin - mitä mieltä?

Vierailija
06.05.2023 |

Meillä hirveä perheriita tästä, eli mies oli eilen jättänyt kauppareissun ajaksi vauvan (8kk) yksin kotiin, itse olin ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen ulkona kavereiden kanssa. Mielestäni on TÄYSIN SELVÄÄ, ettei näin pientä jätetä hetkeksikään yksin kotiin, mutta miehen mielestä ylireagoin!! Onneksi vauva oli nukkunut koko ajan, mutta entä jos olisi herännyt??! Olen jotenkin tosi shokissa tästä, enkä aio enää koskaan jättää vauvaa isänsä hoidettavaksi.

Kommentit (643)

Vierailija
641/643 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa jättää vauvaa yksin.

Vielä minun lapsuudessani vauvat nukkuivat pakkasellakin ulkona yksin kärryissä :-D

Oletko vähän yksinkertainen? Pakko yrittää vääntää tällaista sontaa, joka on TÄYSIN eri asia! Vaunuissa on itkuhälytin, vauvan luo pääsee tarvittaessa heti eikä 20 minuutin päästä.

Miksi isä meni kauppaan? Oliko vaipat loppu? Tai tutteli?

Niin, että just silloin loppui vaipat ja tutteli 😂 no, jos näin on, niin mukula pukeisiin ja kauppaan mukaan! Yleensä tällaisiin asioihin reagoidaan etukäteen...

Ja muuten, kyllä on vastuutonta nykyään, kun pikkuvauvoja raahataan tuntikausiksi mukaan shoppailureissuille meluisiin  kauppakeskuksiin. Kirkkaisiin valoihin ja meteliin, kun vauvojen pitäisi saada nukkua rauhallisessa ympäristössä. Puhumattakaan kaiken maailman tartuntataudeista!

Ennen tämä oli suorastaan kiellettyä ensimmäisten elinkuukausien aikana ja jos sellaista näki, niin sai paheksuvia katseita vähintään. Miettikääs sitä!

Mitähän höpäjät..? Eli parempi jättää vauvat ihan yksin kuin ottaa mukaan?

Ei, kun joku hoitaa vauvaa kotona sillä aikaa. JOS nyt on pakko päästä maleksimaan kauppoihin ja istuskelemaan kahviloihin. Niin kuin nyt luonnollisesti tehdäänkin. Ilman vauvaa voi mennä. 

Taitaa olla osasyynä lasten ongelmiin, että on liikaa meteliä, virikkeitä ja tekemistä vauvaiästä lähtien. Ja heti, kun pysyy, niin puhelin käteen tai joku muu vehje, josta katotaan videoita ja pelataan. Ja kotona aina joku laite mölyämässä, ettei saa rauhassa nukkua .

Se on tutkittu tieto, että vauvan/lapsen aivot ylikuormittuu jatkuvasta ärsykkeestä ja vaikuttaa aivojen kemiaan ja kehittymiseen.

Vierailija
642/643 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seon sitten lasu välittömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/643 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin lasun ja ottaisin eron.

Lasun seurauksena totta kai kysyvät, miksi jätin lapsen yksin isän kanssa, mutta ainakin joku muukin sanoo isälle, että ei ollut ok ja jää myös merkintä.

Eron ottaisin, koska en enää luottaisi tippaakaan mieheeni enkä aio toista kertaa samassa tilanteessa, jossa minut vedetään mukaan lapsen isän toimintaan. Jos isä saa tapaamiset, ei ole enää minun ongelma mitä siellä tapahtuu, koska olen sata varmasti kertonut, miten isä on aiemmin toiminut lapsen kanssa.

Miksi kysyisivät? kyllähän lapsen voi normaalisti jättää toisen vanhemman vastuulle.