Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin että 30-50 euron lenkkarit kestää vain sen vuoden?

Vierailija
05.05.2023 |

Sitten tulee reikä päähän ja tervemenoa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestänyt eräät 20 euron alelenkkarit jo melkein 10 vuotta, ja on kovassa käytössä. Ostan muutenkin vain halpoja kenkiä eikä mitkään ole menneet rikki vuodessa.

Vierailija
22/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla n. satasen Asicsit olleet sellaisia että ei niitä saa kulumaan loppuun sitten millään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti puettavat ja hyvin vaimennetut vapaa-ajan jalkineet naisille. Kengät soveltuvat ulkoiluun ja pitkille kävelylenkeille. Satoja tyytyväisiä käyttäjiä jo useiden vuosien ajalta, sillä nämä ovat Merrellin ”Klassikot” jo vuodesta 1997.

https://www.intersport.fi/fi/tuote/merrell-jungle-moc-w-kavelykengat-56…

Nämä kengät kestää ja ongelma jalkaisena nämä ovat parhaimmat mitä olen koskaan ostanut. Vanhoilla teen puutarhatöitä ja uusilla kuljen muualla. Aivan ihanat ja helpot vain tuupata jalkaan. Pohja mahtava ja tukee jalkaa niin ettei ole mikään pulla tossu. On todella hyvä kävellä niillä. 

Vierailija
24/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon käytät. Jotkut lidlin lenkkarit ei kestä kuin vuoden, jos kävelee niillä päivittäin.

Vierailija
25/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut just noita Vanseja ja muita vastaavia tennareita. Jos kyykistelee paljon näistä irtoaa pohja siitä joko kärjestä tai kärjen vierestä alle vuodessa. Kalleimmissakin sama homma. Nyt ollut parit onitsuka tigerit joissa tosi ohut pohja, kestänyt jo 2 vuotta ilman mitään ongelmia.

Vierailija
26/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla n. satasen Asicsit olleet sellaisia että ei niitä saa kulumaan loppuun sitten millään

Asicset on kyllä mun lemppareita, mutta nekään ei kyllä kovassa käytössä kestä kuin pari kevät-syksy rupeamaa. Ne eivät hajoa päälisosastaan mutta pohja/vaimennus jotenkin kuluu, mulla on pientä vaivaa toisessa jalassa ja se alkaa vaivaamaan aina kun ne on käyttöikänsä päässä.

Mutta Niket, Adidakset ja NB:t ei kestä kyllä kuin sen yhden vuoden.

Vierailija
27/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidenkympin Clarksin höpölenkkarit täyttävät nyt vuoden. Kovalla käytöllä olleet eikä mitään vikaa. Otin kunnolla väljät, kuten lenkkitossut pitääkin.

Minulla on polvivamma ja vaivaisenluu, tärkeintä näköjään on taipuisa, ei liian paksu pohja sekä tarpeeksi tilava lesti. Kipu pysyy poissa ja liikkuvuus hyvänä.

Vierailija
28/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää noi halvemmat kengät ihan maksimissaan vuoden. Yleensä alkaa jo parissa kuukaudessa tuntumaan, että kengän runko antaa periksi ja pohjat ihan pehmeinä. Kolmet tälläiset jo kenkärekissä ja en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä niille kun on suht siistit ulkopuolelta, mutta ei todellakaan kestä edes 10 km lenkkiä. Nyt on olleet noin 160 euron kengät pari vuotta ja nekin tulee kierrätyskuntoon kuukauden parin sisällä.

Miten te kierrätätte lenkkarit? Laitatteko vain sekajätteeseen?

Vierailija
29/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten lenkkari ei kestä kauaa. Eli jos kävelee usein, niin kenkä "räytyy" ja rikkoutuu. Vuosi, tuurilla puolitoista. Jos ei käytä juuri niin eri asia. Sääkin vaikuttaa ja missä kävelee.

NBn lenkkarit hajos 3-4kkssa enkä käyttänyt niitä edes päivittäin enkä missään juoksulenkeillä. Sellaista laatua yli satasen tossuilla!

Vierailija
30/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, miten paljon kävelee. Itse tyhmänä ostin äsken 30€ halpikset, ja hajosivat kuukaudessa. Kävelen noin 15km päivä, mutta yleensä halvat kengät kestävät edes kolmisen kuukautta. Noissa oli liian pehmeä pohja ja vääränlaiset liian leveät uratkin. Sorruin noihin, kun halvalla sai, mutta jäi kyllä nyt kokeilematta uudelleen, aina olen pettynyt halpiksiin, kun joko kangas repeää heti tai sitten pohjaan tulee reikä uriin jäävien kivien takia. 

