Mihin vanhat lääkkeet kun en käy koskaan apteekissa?
Meille on kertynyt aika paljon vanhentuneita lääkkeitä. En kuitenkaan koskaan käy apteekissa. Olen autoton, missään lähellä ei ole yhtään apteekkia eikä minkään sellaisen reitin varrella jossa kuljen. Ja tilaan kaikki lääkkeet vain nettiapteekista, olen tehnyt näin vuosia.
Joten onko joku keino hävittää vanhat lääkkeet jos niitä ei itse pääse viemään apteekkiin?
Kommentit (141)
Laita sekajätteeseen. Siellä ne palaa iloisesti kaiken muun seassa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä ajalla olisi käynyt jo viemässä ne lääkkeet kun tuntuu vapaapäivä olevan.
Olen kuumeessa kotona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että taloudessanne joku joskus sairastuisi niin, että lääkkeitä pitäisi hankkia muutenkin kuin kotiinkuljetuksella (=nopeammin)? Jos tällainen mahdollisuus on, laita lääkkeet jonnekin saatavalle niin viet sitten samalla.
Täällä useampikin apteekki kuljettaa kotiin saman päivän aikana. Myös reseptilääkkeet.
ApNo mitä jos ens kerralla kysyy voiko sen kuljettajan mukana laittaa jätteet takaisin apteekille päin, jos on noin nopea toimitus niin todennäköisesti se kuski on joku apteekin työntekijä.
Ei ole apteekin työntekijä vaan kuriirifirma joka kuljettaa mitä vain paketteja. Ap
Ai jokaisessa apteekissa? Kysy nyt joka tapauksessa sieltä neuvoa ensi kerralla kun tilaat. Tai sitten tosiaan lähdet joskus lapsen kanssa seikkailulle johonkin uuteen paikkaan jossa on myös se apteekki matkan varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuumeessa kotona.
Ap
Taitaa olla aika tylsää vai?
Vierailija kirjoitti:
No mutta aattele tää mielisairas provoilija olisi jäänyt ilman tätä jankkausta. Osoitteesta päätellen jankkaa itsensäkin kanssa. Lopettakaa vastaaminen, loppuu tämä typeryys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joka Prismassa ole apteekki?
Lähiöistä joissa ei ole palveluja joutuu joka tapauksessa montaa muuta asiaa varten lähtemään palvelujen luo.
Olen iäkäs mutten voisi kuvitella niin rajoittunutta elämää koti-päiväkoti-puisto.
Ostokset kotiin tuotuna netistä.Ihan huvikseen käyn kotikaupungissa missä milloinkin. Kerran menin bussilla gigantiin, minua vanhempi rouva tuli bussiin viereen ja hän kertoi huvikseen ajavansa busseilla niiden täydet kierrokset. Näkee miten alueet muuttuu ja on päiväohjelmaa.
Elämys voisi olla lapsellekin, ajaa Linnanmäen ohitse ja muut näkymät matkalla, käydä Hakaniemen torilla apteekissa tai Kampissa tai rautatieasemalla.
Miten se Prisma, tai mikään mitä sanot, tähän liittyy? Mutta pikku vinkkinä kuitenkin: Suomessa on 71 Prismaa ja 309 kuntaa. Lähimpään Prismaan voi helposti olla sata kilometriä.
Niistä on aika monta pääkaupunkiseudulla. Olen monessa pks prismassa käynyt.
Kotikaupungissanikin on kolme, yksi ihan keskustassa.
Toki maaseudulla eri asia mutta siellähän on apteekkien lääkekaappeja ruokakaupoissa.
Kyllä pikkukaupungissa tuo ihan apteekin tekninen apulainen.
Tietysti isot apteekit toimii toisin. Kuriireilla.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti muuta oikeaoppista keinoa ei taida olla kuin viedä lääkkeet apteekkiin. Teet lapsen kanssa kivan retken vaikka Helsingin keskustaan. Käytte museossa ja leikkipuistossa, ja viette vanhentuneet lääkkeet apteekkiin. Samalla opetat lapselle, miten lääkkeet hävitetään. Lapselle tekee hyvää nähdä muutakin maailmaa kuin kotikulmia.
Kai te edes JOSKUS käytte kotikunnan ulkopuolella? Kuulostaa siltä, että elätte erakkona ja ainoa kontakti ulkomaailmaan on lapsen päivähoitopaikka.
Pikemminkin tuo kaikki kuulostaa ihan huuhaa keksityltä aloitukselta. Jos ei ole, niin haluan tietää, missä korvessa aloittaja asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että taloudessanne joku joskus sairastuisi niin, että lääkkeitä pitäisi hankkia muutenkin kuin kotiinkuljetuksella (=nopeammin)? Jos tällainen mahdollisuus on, laita lääkkeet jonnekin saatavalle niin viet sitten samalla.
Täällä useampikin apteekki kuljettaa kotiin saman päivän aikana. Myös reseptilääkkeet.
Ap
Aha. Asun lähiössä jossa on kaksi apteekkia kilometrin säteellä. Toisesta apteekista apteekin omistaja, apteekkari toi itse tilatut lääkkeet kotiin. Vei myös samalla pois vanhentuneet lääkkeet.
Näin eivät PKV-lääkkeet, varsinkaan opiaatit, syöpälääkket, kipulaastarit päässeet hukkumaan matkalle.
Jäit kiinni provoilusta. Avaat suusi ja pyydät nätisti että vievät ne vanhat lääkkeet mennessään. Se kuuluu palveluun. Maksat siitä tuonnistakin jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAha. Asun lähiössä jossa on kaksi apteekkia kilometrin säteellä. Toisesta apteekista apteekin omistaja, apteekkari toi itse tilatut lääkkeet kotiin. Vei myös samalla pois vanhentuneet lääkkeet.
Näin eivät PKV-lääkkeet, varsinkaan opiaatit, syöpälääkket, kipulaastarit päässeet hukkumaan matkalle.
Jäit kiinni provoilusta. Avaat suusi ja pyydät nätisti että vievät ne vanhat lääkkeet mennessään. Se kuuluu palveluun. Maksat siitä tuonnistakin jonkun verran.
Jos ap ei asu samassa lähiössä kuin sinä vaan hänen lähiöön kuljettaa eri apteekit niin se ei tee hänestä provoa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi hankkia lääkkeitä, jos ei koskaan käy apteekissa...!?
Nimen omaan miten voi hankia läketä kun aptekissaei käy koskaan? Jokainen istoskeskus on apteeki.Mikä estää nostaa tapakuolesi ylös netistä ja kävellä lähin ostoskeskus tai Kauppakeskus ? Jätää sinne lääkeet ison tai pienen määrän? Päivän huonoin aloitus ja sen takana trolli!
Elämä on vaikeaa, jos asenne on tuo. Säilö sitten niitä lääkkeitä kotonasi, jos on niin vaikea viedä ne apteekkiin. Ehkä sitten kun lapsi muuttaa kotoa, voit antaa ne hänelle, niin vie ne mennesään sinne apteekkiin.
Roskiin vain. Siinä ne palaa missä kissan ja koirien paskatkin. Ei kannata liikaa stressata itseään tällaisilla pilkun nussimisilla. Mieti kokonaisuutta, ei vaikuta mihinkään.
Asia eri jos sun olisi helppo viedä ne sinne apteekkiin, mutta kun ei ole.
Mekin asutaan pk-seudulla eikä meilläkään ole missään lähellä apteekkia, ja tosiaan kuljetukset hoitaa erilliset kuljetusliikkeet. Minulla tosin on auto joten ei ongelmaa. Mutta kyllä ap:n tilanne on varsin mahdollinen täällä.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vaikeaa, jos asenne on tuo. Säilö sitten niitä lääkkeitä kotonasi, jos on niin vaikea viedä ne apteekkiin. Ehkä sitten kun lapsi muuttaa kotoa, voit antaa ne hänelle, niin vie ne mennesään sinne apteekkiin.
Minusta ap:n asenne on erittäin hyvä ja elämä aika helppoa. Hänhän on tehnyt useita elämää merkittävästi helpottavia ja parantavia ratkaisuja. Ei tarvitse koskaan tuskastua kauppajonoissa eikä tuhlata aikaa johonkin apteekkireissuihin tai työmatkoihin ruuhkassa.
On viisautta tilata kaikki kotiin ja olla etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Mekin asutaan pk-seudulla eikä meilläkään ole missään lähellä apteekkia, ja tosiaan kuljetukset hoitaa erilliset kuljetusliikkeet. Minulla tosin on auto joten ei ongelmaa. Mutta kyllä ap:n tilanne on varsin mahdollinen täällä.
Missä asut, tarkistetaan asia.
Vierailija kirjoitti:
Laitan nykyään roskiin. Apteekissa oltiin aina nyrpeinä naama väärinpäin kun niitä sinne vein, enää en vie.
Outoa. Itse olen monesti vienyt apteekkiin vanhoja ja/tai epäsopivia lääkkeitä ja iloisesti ovat ottaneet vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli asut auttomana paikassa, missä missään lähellä ei ole yhtään apteekkia? Taitaa sun ongelma nyt olla laiskuus, eikä mikään muu.
No, onneks on yks kauppa, jossa postin noutopiste.
Kai nyt sentään joskus isolla kirkolla käyt, vie silloin koko satsi apteekkiin.
Onko lääkäripalvelut lähellä kuitenkin? Lääkkeitä sairauksiin saa vain reseptillä. Satunnainen päänsärky ei ole sairaus...
Yleensä lääkäriaseman lähistöltä löytyy apteekki.Samaa mietin, ettei ilmeisesti ole koskaan tarvetta käydä lääkärissä ja mitä lääkkeitä voi netistä oikein tilata ilman reseptiä.
Suuren osan lääkärikäynneistä voi hoitaa etälääkärinä. Lähimmän yksityisen lääkärikeskuksen lähellä ei ole apteekkia. Terveysasemia en käytä. Mutta ei, en käytä juurikaan reseptilääkkeitä. Olen ostanut varastoon buranaa, allergialääkkeitä ja vastaavaa ilman reseptiä itselle ja lapselle, niitä jäänyt käyttämättä ja vanhentunut. Ap
Käsikauppalääkkeet toimivat yleensä vuoden parikin päivämäärän jälkeen, teho voi vähäsen heiketä, mutta eivät muutu vaarallisiksi. Syö lääkkeet itse loppuun ja tilaa seuraavan kerran pienempi satsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te edes joskus viikonloppuisin teette jotain muuta kuin käytte lähipuistossa? Eikö olisi ihan hauska seikkailu välillä käydä siellä lähimmässä Prismassa/Citymarketissa ihmettelemässä (se oikeasti voisi olla hauskaa lapselle, jos yleensä tilaatte ruuat kotiin) tai elokuvissa/lastentapahtumassa missä tahansa, jonka matkalle osuisi yksi apteekki?
Tietenkin teemme, käymme tuttavilla kylässä, metsäretkillä, jätskillä jne. Mutta ei niissä paikoissa ole apteekkia. Lähimmillä ostareillakaan ei ole. Tämä ei voi tulla yllätyksenä ainakaan ihmisille, jotka asuu Pk-seudulla. Täällä ei tosiaan ole joka kaupalla apteekkia. Ap
Asun itse pk-seudulla, ja kyllä täällä päin on apteekkeja joka nurkalla, kilpailuksi asti.
Nää aloitukset on taas niitä, että valitetaan valittamisen ilosta, ja kenenkään ehdottama ratkaisu ei vain ole sopiva. Syö ne lääkkeesi, tai tee kuten moni ehdotti, vie ne apteekkiin sitten, kun lapsesi on aikuinen, ja pääset ehkä ihan livenä käymään vaikka apteekissa. Kyllähän ongelman saa aikaiseksi asiasta kuin asiasta, kun oikein kovasti yrittää..
Anna olla kaapissa.