Lasten etäinen mummo
Mummon kaikki lapsenlapset asuu samalla paikkakunnalla. Olisi mukavaa jos mummoa kiinnostaisi edes joskus nähdä lastenlapsiansa, mutta ei. Mummon suunnalta ei tule aloitetta, me sitten yritetään kutsua kahville, ei aina tule. Toisessa lapsenlapsiperheessä ravaa koko ajan. Nyt kutsuin lapsen kevätjuhliin niin ei luvannut tulla, mutta toisen lapsenlapsen juhlaan on menossa.
Kommentit (215)
Mitä voi vaatia isovanhemmilta?
Kun omat lapset syntyi, en koskaan ajatellut, että isovanhemmat olisivat ilmaisia hoitoapulaisia. Oman veljen vaimo haukkuu jatkuvasti omia vanhempiani kuinka heistä ei ole mihinkään apuun, että aivan turhia. Hänelle isovanhemmat siis ovat ilmainen lastenhoitopalvelu. Omat vanhemmat vielä työelämässä. Pääasia, että joskus nähdään ja lapset tietävät ketä ovat.
Olisipa mummo joka välittää. Ei haittaisi vaikka antaisi kakkua ja jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen äiti sairastui ja etääntyi. Huomasin 7 vuodessa jo muutoksen. Esikoisen kanssa jaksoi puuhata ja touhuta, vähitellen voimat väheni. Lisäksi vanhuus on tehnyt äreämmäksi. Olen vieläkin välillä miettinyt muutaman vuoden takaista "kohtausta" , jonka hän sai. Teimme yhdessä ruokaa ja se oli ihan tavallista spagettia ja bolognese kastiketta. Juustoraastetta sai päälle. Mummo ei koskaan oikein kuuntele, tekee miten itse tykkää. Mummo kysyi lapseltani, otatko juustoraastetta päälle ja lapseni vastasi , että ei. Minä kuulin tuon ei vastauksen toiseen huoneeseen. Menin itsekin syömään ja huomasin, että lapseni alkaa nyppimään juustoja ruuan päältä pöydälle. Sanoin lpaselleni, että taisin kuulla, että et halunnut juustoa. Älä kuitenkaan laita niitä pöydälle vaan lautasen reunaan tai vaikka minun lautaselle. Mummo suuttui , lapsi muka puhui epäselvästi. Hän alkoi myös haukkumaan minua ja poikaansa kasvatus tyylistä, teemme väärin.
Tämän jälkeen ollaan etäännytty.
Pienestä saa rähinän. Olisit syönyt juustopastan tai pannut jääkaappiin oottamaan jonkun nälkää. Antanut lapselle uuden.
Miten ihmiset on noin hermostuneita ja saavat raivon pienestä? Mummojen kuulo on joskus jo heikentynyt. Itselläkin kuulolaite vaikka kuulen melkein normaalisti, vain korkeat ja matalat äänet hukassa.
Eikö se miehesi voisi keskustella äitinsä kanssa olisiko hyvä käydä kuulotutkimuksessa.
Kaikki ei ole anoppien/mummojen ilkeyttä.
Itse menin lasten "painostuksesta" kun huomasivat että puhun kovalla äänellä ja kyselen, mitäs sanoitkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "mummot" täällä ovat jo valmiiksi kärttyisiä, onneksi ei ole tullut vastaan. Jos kaikki vika on muka miniässä, silloin olisi peiliin katsomisen paikka, mutta narsismiin taipuvaisella sellainen ei tule mieleenkään, niin on ylpistynyt.
Narskuhullu linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "mummot" täällä ovat jo valmiiksi kärttyisiä, onneksi ei ole tullut vastaan. Jos kaikki vika on muka miniässä, silloin olisi peiliin katsomisen paikka, mutta narsismiin taipuvaisella sellainen ei tule mieleenkään, niin on ylpistynyt.
Narskuhullu linjoilla.
Kaikki on narskuja jotka eivät nuole narskuhullun saappaita ja oo just samaa mieltä.
Ikävää ja surullista on elämä mummojen varjossa. Jos ihmiset voisivat vaihtaa mummoja, antaa etäisen mummon sille joka on kyllästynyt mummoa kahvittamaan ja kuuntelemaan ja saisi sitten tilalle kyläilevän mummon.
Köyhä mummo sille jolle krääsä kelpaa, tikas mummo sille joka kaipaa tuntuvia lahkoja ja rahaa.
Vaihtamalla järjestyisi mieleinen mummo?
Ap nostaa. Ei ole tapahtunut mitään muutosta. Soitellaan joka viikko, että tuu vaan kahville, lapsetkin odottaa , että näkisi sinut. Naureskelee vaan ja sanoo joooooo.... Tiedän jo tuosta, että ei ole tulossa
Täällä perhe, jossa lapset eivät tiedä kuka on mummo
No, minä olen vahinko vuodelta -73. Minä en kiinnostanut äitiäni niin miksi lapseni kiinnostaisi häntä? Kaikille meille ei vaan ole suotu sitä välittävään vanhempaa.
Hm, äidilläni oli hyvin etäiset lapsenlapset.
Erittäin hyvä näyttö oli kännykän käyttö muistokaihveilla.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, mutta yleistä
Valitettavan yleistä ettei ymmärretä, että lapset tehdään silkkaa itsekyyttään tyydyttämään niitä omia narsistia tarpeita. Sitten ollaan ihmeissään miten niistä omista arvovalinnoistaan onkin vastuussa ihan itse, eikä koko suku palvokaan juuri sitä minun lastani toisena päivätyönään. Äitiys ja vanhemmuus on maailman yksinäisin rooli.
En mä ole odottanut anopilta ikinä mitään lastenhoitoapua. Vaan läsnäoloa. Oma mummo on aina ollut etäinen, enkä haluaisi, että omat lapset kokee samaa.
Minä en ymmärrä niitä miniöitä , jotka valittaa kun anoppi ei tee sitä ja tätä. Ei heidän velvollisuus ole hoitaa.
Sitä en ymmärrä miksi on niin vaikeaa joskus tulla käymään ihan vaan kahvilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen äiti sairastui ja etääntyi. Huomasin 7 vuodessa jo muutoksen. Esikoisen kanssa jaksoi puuhata ja touhuta, vähitellen voimat väheni. Lisäksi vanhuus on tehnyt äreämmäksi. Olen vieläkin välillä miettinyt muutaman vuoden takaista "kohtausta" , jonka hän sai. Teimme yhdessä ruokaa ja se oli ihan tavallista spagettia ja bolognese kastiketta. Juustoraastetta sai päälle. Mummo ei koskaan oikein kuuntele, tekee miten itse tykkää. Mummo kysyi lapseltani, otatko juustoraastetta päälle ja lapseni vastasi , että ei. Minä kuulin tuon ei vastauksen toiseen huoneeseen. Menin itsekin syömään ja huomasin, että lapseni alkaa nyppimään juustoja ruuan päältä pöydälle. Sanoin lpaselleni, että taisin kuulla, että et halunnut juustoa. Älä kuitenkaan laita niitä pöydälle vaan lautasen reunaan tai vaikka minun lautaselle. Mummo suuttui , lapsi muka puhui epäselvästi. Hän alkoi myös haukkumaan minua ja poikaansa kasvatus tyylistä, teemme väärin.
Pienestä saa rähinän. Olisit syönyt juustopastan tai pannut jääkaappiin oottamaan jonkun nälkää. Antanut lapselle uuden.
Miten ihmiset on noin hermostuneita ja saavat raivon pienestä? Mummojen kuulo on joskus jo heikentynyt. Itselläkin kuulolaite vaikka kuulen melkein normaalisti, vain korkeat ja matalat äänet hukassa.Eikö se miehesi voisi keskustella äitinsä kanssa olisiko hyvä käydä kuulotutkimuksessa.
Kaikki ei ole anoppien/mummojen ilkeyttä.Itse menin lasten "painostuksesta" kun huomasivat että puhun kovalla äänellä ja kyselen, mitäs sanoitkaan.
Siis puolustatko mummoa joka käyttäytyi huonosti lapsenlastaan kohtaan? Haukkui vanhempia siksi, että toimi itse väärin