Vierailija
31/48 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti liikkuu niin ei kestä paria kuukauttakaan. Eikä kestä kyllä vähän arvokkaammatkaan, kaikkihan ne on vielä halpalaatua mitä suomalaisista peruskaupoista löytyy.

Vierailija
32/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos puhutaan juoksukäytöstä, niin yleensä juoksukenkien käyttöikä on 600-1000 km kengistä, juoksutyylistä, -alustasta, juoksijan painosta jne riippuen. Sitten, jos katsotaan jotain hiilikuitupohjaisia kisakenkiä, niin niiden käyttöikä on vain 150-300 km, eli niitä ei todellakaan kannata käyttää lenkkikenkinä, jos sellaiset jostain syystä haluaa ostaa.

Vierailija
33/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti liikkuu niin ei kestä paria kuukauttakaan. Eikä kestä kyllä vähän arvokkaammatkaan, kaikkihan ne on vielä halpalaatua mitä suomalaisista peruskaupoista löytyy.

No kyllä Suomesta saa ihan kunnollisia lenkkareita. Ei niitä toki kannata Prismasta hakea, mutta vaikka perus Intersportista saa ihan niin hyviä lenkkareita kuin budjetti kestää ostaa.

Vierailija
34/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpapeliä kuinka kengät kestää. Minulla meni kerran varvas läpi 100e lenkkareista jo ensimmäisenä kesänä. Toiset 100e lenkkarit taas kestivät varmaan kolme vuotta. Ja toisaalta taas parinkympin kengät ovat saattaneet yhtä lailla hajota heti tai kestää pitkäänkin.

Vierailija
35/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lenkkarit kestää yli puoli vuotta vika on käyttäjässä ei lenkkareissa eli sitä liikuntaa harrastetaan ihan liian vähän.

Vierailija
36/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arpapeliä kuinka kengät kestää. Minulla meni kerran varvas läpi 100e lenkkareista jo ensimmäisenä kesänä. Toiset 100e lenkkarit taas kestivät varmaan kolme vuotta. Ja toisaalta taas parinkympin kengät ovat saattaneet yhtä lailla hajota heti tai kestää pitkäänkin.

Ei se ole mitään arpapeliä ainakaan siellä kalliimmassa päädyssä, jos yhtään perehtyy, mitä on ostamassa tai saa edes liikkeessä suunsa auki ja kertoo myyjälle, mitä hakee. Malleja on valtava määrä ja osa niistä on tehty lenkkikengiksi kestämään kilometrejä ja osa taas kevyiksi kisakengiksi, joissa muut ominaisuudet ovat kestävyyttä tärkeämmät. Jos päätät pistää sen vajaan 400 € Niken AlphaFly Next% lenkkareihin, niin niiltä on turha odottaa  paljoa yli 250 km kestoa ennen kuin ominaisuudet alkavat romahtamaan. Ne ovat maailman nopeimmat kengät ja siinä pelissä kestävyys ei ole kovin kummoinen kriteeri, kunhan ne kestävät sen yhden maratonin maaliin. 

Vierailija
37/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ostaa liian kapeita ja pieniä kenkiä. Kengöt Hajoavat jo sen takia kun lesti venyy sivusuunnassa.

Vierailija
38/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso suosii Vansejä jotka on laadultaan ehkä paskinta evö.

On mulla aikuisenakin ollut parit vanssit. Niissä on leveä kestä ja hyvä pohja jolla sietää kävellä koko päivän. Paskaa niissä on kengän sisäosan puuvilla vuoraus joka hiertyy rikki vajaasa 2 vuodessa vaikka pidän sukkia kengissä.

Vierailija
39/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ostaa liian kapeita ja pieniä kenkiä. Kengöt Hajoavat jo sen takia kun lesti venyy sivusuunnassa.

Totta, välillä näkee kuinka varpaat tulevat melkein läpi lenkkarien kangas kärjestä. Tietysti jos lenkkarit on työkenkinä niin eihän mikään kestä kuin parhaimmillaan vuoden.

Vierailija
40/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöttekö työ sammoi kenkii häistä hautajaisiin koko ajan?

Eikö ou opetettu että kenkän pitää suaha lommailla aina vällillä.

En voe ymmärtee että samat lenkkarit jalassa mennään kauppaan ja navettaan ja kunnantalolle ym.

Eikö pittäis olla jalakoi varte vaihtuvuutta, niin pyssys ne jalatkii kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi