Koska viimeksi olet pitänyt vauvaa sylissä?
Spinoffina tästä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3226330/yle-moni-30-vuotias-ei-ole-edes… Minä olen pitänyt vauvaa (kaverin lapsi) sylissä viimeksi vuonna 2006. 70-luvun lopulla syntynyt. Itse olen vela ja ei oikein ole lapsellisia kavereita/tuttuja. Tai sitten olen tutustunut kavereihin siinä kohtaa, kun niiden lapset on vähintään alakouluikäisiä.
Kommentit (576)
Eilen pidin sukulaiseni pienokaista hetken sylissä kun valmisteltiin joulukinkkua ja äidillään oli kädet täynnä töitä :)
Siinä kiireen keskellä sitten havahduinkin yhtäkkiä siihen että onpa tenava hiljainen ja vähäliikkeinen. Katsoin tarkemmin niin huomasin että sylissäni makasikin kinkku ja uuniin oli vahingossa sujautettu puolivuotias pojanpyllerö.
Pikkumies saatiin kyllä hyvässä kunnossa ulos, mutta nyt on sitten herännyt kovasti epäilyksiä isän henkilöllisyydestä ja yksi vanhempi sukulainen kyselikin jo että mistä tuo on adoptoitu. Juniori kun sai nähkääs uunissa pienen solarium-session ja pojan oikea isä on iholtaan sellainen mannapuuron värinen.
Hyvin meni siis tämäkin joulu ilman kriisejä
Vierailija kirvoitti:
Ihmiset tekee liian vähän vauvoja.
Koettakaa nyt älytä, että maailmassa on jo nyt liian paljon ihmisiä maapallon kantokykyyn verraten.
Ei yhtään vauvaa tarvitsisi tehdä ainakaan 30 kenenkään.
Sinä olet täällä jo liikaa ja minä ja vauvat.
En halunnut jälkeläistä kokoomusvaltaan-
tänään, mikään ei ole suloisempaa kuin vauvan hymy
17 vuotta sitten kun veljen kuopus syntyi.
Kohteliaana otan vauvan syliin kun tyrkytetään, muuten ei juuri kiinnosta.
Kyllä luoja tai fysiologia tai mikä hyvänsä on ollut viisas kun ei ole sulle lasta antanut...Vai kokemuksena synnytys kiehtoo, siinä sulle kokemusta kun istut vanhuksena yksinäs
Taisin pitää vajaat neljä vuotta sitten, kun oma kuopus oli vielä vauva. Korona on vähän muuttanut systeemejä, ennen sitä saattoi hyvin tarjoutua pitämään kaverin vauvaa vähän aikaa, nyt on tavattu kavereita harvemmin eikä muutenkaan tule tuppauduttua vauvojen lähelle, etten varmasti tartuta mitään piilevää virusta.
Vierailija kirjoitti:
tänään, mikään ei ole suloisempaa kuin vauvan hymy
Omasta mielestäni melkein mikä vain on suloisempaa. Olisihan se kiva, jos pitäisin oman lajini jälkeläisistä, mutta kun ei. Vauvat ovat yököttäviä.
Omaa lastani ja siitä on kauan. Kyllähän vauvat ihania on. Mielelläni olisin mummi muttei tyttäreni halua lapsia. Poika ehkä joskus tulee isäksi muttei pojan lapsi ole sama. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.Kaipaan niitä aikoja kun lapset oli pikkulapsia.Kyllä olisi kiva pitää vauvaa sylissä muttei kellään tuntemallani ole sellaista.
Omaa n 27 v sitten. Voi niitä aikoja ne tahtoisin niin elää uudelleen.
Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia.
Tänään omaa vauvaa. Vauva syntyi ennenaikaisesti tällä viikolla.
Parhaillaan vauvani nukkuu sylissä, kun en viitsi viedä -20 pakkaseen unille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luoja tai fysiologia tai mikä hyvänsä on ollut viisas kun ei ole sulle lasta antanut...Vai kokemuksena synnytys kiehtoo, siinä sulle kokemusta kun istut vanhuksena yksinäs
Ja lapsetko sen estää, ettei tarvitse vanhuksena kärsiä yksinäisyydestä? Tiedätkö kuinka montaa vanhusta ne omat lapset käy moikkaamassa siellä vanhainkodissa vain tyyliin jouluna ja syntymäpäivänä?
Olen aina viihtynyt yksinäni ja ajatuskin siitä että joku olisi minussa kiinni 24/7 ahdistaa. Miehenkin kanssa asumme erillään, molemmilla alusta asti ollut omat asunnot. Täytyy vaan toivoa että kuolo korjaa ennen kuin joutuu sinne vanhainkotiin 😛
Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia.
82-v lasten parissa työn tehnyt sar.hoit. Vauvaa olen pitänyt sylissä viimeksi 22 vuotta sitten,ainoaa lapsenlastani.
2016 kummitytön ristiäisissä. Vela myös, lähipiirissä hyvin vähän lapsia. Kummityttö on näistä lapsista nuorin. Kummityttö on muuten ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen vauva mitä olen ikinä sylissä pitänyt. Tilaisuuksia olisi ollut, mutta ei vaan ole mielenkiintoa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksinhän ne lapsia tehneetkin vanhukset istuu. Kuka mistäkin syystä. Juuri kuoli yksi yksinäinen vanhus, kun lapset asuu toisella puolella maapalloa ja käyvät kerran vuodessa.
En koskaan, enkä tule vastaisuudessakaan pitämään. Lapsista en pidä, eivätkä ole koskaan aiheuttaneet mitään ihastuneita huokaisuja. Synnytyksen olisin halunnut ihan vaan kokemuksena kokea, mutta vain esim. sijaissynnyttäjänä.
Terveisin vela 43 v.