Mitä vaaditaan aitoon onnellisuuteen?
Peruspilarit, mitkä ne on?
Raha, kuinka paljon?
Ystäviä, määrä vai laatu?
Turvallinen ympäristö, kartano vai kerrostalo?
Yms.
Kommentit (36)
nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla
Lue Frank Martelan "Älä etsi onnea".
Ihminen tarvitsee hyväntahtoisia ihmisiä ympärilleen, olivat ne sitten perhe tai ystäviä. Rahaa sanotaan vaikka 1500 euroa per aikuinen ja 200 euroa per lapsi. Hyvä terveys ja uteliasmielentila.
Kaikki muu on sitten omasta päästä kiinni
Siihen vaaditaan se havainto että nykyhetkessä kaikki on hyvin, vaikka mieli muuta kertoisikin.
Tuntee itsensä niin hyvin, että tietää mitä kannattaa juuri omalta osaltaan tavoitella.
Kun saa riittävän usein on onnellinen, muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ja paljon
npc
Ei mitään noista.
Varaton köyhä munkki vailla yhtään ihmisseuraa voi olla onnellinen.
Se on mindsetti, jossa hyväksytään todellisuus sellaisenaan ja keskitytään hetkessä olemiseen ja siitä nauttimiseen.
Naisille riittää rikas mies joka on paljon pois kotoa.
Se, että on tyytyväinen siihen ihmiseen, jonka kanssa juttelet 24/7 pääsi sisällä.
Itse sanon että onnellisuuteen vaaditaan helppo työ, kohtalainen palkka ja vapaus elää haluamaansa elämää.
Helppo työ eli joku istumatyö mitä tehdään tietokoneella mistä saa hyvin palkkaa eli +4000e/kk ja vapaus elää sellaista elämää kuin mitä haluaa elää.
Aitoon onnellisuuteen ei vaadita mitään ulkoisia tekijöitä.
No oon tullut siihen tulokseen että rauha. Siis sisäinen rauha. Vaikka mikä elämässä myllertää ja on huonosti niin olisi edes se rauha sisällä. Elämässäni ahdistusta ja monta huolta, eikä mitään mielenrauhaa. Hirveä levottomuus sisällä, ja uskon että se on iso syyllinen siihen että elämässä on moni asia huonosti. Kun sisällä vain myllertää eikä saa mistään kiinni, ei pääse edes itseensä käsiksi, ei ole onnellinen.
Onnellisuus on sitä että tulet nähdyksi ja hyväksytyksi sellaisena kun olet. Sinulla on ansiotuloja ja säästössä rahaa, jotta voit tarpeen tullen irtisanoutua. Sinulla on mielekästä tekemistä sekä unelmia. Olet perusterve tai sairautesi ovat hoidossa. Olet vapaa ja rakastettu.
Läsnäolo. Vaikeidenkin tunteiden kohtaaminen. Sen, ettei hylkää itseään.
Kiitollisuus siitä, mitä on. Myös Esim. Siitä, että ilma on puhdasta tai että pystyy kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon että onnellisuuteen vaaditaan helppo työ, kohtalainen palkka ja vapaus elää haluamaansa elämää.
Helppo työ eli joku istumatyö mitä tehdään tietokoneella mistä saa hyvin palkkaa eli +4000e/kk ja vapaus elää sellaista elämää kuin mitä haluaa elää.
Helppo työ tuo? Toiselle helppo, toiselle ihan kamalaa. Tulisin hulluksi jos minun pitäisi istua lähes 8 tuntia yhteen putkeen. Korkeintaan hakemaan kahvia ja vessaan. Apua! Ihan kamalaa!
Rahaa sen verran, että ei tarvitse pesukoneen hajotessa itkeä vuorokauden ympäri.