Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vanhat lääkkeet kun en käy koskaan apteekissa?

Vierailija
26.04.2023 |

Meille on kertynyt aika paljon vanhentuneita lääkkeitä. En kuitenkaan koskaan käy apteekissa. Olen autoton, missään lähellä ei ole yhtään apteekkia eikä minkään sellaisen reitin varrella jossa kuljen. Ja tilaan kaikki lääkkeet vain nettiapteekista, olen tehnyt näin vuosia.

Joten onko joku keino hävittää vanhat lääkkeet jos niitä ei itse pääse viemään apteekkiin?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te edes joskus viikonloppuisin teette jotain muuta kuin käytte lähipuistossa? Eikö olisi ihan hauska seikkailu välillä käydä siellä lähimmässä Prismassa/Citymarketissa ihmettelemässä (se oikeasti voisi olla hauskaa lapselle, jos yleensä tilaatte ruuat kotiin) tai elokuvissa/lastentapahtumassa missä tahansa, jonka matkalle osuisi yksi apteekki?

Tietenkin teemme, käymme tuttavilla kylässä, metsäretkillä, jätskillä jne. Mutta ei niissä paikoissa ole apteekkia. Lähimmillä ostareillakaan ei ole. Tämä ei voi tulla yllätyksenä ainakaan ihmisille, jotka asuu Pk-seudulla. Täällä ei tosiaan ole joka kaupalla apteekkia. Ap

Asun itse pk-seudulla, ja kyllä täällä päin on apteekkeja joka nurkalla, kilpailuksi asti.

Nää aloitukset on taas niitä, että valitetaan valittamisen ilosta, ja kenenkään ehdottama ratkaisu ei vain ole sopiva. Syö ne lääkkeesi, tai tee kuten moni ehdotti, vie ne apteekkiin sitten, kun lapsesi on aikuinen, ja pääset ehkä ihan livenä käymään vaikka apteekissa. Kyllähän ongelman saa aikaiseksi asiasta kuin asiasta, kun oikein kovasti yrittää..

No ei ole joka nurkalla. Me asutaan Vantaalla eikä kävelymatkan päässä ole yhtään apteekkia.

Vierailija
122/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuriiri tuo lääkkeitä kotiin voi laittaa vanhat lääkkeet mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuriiri tuo lääkkeitä kotiin voi laittaa vanhat lääkkeet mukaan.

Esim yliopiston apteekin kuljetuksia hoitaa vain Schenker, Posti, Fiuge ja Budbee. Ei niille voi antaa lääkejätettä.

Vierailija
124/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun ikinä tulee asiaa muihin palveluihin? Yleensä palvelut keskittyvät samalle alueelle.

Vierailija
125/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että laittavat ne mukanasi arkkuun.

Vierailija
126/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun ikinä tulee asiaa muihin palveluihin? Yleensä palvelut keskittyvät samalle alueelle.

Mitä ihmeen palveluja te muut oikein käytätte? En ole ap mutta en minä ainakaan käytä juuri mitään palveluita muita kuin lähin s-market jossa on samassa postin automaatti ja muutama ravintola. Ja bensa-asema. Hiukset leikkaan itse, olen ollut terve niin ei mitään lääkäreitä tarvitse, en käy kosmetologilla ja hmm mitä muita palveluita sitten olisi, kirjastoa en enää käytä kuin e-kirjojen lainaamiseen ja se on etäpalvelu.

Vierailija
127/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen palveluja te muut oikein käytätte? En ole ap mutta en minä ainakaan käytä juuri mitään palveluita muita kuin lähin s-market jossa on samassa postin automaatti ja muutama ravintola. Ja bensa-asema. Hiukset leikkaan itse, olen ollut terve niin ei mitään lääkäreitä tarvitse, en käy kosmetologilla ja hmm mitä muita palveluita sitten olisi, kirjastoa en enää käytä kuin e-kirjojen lainaamiseen ja se on etäpalvelu.

Ja et koskaan liiku kotinurkkiasi kauemmaksi? Outo elämä sinulla.

Vierailija
128/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä vessasta.

Vierailija
129/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä ajalla olisi käynyt jo viemässä ne lääkkeet kun tuntuu vapaapäivä olevan.

Olen kuumeessa kotona.

Ap

Toivotaa, että tauti on kuolemaksi.

Vierailija
130/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on täysin normaali persu, noin ne kaikki käyttäytyvät

Samaa aattelin, ääliöpersu jankkaa.

Vierailija
131/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä ajalla olisi käynyt jo viemässä ne lääkkeet kun tuntuu vapaapäivä olevan.

Olen kuumeessa kotona.

Ap

Toivotaa, että tauti on kuolemaksi.

Kyllä! Yhdyn toiveeseen.

Vierailija
132/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja et koskaan liiku kotinurkkiasi kauemmaksi? Outo elämä sinulla.

Miten niin en liiku? Kuljen töissä, ystävillä, mökillä, hiihtämässä, metsässä ja vaikka missä. Mutta en silti millään keksi mitä palveluja kävisin käyttämässä ruokakaupan, bensiksen ja parin ravintolan lisäksi. Renkaat vaihdan itse. No auton katsastus, se pitää välillä tehdä mutta uudehko auto kun on niin ei kovin usein.

Vierailija
133/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palveluthan on nykyään verkossa. Ei niissä enää käydä.

Vierailija
134/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä jankataan? Jos on niin umpioitunut kuin ap, jää kaksi mahdollisuutta, säästää kaapissa edelleen tai hävittää roskien mukana. Vaikka ei apllä taatusti tule edes roskista, kohta alkaa jankkaus, että kun ei meille tule roskaa lainkaan, eikä meillä ole vesivessaa, eikä muutakaan vessaa, eikä tunkiota, eikä yhtään kaappia, eikä missään tilaa säilyttää

Vierailija
135/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne voi laittaa roskiin kunhan huolehtii että lapset ei pääse käsiksi roskiin.

Vierailija
136/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tästä tutkimuskin että moni suomalainen ei käytä mitään palveluja.

Vierailija
137/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä lääkkeitä ei nyt millään voi apteekkiin toimittaa, niin anna olla kotona. Ei kai ne siellä mitään haittaa, vai montako kuutiota niitä on? Joku roudaa ne sieltä sitten sinun jälkeesi.

Ei ne kotona haittaa. Niitä on kolme pakettia. Kunhan kyselin vain vinkkejä onko joku muu tapa siivota ne pois kuin viedä apteekkiin. Ap

No niin, nyt olet saanut vastaukset "kyselyysi". Ei ole muuta laillista tapaa kuin viedä apteekkiin. Mutta sehän ei sinulle sovi, joten voit tunkea ne sinne, minne ...

Vierailija
138/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkelet naamariin vaan, ne muuttuu eräpäivän jälkeen sokeripillereiksi, kun lääkeaineet haihtuu.

Ilmaisia karkkeja! Lapsille myös.

Vierailija
139/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen heittänyt vaan roskiin, sekajätteen sekaan. 

Vierailija
140/141 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa

Palautat apteekkiin (joko itse, pyydät jotakuta muuta viemään, tai pyydät niitä apteekin kuskeja ottamaan mukaan)

Haudot kotona kunnes kuolet ja joku muu siivoaa ne pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi