Tarviiko lavatansseissa tanssia?
Vai voiko sielä vaan fiilistellä menoa seinäruusuna ja kieltäytyä jos miehet hakee tanssimaan? Kuulostan ihan tylsältä kaupunkilaiselta ja juuri sitä olen.
Kommentit (12)
Miksi mennä lavatansseihin jos ei aio tanssia
Lavatansseissa on erittäin epäkohteliasta kieltäytyä, jos hakija ei ole selvästi juopunut tai käyttäydy huonosti. Kaikkien kanssa tanssitaan se 2 kappaletta. Siellä ei valita tanssiparia ulkonäon, iän tms. perusteella. Jos ei halua tanssia, kannattaa istua vaikka kahvilassa.
En itse uskaltaisi lähteä, lavantauti sieltä tulee.
Kyllähän lavoilla käy ihmisiä vain kuuntelemassa orkesteria tai solistia.
Etsi paikasta sellainen nurkka, mistä ei kukaan hae tanssiin. Tai istu alkuun kahvilan puolella ja seuraa paikan meininkiä.
Kieltäytyminen asiallisen tyypin hakiessa on kyllä vähän epäkohteliasta
Vierailija kirjoitti:
Lavatansseissa on erittäin epäkohteliasta kieltäytyä, jos hakija ei ole selvästi juopunut tai käyttäydy huonosti. Kaikkien kanssa tanssitaan se 2 kappaletta. Siellä ei valita tanssiparia ulkonäon, iän tms. perusteella. Jos ei halua tanssia, kannattaa istua vaikka kahvilassa.
Hah. Nuorena kävin lavatansseissa tyttöjen kanssa ja puolison kanssa. Puolison kanssa kukaan ei hakenut, kavereiden kesken kyllä kauniita tyttöjä haettiin, minua hyvässä lykyssä kerran koko illan aikana.
Aloittaja, jos kieltäydyt, niitä ja sano esim. ettet osaa lainkaan tangoa/humppaa/jenkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lavoilla käy ihmisiä vain kuuntelemassa orkesteria tai solistia.
Etsi paikasta sellainen nurkka, mistä ei kukaan hae tanssiin. Tai istu alkuun kahvilan puolella ja seuraa paikan meininkiä.
Kieltäytyminen asiallisen tyypin hakiessa on kyllä vähän epäkohteliasta
Ei kai se ole jos selittää ettei osaa tanssia eikä ole tullut tanssimaan vaan nauttimaan tunnelmasta.
Ei tarvitse tanssia, mutta etsi sellainen paikka missä et ole hakualueella.
Ei. Siellä ei silloin seisota seinällä tanssien puolella, vaan katsojien puolella. Jotkut katsojat hakevat juomaa tai pientä purtavaa. Voi olla esiintyjä lavalla.
Vierailija kirjoitti:
En itse uskaltaisi lähteä, lavantauti sieltä tulee.
😂
Harmi nille joille kieltäydyt tanssista. Sinne mennään tanssimaan, eikö mököttämään.
Ei tietenkään tarvitse. Kannattaa piileskellä jossakin nurkassa toisten selän takana, niin ei tarvitse kieltäytyä hakijoilta. Joskus on ollut niin vimmattua vientiä, että on tultu hakemaan kaukaa tyrkkyrivin takaa.
Ei tarvitse mitään selitellä, jos on valinnut sellaisen paikan, josta ei yleensä kukaan hae.
Kyllä tarvitsee.