Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v kuukausiraha

Vierailija
27.06.2024 |

Paljon laitatte tilille per kk?

Laskin tässä että isältä, äidiltä, mummilta, papalta on nyt vuosi, kun oman kortti sai, laitettu melkein 100€/kk!! Musta se on tosi paljon.. 

Ostaa sillä juomista, syömistä kun liehuu kavereiden kanssa. On harrastus 3x vko, ja ei siis kaiket illat rieku kylillä. Kotona ruoka jokapäivä, aamupala, lämmin ruoka ja iltapala.. Tuo välipala on se mihin rahaa laittaa.. on hoikka, tosi hoikka. 

Mä järkytin kun rupesin laskemaan paljon rahaa menee, nään tietty tilitapahtumat. On siellä jotain pelijuttujakin, ja snäppiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15v saa 40€ kuukaudessa

Vierailija
2/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa, varsinkin jos enimmäkseen menee herkkuihin, paino ei kaikilla nouse herkästi, mutta niillä herkuilla on silti terveyshaittoja, varsinkin hampaat kärsii napostelusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi ei saanut 12-vuotiaana vielä mitään säännöllistä rahaa. Isoäidiltään sai 50€ aina jouluna ja keväällä kouun jälkeen ja pärjäili niillä hyvin. Kun hän oli 14v, aloin maksaa säännöllistä kuukausirahaa 20€/kk. Lukiossa taisi saada 30-40€/kk.

Siitä on kyllä jo yli 10v kun hän oli 12-vuotias, inflaation vuoksi ei voi rahan arvoa suoraan verrata.

Vierailija
4/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa kuitenkin jää säästöön, en näkisi ongelmaa. Se on osa lastenkin sosiaalihierarkiaa, että on varaa ostella asioita

Vierailija
5/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mun 32v avovaimolle 200e / kk

Vierailija
6/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle 12v olen tainnut laittaa yhteensä 35e koko kesäkuun aikana. Ruokaan kun syö kavereiden kanssa menoilla, jätskiä, bussirahaa yms. En tiedä tilin saldoa, mutta tiedän ettei ole kaikkea käyttänyt. 

Vierailija
7/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan mun 32v avovaimolle 200e / kk

Mikä ihme raha toi on? Miksi maksat toiselle aikuiselle rahaa? 

Vierailija
8/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä jää säästöön. Joskus saa vaikka todistuksesta tms. enemmän, noin 30-50€. Kaikki menee.

Jos säästäisi johonkin, olisi eri juttu. Ihan hassaamiseen menee.. jätski, limppariin, välipaloihin jne.. ja kotona homehtuu banaanit, pähkinät, makuvissyt, smoothiet..

Ei tolkkua.. ja en itse ole ollut kartalla, kun monet tahot sitä 5 ja 10 tilille siirtää.

Vierailija
9/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sain muistaakseni 70-luvulla 3 markkaa viikossa. Tosin onhan noi hinnatkin kyllä noussu mutta aika paljon noi nykyajan pennut saa. Mahtaa olla järkytys kun muuttaa omilleen ja huomaa ettei se raha kasvakaan puissa.;)

Vierailija
10/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-v ja 15-v saa 10e/vko molemmat. Toinen kuluttaa heti kaiken ja toinen säästää kaiken. Tämä tarkoitettu omiin ostoksiin, herkkuihin, meikkeihin, pelihommiin. Jos jotain pyytävät niin yleensä annan rahaa tai ostan mitä haluavat. Eivät mahdottomia pyytele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme