Patti alapäässä (ei finni)
Löysin alapäästäni, läheltä emättimen suuaukkoa ehkä viinirypäleen kokoisen patin. Ei ole lainkaan kipeä, mutta kovasti se mietityttää. Patti liikkuu kevyesti, ja välillä on pienempi ja välillä isompi. Välillä en tunne sitä lainkaan. Patti ei ole pinnassa vaan ikäänkuin syvemmällä kudoksen sisällä.
oon nyt seuraillut tätä useamman viikon.
Lääkäriin oon menossa, mutta mennäänkö tämmösestä vaivasta terveyskeskukseen tavalliselle lääkärille, suoraan yksityiselle yleislääkärille vai yksityiselle gynekologille.
Onko kellään ollut tämmöstä ?
Kommentit (30)
Superhauska kommentti. Toivotaan, ettei sulle vastata näin kun joku vakavampi asia mietityttää ja pelottaa. Ihan aikuinen nainen olen ja parisuhteessa ollut jo hyvän tovin. Eli enköhän minä tietäisi jos kyseessä olisi penis.
Se on eturauhanen, olet trans.
Ei kuulosta vakavalta, mutta käy gynellä.
Bartholin rauhanen https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00694
Varaa aika tk-lääkärille ja hän tarvittaessa lähettää gynelle.
Vierailija kirjoitti:
Se on eturauhanen, olet trans.
Ei kuulosta vakavalta, mutta käy gynellä.
Keltarauhanen kai ennemmin ;D täällä oli joskus provo aiheesta muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta.
Eli terveyskeskuksen kautta. Täytyy sitten sinne suunnata.
Onko sulla kokemusta miten tämmöstä hoidetaan?
Suonikohjukin saattaa olla. Lääkäri tietää.
Peräsuolenlaskeuma mahdollisesti.
Jos se pienenee itsestään, sitten se tuskin on sellainen rasvapallura, mikä niiden nimi nyt oli? Lipooma!
Itse kysyisin gyneltä tuollaisessa paikassa olevasta pallurasta, jos vain on varaa. Heillä on aika hyvin tiedossa kaikki rauhaset ja muut tuolla alueella, vaikkeivät suoraan lisääntymisosastoa olisikaan. Mutta yleislääkärikin menee.
Hei ap mulla oli sama. Bartholin rauhanen todennäköisesti, kuten joku jo mainitsi. Gyne tyhjensi sen pari kertaa mutta patti täyttyi aina uudelleen. Sain lähetteen silloiselle Kättärille ja siellä poistettiin leikkauksella. Nukutuksessa tehtiin. Aamulla menin ja ip pääsin kotiin. Hyvin parani.
Siksi tämmöisistä yleensä mennään lääkäriin eikä kirjoitella minnekään teinipenispalstoille jotta saadaan oikeaa tietoa.
Turha muille on rähistä jos itse aloittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta.
Eli terveyskeskuksen kautta. Täytyy sitten sinne suunnata.
Onko sulla kokemusta miten tämmöstä hoidetaan?Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta oireettomana ei hoideta välttämättä mitenkään. Jos on tulehtunut eli sisällä märkää, niin paise aukaistaan. Silloin patti olisi kipeä. Jos on kysta, niin voidaan tarvittaessa tyhjentää esim. neulalla. Mutta jos se rauhanen vain jostain syystä on turvonnut, niin voi mennä pois itsestäänkin.
Penis?