Mies löysi uuden vain viikko meidän eron jälkeen
Seurustelimme lähes viisi vuotta. Kumpikin asui tahoillaan, mutta kaikki vapaa-aika usein arkikin vietettiin yhdessä.
Joulun aikoihin ymmärsin tarvitsevani omaa tilaa asioiden miettimiseen: mikä on minun elämäni suuntana ja mitä oikeasti haluan. Sovittiin että vappuun mennessä päätetään jatketaanko yhdessä parina vai erikseen ystävinä. Tuona aikana ei tavata toisiamme mutta viestitellä ja soitella voidaan jos on jotain tärkeää.
Hyvissä ajoin ennen vappua eli noin kaksi viikkoa sitten ilmoitin miehelle puhelimitse, etten halua jatkaa yhdessä. Syy on ettemme kohtaa ajatusmaailmojemme tasolla.
Vappuna mies oli päivittänyt statuksensa ja seurustelee jonkun uuden kanssa.
Tuli aika petetty olo. Ei varmaan ihan viikossa löydy uusi elämänkumppani.
Kommentit (280)
ihan kun mun eräs eksä, ilmoitti tosin uutena vuotena että seuraavalle vuodelle tarvii omaa aikaa.
Mikäs siinä sitten, tuli mukamas ylläyksenä kun en enää halunnutkaan jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
ihan kun mun eräs eksä, ilmoitti tosin uutena vuotena että seuraavalle vuodelle tarvii omaa aikaa.
Mikäs siinä sitten, tuli mukamas ylläyksenä kun en enää halunnutkaan jatkoa.
Paitsi että tässä se oli yksi ja sama henkilö joka halusi tauon ja halusi tauon jälkeen lopettaa ja joka vielä yllättyi, kun se toinen ei alkanutkaan itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos oma puoliso sanoisi mulle että tarvitsee miettimisaikaa neljä kuukautta ja ilmoittelee sitten päätöksensä niin kyllä minä eroaisin henkisesti ja tunnetasolla jo sillä hetkellä.
Mutta varmaan kertoisit heti, että kyllä tämä oli tässä nyt?
En ole tuo kirjoittaja, mutta minä en ainakaan kertoisi. Jos on pokkaa ehdottaa jotain tuollaista, niin sitten saa kyllä rauhassa elää omien ehtojensa mukaisesti. Ei kuuluis mulle.
No ei ole myöskään kiva sitä uutta kohtaa olla kertomatta. Kyllä minä loukkaantuisin, jos saisin kuulla, että itse asiassa ollaankin oltu vain harkitsemiskatkolla ja toinen puolisko miettii siellä vielä suhdetta.
Se on sen miettijän asia. Ei voi olettaa, että muita ihmisiä voi pompotella tuolla tavalla. Onko joku muka palannut yhteen näiden miettimistaukojen jälkeen? Jos joku haluaa miettiä 4kk että haluaako olla kanssani vai ei, niin eihän sitä asiaa oikeasti tarvitse miettiä minuuttiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos oma puoliso sanoisi mulle että tarvitsee miettimisaikaa neljä kuukautta ja ilmoittelee sitten päätöksensä niin kyllä minä eroaisin henkisesti ja tunnetasolla jo sillä hetkellä.
En ole tuo kirjoittaja, mutta minä en ainakaan kertoisi. Jos on pokkaa ehdottaa jotain tuollaista, niin sitten saa kyllä rauhassa elää omien ehtojensa mukaisesti. Ei kuuluis mulle.
No ei ole myöskään kiva sitä uutta kohtaa olla kertomatta. Kyllä minä loukkaantuisin, jos saisin kuulla, että itse asiassa ollaankin oltu vain harkitsemiskatkolla ja toinen puolisko miettii siellä vielä suhdetta.
Se on sen miettijän asia. Ei voi olettaa, että muita ihmisiä voi pompotella tuolla tavalla. Onko joku muka palannut yhteen näiden miettimistaukojen jälkeen? Jos joku haluaa miettiä 4kk että haluaako olla kanssani vai ei, niin eihän sitä asiaa oikeasti tarvitse miettiä minuuttiakaan.
Kyllä mulle sopisi tuollainen miettimisaika ja jos jostain syystä ei sopisi kertoisin sen samantien. Niin olisi parempi kaikille osapuolille, myös sille mahdolliselle uudelle kumppanille.
Jos mun vaimo ilmoittaisi tarvitsevansa tilaa, ilman muuta myös minä miehenä rupean katsomaan muualle alun tuskailun jälkeen. Jos vaimon mielestä rakkaus olisi kuollut, olisi itsekin vaikea ylläpitää yksipuolista rakkautta.
Vai oliko sittenkin taustalla yritys käyttää valtaa eroilmoituksella ja odottaa miehen rukoilevan polvillaan että älä jätä? Nyt olet sitten katkera kun pelisi ei onnistunutkaan.
Exä ilmoitti liittomme loppuvaiheessa, että hän haluaa "omaa aikaa" ja "tilaa hengittää".
Myöhemmin ilmeni, että hän oli jo pitkään paritellut salaa toisen miehen kanssa.
Kyllä mä olisin antanut miettiä ihan rauhassa tuon neljä kuukautta. Ei tartte ottaa edes sillä viestillä tai soitolla yhteyttä. Mulle suhde olisi kuollut ja ihminen poistettu tuossa vaiheessa. En luultavasti edes vastaisi viesteihin tai sitten vastaisin kuten muille tuntemattomille. Mua ei yksinkertaisesti kohdeltaisi noin. Eläisin kuin sinkku ja en enää ikinä tulisi näkemään tuollaista itsekeskeistä ihmistä. Jos toinen tarvitsee lomaa minusta kun asutaan erillään niin saa mun puolesta viettää. Yhdessä jos asutaan niin asia olisi hieman eri ja silloin ei puhuta tauosta tai muusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin antanut miettiä ihan rauhassa tuon neljä kuukautta. Ei tartte ottaa edes sillä viestillä tai soitolla yhteyttä. Mulle suhde olisi kuollut ja ihminen poistettu tuossa vaiheessa. En luultavasti edes vastaisi viesteihin tai sitten vastaisin kuten muille tuntemattomille. Mua ei yksinkertaisesti kohdeltaisi noin. Eläisin kuin sinkku ja en enää ikinä tulisi näkemään tuollaista itsekeskeistä ihmistä. Jos toinen tarvitsee lomaa minusta kun asutaan erillään niin saa mun puolesta viettää. Yhdessä jos asutaan niin asia olisi hieman eri ja silloin ei puhuta tauosta tai muusta.
Miksi et sanoisi tuota heti?
Vierailija kirjoitti:
Vai oliko sittenkin taustalla yritys käyttää valtaa eroilmoituksella ja odottaa miehen rukoilevan polvillaan että älä jätä? Nyt olet sitten katkera kun pelisi ei onnistunutkaan.
Tässä päädyttiin haluttuun lopputulokseen mutta se ei sitten mennytkään jotenkin oikealla tavalla :-D Hauska tarinan sinänsä.
Monella on varahenkilö, ystävä, joka on nopeasti otettavissa käyttöön.
Toiset taas ovat vain nopeita pariutujia. Alle kolmevitosena koin voimakkaasti olevani parisuhdeihminen ja kahdesti kävikin niin, että heti erosta samana päivänä lähdin kavereiden kanssa kaupungille ja tapasin uuden kumppanin. Näin jälkikäteen ajateltuna valitsin vain jonkun edellisen paikalle, henkilön ominaisuuksilla ei niin väliä.
Mutta näistäkin pikana valituista hätäsuhteista lyhempi kesti jopa 3 ja pidempi 5 vuotta. Eivät suhteet mitään onnellisia olleet, mutta suhteessa oleminen oli minulle niin tuttua ja turvallista, että sellainen oli oltava.
Kertoisin miehen uudelle kumppanille
Hehheh, tämä tarina taitaa olla miehen tekemä provo - yritys hauskuuttaa sillä, että suhteessa jossa ei kommunikaatio toimi, naiset usein miettivät etukäteen pitäisikö erota vai ei ja keskustelevat asiasta ystäviensä kanssa. Ja sitten eropäätös tulee miehelle yllärinä.
Sitten mukamas nainen suuttuu jos mies nopsaan löytääkin toisen, vaikka nainen itse halusi miettimisaikaa ja eron.
Miehen toiveunta tämä.
Öö, olette olleet 4 kuukautta erossa? Ihan sama, onko nimitys tauko vai ero, samaa se käytännössä tarkoittaa. Ei mies löytänyt kahdessa viikossa uutta vaan neljässä kuukaudessa ja kahdessa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan mies voinut ihan avoimesti kertoa uudelle exän pelleilystä? Etenkin jos ovat tunteneet kauemminkin.
4 kuukautta ilman näkemistä on aika paljon. Ehkä mies totesi, että löytää paremman. Mikä ihme omistushalu joillain naisilla oikein on entisiin kumppaneihinsa. Oma miehenkin eksä, suuttui, kun mies alkoi seurustella kanssani n. 8 kuukautta eron jälkeen. Tällä naisella puolestaan oli toinen kumppani jo ennen eroamista, että melkoiset kaksoistandardit.
Iloitse siitä, että teit oikean päätöksen ja erosit. Nyt näet, minkälaisen ihmisen kanssa seurustelit ja kuinka paljon suhteenne hänelle merkitsi. Tuo miehen uusi on todennäköisesti pelkkä laastarisuhde.
Ilmeisesti teillä on ollut vaikeaa jo pidempään, kun itse tuon päätöksen tauosta ja erosta teit. Älä jää roikkumaan, älä viestittele, älä seuraa somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu neljä kuukautta olitte erossa, ei kai se ihme ole että uusi löytyy. Ja eikö miehelläkin ollut oikeus ilmoittaa vappuna että tämä teidän touhu on nyt ohi? Ette todellakaan tainneet kohdata millään tasolla.
No kyllä minä kertoisin jo aiemmin, jos uusi löytyy tuossa välissä.
Miksi? Oli sovittu että pidetään taukoa eikä raportoida itsestään mitään, miksi olisit raportoinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sanoisi tuota heti?
Jospa miettimisaikaa kaipaava kumppani on sellainen, että olisi alkanut riehua ja draamailla, eikä olisikaan jättänyt rauhaan.