Työpaikalla ei ole perehdytystä. Ottaa uusi työpaikka päähän
Toivon melkein ettei työsuhde jatkuisi koeajan jälkeen. Niin raskasta on yrittää toistuvasti arvata mitä pitäisi tehdä, kun opastusta työhön ei ole tarjolla.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun keksit toimintatapoja, kirjoita ohjekirja, että on jotain apua seuraajille, jos et jaksa työpaikassa pitkään.
Tehtäviä on laidasta laitaan. Tuskin ehdin koeajan puitteissa muodostaa kunnollista käsitystä miten niitä tulisi hoitaa.
Kirjoita edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Voithan itsekin lähteä koeajalla.
Lähtisin, jos saan uuden työpaikan. Harmittaa että menin tämän paikan takia irtisanoutumaan paremmasta työpaikasta ja aiempi tehtävä on jo täytetty.
Uuden työn myötä olen vain alkanut masentua. Aluksi jaksoin reippaasti kysellä muilta apua, mutta palaute oli sellaista että lopetin sen. Nyt koen vain olevani ansassa huonossa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko HUS Asvialla?
En ole hoitoalalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko HUS Asvialla?
Mä olisin voinut veikata että on aloittanut meillä nelikirjaimisella sote-alan säätiöllä... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uutta työpaikkaa ja karenssiin ei ole varaa.
Harmillinen tilanne. Sitten on vain otettava asenne ettet välitä moitteista. Eihän se sinun vika ole ettet osaa tehdä oikein kun ei ole opetettu.
Olisiko järkevintä tehdä työssä jotain niin pahoja virheitä, että tulee koeaikapurku? En tiedä miten mielenterveydelle käy, jos yritän vain hampaat irvessä sinnitellä.
Kysy meiltä, täällä on kaiken alan ammattilaisia ja kaikkien äo on vähintään 145
Minkä alan työnantaja? On kyllä ihmeellistä nykyään, kun uusia työntekijöitä ei "ajeta sisään" kunnolla.
Itse tehnyt pitkän rupeaman perheyrityksessä ja omalla kohdalla ollut vähän pakkorako että kaikki on itse joutunut selvittämään aasta beehen, kun talon sisällä ei ole ollut ketään, keltä kysyä. Silti talon kasvaessa ei olis tullut mieleenkään heittää uutta ihmistä susille (eikä pienessä yrityksessä ole edes varaa tuollaiseen perseilyyn) vaan kyllä kaikki on käyty läpi ja jaettu se, mitä itse tiedetään. Lähtien siitä, mistä voi hakea uusia kyniä aina siihen, että yhdessä ratkotaan todella kinkkisiä kokonaisuuksia, joista meistä kukaan ei tiedä yhtään mitään. Aina ovat asiat ratkenneet -jo hyvin tai hyvin huonosti.
Perehdytys on laissa määrätty työnantajan velvollisuus.
Etsi sitkeästi uutta paikkaa ja vaihda heti jos saat. Ilmoita esimiehelle että lähdet koska perehdytystä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uutta työpaikkaa ja karenssiin ei ole varaa.
" Jos saat kenkää koeajalla työnantajan toimesta muista pyytää siinä paikanpäällä heti työtodistus jossa teksti " Työnantajan tekemä työsuhteen purku koeajalla".
Vantaa sanoi minut irti ihan älyttömistä syistä, mutta en saanut karenssia, koska ei ollut te-toimiston puolelta moitittavaa. Oli kyse naisten pahansuopuudesta. Heilläkään ei ollut juuri aikaa perehdytykseen, sain pyytämällä pyytää opastusta. Tuntui kyllä oudolta, noin iso työnantaja kyseessä. "
Vierailija kirjoitti:
Etsi sitkeästi uutta paikkaa ja vaihda heti jos saat. Ilmoita esimiehelle että lähdet koska perehdytystä ole.
Ei kai muukaan auta. Voi vain mennä pitkään ennen kuin tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko HUS Asvialla?
Mä olisin voinut veikata että on aloittanut meillä nelikirjaimisella sote-alan säätiöllä... :D
Mä veikkasin kanssa sote-alaa ;-)) Olen itsekin ollut työpaikalla (erittäin vastuullisessa työssä), jossa ainoa työhönohjaus oli:"no ei meillekään kukaan oo koskaan mitään näyttäny...opittiin hommat päivässä! Tekemällä oppii!.."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko HUS Asvialla?
Mä veikkasin kanssa sote-alaa ;-)) Olen itsekin ollut työpaikalla (erittäin vastuullisessa työssä), jossa ainoa työhönohjaus oli:"no ei meillekään kukaan oo koskaan mitään näyttäny...opittiin hommat päivässä! Tekemällä oppii!.."
En tajua tuollaista "laitetaan hei vahinko kiertämään" -asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Perehdytys on laissa määrätty työnantajan velvollisuus.
Toki on, mutta lakeja rikotaan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun keksit toimintatapoja, kirjoita ohjekirja, että on jotain apua seuraajille, jos et jaksa työpaikassa pitkään.
Tehtäviä on laidasta laitaan. Tuskin ehdin koeajan puitteissa muodostaa kunnollista käsitystä miten niitä tulisi hoitaa.
Kirjoita edes jotain.
Mistä luulet seuraajan itsekseen löytävän ohjeet?
Ihan normaalia nykyaikana, varsinkin naisvaltaisilla aloilla. Ja jos pyydät perehdytystä neuvoja, saat kylmää kyytiä. Sitten kun olet oma-aloitteinen saat valituksia, ei noin tehä. Hae saikkua saikun perään, sit todennäköisesti ei tarvitse töihin enää mennä koeajan purku tulee sitten. Toinen vaihtoehto kohdata nämä ihmiset ja olla tiukkana asiassa että nyt loppuu toi ja perehdytätte kunnolla ja loppuu se *ittuilu jos haluan tietää miten asiat tehdään oikein. Ollaan töissä eikä lastentarhassa.
Eikö se ole jo työturvallisuusriski jos ei perehdytetä uutta työntekijää.
Korjaan, ei lähene ilkeää vaan on tosi ilkeää.