Kaikille läksiäislahja paitsi minulle
Olin viisi vuotta työpaikassani ja siellä on ollut tapana kerätä läksijäislahja kesätyöntekijöillekin. Kun minun viimeinen päivä oli, kaikki sanoivat vain heipat, jos sitäkään.
Tuntui hirvittävän surulliselta. Olin ainakin omasta mielestäni ystävällinen työkaveri ja ahkerakin.
Kommentit (47)
Ymmärrän, mulle sattunut samoin. Siitä on jo kymmenen vuotta, mutta vieläkin tuntuu pahalta.
En minä kerännyt vaan tiimin päällikkö
Mä kysyisin suoraan, olenko tehnyt jotain väärin, kun minulle ei kerätty lahjaa kuten muille. Voi vaikuttaa inhottavalta kysyä, mutta tuo muuten askarruttaa pitkän aikaa.
Meidän firmassa tapahtuu samaa. En ole huomannut mitään loogista yhtäläisyyttä näiden lahjatta jätettyjen imagossa. Sattuma?
Tuo on oikeasti aika hirveää. Mutta oliko tällaisesta jotain viitettä jo aiemmin?
Täytyy sanoa, että aika monissa paikoissa on aina ne yhdet ja samat henkilöt, jotka vastaavat muistamisista. Muut ei liikauta eväänsäkään asian puolesta. Jos tällainen lahjavastaava on lomalla, saikulla, on sanonut, ettei halua enää toimia ko. tehtävässä, niin ei kukaan ota koppia ja lahjat vaan jää hommaamatta...
Mua kohdeltiin samoin. Olin 16 vuotta työpaikassa, läksiäislahjaa tai -juhlaa en saanut. Toisaalta olisin ollut suuresti yllättynyt, jos jotain olisin saanut. Työpaikka oli siinä määrin toksinen, että ihmisiä kohdeltiin eriarvoisesti ihan näkyvästi. Sinänsä en kaivannut mitään, olin niin onnellinen, että pääsin pois sieltä. Yksityinen firma kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa tapahtuu samaa. En ole huomannut mitään loogista yhtäläisyyttä näiden lahjatta jätettyjen imagossa. Sattuma?
"Lahjavastaava" on ollut pois?
Jos se on tarkoituksellista, niin pari vaihtoehtoa:
1) olit henkilöstöhallinnossa tai sisäisenä tarkastajana töissä - vaikka hommat tuli tehtyä hyvin, kukaan ei välttämättä halua kustantaa läksiäislahjaa näille.
2) delegoit hommia liikaa, väki koki, ettet tehnyt itse mitään. tunnen tyypin, kelle annettiin vain työkäsineet läksiäislahjaksi, koska hän ei ihmisten mielestä tehnyt koskaan itse töitä.
3) muu, mikä?
Ihminen on yleensä sokea omalle käytökselle.
Onhan tuo hirveän epäoikeudenmukaista. Myötätuntoni!
Minä olen kerran maksanut yhdelle lähtijälle lahjan yksin. Kukaan ei halunnut osallistua kun hän otti kaikki ohjeet aina kirjaimellisesti ja tuli siinä samalla puukottaneeksi muita selkään.
Ei meilläkään tunnu olevan mitään logiikkaa näissä. Yleensä kai joku läksiäislahjakeräys järjestetään, jos lähtijällä on ollut hyvä ystävä, joka sellaista ehdottaa.
Meitä oli neljä jotka lopettivat samassa työpaikassa.Ei meille mitään kerätty vaikka olimme tehneet töitä 10 vuotta .
Muistan kun aina sanoin että lopetetaan tämä keräily. Oli vaikka minkälaisia kissanristiäisiä niin aina piti kerätä. Lopettivat .
Millainen vuosi teillä takana? Meillä loppui kaikki muistamiset viime vuoden yt-neuvotteluiden jälkeen.
Onpa törkeä päälikkö teillä. Miten voi olla noin ajattelematon
Vierailija kirjoitti:
On se kauheeta kun ei saa lahjaa ja juhlia. 😅
No kyllä se pahalta tuntuu, kun muut saavat poikkeuksetta lahjan/muistamisen ja kun oma vuoro on, ei muisteta.
Vierailija kirjoitti:
Meitä oli neljä jotka lopettivat samassa työpaikassa.Ei meille mitään kerätty vaikka olimme tehneet töitä 10 vuotta .
Muistan kun aina sanoin että lopetetaan tämä keräily. Oli vaikka minkälaisia kissanristiäisiä niin aina piti kerätä. Lopettivat .
Luitko, tässä ei ollut sama tilanne. Alkuperäistä kohtaan tehtiin ikävä poikkeus.
Avaa vähän taustoja, jotain jäi kertomatta, muuten toi on täysin mielipuolinen juttu.