Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten etäinen mummo

Vierailija
04.05.2023 |

Mummon kaikki lapsenlapset asuu samalla paikkakunnalla. Olisi mukavaa jos mummoa kiinnostaisi edes joskus nähdä lastenlapsiansa, mutta ei. Mummon suunnalta ei tule aloitetta, me sitten yritetään kutsua kahville, ei aina tule. Toisessa lapsenlapsiperheessä ravaa koko ajan. Nyt kutsuin lapsen kevätjuhliin niin ei luvannut tulla, mutta toisen lapsenlapsen juhlaan on menossa.

Kommentit (215)

Vierailija
121/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivittäkää vaan, mutta minä olen anoppia joutunut kouluttamaan.

Minun omat vanhemmat kohtelee lapsenlapsiaan tasapuolisesti. Minä ja sisarukseni tietävät sen.

Anoppini ei Kohtele lapsia tasapuolisesti. Anoppi ostelee jatkuvasti tyttären lapsille präniköitä hienoja ulkovarusteita ja laadukkaita vaatteita. Eihän siinä muuta, mutta nämä lapset leuhkii mummon ostamilla vaatteilla meidän lapsille eli serkuilleen.

Kerran sanoin anopille, että niin kuule, kyllä meidänkin lapsille sopisi ne vaatteet, joita X ja X aina esittelevät kun on niin kivoja mummo taas tuonut. Mummo meni vaikeaksi ja muutaman päivän päästä toi ovelle vaatteita lapsille.

Eikös lasten vanhempien homma ole yleensä ostella ne ulkoiluvaatteet?

Ei ole mummon velvollisuus ostaa yhtään kenellekään.

Takerrut nyt tahallasi tuohon, että vanhempien velvollisuus hankkia vaatteet. Ei ole se pointti tässä

Jostain syystä monet miniät valittavat anopistaan, mutta eivät omasta äidistään. Meillä on lapset hoidettu itse, kuten myös vaatteet on ostettu itse.

Riippuu varmaan äidistä. Mutta eiköhän tähän päde juurikin tuo, että monesti äidit suosii tyttäriään ja näiden jälkeläisiä..?

Voihan olla näin, mutta kyllä itse tyttärenä huomaan kuinka ihanasti vanhempamme kohtelee kaikkia tasavertaisesti. Äidilläni on lämmin suhde veljeni lapsiin myös. Jos on ostanut jotakin jomman kumman lapsille niin aina kertoo, että hän osti tuonne sitä ja tätä , että sanokaan vaan mitä voisi toisille sitten antaa.

Niin. Näinhän toimitaan IHANNEtapauksissa ja yleensä ihan normaaleiden ihmisten keskuudessa. Sitten on näitä sekopäitä puolin ja toisin. Aika usein alkaa nimenomaan siitä anopista, jonka mielestä pikkupoikansa nainen on ihan kelvoton, kun ei toimi kuten hän. Monesti pitävät sitä poikaansa ihan onnettomana nössönä ja kuvittelevat, että miniät päättävät kaikesta... Ehkä kertonee siitä millaisia pirttihirmuja itse ovat olleet ja heidän edeltäjänsä... Se on kumma, että vuonna 2023 edelleen pidetään kummallisena sitä, että se isäkin tietää lasten asioista yhtä paljon. Ei tietenkään kaikki, mutta aika moni.

Vierailija
122/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo, että valitetaan, kun "mitään ei saa tehdä" johtunee yleensä siitä, että nykyvanhemmat ovat hyvin tarkkoja esimerkiksi sokereiden ym. käytöstä. Maailma muuttuu ja monien tutkimustulosten mukaan ne 80-luvun ohjeet voivat olla ihan haitallisia. Sitten kiukutellaan, kun ei saa edes kermavaahtoa antaa 1-vuotiaalle ja se miniä uhkasi ihan porttikiellolla. Todellisuudessa asioista on sanottu monesti, mutta tämä kuitataan sillä, että "kyllä tuo minunkin poikani edelleen elossa on".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mummo antaa paljon jokaiselle, köyhää mummoa ei kannata käydä katsomassakaan tai soitella, pitäköön krääsänsä.

Jatkuvasti ihmettelen naisia, onko niin kova miesten puute suomessa että pitää ihan väkisten naida se köyhän ja ikävän äidin poika. Sit ei saa hyviä lahjoja.

Sitä minäkin, että katsokaa nyt hyvät nuoret naiset eteenne!  Jos kerran on niin tärkeätä, että mummon on oltava mielen mukainen, niin valitkaa se miehenne tarkempaan!  Katsokaa, millainen se miehen äiti on, tehkää se jo etukäteen.  Että jos on jo ikääntyvä ja varsinkin vähävarainen, niin sitten ei oteta sen poikaa mieheksi. Siitä seuraa vain ikävyyksiä.

Vierailija
124/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mummo antaa paljon jokaiselle, köyhää mummoa ei kannata käydä katsomassakaan tai soitella, pitäköön krääsänsä.

Jatkuvasti ihmettelen naisia, onko niin kova miesten puute suomessa että pitää ihan väkisten naida se köyhän ja ikävän äidin poika. Sit ei saa hyviä lahjoja.

Sitä minäkin, että katsokaa nyt hyvät nuoret naiset eteenne!  Jos kerran on niin tärkeätä, että mummon on oltava mielen mukainen, niin valitkaa se miehenne tarkempaan!  Katsokaa, millainen se miehen äiti on, tehkää se jo etukäteen.  Että jos on jo ikääntyvä ja varsinkin vähävarainen, niin sitten ei oteta sen poikaa mieheksi. Siitä seuraa vain ikävyyksiä.

Täsmälleen noin. Paremp tyytyväisenä sinkkuna kuin katkerana rupuperheestä miehen ottaneena.

Vierailija
125/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh mitä marttyyrilänkytystä.

Vierailija
126/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo, että valitetaan, kun "mitään ei saa tehdä" johtunee yleensä siitä, että nykyvanhemmat ovat hyvin tarkkoja esimerkiksi sokereiden ym. käytöstä. Maailma muuttuu ja monien tutkimustulosten mukaan ne 80-luvun ohjeet voivat olla ihan haitallisia. Sitten kiukutellaan, kun ei saa edes kermavaahtoa antaa 1-vuotiaalle ja se miniä uhkasi ihan porttikiellolla. Todellisuudessa asioista on sanottu monesti, mutta tämä kuitataan sillä, että "kyllä tuo minunkin poikani edelleen elossa on".

Maitoallergikolle on kermavaahto vaaraksi.

Vuoden vanhan ruokavalio on muuten jo kaikkiruokainen, tietysti samat kuin mummollekin, ei suolaa paljon, ei rasvaa, ei sokeria.

Mutta se letun päällä oleva kermavaahto, jos vielä itse vatkattu, ei vuoden vanhaa tapa.

Kyllä 80- luvulla jo karkkeja vältettiin jne. Jos ei kotonasi, jonkun muun kodissa kuitenkin.

Vierailija
127/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella ei mitään allergiaa ole, niin lusikallinen kermavaahtoa ei mitään haittaa aiheuta.   Eikä kaksi lusikallistakaan.  On se nyt niin tarkkaa olevinaan.  Luultavasti olette itsekin saaneet kermavaahtoa jostain synttärikakusta pieninä ja siinähän terveinä teppailette.  Odottakaa kun se mukula tulee murrosikään, se sanelee teille itse ruokavalionsa ja antaa määräyksensä, mitä se milloinkin tarvitsee ja mihin hömpötykseen.  Noudattakaa piirun tarkasti, tai se teini saa kohtauksen ja tekee lasun.

Ja eikös se poika sitten elossa ole, vai mitä?

Vierailija
128/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät yhteenvedot miniöitten länkytyksistä.

Vierailija
129/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille on luonnollista olla oman tyttären jälkikasvun lähellä, sillä aikojen alussa oli varmaa, että tyttären jälkeläiset ovat varmasti omia. Se kumpuaa sieltä, jo valmiiksi etäinen suhde asetelma. Vaatii anopilta lämmintä sydäntä ja päättäväisyyttä, pitää lapsenlapsistaan huolta. Vaikka miniä olisi kauhein mahdollinen, niin silti. Ehkä jopa sitä suuremmalla syyllä. Ikävä kyllä isoäideissäkin on narsisteja ja jopa psykopaatteja. Parempi silloin pysyäkin kaukana. Unelma elämässä mummo olisi rakas ja lämmin. Tosi elämässä näin ei ikävä kyllä ole. Eivät edes itse sitä tajua, muutenhan eivät tekisi niin paljon p askaa. Tai siis olisi tekemättä.

Vierailija
130/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä päästään vielä siihen, että monesti se mies on ihan mammanpoika, ettei saa äidilleen sanotuksi, jos toistuvasti käyttäytyy haitallisesti. Sitten sen miniän on otettava ohjat ja käyttäydyttävä anoppia kohtaan epämieluisalla tavalla.

Onneksi minulla on mies, joka ei pelkää sanoa suoraan vanhemmilleen, jos on jotain tiettyjä sääntöjä esimerkiksi lasten ruokailun suhteen.

Vierailija
131/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkähän täällä marttyroi?

Ja sille ette mitään voi, että omahan on valintanne.  Ei se anoppi teitä miniäkseen pakottanut.

Vierailija
132/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei ole kauaa kun oma mieheni lähti työreissuun. Mieheni siskon mies oli myös samaan aikaan reissussa. Anoppi puhui kuinka hän sitten auttaa. Noh, eihän tänne mitään apuja tullut. Oman Tyttären perheeseen oli ajaellut joka ilta ihan vain katsomaan jos apua tarvitsee. Täällä ei tehnyt samanlaista kierrosta. Sanoi sitten vain reissun jälkeen , että et sitten pyydellyt apua. En niin. Näytin, että minä kyllä pärjään itsekin. Toisen täytyy anella apua ja toisen luokse mennään pyytämättä.

Mistä tiedät, että meni pyytämättä?

Kysyin hänen tyttäreltään, että mitä hän siellä ravaa koko ajan niin kertoi, että käy muuten vaan, että ei hän ole soitellut edes

On kai oman tyttären luo helpompi mennä kuin miniän. Ihan luonnollista. Kannattaa katsoa välillä peiliinkin eikä aina syytellä mummoja.

Vierailija
133/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivittäkää vaan, mutta minä olen anoppia joutunut kouluttamaan.

Minun omat vanhemmat kohtelee lapsenlapsiaan tasapuolisesti. Minä ja sisarukseni tietävät sen.

Anoppini ei Kohtele lapsia tasapuolisesti. Anoppi ostelee jatkuvasti tyttären lapsille präniköitä hienoja ulkovarusteita ja laadukkaita vaatteita. Eihän siinä muuta, mutta nämä lapset leuhkii mummon ostamilla vaatteilla meidän lapsille eli serkuilleen.

Kerran sanoin anopille, että niin kuule, kyllä meidänkin lapsille sopisi ne vaatteet, joita X ja X aina esittelevät kun on niin kivoja mummo taas tuonut. Mummo meni vaikeaksi ja muutaman päivän päästä toi ovelle vaatteita lapsille.

Eikös lasten vanhempien homma ole yleensä ostella ne ulkoiluvaatteet?

Ei ole mummon velvollisuus ostaa yhtään kenellekään.

Takerrut nyt tahallasi tuohon, että vanhempien velvollisuus hankkia vaatteet. Ei ole se pointti tässä

Jostain syystä monet miniät valittavat anopistaan, mutta eivät omasta äidistään. Meillä on lapset hoidettu itse, kuten myös vaatteet on ostettu itse.

Riippuu varmaan äidistä. Mutta eiköhän tähän päde juurikin tuo, että monesti äidit suosii tyttäriään ja näiden jälkeläisiä..?

Voihan olla näin, mutta kyllä itse tyttärenä huomaan kuinka ihanasti vanhempamme kohtelee kaikkia tasavertaisesti. Äidilläni on lämmin suhde veljeni lapsiin myös. Jos on ostanut jotakin jomman kumman lapsille niin aina kertoo, että hän osti tuonne sitä ja tätä , että sanokaan vaan mitä voisi toisille sitten antaa.

Niin. Näinhän toimitaan IHANNEtapauksissa ja yleensä ihan normaaleiden ihmisten keskuudessa. Sitten on näitä sekopäitä puolin ja toisin. Aika usein alkaa nimenomaan siitä anopista, jonka mielestä pikkupoikansa nainen on ihan kelvoton, kun ei toimi kuten hän. Monesti pitävät sitä poikaansa ihan onnettomana nössönä ja kuvittelevat, että miniät päättävät kaikesta... Ehkä kertonee siitä millaisia pirttihirmuja itse ovat olleet ja heidän edeltäjänsä... Se on kumma, että vuonna 2023 edelleen pidetään kummallisena sitä, että se isäkin tietää lasten asioista yhtä paljon. Ei tietenkään kaikki, mutta aika moni.

Mä lukeudun tuohon , että anoppi pitää mua kelvottomana. Esikoisen aikana hän puuttui meidän lapsen hoitoon koko ajan. Tulosteli meille ohjeita jostain sivustoilta miten hoidetaan atooppista ihottumaa jne. Kerran tulosti myös tekstin paljasjalkakengistä. Mies sanoi äidilleen pariin kertaan, että aika turhaa tulostella tuota paperia , voimme lukea samat asiat netistä tai sitten ei tarvitsisi puuttua lainkaan. Tämänhän anoppi otti loukkauksena.

Lisäksi imetin lastani alusta asti. Jokin on ollut anopille siinä aina kovin vastenmielistä. Siksi kai, koska onnistuin ja imetin lapsentahtisesti. Hän puhui sitä 80 luvun aikaa, että lapsi sai ruokaa neljän tunnin välein ja sitten annettiin huutaa. Kerran tämä mummo hoisi pienen ajan vauvaamme ja toin omaa pumpattua maitoa mukana. Kerroin minkä verran voi antaa maitoa jos nälkä sattuu tulemaan. Anoppi oli päättänyt sitten juottaa 1,5h aikana suunnilleen 300ml maitoa. Vauva oli mahastaan kipeä koko illan. Hän ei uskonut ikinä minun antamia "ohjeita" vaan aina oli pakko puuttua. 1-vuotiaana lapsi söi jo samaa ruokaa. Kerroin, että jääkaapissa on makaronilaatikkoa. Hänen mielestään lapsi ei osannut syödä vielä samaa ruokaa, joten hän ihan varmuuden vuoksi suristi ruuan tehosekoittimessa mössöksi.

Eipä paljon apu enää kiinnosta. Aina on pakko tehdä oman mielen mukaan.

Jos käy täällä kylässäkin niin aina puuttuu meidän perheen asioihin ja lasten tekemisiin.

Vierailija
134/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella ei mitään allergiaa ole, niin lusikallinen kermavaahtoa ei mitään haittaa aiheuta.   Eikä kaksi lusikallistakaan.  On se nyt niin tarkkaa olevinaan.  Luultavasti olette itsekin saaneet kermavaahtoa jostain synttärikakusta pieninä ja siinähän terveinä teppailette.  Odottakaa kun se mukula tulee murrosikään, se sanelee teille itse ruokavalionsa ja antaa määräyksensä, mitä se milloinkin tarvitsee ja mihin hömpötykseen.  Noudattakaa piirun tarkasti, tai se teini saa kohtauksen ja tekee lasun.

Jos on sovittu, että ei anneta, NIIN SILLOIN EI ANNETA. Mikä siinä on, ettei vaan ymmärretä!? Miksi pitää olla niin pököpää, ettei kunnioiteta toisten tapoja elää!?

Vierailija
135/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä päästään vielä siihen, että monesti se mies on ihan mammanpoika, ettei saa äidilleen sanotuksi, jos toistuvasti käyttäytyy haitallisesti. Sitten sen miniän on otettava ohjat ja käyttäydyttävä anoppia kohtaan epämieluisalla tavalla.

Onneksi minulla on mies, joka ei pelkää sanoa suoraan vanhemmilleen, jos on jotain tiettyjä sääntöjä esimerkiksi lasten ruokailun suhteen.

Jos lapsella on hyvin tarkat säännöt ruokailun suhteen, on siihen syy mikä tahansa, niin vanhempien ei pidä antaa lasta kenenkään muun hoitoon.  Se on ihan selvä asia.  Vanhemmat on vastuussa lapsestaan.  Minä en antaisi kenenkään muun vastuulle oman lapseni terveyttä.  Tietysti päiväkodeissa on myös oltava sitten ihminen, joka ottaa vastuun lapsesta, mutta se on sitten ammatti-ihminen.  Muihin ihmisiin ei pidä koskaan luottaa, koska se on sitten se vanhempi kuitenkin, joka ei ole huolehtinut kunnolla lapsensa tilasta, jos on tämän jollekin muulle antanut hoitoon ja jotain sattuu.

Turha sitä on jollekin mummolle "suoraan sanoa," kun mummo ei kuitenkaan se päävastuullinen ole eikä lapsen täysiaikainen hoitaja.  Mummot voi unohtaa asioita ja toimia epähuomiossa, niin kuin kuka tahansa muu ihminen.  Mummoilla voi olla myös omia luutuneita käsityksiään niin kuin kellä tahansa muullakin.

