Jos haluaisin tarjota kodin koiralle joka on ihan täysipäinen ja terve mutta
Jota ei voida pitää vaikkapa allergian tai muuttuneen elämäntilanteen vuoksi, mihin suuntaan? Ei tarvitsisi olla pentu.
Mielessä olisi joku kiva ja helppo rotu, ei mikä tahansa yllätyskoira.
Kommentit (11)
Kennel Sensenmann. Aina joku on tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Allergia on hyvä tekosyy lasten piloille kiusaamasta.
En voisi ottaa traumatisoituneeksi kiusattua koiraa koska en ole kokenut ongelmakoirien kasvattaja. Siksi pitäisi olla sellainen mieleltään tavallinen ja terve koira josta on pidetty normaalisti huolta.
Esim jonkun sairastuneen vanhuksen kiltin koiran voisin ottaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kennel Sensenmann. Aina joku on tiedossa.
Kiitos vinkistä. Ap
Koirankasvattajalta siitoskoira eläkepäiviksi teille? Tqi siitosuros tai naaras teille, mutta naaras palasin kasvattajavlleen pentumaan ja hoitamaan pennut luovutusikään , uros vain siittämään?
Suojele eläintä ry, kysyppä sieltä.
Ei mikään koirarotu ole "kiva ja helppo". Kaikille täytyy opettaa kodin säännöt ja peruskäskyt, mikäli niitä ei ole aikaisemmin opetettu, kierrätyskoirille harvoin on. Entä käytöshäiriöt: eroahdistus, paikkojen tuhoaminen, ulvominen, aggressiivisuus, sisälle pissailu ym.
En suosittele!
Aika vaikeaa tuntuu olevan nykyään saada adoptiokoiraa, ainakin ainoaksi koiraksi ja kerrostaloon. Tai näin olen kuullut monelta taholta. Olen ensi vuonna hankkimassa uutta koiraa, ja vaikka voisinkin tarjota todella hyvän kodin kodinvaihtajalle, taidan päätyä pentuun, jos kerta on noin vaikeaa. Edelliset koirani olivat rescueita, kaikki meni hyvin. Olen kasvanut saksanpaimenkoirakennelissä, vanhemmillani oli useampi sakemanni, ja tietty pentueet päälle. eli on aika laaja kokemus koirista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään koirarotu ole "kiva ja helppo". Kaikille täytyy opettaa kodin säännöt ja peruskäskyt, mikäli niitä ei ole aikaisemmin opetettu, kierrätyskoirille harvoin on. Entä käytöshäiriöt: eroahdistus, paikkojen tuhoaminen, ulvominen, aggressiivisuus, sisälle pissailu ym.
En suosittele!
No ei ole, jos ei tajua koirista mitään. Noi kaikki on ihan hoidettavissa, mutta vaatii osaamista, aikaa ja kärsivällisyyttä. Helppoja rotuja ovat vaikka kultainen noutaja ja labbis. Vähemmän helppoja taas vaikka presa canario tai bernhardilainen.
Vierailija kirjoitti:
Koirankasvattajalta siitoskoira eläkepäiviksi teille? Tqi siitosuros tai naaras teille, mutta naaras palasin kasvattajavlleen pentumaan ja hoitamaan pennut luovutusikään , uros vain siittämään?
Mä pelastin pentutehtaan nartun aikanaan, tai siis tämä tuli minulle, koska eläinsuojelu vihdoin puuttui siihen tehtailuun. Koira oli 4v kun sain sen, eli 16-vuotiaaksi asti tervepäisenä ja terveenä. Rotu oli dobermanni. Toki riskit on suuret.
Pentu on varmempi juttu, siis jos ei ole koirista kokemusta.
Allergia on hyvä tekosyy lasten piloille kiusaamasta.