Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti vauvan 20 minuutiksi yksin kotiin - mitä mieltä?

Vierailija
06.05.2023 |

Meillä hirveä perheriita tästä, eli mies oli eilen jättänyt kauppareissun ajaksi vauvan (8kk) yksin kotiin, itse olin ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen ulkona kavereiden kanssa. Mielestäni on TÄYSIN SELVÄÄ, ettei näin pientä jätetä hetkeksikään yksin kotiin, mutta miehen mielestä ylireagoin!! Onneksi vauva oli nukkunut koko ajan, mutta entä jos olisi herännyt??! Olen jotenkin tosi shokissa tästä, enkä aio enää koskaan jättää vauvaa isänsä hoidettavaksi.

Kommentit (643)

Vierailija
201/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt kuusiviikkoisen yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Kesto noin vartin.

Lapsi voi tukehtua !?

Vierailija
202/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki tuolleen mun pojalle. Laittoi pojan (1,5v) pinnasänkyyn 2h päiväunille ja käväsi vartin verran kaupassa. Takaisin tullessa poika oli edelleen nukkumassa. Vasta jälkeenpäin kertoi mulle tuosta. Reagoin vain sanomalla "jaa".

En ole itse tehnyt noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kerran jättänyt vauvan päiväunille pinnasänkyyn nukkumaan ja ajattelin, että käyn pikaisesti suihkussa. Kun tulin suihkusta, vauva oli itkusta tulipunainen ja tulikuuma ja hengästynyt, vaikka ei itkenyt edes täysillä. Pelkäsin oikeasti, että vauva kuolee käsiini. Älkää jättäkö yksin edes turvalliseen paikkaan.

Miten sä nukuit sitten yöllä?

Vierailija
204/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt kuusiviikkoisen yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Kesto noin vartin.

Lapsi voi tukehtua !?

Niin voin minäkin.

Vierailija
205/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 13. viestissä mainittiin sana "lasu". Odotin, että ainakin viiden ekan joukossa olisi.

Vierailija
206/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ei saa jättää yksin kauppareissun ajaksi. Tämä ei kuitenkaan johdu mistään sairaskohtauksista, kätkytkuolemista, lakanaan tukehtumisista yms. Nämä voi kaikki tapahtua myös kun luet lehteä viereisessä huoneessa tai nukut yöllä omassa sängyssässä, eikä niihin voi reagoida yhtään sen nopeammin. Voin taata, että jokaikinen terve vauva on aivan varmasti joskus ollut oman onnensa nojassa näiden asioiden suhteen sen 20min, vähintäänkin joskus yöllä kun vanhemmat ovat nukkumassa vaikka pinnasänky olisi vanhempien sängyn vieressä. Näihin voi varautua vain ennaltaehkäisemällä riskiä. Onnettomuudet puolestaan voivat sattua niin kodin sisällä kuin ulkopuolellakin, ja niitä voi ennaltaehkäistä vain tiettyyn pisteeseen omalla huolellisuudella.

Syy on siinä, että jos vauva alkaa ITKEÄ, tai äänekkäästi puklata tmv. niin aikuinen voi reagoida. Silloinkin voi olla viemässä roskia tai se lapsi voi olla pihalla vaunuissa, kunhan on itkuhälytin ja PYSTYY reagoimaan kohtuullisessa ajassa. Jos olet lähikaupassa itkuhälyttimen kantamattomissa, et tietenkään pysty, ja 20min on vauvalle pitkä aika jos se hätä sattuu tulemaan juuri silloin kun ovi takana sulkeutuu.

Vierailija
207/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän oli miehelle niin tärkeää että  vauvan hoito sai jäädä? Tupakka, kalja? Maito se ei ainakaan ollut, tai vaipat, ne on äiti satavarmasti huolehtinut etukäteen.

Vierailija
208/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekö aloittaja taas vastailee itselleen vai eikö oikeasti uuvatit tajua provoa? Sama tyyppi vääntää näitä samalla kirjoitusasulla päivittäin, tarina vaan vaihtuu mutta tyyli on tunnistettavissa.

Vierailija
209/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vatsa on kovalla niin montako minuuttia saa istua vessassa jos on yksin vauvan kanssa kotona?

Vierailija
210/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvaa ei voi jättää hetkeksi yksin?

Kysytkö tosissasi? Vauva voi herätä ja itkeä. Vauva hätääntyy, jos kukaan ei tule vaikka hän itkee. Vauvan itku on ihan syystä sellaista, että siihen reagoidaan heti.

Entäs sellainen vauva, joka itkee muutenkin 24/7? 

Yksinkö se vauva itkee? Kyllä vauva huomaa onko hän jonkun sylissä vai yksinään sängyssä.

Vierailija
211/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kerran jättänyt vauvan päiväunille pinnasänkyyn nukkumaan ja ajattelin, että käyn pikaisesti suihkussa. Kun tulin suihkusta, vauva oli itkusta tulipunainen ja tulikuuma ja hengästynyt, vaikka ei itkenyt edes täysillä. Pelkäsin oikeasti, että vauva kuolee käsiini. Älkää jättäkö yksin edes turvalliseen paikkaan.

Yleensä yöllä herää kyllä aika nopeasti, jos se samassa huoneessa oleva vauva alkaa itkeä. 

Itse muistelen joskus käyneeni suihkussa niin, että kylpyhuoneen ovi oli auki että pystyisin kesken suihkunkin havaitsemaan. Kylpyhuoneesta on myös näköyhteys makuuhuoneeseemme, eli ei tarvitse olla jossakin monen oven takana ottamassa puolen tunnin suihkua, vaan hyvin pikainen.

-isä

Vierailija
212/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä yöllä herää kyllä aika nopeasti, jos se samassa huoneessa oleva vauva alkaa itkeä. 

Itse muistelen joskus käyneeni suihkussa niin, että kylpyhuoneen ovi oli auki että pystyisin kesken suihkunkin havaitsemaan. Kylpyhuoneesta on myös näköyhteys makuuhuoneeseemme, eli ei tarvitse olla jossakin monen oven takana ottamassa puolen tunnin suihkua, vaan hyvin pikainen.

-isä

*havaitsemaan vauvan mahdollisen itkun

Vierailija
213/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vatsa on kovalla niin montako minuuttia saa istua vessassa jos on yksin vauvan kanssa kotona?

No ei kovin kauan kannata istuskella, olipa kovalla tai ei. Tai jos vessassa on tilaa, voiko vauva olla siellä mukana esim. syöttötuolissa tms, jos on aivan pakko päästä istunnolle? Pikkuvessassa tietysti vaikeampi.

-isä

Vierailija
214/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vauva alkaa itkeä, niin keskeytät istunnon. Haet vauvan luoksesi vessaan ja jatkat.

Vierailija
215/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"enkä aio enää koskaan jättää vauvaa isänsä hoidettavaksi."

Tätä se juuri haluaa. Tälle on oma terminsäkin, weaponized incompetence, eli tehdään tahallaan joku asia tai asiat niin paskasti että se toinen ottaa ne hoitaakseen. Kannattaa nyt ihan oikeasti miettiä että annatko miehelle vallan kahlita sinut kotiisi. 

En ymmärrä miten teille menee läpi tuo että miehet esittävät niin tolloja etteivät muka ymmärrä mitään. Kyllä ne tajuaa, mutta kun on helpompi esittää vähän yksinkertaista että nainen hoitaa kaiken. Menisikö teille läpi jos vauvan äiti sanoisi ettei hän TIENNYT ettei vauvaa saa jättää yksin? Voi hyvänen aika sentään. 

Vierailija
216/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kuitenkin kuuloetäisyydellä, joten ähkimiset voi jättää kesken, jos siltä kuulostaa.

Vierailija
217/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"enkä aio enää koskaan jättää vauvaa isänsä hoidettavaksi."

Tätä se juuri haluaa. Tälle on oma terminsäkin, weaponized incompetence, eli tehdään tahallaan joku asia tai asiat niin paskasti että se toinen ottaa ne hoitaakseen. Kannattaa nyt ihan oikeasti miettiä että annatko miehelle vallan kahlita sinut kotiisi. 

En ymmärrä miten teille menee läpi tuo että miehet esittävät niin tolloja etteivät muka ymmärrä mitään. Kyllä ne tajuaa, mutta kun on helpompi esittää vähän yksinkertaista että nainen hoitaa kaiken. Menisikö teille läpi jos vauvan äiti sanoisi ettei hän TIENNYT ettei vauvaa saa jättää yksin? Voi hyvänen aika sentään. 

Tätäpä juuri, eihän se muuten olisi sitä kertonut.

Mutta sano sille että teet rikosilmoituksen, jospa jäisi viimeiseksi kerraksi. Ja jos tulee ero, niin saat  yksinhuoltajuuden.

Vierailija
218/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vauvan tahalliset itketykset onkin jo vanhaa tietoa, vähän ehkä rajaa ja suhteellisuuden tajua saisi olla tuossa vauvan lohduttamisessakin. Ei se siitä rikki mene, jos joka kerta ei ole ihan sekunnissa lohduttamassa. Johan meillä olisi joka ikinen maailman ihminen tästä sitten jo aivan traumatisoitunut pilalle.

Joo, ei mene rikki sekunneissa. Eikä edes muutamassa minuutissa. Tässä nyt kuitenkin oli kyseessä vauvan yksin jättäminen 20 minuutin ajaksi. Se on noin 10 kertaa liian pitkä aika.

Vierailija
219/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuut sieltä vessasta kun alkaa kuulua vauvan itkua. Älä nyt tyhmiä kysele!

Vierailija
220/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvaa ei voi jättää hetkeksi yksin?

Kysytkö tosissasi? Vauva voi herätä ja itkeä. Vauva hätääntyy, jos kukaan ei tule vaikka hän itkee. Vauvan itku on ihan syystä sellaista, että siihen reagoidaan heti.

Vauvat myös oksentelevat aika paljon ja oksennukseen voi tukehtua.Kun kotona on joku,voi mennä hätiin ,kun kuulee,että vauva oksentaa.

Varsinkin jos se vauva itkee kauhuissaan niin voi oksentaa sen itkunkin takia. 20min on hemmetin pitkä aika huutaa hädissään. Vauvaa ei voi jättää niin ettei ole parissa minuutissa lohduttamassa, jos hätä tulee.