Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin että 30-50 euron lenkkarit kestää vain sen vuoden?

Vierailija
05.05.2023 |

Sitten tulee reikä päähän ja tervemenoa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla kyllä, aikuisilla pitäisi kestää kauemmin. Riippuu käytöstä ja mallista.

Vierailija
2/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten lenkkari ei kestä kauaa. Eli jos kävelee usein, niin kenkä "räytyy" ja rikkoutuu. Vuosi, tuurilla puolitoista. Jos ei käytä juuri niin eri asia. Sääkin vaikuttaa ja missä kävelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tuon hintaluokan kengältä odota edes vuoden kestoa.

Vierailija
4/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankaiset ei kauaa käytössä kestä.

Vierailija
5/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso suosii Vansejä jotka on laadultaan ehkä paskinta evö.

Vierailija
6/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon niiden normaalihinta sitten oli? Tuohan on poistomyynti hinta? Onhan se poistomyyntihinta?

Vierailija
7/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Prismasta Niket, maksoin 40 euroa. Vuosi oli jotain 2018. Käytössä keväästä syksyyn joka päivä. Hyvältä näyttää kun huoltaa.

Vierailija
8/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestänyt 4 vuotta jo, keväästä syksyyn olen käyttänyt useita kertoja viikossa lenkillä metsässä ja kaduilla, ei vaan mee rikki että saisin uudet. Adidas, 29,90 ostettaessa alesta.

Vierailija
9/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Prismasta Niket, maksoin 40 euroa. Vuosi oli jotain 2018. Käytössä keväästä syksyyn joka päivä. Hyvältä näyttää kun huoltaa.

Voi olla pohjat melko lytyssä. Mikäs siinä, jos on käynyt geeniarpajaisissa hyvä tuuri ja jalat eivät ole taipuvaiset erilaisiin ongelmiin.

Vierailija
10/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimmat ovat kestäneet kauemmin, olennaisinta että ovat mukavat jalassa.

Vierailija
11/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 35e lenkkarit nyt kolmatta vuotta ja on kyllä kovassa käytössä olleet. Toisesta on kärkikumi vähän irti ja toisessa näkyy sisäpuolella jotain kulumaa. Ihmeen hyvin kestäneet. Aina kestää sen parivuotta. Ostan vain halpiksia. Teinin jalka venyy vielä ja jokatapauksessa se tarttee vähintään vuosittain uusia kenkiä joten mitään kalliita en oo ostanu.

Vierailija
12/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tulee kärkeen reikä tai sitten kivi pohjasta läpi. Yhden kauden jälkeen, myös satasen tossuista.

Vierailija
13/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, että käytössä olisi useita eri jalkinepareja. Ei vain sään ja tyylin vuoksi vaan jotta kengät saisivat lepopäivinään kuivua ja asettua muotoonsa. Näin kengät myös kestävät vuosia, kun useampi pari jakaa tehtävät.

Vierailija
14/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi pari kestää vuoden, kolmea paria kierrättämällä jokainen saattaa kestää jopa kolmekin vuotta. Ihmeellistä eikö totta.

Vierailija
15/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 40 euron halpis-niket ja 280 euron common projectsit. Ainoa ero rispaantumisessa on 6 vuoden aikana se että nikeistä on mennyt varpaastakin osittain kangasta pois, commoneista ei (mutta on kantapäästä vähän rispaantunut).

Eli en tiedä onko varsinaisesti se 7-kertainen hintaero sen arvoinen. Toinen tehty kaukoidän hikipajassa ja toinen Italiassa pienessä tehtaassa.

Commonit ovat sirommat, mutta kyllä niissäkin kulumaa näkyy. Ero halpis-nikeihin ei ole mitenkään kovin huomattava.

En siis näe syytä ostaa kalliita tossuja ellei esteettisistä syistä halua sellaista jollaista ei kovin monelta löydy.

Vierailija
16/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä lykyssä kyllä. Jos oikein innostuu liikkumaan niin menee 3-4 lenkkarit vuodessa. Niistä on nopeasti pohja puhki, reunat riekaleina ja varpaat tulee ulos ja kivet tunkee sisään. Ja samaa kuraa on satasenkin lenkkarit

Vierailija
17/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suhteellisen kalliit juoksulenkkarit näyttäisi kestävän noin 1500 kilometriä. Pohjat kuluu sileäksi ja aiemmissa repeytyi päällinen. Nyt päällinen näyttäisi kestävän paremmin. Edellisissä pohja kului niin, että siihen alkoi upota pieniä kiviä.

Vierailija
18/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40e lenkkarit kestäneet nyt viikottaista juoksemista kolme vuotta. Mutta okei, matolla kylläkin. Mutta noilla on juostu yli 1500km ja still going strong.

19/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole hirveästi huomannut eroa kestävyydessä halpiskenkien ja keskihintaisten kenkien välillä. Jotkut keskihintaiset ja halvat henget hajoavat tosi nopeasti, ja jotkut kestävät pidempään. En ole sen tarkemmin perehtynyt siihen, että mitkä tekijät vaikuttavat kenkien kestävyyteen, mutta korrelaatio hinnan kanssa on kyllä ainakin omassa tapauksessani ollut melko heikkoa.

Vierailija
20/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaa kaikki kengät nykysin. 30e kengät kestää max puol vuotta ja 100e kengät "kovaan käyttöön" korkeintaan vuoden. Paljonko kengistä pitää oikeen maksaa, jos haluaa vaikka 10 vuotta kestävät kengät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi