Koska viimeksi olet pitänyt vauvaa sylissä?
Spinoffina tästä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3226330/yle-moni-30-vuotias-ei-ole-edes… Minä olen pitänyt vauvaa (kaverin lapsi) sylissä viimeksi vuonna 2006. 70-luvun lopulla syntynyt. Itse olen vela ja ei oikein ole lapsellisia kavereita/tuttuja. Tai sitten olen tutustunut kavereihin siinä kohtaa, kun niiden lapset on vähintään alakouluikäisiä.
Kommentit (576)
30 vuotta sitten, kun sisaren nuorimmainen oli vauvaiässä
Eilen, tänään, huomenna. Nää omat on kultaakin kalliimpia.
Kammoksun ottaa muita vauvoja syliin. Enpä koe koskemista kehenkään tuntemattomaan miellyttävänä.
En ole koskaan pitänyt vauvaa sylissä. Ikää on 55 vuotta.
Vain yhden kerran olen pitänyt vauvaa sylissä, se oli vuonna 2001, kaverini vauva, tästä hetkestä on kuvakin. Olen 42-vuotias nainen. Lasten teko on vaan jäänyt, unohtunut, ei suurta paloa ole ollut siihen koskaan.
Mulla on kanssa vuosikymmenet, ehkä kummityttöä 21v sitten. Nyt pitäis alkaa opetella. Kummina ensimmäinen kummilapsen vauva syntyy kesällä, häntä ehkä saan pitää...
Onkohan jotain 'sääntöjä' tms vinkkejä, kun kummilapsen lapsi syntyy? Tahtoisin jotenkin olla kummikummi, turvallinen erikoisaikuinen hällekin. Vaikka toki lapselle tulee omat kummit
6v, 9v, 37v. ja 39v. sitten lapset ja lapsenlapset 👶👶👶👶
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt vauvaa sylissä. Ikää on 55 vuotta.
Surullista 🙁
Noin viisi vuotta sitten, kun veljeni perheeseen syntyi vauva.
Oli toki ihana hetki, ei siinä, mutten mitenkään erityisesti kaipaa vauvoja ympärilleni.
Minua on pyydetty kummiksi viidelle lapselle mutta en saa kuitenkaan olla heidän kanssa missään. Perhe elää niin omassa minä minä kuplassa että ovat unohtaneet että lapsilla on kummikin.
Näistä kahdelle minua on pyydetty kummiksi niin että vasta kaste päivänä on pyydetty nimi paperiin, kiusallista kun kaste tilaisuus alkamassa ja koko suku on hiljaa että suostunko.
En edes kastemekkoa saanut pukea lapselle päälle kun vanhemmat omii lapset. itsellänikin on lapsia joten ei pitäisi siitä olla kiinni.eli olen viimeksi pitänyt vauvaa sylissä yli vuosi sitten. Kylässä käydessä vanhemmat puhuu lapsen kautta ja koko kylä reissu menee niin että pitävät vuoronperään lasta sylissä.
Vähän ohis
19v hoidin siskon pikkuruista keskospoikaa. Nyt 63v en ymmärrä, miten rohkenin. Kannoin rapussa 3 kerrosta. Ulkoilutin vaunuissa. Syötin. Pesin. Vaihdoin vaipat. Nuorena on niin rohkea. Kuskailin siskojen lapsia useinkin. Nyt en rohkenisi... kallis lasti.
Enkä tosiaan oo huono kuski, yksi peräänajo, siis minun autooni. Ei kolareita.
Eilen vastasyntynyttä. Olen kätilö.
Miksi tädin pitäis hoitaa lapsia?
Olen pitänyt vauvaa sylissä viimeksi yli kymmenen vuotta sitten. Sukulaisen vauva on. Nykyään jo koulussa. En uskalla pitää vauvoja sylissä kun pelkään pudottavani. Kuolaavatkin mokomat.
Sen täytyy olla siskoni nuorempi poika, joka juuri täytti 9 vuotias.
En ole mikään vauvasylittelijä. Jos työkaverit tuo näytille, niin en ole ensimmäisten joukossa lirkuttelemassa yms. Mua ei kiinnosta muiden vauvat.
Tänään omaa vauvaa. Kyllä kannatti hankkia. Kävin vuosia hedelmöityshoidoissa. Koronan aikaan tuli vähän taukojakin mutta sitten viime kesänä tärppäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tädin pitäis hoitaa lapsia?
Meillä sisko kävi lopputenteissä, silloin hoidin. Muuten en osaa sanoa
19v
Noin 25 vuotta sitten.