Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten etäinen mummo

Vierailija
04.05.2023 |

Mummon kaikki lapsenlapset asuu samalla paikkakunnalla. Olisi mukavaa jos mummoa kiinnostaisi edes joskus nähdä lastenlapsiansa, mutta ei. Mummon suunnalta ei tule aloitetta, me sitten yritetään kutsua kahville, ei aina tule. Toisessa lapsenlapsiperheessä ravaa koko ajan. Nyt kutsuin lapsen kevätjuhliin niin ei luvannut tulla, mutta toisen lapsenlapsen juhlaan on menossa.

Kommentit (215)

Vierailija
81/215 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Meillä, eli pojan perheessä kolme lasta, anopin ainoat lapsenlapset. Kertaakaan ei ole lapsia hoitanut, ei käy oma- aloitteisesti meillä tai kysy lasten kuulumisia ym. Nähdään pari kertaa vuodessa, vaikka asutaan samalla paikkakunnalla. Miehen siskolla ei ole perhettä, mutta anoppi hoitaa hänen koiraansa viikoittain.

Kuka uskaltaa miniän kotiin pistäytyä? Saa olla jo rohkea anoppi jos kutsumatta menee.

Vierailija
82/215 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Meillä, eli pojan perheessä kolme lasta, anopin ainoat lapsenlapset. Kertaakaan ei ole lapsia hoitanut, ei käy oma- aloitteisesti meillä tai kysy lasten kuulumisia ym. Nähdään pari kertaa vuodessa, vaikka asutaan samalla paikkakunnalla. Miehen siskolla ei ole perhettä, mutta anoppi hoitaa hänen koiraansa viikoittain.

Kuulostaa niin tutulta... No miehen siskolla on koiran lisäksi lapsia, mutta kerran anoppi perui meidän lasten hoidon sen vuoksi, että tyttären piti päästä viemään koiraa lenkille ja uimaan. . .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/215 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivittäkää vaan, mutta minä olen anoppia joutunut kouluttamaan.

Minun omat vanhemmat kohtelee lapsenlapsiaan tasapuolisesti. Minä ja sisarukseni tietävät sen.

Anoppini ei Kohtele lapsia tasapuolisesti. Anoppi ostelee jatkuvasti tyttären lapsille präniköitä hienoja ulkovarusteita ja laadukkaita vaatteita. Eihän siinä muuta, mutta nämä lapset leuhkii mummon ostamilla vaatteilla meidän lapsille eli serkuilleen.

Kerran sanoin anopille, että niin kuule, kyllä meidänkin lapsille sopisi ne vaatteet, joita X ja X aina esittelevät kun on niin kivoja mummo taas tuonut. Mummo meni vaikeaksi ja muutaman päivän päästä toi ovelle vaatteita lapsille.

Vierailija
84/215 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan toinen mummo ole välittänyt lapsistamme. Lasten serkkuja taas kyllä huomioidaan vaikka millä tavoilla. Tuntuu välillä hyvin pahalta. Lapset ovat sen verran isoja että sanoneet etteivät välitä kyseisestä ihmisestä eivätkä halua olla tekemisissä. Se sopii meille vanhemmille, ei meilläkää sen lämpimämpiä tunteita häntä kohtaan ole.

Vierailija
85/215 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kertonut joskus, että kun hän töissä iloitsi ensimmäisestä lapsenlapsestaan , pojan pojasta , hänen työkaveri oli sanonut , että odotappa vain kun tyttäresi saa lapsia, se tuntuu ihan erilaiselta

Vierailija
86/215 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppia ei jaksa enää kutsua kylään kun ei mitään muuta puhu kuin tyttären lapsista täällä ollessa.

Vierailija
87/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppia kiinnosti siihen saakka kunnes tyttärensä sai lapsia

Vierailija
88/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on vaikeita asioita. Minulla kaksi miniää ja tyttö.

Tyttö uskaltaa pyytää apua ihan reilusti ja hänen kotiin on helppo mennä. Toinen miniä myös soittelee minulle ja käy lasten kanssa kylässä. Heillekin on helppo mennä.

Sen toisen miniän työpaikalla on tuttuni töissä ja kuulin, että tämä miniä haukkuu minua aina työpaikallaan. Kuinka en osaa tai tungen heille tai mitä milloinkin. Ei myöskään koskaan ota minuun mitään kontaktia. Ilmoittaa vain tekstarilla, että tuomme lapset huomenna viikonlopuksi klo 16.00 ja haemme sunnuntaina. Ihmettelen joskus mielessäni, että miksi poikani itse ei kysy, että sopiiko. Miniä vain ilmoittaa päivää ennen, että nyt tulee lapset viikonlopuksi.

Lapset kyllä ihania joka perheessä. Mutta olisi kivaa, jos kysyttäisiin etukäteen, että onko meillä jotain suunnitelmia viikonloppuna. Eikä töissä sitten haluttaisi, että kuinka huonosti taas olemme viikonlopun lapsia hoitaneet

Vierailija
89/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko tottunut hyvään ilmaiseen lastenhoitopalveluun. Mummon kalenteri menee ihan heidän perheen mukaan.

Vierailija
90/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin lasten mummu suosii yhtä perhettä. Auttaa heitä pihatöissä ja lasten vahtimisessa ihan pyytämättä , mutta tänne päin ei tule yhtäkään palvelusta kysymättä.

Olen siis antanut olla. Ei häntä kiinnosta käydä edes säännöllisesti kylässä.

Tyttären perheeseen ostaa lapsille pränikät ulkoilu vaatteet joka kevät ja talvi , meille välillä, mutta ei edes joka vuosi.

Äitisi toki ostaa teidän lapsille? Useimmat vanhemmat ostavat ihan itse omille lapsilleen.

Vierailija
91/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin lasten mummu suosii yhtä perhettä. Auttaa heitä pihatöissä ja lasten vahtimisessa ihan pyytämättä , mutta tänne päin ei tule yhtäkään palvelusta kysymättä.

Tyttären perheeseen ostaa lapsille pränikät ulkoilu vaatteet joka kevät ja talvi , meille välillä, mutta ei edes joka vuosi.

Äitisi toki ostaa teidän lapsille? Useimmat vanhemmat ostavat ihan itse omille lapsilleen.

Jos äitini ostaa jotakin meidän lapsille, niin tasapuolisesti ostaa ihan myös veljeni lapsille. Tällaista lastenlasten suosimista ei oman suvun puolella esiinny.

Vierailija
92/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vanhemmat ovat vastuussa hankkia lapsilleen tarvittavat vaatteet, mutta onhan tuo suosimista, että toisille ostetaan , toisille ei

Vierailija
93/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun omat vanhemmat kohtelee lapsenlapsiaan tasapuolisesti. Minä ja sisarukseni tietävät sen.

Anoppini ei Kohtele lapsia tasapuolisesti. Anoppi ostelee jatkuvasti tyttären lapsille präniköitä hienoja ulkovarusteita ja laadukkaita vaatteita. Eihän siinä muuta, mutta nämä lapset leuhkii mummon ostamilla vaatteilla meidän lapsille eli serkuilleen.

Kerran sanoin anopille, että niin kuule, kyllä meidänkin lapsille sopisi ne vaatteet, joita X ja X aina esittelevät kun on niin kivoja mummo taas tuonut. Mummo meni vaikeaksi ja muutaman päivän päästä toi ovelle vaatteita lapsille.

Eikös lasten vanhempien homma ole yleensä ostella ne ulkoiluvaatteet?

Ei ole mummon velvollisuus ostaa yhtään kenellekään.

Vierailija
94/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö uskaltaa pyytää apua ihan reilusti ja hänen kotiin on helppo mennä. Toinen miniä myös soittelee minulle ja käy lasten kanssa kylässä. Heillekin on helppo mennä.

Sen toisen miniän työpaikalla on tuttuni töissä ja kuulin, että tämä miniä haukkuu minua aina työpaikallaan. Kuinka en osaa tai tungen heille tai mitä milloinkin. Ei myöskään koskaan ota minuun mitään kontaktia. Ilmoittaa vain tekstarilla, että tuomme lapset huomenna viikonlopuksi klo 16.00 ja haemme sunnuntaina. Ihmettelen joskus mielessäni, että miksi poikani itse ei kysy, että sopiiko. Miniä vain ilmoittaa päivää ennen, että nyt tulee lapset viikonlopuksi.

Lapset kyllä ihania joka perheessä. Mutta olisi kivaa, jos kysyttäisiin etukäteen, että onko meillä jotain suunnitelmia viikonloppuna. Eikä töissä sitten haluttaisi, että kuinka huonosti taas olemme viikonlopun lapsia hoitaneet

Laita tekstaria, että olisi kiva, jos kysyisit, sopiiko lastenhoito viikonloppuna. Jos teillä on tiedossa muita suunnitelmia, laita viesti, että tulevana viikonloppuna meillä on muita suunnitelmia, emme voi hoitaa lapsia. Kumma, jos ette saa edes kiitosta. Ikävä miniä, panettelija. Häneen ei voi kukaan luottaa.

Vierailija
95/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takerrut nyt tahallasi tuohon, että vanhempien velvollisuus hankkia vaatteet. Ei ole se pointti tässä

Vierailija
96/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äitini ostaa jotakin meidän lapsille, niin tasapuolisesti ostaa ihan myös veljeni lapsille. Tällaista lastenlasten suosimista ei oman suvun puolella esiinny.

Eli te saatte ulkoiluvaatteet jo äidiltäsi.

Vierailija
97/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli ihan ok, ettei äitini ottanut lapsiani välillä hoitoon. Mutta se, että aina lupaili sitä lapsilleni oli ikävää. "Pääsette parin viikon päästä yökylään mummilaan", sitä ei sitten ikinä tullut.

Vierailija
98/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vastaat vain, että hei, olemme menossa huomenna x menoon niin tämä viikonloppu ei sovi. Laittakaa viestillä ehdotuksia viikonlopusta, niin katsotaan mille viikonlopulle sopii.

Jos loukkaantuu niin sitten loukkaantuu.

Itse en toisten lapsia hoida, jos ei osata kysyä että sopiiko. Aivan kuin en ota vierait, jotka ei osaa kysyä että sopiiko tulla kylään tänään/huomenna jne.

Vierailija
99/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aikoinani meinasin sortua, ja vähän sorruinkin ajattelemaan tuolla ap:n tavalla lastemme mummoista. Mutta halusin kasvaa henkisesti tuollaisen ajattelun yläpuolelle, etten olisi ns pikkusieluinen.

Olen näin paljon onnellisempi, kun en anna itseni sortua pikkusieluisuuteen.

Monesti kun ihminen ajattelee toisen olevan itsekäs, ei huomaakaan olevansa itse ehkä jopa itsekkäämpi, koska haluaa toisen miellyttävän häntä, tekemään niin kuin hän haluaa. Eikö kuitenkin jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaa. Ei tarvitse muita miellyttää.

Muutenkaan ei kannata hirveästi analysoida toisten tekemisiä tai tekemättömiä, koska yleensä ne eivät kuitenkaan osu oikeaan. Ikinä ei voi tietää mistä toisen käyttäytyminen johtuu, mutta harvoin sillä on mitään pahaa kenellekään tarkoitettu. Ei me ihmiset niin pahoja olla, kuin saatetaan joskus luulla. Harvat ovat pahoja oikeastikin.

Vierailija
100/215 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takerrut nyt tahallasi tuohon, että vanhempien velvollisuus hankkia vaatteet. Ei ole se pointti tässä

Jostain syystä monet miniät valittavat anopistaan, mutta eivät omasta äidistään. Meillä on lapset hoidettu itse, kuten myös vaatteet on ostettu itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi