Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti vauvan 20 minuutiksi yksin kotiin - mitä mieltä?

Vierailija
06.05.2023 |

Meillä hirveä perheriita tästä, eli mies oli eilen jättänyt kauppareissun ajaksi vauvan (8kk) yksin kotiin, itse olin ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen ulkona kavereiden kanssa. Mielestäni on TÄYSIN SELVÄÄ, ettei näin pientä jätetä hetkeksikään yksin kotiin, mutta miehen mielestä ylireagoin!! Onneksi vauva oli nukkunut koko ajan, mutta entä jos olisi herännyt??! Olen jotenkin tosi shokissa tästä, enkä aio enää koskaan jättää vauvaa isänsä hoidettavaksi.

Kommentit (643)

Vierailija
221/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu ja kiireellinen huostaanotto. Niinhän ne kaikki sanovat vauvan olleen yksin vain 10 tai kaksikymmentä minuuttia, mutta todellisuudessa yli puoli tuntia.

Vierailija
222/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä mies. Tekisin ilmoituksen heitteillejätöstä ja ottaisin eron. Kukaan ei nykypäivänä ole niin hölmö, että ei tajuaisi ottaa vauvaa mukaan kauppaan. Tai ei tajuaisi, että vauvaa ei jätetä yksin. Jotain on pahasti vialla miehessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap juttelee rauhassa miehen kanssa ja esittää selkokielellä syyt, miksi minkään ikäistä lasta ei voi jättää yksin. (Kouluikäiset alkaa jo pärjäillä vähän aikaa, mutta heitäkään ei jätetä nukkumaan yksin.)

Jos mies oli ajattelematon, ajattelee seuraavalla kerralla.

Kauppaan voi mennä lapsenkin kanssa, jos on pakko päästä kauppaan. 

Vierailija
224/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätkykuolema on oikeasti riski. Kätkyhälytyksen käydessä jomman kumman vanhemmista täytyy olla lähellä. Ei siitä laitteesta muutoin ole mitään hyötyä.

Jos vauva kokee KÄTKYTkuoleman, elvytys ei onnistu. Hälyttävät patjat ovat siten täysin turhia. Muissa hengityskatkoksissa toimii.

T. Vauvatehon hoitaja

Näin, ja kätkytkuolemat johtuvat yleensä rokotteista.

Kätkytkuoleman pointti on se, että se on selittämätön äkkikuolema. Ei sitä kauheasti voi ehkäistä.

Vierailija
225/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vatsa on kovalla niin montako minuuttia saa istua vessassa jos on yksin vauvan kanssa kotona?

Tuut sieltä vessasta kun alkaa kuulua vauvan itkua. Älä nyt tyhmiä kysele!

Entä jos et pysty? Vauvan elämä pilalla?

Vierailija
226/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo eikä kukaan oikeasti tee noin. 

Vierailija
227/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vatsa on kovalla niin montako minuuttia saa istua vessassa jos on yksin vauvan kanssa kotona?

Miten kova vatsa estää nousemasta pytyltä?

Vierailija
228/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti siinä saa vauhtia, kun kuuntelee pari minuuttia, miten vauva huutaa hädissään.

Vierailija
229/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, onpa ikävä tilanne! Oletteko keskustelleet miehesi kanssa kunnolla? Onko teidän eka lapsi? Mietin vaan että joskus fiksutkin ihmiset ajattelee hölmösti uusissa tilanteissa, meilläkin oli paljon vääntöä ekan lapsen kanssa kun mies ei aina tajunnut kaikkia asioita ja minä taas ehkä vähän ylihössötin (joskin tässä jutussa olen samaa mieltä kanssasi, pientä lasta ei voi jättää yksin kotiin tuhannesta syystä!). Nyt molemmat ollaan kasvettu vanhemmuuteen ja tokan lapsen kanssa ei ole ollut erimielisyyksiä.

Jos mies ei millään suostu myöntämään mokanneensa tätä hommaa niin miettisin kyllä että miten luotettava hoitaja hän on. Jos taas myöntää harkintansa pettäneen niin eiköhän hänestä vielä hyvä isä kasva :).

Vierailija
230/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverilla puhkesi suolistosairaus vauvansa ollessa pieni. Eihän hän pahimmissa vaiheissa pystynyt vauvasta huolehtimaan, kun oli pakko istua siellä vessassa. Jos todella on sellainen tilanne että joutuu asumaan vessassa, niin on löydettävä joku muu hoitaja lapselle.

Vierailija
231/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudehkolle isälle pitää teroittaa, että noin pieni voi tukehtua vaikka omaan räkäklimppiinsä, eikä osaa yskäistä sitä pois ilman vanhemman apua. 

Pikkuvauvan kanssa pareis olla samojen seinien sisällä. Kesä on kivaa aikaa, olisi surkea suunnitella esikoisen hautajaisia jos kuolinsyy olisi tyyliin tukehtuminen pukluun tai kasvojen päälle taittunut petivaate. Kätkytkuolemat eivät ole leikin asia. 

Mites tuota yöt? Saako vanhemmat nukkua yhtäaikaa vai pitääkö toisen valvoa vauvaa?

Vierailija
232/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi saattanut osua meteoriitti pinnasänkyyn, äitiys tekee naisista turhan neuroottisia.

Vierailija
233/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä käyn kavereitten kanssa kaljalla, ja beibi jää nukkuun, niin mä saatan antaa avaimen jollekin kaverille, että käy välillä tsekkaamassa meidän vauvelin onks kaikki hyvin. Toimii hyvin, jos itte sattuu ottamaan hiukan pitemmänkin kaavan kautta.

Vierailija
234/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ees paha. Ylireagointia.

Oishan se auto voinu ajaa päältä vaikka ois vauva ollu rattaissa isän mukana ja molemmat päässy hengestään. Kaikkee voi sattuu, mut vauvan voi jättää kotiin rauhassa hetkeks nukkumaan. Paremmassa tallessa se siellä on. Saa nukkua kaikessa rauhassa ja isä saa hoidettua ostokset sujuvasti ja nopeasti.

Kyse ei oo kuitenkaan tunneista vaan kymmenistä minuuteista. Ja vaikka se vauva heräis niin mitä sitten? Ei se itkuunsa kuole.

Joo eihän se vielä kuole itkuunsa, mutta hylkäyksen aiheuttama psykologinen trauma voikin sitten aikuisena esiintyä mielenterveysongelmina. Vanhaa tietoa tuo että lasta voi itkettää mielinkielin ilman mitään seurauksia.

Hylkäyksen aiheuttama psykologinen trauma? Mitä ihmettä nyt taas. Se oli 20min. Se ei ollut mikään hylkäys. Järki päähän ihmiset.

Tv. psykologi

Vierailija
235/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin idiootti-isästä rikosilmoituksen.

Vierailija
236/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kerrostalossa asuessa vienyt edes roskia kun vauva nukkui. Olisin voinut jäädä vaikka hissiin jumiin. Omakotitalossa asuessakin jätin oven auki ja otin silti avaimet mukaan. Poissa olin max. 15 sekuntia. Mun mielestä postin voi hakea, mutta ei todellakaan lähteä kauppaan!

Sama täällä, järkeilen sen sillä että jos mulle siinä pihassa ollessa kävisi jotain niin naapureilla on siihen hyvä näköyhteys. Saisi nopeammin apua kuin sisällä esim. kaatuessa tms. Nyt onneksi myös kohta nelivuotias isoveli voi tulla huutamaan jos vauvan on hätä vaikka en mä niitä kaksin jätä kuin just ehkä minuutin ajaksi.

Vierailija
237/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuton mies. Vauvaa ei jätetä yksin kotiin.

Mitä jos asunnossa syttyy tulipalo? Se vauva on kuollut ennen kuin kukaan pelastaa. Mitä jos mies saa kauppamatkalla sairaskohtauksen / joutuu auton yliajamaksi- kuinka kauan vauva ehtii olla yksin, ennen kuin joku tajuaa, että onnettomuuteen joutunut on jättänyt vauvan yksin..

Mitä jos mies kaatuu, lyö päänsä ja kuolee ollessaan kotona, kuinka kauan vauva ehtii olla yksin? Mitä jos mies nukahtaa sohvalle eikä huomaa, että jokin on vialla?

Vauvoja EI KERTAKAIKKIAAN VOI vahtia joka ainut sekunti. Eivät ne rikki mene jos joutuvat itkemään 5 min. Ettekö te koskaan nuku tai käy suihkussa? Mitä jos vauva tukehtuu nukkuessanne, ettekä kuule sitä? Mitä jos naapurin asunnosta on luikerrellut sisään tappajakäärme?

Vierailija
238/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kovin kauan kannata istuskella, olipa kovalla tai ei. Tai jos vessassa on tilaa, voiko vauva olla siellä mukana esim. syöttötuolissa tms, jos on aivan pakko päästä istunnolle? Pikkuvessassa tietysti vaikeampi.

-isä

Olletikin jos on yksin kotona niin vessan oven voi pitää auki.

Vierailija
239/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on provo niin 👏

Saatiin taas hyvä ketju jossa voi haukkua miehiä, koska jos sun mies teki noin, niin silloinhan kaikki miehet tekee noin, eikö niin?

Jos ei ollut niin onpa pikkasen urpo ukko sulla, tsemppiä 👏

Hyvin valitsit lapsellesi isän.

Mun sisko on tehnyt jokaisen muksunsa kohdalla sata kertaa älyttömämpiä juttuja ja kyllä on ilmoitukset tehty. Mut sehän on varmasti tavallaan jotenkin mun syytä kun olen mies, enkä ole tehnyt tarpeeksi asialle, mutta ainakin kyse on vain ja ainoastaan yhdestä urposta tässä tapauksessa kun kyse on naisesta, eiks joo?

Vierailija
240/643 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jättääkö yksin!

Oltiin ulkomailla ja meillä ei ollut lapselle pinnasånkyä. Laitoin lapsen sitten nukkumaan sellaiseen "vauvatelttaan" jotta ei pyöri alas sängystä. No oli sitten pyörähtänyt sillä ympäri! Alkoi kuulua äninää ja menin katsomaan niin lapsi 10 kk oli siellä melkein tukehtumassa ja ihan hikinen! Melkein itkin ja otin lapsen sieltä pois ja menin heti kylppäriin ja valelin lasta viileällä vedellä. Oli siis mennyt ympäri ja patja vauvan päällä. Ihan kamalaa!

Meillä ei ollut pinnasänkyä, koska mies kieltäytyi pyytämästä asunnon omistajaa hankkimaan sellaisen ennen meidän tuloa sinne. En voinut jättää lasta aikuisten sänkyyn, koska olisi pyörinyt sieltä alas.

Vieläkin kylmää ajatus, että lapsi olisi tukehtunut sinne! Mies vielä oli omilla menoillaan koko päivän ja kehotti jättämään lapsen nukkumaan ja menemään rannalle siksi aikaa. Miehet ei oikeasti tajua. Vieläkin pistää vihaksi.

Toinen kerta meinasi käydä huonosti, kun mies antoi kielloista huolimatta 2-veelle ison kovan viinirypäleen. Lapsi tuli minun luo ja haukkoi henkeä ja piteli kurkkua. Tajusin, että tukehtuu! Laitoin lapsen kontalleen lattialle ja löin kämmenellä selkään. Viinirypäle vieri ulos suusta. Lapsi alkoi itkeä hysteerisenä. Jos en olisi ollut kotona olisi lapsi aika varmasti tukehtunut! Ja miehen kommentti, ainahan lapset meinaa tukehtua 😱

Kyseinen mies on nykyään ex.