Pitääkö kasvissyöjän mielestäsi valmistaa ja tarjoilla liharuokia vieraille?
Jos kutsujen pitäjät ovat kasvissyöjiä/vegaaneja, niin pitääkö mielestäsi heidän järjestää (valmistaa tai tilata) sekasyöjille liharuokia syötäväksi.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat kun maailmassa on miljardeja ihmisiä joilla ei ole yhtään mitään. Menkää hetkeksi peilin eteen ja katsokaa itseänne, hävetkää edes hetki.
Kyllä. Maailmassa on ihmisiä jotka syövät pelkkää riisiä aamiaiseksi, päivälliseksi ja illalliseksi mutta lihaanin raivo on ääretöntä jos ei joka aterialla saa 200 g lihaa. Hemmotellulle pikkulihaanille tulee muuten paha mieli!
Vaan katsopa näiden riisinsyöjien keskipituutta!
Thaimaalaisten, vietnamilaisten ja filippiinojen päälaki ulottuu kainaloni korkeudelle! Japanilaisten ja kiinalaisten olkapääni korkeudelle!
Tuo aiheutuu lukemattomien sukupolvien puutteellisesta ravinnosta!
Köyhässä ja budhalaisessa ( = ei lihan syöntiä ) Japanissa miesten keskipituus oli 160 cm ( ja naisten kymmenisen senttiä vähemmän! ) aina Edo-kauden ( 1600–1868 ) alkuun asti, kunnes maa alkoi vaurastua ja ravinto monipuolistua. Tämä johti keskipituuden kasvuun, joka jatkuu yhä.
Jos teillä on mahdollisuus tutkia vanhoja japanilaisia haarniskoita museoissa, kiinnittäkää huomiota niiden kokoon! Ovat kuin lapsille tehtyjä!
Totta kai vieras voi antaa toiveita tarjottavista ruuista mutta olisi outoa toivoa jotain raaka-ainetta josta tietää ettei isäntäväki sitä itse syö. En esittäisi toivetta, että ruuassa käytettäsiin lihaa, sipulia, paprikaa tms., jos tietäisin että tämän tietyn ainesosan takia minulle pitäisi tehdä oma ruoka erikseen.
Olen sekasyöjä, mutta juhlissa ym. tarjoan aina kasvisruokaa, koska sitä voivat syödä kaikki.
Hohhoijaa. Ei tarvitse. Minunkaan ei tarvitse väen vängällä tarjota vierailleni naudanlihaa, jota emme ympäristösyistä osta ikinä.
Valkoinen lihaa syövä heteromies taas voimansa tunnossa tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjät syövät myös kasviksia, joten heille voi kyllä tarjota kasvisruokaa. Lähdetään vaikka jostain niin yksinkertaisesta kuin ranskanperunoista. Täysin vegaanista ja kukapa lihansyöjä ei niitä söisi.
Toki sekasyöjät syövät myös kasviksia. Vegaanisapuskat koostuvat kuitenkin pääosin erinäisistä ruuankorvikkeista, joita ei kyllä mielellään sisuksiinsa laita.
Kannattaisiko laajentaa kokemuspohjaa, jos luulet vegaanisapuskan koostuvat pääosin korvikkeista. Ketjun otsikossa vielä puhutaan kasvisruuasta.
Kyllä ne vegaanit syövät pääosin korvikeruokaa. Turha sitä on kieltää, kun itse kertovat siitä.
Kaikki on suhteellista. Itse teen kasvistortilloja ilman mitään korvikkeita ja ovat myös vegaanisia. Nämä nyhtökaurat ja vastaavat ei ole tehty vegaaneille vaan sekasyöjille, jotka haluavat mahdollisimman helpolla vähentää lihansyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjät syövät myös kasviksia, joten heille voi kyllä tarjota kasvisruokaa. Lähdetään vaikka jostain niin yksinkertaisesta kuin ranskanperunoista. Täysin vegaanista ja kukapa lihansyöjä ei niitä söisi.
Toki sekasyöjät syövät myös kasviksia. Vegaanisapuskat koostuvat kuitenkin pääosin erinäisistä ruuankorvikkeista, joita ei kyllä mielellään sisuksiinsa laita.
Kannattaisiko laajentaa kokemuspohjaa, jos luulet vegaanisapuskan koostuvat pääosin korvikkeista. Ketjun otsikossa vielä puhutaan kasvisruuasta.
Kyllä ne vegaanit syövät pääosin korvikeruokaa. Turha sitä on kieltää, kun itse kertovat siitä.
Kaikki on suhteellista. Itse teen kasvistortilloja ilman mitään korvikkeita ja ovat myös vegaanisia. Nämä nyhtökaurat ja vastaavat ei ole tehty vegaaneille vaan sekasyöjille, jotka haluavat mahdollisimman helpolla vähentää lihansyöntiä.
Älä nyt viitsi valehdella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo. Itse olen sekasyöjä, joka pyrkii vähentämään lihansyöntiä ympäristösyistä. Käytän usein juurikin nyhtökauraa, härkistä ym. puolivalmisteita proteiinina. Tiedän etteivät nämä ole maailman terveellisimpiä tuotteita, mutta eipä ole joku makkara tai nyhtöpossukaan mitä söin ennen näiden sijasta.
Mieheni, joka on ollut kasvissyöjä 20 vuotta, tekee ihan erilaista ruokaa. Yleensä intialaistyyppistä ruokaa, jossa proteiininlähteenä on linssit, pavut, tofu tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen aika monta vegaania, enkä tiedä, mistä urbaanilegendasta oikein vouhotat. Ihan tavallista kasvisruokaa syövät, ei mitään ihme korvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo. Itse olen sekasyöjä, joka pyrkii vähentämään lihansyöntiä ympäristösyistä. Käytän usein juurikin nyhtökauraa, härkistä ym. puolivalmisteita proteiinina. Tiedän etteivät nämä ole maailman terveellisimpiä tuotteita, mutta eipä ole joku makkara tai nyhtöpossukaan mitä söin ennen näiden sijasta.