Vierailija
136/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on just tällänen anoppi "ei lusikallinen mitään haittaa"

Kaikki tehdään oman mielen mukaan. Kun lapseni täytti vuoden hän oli täydentänyt pakastimen jäätelöllä. Hän mielivaltaisesti päätti, että nyt lapsi on vuoden, voi antaa jäätelöä. Kielsin antamasta, koska mielestäni se ei ollut tarpeen. Tiesi, että olen tarkka lasten hampaista ja ateriarytmistä, herkkujen syönnistä ym niin tahallaan laittoi yhdissä juhlissa täytekakun 1v lapsen eteen. Kielsin antamasta. Anoppi suuttui

Vierailija
137/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla anoppi on aika vetäytyvä. On marttyyriluonne. Kirjoitin aiemmin että anoppi lähettää lahjaksi krääsää. Mun mielestä voisi lähettää vähemmän lahjoja (ja toivottuja, sellaisia joille on käyttöä) ennenmin kuin ison kasan ihan mitä sattuu. Ihan ympäristönäkökulmasta.

Vierailija
138/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella on hyvin tarkat säännöt ruokailun suhteen, on siihen syy mikä tahansa, niin vanhempien ei pidä antaa lasta kenenkään muun hoitoon.  Se on ihan selvä asia.  Vanhemmat on vastuussa lapsestaan.  Minä en antaisi kenenkään muun vastuulle oman lapseni terveyttä.  Tietysti päiväkodeissa on myös oltava sitten ihminen, joka ottaa vastuun lapsesta, mutta se on sitten ammatti-ihminen.  Muihin ihmisiin ei pidä koskaan luottaa, koska se on sitten se vanhempi kuitenkin, joka ei ole huolehtinut kunnolla lapsensa tilasta, jos on tämän jollekin muulle antanut hoitoon ja jotain sattuu.

Turha sitä on jollekin mummolle "suoraan sanoa," kun mummo ei kuitenkaan se päävastuullinen ole eikä lapsen täysiaikainen hoitaja.  Mummot voi unohtaa asioita ja toimia epähuomiossa, niin kuin kuka tahansa muu ihminen.  Mummoilla voi olla myös omia luutuneita käsityksiään niin kuin kellä tahansa muullakin.

**tut ne mitään unohda! Tahallaan tekevät ja lässyttävät "ei se yksi lusikallinen haittaa", eikä kolmas, eikä neljäs ja meni jo koko kakku. Tällaisessa on kyse kiusanteosta ja vallan näyttämisestä.

Vierailija
139/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni juuri näin, että mies oli mamman poika eikä uskaltanut sanoa herkkuasioista. Anoppi tiesi hyvin, että meidän lapsi ei ollut syönyt 2 veenä karkkia lainkaan. Tuli meille kerran kylään ja meillä oli myös lasten serkut. Anoppi toi ihan pokkana kaikille lapsille suklaata ja antoi suoraan ne meidän 2 vuotiaalle lapselle. Minä suutuin ja laitoin mieheni sanomaan äidilleen asiasta. Mies meni mumisemaan, että ei me olla annettu karkkia. Anoppi sanoi, että tuliaiset pitää olla samanlaiset kuin isommilla serkuilla. Mies ei saanut asiaa sanottua, niin minä jouduin mennä sanomaan, että tuliaisten ei tarvitse olla samanlaiset 2-vuotiaalle kuin 10 ja 12 vuotiaille. Kerroin, että lapsi ei edes tiedä mitä on suklaa.

Tämän jälkeen välit viileni, mutta minkäs teet. Ei jaksanut katsella tuollaista

Vierailija
140/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sovittu, että ei anneta, NIIN SILLOIN EI ANNETA. Mikä siinä on, ettei vaan ymmärretä!? Miksi pitää olla niin pököpää, ettei kunnioiteta toisten tapoja elää!?

Kahden täysin eri tavalla elävän ihmisen ei ehkä kannata yrittää yhdistää sitä maailmaansa, eli parempi pysyä erossa toisistaan.  Silloin ei tule ristiriitoja.  

Ethän muuten sinäkään tunnu ymmärtävän etkä kunnioittavan sitä toista osapuolta.... jos tässä nyt oikein hiuksia halotaan.  

Sinänsä minulle aivan sama.  Olen lapseni ja lapsenlapsenikin jo hoitanut, ovat aikamiehiä kaikki ja reippaita ja hyviä ihmisiä.  Jos olen virheitä tehnyt, ei se missään näy.  Meitä ketään ei ole hoidettu eikä kasvatettu virheettömästi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi