Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin että 30-50 euron lenkkarit kestää vain sen vuoden?

Vierailija
05.05.2023 |

Sitten tulee reikä päähän ja tervemenoa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Lidlin 19,95 lenkkarit kestäneet 2-3vuotta. Lenkkeilen säännöllisesti

Vierailija
42/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tehdään nykyään sellaiseksi, että se hajoaa, koska kapitalistisessa maailmassa talouskasvua ja myyntiä pitää olla aina edellistä vuotta enemmän. Ja ensi vuonna enemmän kuin tänä vuonna. Parhaiten se toteutetaan tekemällä scheisse-laatua, joka hajoaa käsiin, jotta kuluttajan on taas pakko ostaa vaikka ne uudet kengät.

Itse en nykyään osta kuin max 50 euron kengät (mukaanlukien 150€ kengät 50 euron alessa), kun samalla tavalla ne halvat kestävät kuin ne kalliimmatkin.

T: autoton, joka kävelee kaikkialle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tullut siihen tulokseen, että mulla kenkien turma on karkea hiekka. Eli sisäkäytössä, talvikäytössä, metsäpatikoinnissa ja kaupungilla (= asfalttia, kivilattiaa) käyttämäni kengät sekä kumisaappaat kestävät  vuosikausia, siis luokkaa 5+.

Sen sijaan jos käytän kenkiä semmoisella sorapohjalla tai karkealla hiekalla, siis karkeampaa kuin ihan perus uimaranta mutta ei pikkukiveä kuitenkaan, niin silloin ne menevät nopeasti rikki tai ainakin pintaan tulee kulumaa, joka heikentää kengän ominaisuuksia rajusti. Kumisaappaat kestävät tämänkin. Hiekoitushiekka on tosi kuluttavaa ja mun arkiympäristössä muutama luonnonpaikkakin. 

Toinen kuluttava paikka on auto - jos kuskin paikalla on lattialla hiekkaa, niin se kuluttaa kenkiä myös ainakin kantapäästä, mutta helposti sisäsyrjistäkin. 

Vierailija
44/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kestänyt eräät 20 euron alelenkkarit jo melkein 10 vuotta, ja on kovassa käytössä. Ostan muutenkin vain halpoja kenkiä eikä mitkään ole menneet rikki vuodessa.

Vielä 10-20 vuotta sitten tehtiin kunnollisia kenkiä. Minullakin oli joskus yhdet adidakset jotka kesti käytössä yli 10 vuotta ja lopulta heitin pois nuhjaantuneen ulkonäön takia, mutta ehjänä säilyi. Viime keväänä ostin 104e adidaksen pojalleni ja niitä on käytetty pari viikkoa ja pohjassa on reikä.

Vierailija
45/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Prismasta Niket, maksoin 40 euroa. Vuosi oli jotain 2018. Käytössä keväästä syksyyn joka päivä. Hyvältä näyttää kun huoltaa.

Mites pehmusteet kengän sisällä ja pohjassa? Jos jouksee, niin luulisi olevan aika painuksissa.

Vierailija
46/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyttökengiksi suomalaisia Feet-kenkiä tai vanhaa ja perinteikästä Meindliä tai Sieviä.

Tulee halvemmaksi ostaa kunnon kengät muutaman vuoden välein - tai muutaman vuosikymmenen välein! - kuin ostaa muutaman kympin kenkiä jopa monta kertaa vuodessa.

Kengillä ei ole enää selkeää hinta-laatusuhdetta. Olen ostanut halvat Karhut, jotka kestivät ikuisuuden, ja yli satasen Merrellit, jotka hajosivat parissa kuukaudessa. Luulin vahingoksi, joten ostin toisetkin Merrellit, jotka hajosivat yhtä nopeasti. Sinä vuotena keljutti...

Vierailija
47/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla Prismasta Niket, maksoin 40 euroa. Vuosi oli jotain 2018. Käytössä keväästä syksyyn joka päivä. Hyvältä näyttää kun huoltaa.

Mites pehmusteet kengän sisällä ja pohjassa? Jos jouksee, niin luulisi olevan aika painuksissa.[/quote

Eiköhän tuollaisen tekstin kirjoittaja ole pystynyt ottamaan juoksuaskeleen viimeksi eskarissa.

Vierailija
48/48 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tuon hintaluokan kengältä odota edes vuoden kestoa.

Riippuu myös minkä verran ja missä tilanteissa niitä lenkkareita käyttää. Minä käytän lenkkareita vain verryttelupuvun kanssa tai kesällä shortsien kanssa. Farkkujen käytän lähes aina mustia nahkaisia kävelykenkiä, jotka kestävät hyvin kulutusta. Jos haluaa että lenkkarit tai kävelykengät kestävät pidempään, niin lienee hyvä että kyseessä ei ole se ainoa kenkäpari, jota aina käytetään. Lenkkareista Niken kengät ovat kestäneet minulla suhteellisen pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän