Pitääkö kasvissyöjän mielestäsi valmistaa ja tarjoilla liharuokia vieraille?
Jos kutsujen pitäjät ovat kasvissyöjiä/vegaaneja, niin pitääkö mielestäsi heidän järjestää (valmistaa tai tilata) sekasyöjille liharuokia syötäväksi.
Kommentit (312)
Jotenkin järjenvastaista tämä kasvissyöjien haukkuminen. Minä olen kaikkiruokainen, ja olen enemmän kuin iloinen niistä kasviruokavaihtoehdoista, joita heidän ansiostaan on nykyään aina noutopöydissä, ravintoloissa ja kahviloissa. Nehän tuplaavat meidän sekasyöjien valinnanvaran! Mikäs sen mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järjenvastaista tämä kasvissyöjien haukkuminen. Minä olen kaikkiruokainen, ja olen enemmän kuin iloinen niistä kasviruokavaihtoehdoista, joita heidän ansiostaan on nykyään aina noutopöydissä, ravintoloissa ja kahviloissa. Nehän tuplaavat meidän sekasyöjien valinnanvaran! Mikäs sen mukavampaa.
Minä maitoproteiiniallergisena sekasyöjänä olen puolestani oikein kiitollinen vegaanivahtoehdoista. Ilman niitä maidottomien tuotteiden syynääminen on työlästä, ja kahvikekkereillä musta kahvi on usein ainoa, mitä voin ottaa. Olenkin oppinut pitämään mukanani keksipakettia ja pikku purkkia kaurabaristaa, jos on kahvikutsut tiedossa. Ruokapöydästä löytyy yleensä helpommin edes jotain, mitä voin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Onko lihansyöjän tarjottava kasvisruokaa?
Kasvissyöjä vain jättää lihan syömättä ja täyttää vatsansa perunoilla, riisillä, makaronilla, salaatilla, keitetyillä ja paistetuilla vihanneksilla sekä jälkiruuaksi hedelmillä. Lihansyöjä voi sitten "uhrautua" ja syödä pois ne ylimääräiset kyljykset, leikkeet, pihvit ja makkarat, jotka eivät kasvisyöjälle kelvanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse,olen sekasyöjä mutta mulle maistuu kukkakaalicurry,tofuparsapasta ( en muista mitä muuta siinä oli) ja moni muukin vegaaniruoka.Ja olen jo boomeri-ikäinen ( yli 50😳) mainittakoon,että mun mieskin syö vegaaniruokaa ( laadukkaista raaka-aineista tehtyä)jos on tarjolla se on vielä vanhempi😂
Boomerit on jo vähintään 59 v.
Aloitukseen kommentoin sen verran, että kyllä sitä voi ihan kohteliaisuudesta ja vieraanvaraisuudesta vegaani tehdä liharuokaa vierailleen. Olisin minäkin jotain yrittänyt tehdä jotain kasvisruokaa, jos olisi viime bileissä ollut joku vegaani vieraana. Onneksi kaikki oli sekasyöjiä eikä kenelläkään ollut edes mitään allergiaa. Helpot kokkaukset.
Teillä oli tarjolla pelkkää eläinperäistä? Carnivorebileet? Vai miten siellä ei mitään vegaanille sopivaa ollut?
Kun vegaanille tarjoaa pelkkää keitettyä perunaa ja vihreää salaattia, sitä ulinan määrää ei jaksa kukaan kuunnella. Byhyy, oisit voinut edes nopsasti ottaa kaupasta mukaan sellaisen härkispullapussin perunoiden kaveriksi, byäää.
Ja esimerkkejä tällaisesta kyläilijästä on arvatenkin pilvin pimein.
Olen eri ihminen kun keneltä kysyit mutta minulla on ainakin valtavasti kokemuksia edellä mainituista valituksista. Normaali ihminen olisi syömättä ja hiljaa jos tarjonta ei kelpaa mutta kasvissyöjät alkavat aina valittamaan ja vaatimaan hänen huomioimista
Nyt kyllä tuli niin typerä valhe että et usko itekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lihansyöjän tarjottava kasvisruokaa?
Kasvissyöjä vain jättää lihan syömättä ja täyttää vatsansa perunoilla, riisillä, makaronilla, salaatilla, keitetyillä ja paistetuilla vihanneksilla sekä jälkiruuaksi hedelmillä. Lihansyöjä voi sitten "uhrautua" ja syödä pois ne ylimääräiset kyljykset, leikkeet, pihvit ja makkarat, jotka eivät kasvisyöjälle kelvanneet.
Mutta ei se käy! Kyllä kasvissyöjän on pakko ottaa lihaa, kun minä tarjoan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse,olen sekasyöjä mutta mulle maistuu kukkakaalicurry,tofuparsapasta ( en muista mitä muuta siinä oli) ja moni muukin vegaaniruoka.Ja olen jo boomeri-ikäinen ( yli 50😳) mainittakoon,että mun mieskin syö vegaaniruokaa ( laadukkaista raaka-aineista tehtyä)jos on tarjolla se on vielä vanhempi😂
Boomerit on jo vähintään 59 v.
Aloitukseen kommentoin sen verran, että kyllä sitä voi ihan kohteliaisuudesta ja vieraanvaraisuudesta vegaani tehdä liharuokaa vierailleen. Olisin minäkin jotain yrittänyt tehdä jotain kasvisruokaa, jos olisi viime bileissä ollut joku vegaani vieraana. Onneksi kaikki oli sekasyöjiä eikä kenelläkään ollut edes mitään allergiaa. Helpot kokkaukset.
Teillä oli tarjolla pelkkää eläinperäistä? Carnivorebileet? Vai miten siellä ei mitään vegaanille sopivaa ollut?
Kun vegaanille tarjoaa pelkkää keitettyä perunaa ja vihreää salaattia, sitä ulinan määrää ei jaksa kukaan kuunnella. Byhyy, oisit voinut edes nopsasti ottaa kaupasta mukaan sellaisen härkispullapussin perunoiden kaveriksi, byäää.
Ja esimerkkejä tällaisesta kyläilijästä on arvatenkin pilvin pimein.
Olen eri ihminen kun keneltä kysyit mutta minulla on ainakin valtavasti kokemuksia edellä mainituista valituksista. Normaali ihminen olisi syömättä ja hiljaa jos tarjonta ei kelpaa mutta kasvissyöjät alkavat aina valittamaan ja vaatimaan hänen huomioimista
Nyt kyllä tuli niin typerä valhe että et usko itekään.
Tuo on varmaan se sama, jolla on oma lihanyöjien sisäpiiri jonne kasvissyöjät hinkuaisivat mutta eivät pääse, ja joka heittelee vegaaneja niskaperseotteella pitkin tantereita. Semmoiset vihafantasiat siellä tulilla tänään. 🥹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varsinkin kun kasvissyöjät vaativat kaikilta muilta heidän ideologian toteuttamista silloin kun heille pitäisi tarjota jotain. Eihän se voi niin mennä että vain kasvissyöjän ideologiaa pitää toteuttaa kun eihän se ole tasa-arvoista mitä ihan joka paikassa vaaditaan
Mikä sitten on sekasyöjälle se ehdoton pakollinen ruoka-aines? Kasvissyöjä ei ole vegaani, joten hänen luonaan pöydästä puuttuu vain liha ja kala (eikä sekään, jos on pesco-vege). Kumpi näistä on elämän ja kuoleman kysymys sekasyöjälle? Ja onko kyseessä enää sekasyöjä, jos on jokin pakollinen ruoka-aines, jota ilman ei voi olla?
Ei se kasvissyöjäkään kuole jos joutuu syömään liha ruokaa kun ainoa syntyvä vamma kohdistuu tunteisiin
Sinulle minä tarjoilisin niin että lykkäisin lautasen eteesi ja asettuisin mahalleni sen päälle ja sitten voisit raateluhampaillasi syöpötellä minun haisevan vegaanisen prseeni. Monethan jopa säilöö ihmislihaa purkkeihin ja astioihin, sehän on sinunkaltaistesi mielestä herkkua eikö? Esim. Jeffrey Damer, siinäpä sinulle sydänystävä! Aiettä, ihanat kicksit väkivallasta, myrhasta, raadoista, aijai namnam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varsinkin kun kasvissyöjät vaativat kaikilta muilta heidän ideologian toteuttamista silloin kun heille pitäisi tarjota jotain. Eihän se voi niin mennä että vain kasvissyöjän ideologiaa pitää toteuttaa kun eihän se ole tasa-arvoista mitä ihan joka paikassa vaaditaan
Mikä sitten on sekasyöjälle se ehdoton pakollinen ruoka-aines? Kasvissyöjä ei ole vegaani, joten hänen luonaan pöydästä puuttuu vain liha ja kala (eikä sekään, jos on pesco-vege). Kumpi näistä on elämän ja kuoleman kysymys sekasyöjälle? Ja onko kyseessä enää sekasyöjä, jos on jokin pakollinen ruoka-aines, jota ilman ei voi olla?
Ei se kasvissyöjäkään kuole jos joutuu syömään liha ruokaa kun ainoa syntyvä vamma kohdistuu tunteisiin
Eikä lihansyöjäkään kuole, jos tarjolla on esim. silmiä, sukuelimiä, kissan tai ihmisen lihaa. Pistää poskeen vaan, eikä ala vaatia erityiskohtelua.
Ei kuolekkaan itsellä on ainakin mielenkiintoa tutustua muiden maiden ruoka kulttuuriin matkoillani niin ainoa mitä listastasi en ole syönyt on ihminen...vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä lihansyöjäkään kuole, jos tarjolla on esim. silmiä, sukuelimiä, kissan tai ihmisen lihaa. Pistää poskeen vaan, eikä ala vaatia erityiskohtelua.
Ei kuolekkaan itsellä on ainakin mielenkiintoa tutustua muiden maiden ruoka kulttuuriin matkoillani niin ainoa mitä listastasi en ole syönyt on ihminen
Ja sekin tietysti menee milloin tahansa.
Tottahan toki, silloin minä syönkin vegaania!
Ei tietenkään. Asia sillä selvä.
Ei ole pakko tulla kylään tai kutsuille, jos tämä ei sovi.
Itse olen siis sekasyöjä, mutta en ikinä olettaisi kasvissyöjä-ystävieni tarjoavan lihaa. Ehdin syödä sitä kyllä muualla.
16 vuoteen ei ole sekasyöjåt valittaneet ettei ole ihraa pöydässä. En tunne ketään joka muuta edes odottaisi. Samoin en ole 16 vuoteen tullut kutsutuksi paikkaan jossa ei olisi ollut kasvisruokaa tarjolla. Eletään kuitenkin 2000-lukua.
No tottahan toki tämä vieraanvarainen sekasyöjä antaa kasvissyöjän ottaa niitä muita tarjolla olevia ruokia - vai eikö muka? Eihän kasvissyöjäkään kiellä sekasyöjää ottamasta kaikkea mitä tarjolla on.