Mieheni, joka on ollut kasvissyöjä 20 vuotta, tekee ihan erilaista ruokaa. Yleensä intialaistyyppistä ruokaa, jossa proteiininlähteenä on linssit, pavut, tofu tms.
Itseasissa nyhtöpossu on juurikin sitä terveellistä ravintoa.
Makkarakin on alunperin ollut hyvää ravintoa, sehän on tehty niistä "jämistä" mitkä on ravintopitoisempia osia ruhosta.
Teollisissa makkaroissa on paljon aineita, mitä oikeaan makkaraan ei edes kuulu, joten siinä mielessä ne on aika huonoa syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos makkaranpurija ei pysty yhtä kasvisateriaa syömään niin sitten on parempi ettei tule vieraisille ollenkaan.
Juu, jos rehunpurija ei voi yhtä pihviä syödä niin on parempi kun pysyy kotonaan. Olemmekin ulkoistaneet kaikki rehuhihhulit ystäväpiiristämme, nyt meitä on kiva ydinporukka, ja ne rehuiitat kyselee, että milloin lähdetään reissuun, mökille, Alpeille jne. Vastaamme , että pitää suunnitella, vaikka nytkin on mökkibileet tiedossa parin viikon päässä, rehuiitoille ei ole puhuttu niistä, perustimme uuden appiryhmän. Ähäkutti.
Voi että kun niitä kuvitteellisia kavereita nyt harmittaa. Ja kuvitteellinen ydinporukka hykertelee tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri näin. Tunnen monia kasvissyöjiä sekä vegaaneja. Ainoat, joiden tiedän ostavan noita lihankorvikkeita, on sekasyöjäystäväni, jotka haluaisivat syödä vähemmän lihaa, mutta tekevät kasvisruokina vain liharuokatyylisiä ja korvaavat lihan korvikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen aika monta vegaania, enkä tiedä, mistä urbaanilegendasta oikein vouhotat. Ihan tavallista kasvisruokaa syövät, ei mitään ihme korvikkeita.
Eivät syö, vaan korvikkeita.
Mielestäni ei. Jokainen sekasyöjä on syönyt päiväkodista lähtien myös kasvisruokia, kuten pinaattikeitto-ja letut, kasvissosekeitot, puurot ja vellit, pannukakut, letut ja vohvelit, nämä kaikkein tavallisimpia. Eli joka aterialla ei muutenkaan ole koskaan ollut lihaa.
Olen luultavasti aika keskiverto lihaa syövä heteromies. Ja nyt kun mietin, en eilen ja tänään ole ihan sattumalta syönyt lihaa. Ei kai kukaan sitä jatkuvasti syö, tyyliin monta kertaa päivässä? Maitotuotteita kyllä olen syönyt ja kananmunaa.
Todellakin kuuluu sekasyöjille järjestää sekaruokapippalot, eikä olettaa, että sekasyöjät syövät pelkkää kasvisruokaa. Eihän sitä lihaa ym. eläinperäistä tarvitse kasvisruoan sekaan laittaa, voi laittaa erikseen tarjolle ne eläinperäiset raka-aineet. Tehdä vaikka sellanen buffet, josta haluamansa ainekset saa itse koota lautaselle annokseksi.
Tosin, kun näitä palstoja lukee, niin se kasvisruoka on muutenkin pääosaltaan eläinperäistä sekaruokaa, joten en tiedä mitä eroa on sillä kasvisruoalla ja sekaruoalla edes on. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on pelkkä tekosyy syödä lihaa kun väitetään että kasvisruoka on teko-korvikeruokaa. Lihaani syö mielellään ultraprosessoitua ruokaa silloin kun se on lihaanista. Valehtelet itsellesi jos väität muuta. Kunnon denialismia.
Nyhtökaura on paljon terveellisempää kuin mitkäään lihaanieinekset, esim. valmislihapullat.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse valmistaa, mulle käy ihan hyvin tilattu pizza.
Onko tämä nyt siis sitä juhlaruokaa, jonka perään täällä on itketty? Voi elämä tätä junttiuden määrää. -.-
Ei tietenkään. En koske lihatuotteisiin enkä valmista niistä ruokaa.
Sitä paitsi ilman lihaa saa monipuolista hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, jos on vakaumus.
Tarvitsee, jos kyse on vain laiskuudesta.
Kuitenkin olisi kohteliasta ilmoittaa jo kutsussa etukäteen, niin tiedämme juhliin tullessa käydä grillin kautta, että jaksamme olla niukalla ravinnolla.
Eikö teillä kotona ole koskaan sitä hyvää liharuokaa, kun aina pitää mennä mäkkärin tai grillin kautta tai vähintäänkin woltatta?
Ps. Onko kyläkutsu teille niin harvinainen tapaus, että se on aina ihan hillitöntä juhlaa? Ei ole mitään kokemusta normaaleista kyläkutsuista?
Juu, jos rehunpurija ei voi yhtä pihviä syödä niin on parempi kun pysyy kotonaan. Olemmekin ulkoistaneet kaikki rehuhihhulit ystäväpiiristämme, nyt meitä on kiva ydinporukka, ja ne rehuiitat kyselee, että milloin lähdetään reissuun, mökille, Alpeille jne. Vastaamme , että pitää suunnitella, vaikka nytkin on mökkibileet tiedossa parin viikon päässä, rehuiitoille ei ole puhuttu niistä, perustimme uuden appiryhmän. Ähäkutti.