Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kansalaisella pitäisi olla oikeus irtaantua Kanta, Maisa ja muista vastaavista palveluista, kun niiden kautta urkitaan jatkuvasti henkilökohtaisia tietoja.

Vierailija
26.04.2023 |

Nämä paljastuvat tapaukset ovat tietenkin vain jäävuoren huippu. Ei ole kiva, kun tietää että kaikki selailevat huvikseen niitä tietoja.

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa todella nyppimään tämä systeemi.

Kaikki omat tiedot näkyy ties kenelle, mutta itse en saa nähdä alaikäisen autistisen lapsen terveys- ja läketietoja. Niissä on oikein merkintä siitä että tietoja ei saa luovuttaa vanhemmille. (Se merkintä kuulemma tulee automaattisesti jos lääkäri ei ole tehnyt arviota lapsen kyvystä hoitaa omia asioitaan.) Silti olen vastuussa lapseni hoidon ja lääkityksen toteutumisesta. 🤬

Siitä lähtien kun lapsi täytti 10 v, on pitänyt säännöllisin väliajoin hakea lupa nähdä lapsen terveystiedot. Se on ollut voimassa aina seuraavaan päivitykseen asti ja sitten on pitänyt hakea uudestaan.

Nyt odotan kuin kuuta nousevaa, että lapsi täyttää 18. Aikuisen puolesta asiointi on jostain syystä helpompaa kuin oman alaikäisen lapsen puolesta asiointi.

Vierailija
142/143 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin häiritsisi paljon enemmän, jos joku naapuri, kaveri, harrastuspiiriläinen tms. olisi katsellut tietojani kuin sitten joku hakkeri, joka ehkä käyttää niitä johonkin tai ehkä levittää niitä johonkin tai sitten ne vain katoavat jonnekin avaruuteen.

Ensimmäinen osuu henkilökohtaisesti minuun ja elinpiiriini. 

No eihän siitä nyt ole edes kovin pitkä aika kun hakkeri julkisti vahingossa ihmisten terapiakirjauksia. Aikoi ensim kiristää rahaa uhreiltasn, mutta se meni vähän puihin kun sattuikin vahingossa julkistamaan tiedot liian aikaisin. Ei ehtinyt saamaan kuin pari tonnia uhreiltasn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin häiritsisi paljon enemmän, jos joku naapuri, kaveri, harrastuspiiriläinen tms. olisi katsellut tietojani kuin sitten joku hakkeri, joka ehkä käyttää niitä johonkin tai ehkä levittää niitä johonkin tai sitten ne vain katoavat jonnekin avaruuteen.

Ensimmäinen osuu henkilökohtaisesti minuun ja elinpiiriini. 

No eihän siitä nyt ole edes kovin pitkä aika kun hakkeri julkisti vahingossa ihmisten terapiakirjauksia. Aikoi ensim kiristää rahaa uhreiltasn, mutta se meni vähän puihin kun sattuikin vahingossa julkistamaan tiedot liian aikaisin. Ei ehtinyt saamaan kuin pari tonnia uhreiltasn.

Kyllä. Ja minun tietoni levisivät juuri tuossa. Se ei tunnu yhtä pahalta kuin ajatus siitä, että joku tieten tahtoen katsoisi juuri minun tietojani. Sama noissa levinneissä tiedoissa, levitköön minne leviävät, mutta jos joku tieten tahtoen tekee haun, löydynkö sieltä, se tuntuu pahemmalta.