Miksi ihminen haluaa olla julma sille, joka hänestä pitää?
Miksi joillakin ihmisillä on tarve olla ilkeitä sille joka kovasti pitää heistä, hoivaa ja tyydyttää heidän tarpeensa?
Näkemystä tästä?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tietenkään samalla tavalla tykkää takaisin ja siksi toisen hempeily ärsyttää.
Näin olen ajatellut. Miksi ovat sitten kuitenkin vihaisia kun heidät hylätään? Kun luulisi olevan ennemminkin tyytyväinen että pääsi ärsyttävästä ihmisestä eroon.
ApSaavat kiksejä siitä ilkeilystä. Kun kohde hylkää heidät, enää eivät saa sitä hyvää oloa. Tottakai se v-tuttaa.
Entä jos kohdekin saa kicksejä siitä, että ilkeilijä ei yhtäkkiä enää saakaan janoamaansa ihailua ja muuttuu vielä ilkeämmäksi, mikä edelleen vaikeuttaa uuden ihailijan löytämistä? Se valtahan on silloin sillä kohteella.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin taitaa olla nyt oletuksena, että paha on mies ja hyvä nainen.
Tuo oletus on sinun omassa päässäsi. Miksi?
Saattaa se lällyilijäkin olla se vallanhakija, joka sitten käyttää sitä korttinaan kun "olet minulle niin ilkeä ollut" ja syyllistämällä pyrkii kohti ties mitä päämääriään. Miksi muuten tämä roikkuisi jossain joka muka kohtelee häntä julmasti, sama kun tempoisi itseään nyrkillä naamaan.
Varmaan siksi, että hän ei itse pidä siitä henkilöstä lainkaan, ja lisäksi kärsii jollakin tavalla tämän hyvää tarkoittavista tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa se lällyilijäkin olla se vallanhakija, joka sitten käyttää sitä korttinaan kun "olet minulle niin ilkeä ollut" ja syyllistämällä pyrkii kohti ties mitä päämääriään. Miksi muuten tämä roikkuisi jossain joka muka kohtelee häntä julmasti, sama kun tempoisi itseään nyrkillä naamaan.
Niin, tai pelaa hetken mukana ja poistuu nauraen juuri kun ilkeilijä on voimansa tunnossa ja kuvittelee saaneensa toisen alistettua.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on sulle ilkeä, sun ei tarvi antaa sille mitään.
Anna hyvyyttä ja huomiota vain hyville. Ilkeät narsistit ei hyvyyttä ansaitse.
Mieti omaa läheisriippuvuuttasi. Olet jossain vaiheessa jäänyt jotain vaille, ja luulet saavasi sen joltain joka ei kykene sitä antamaan.
Ei pidä nähdä hyvyyttä siellä missä sitä ei ole.
Joo en annakaan, eikä taida antaa kukaan muukaan. Kuukaudessa huomaa, jos on paljon tekemisissä.
Olen varmasti jäänyt lapsuudessa vaille jotain. En kuitenkaan yhtä pahasti ja paljon kuin joku sadistinen ihminen.
Ap
Miettiikö kukaan täällä koskaan, millainen on ollut tuon psykopaatin tai narsistin lapsuus ja elämä? Minun käy heitä oikeasti vain sääliksi-ei tarkoita, että haluaisin olla heidän kanssaan tekemisissä, mutta sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö kukaan täällä koskaan, millainen on ollut tuon psykopaatin tai narsistin lapsuus ja elämä? Minun käy heitä oikeasti vain sääliksi-ei tarkoita, että haluaisin olla heidän kanssaan tekemisissä, mutta sääliksi käy.
Mietin. Veikkaan että alistamista, nöyryyttämistä, ruumiillista kuritusta ja jalustalle nostamista vuorotellen.
Henkilö edelleen napanuoran päässä vanhempiinsa, koska tärkeät verkostot, raha ja lahjonta. Näiden avulla voi edelleen alistaa, nöyryyttää ja nostaa jalustalle - siis käyttää valtaa, vaikka lapsi jo aikuinen.
Ap
Ap ei ole kertonut, mitä on tapahtunut.
Joillakin on niin huono itsetunto, että jos joku tykkää: "siinä täytyy olla jotain vikaa, koska ei kukaan normaali voi pitää minusta. Hyi, mikä hyypiö!"
Vierailija kirjoitti:
"Olen auttanut sua niin paljon ja tukenut vaikka missä, et voi jättää mua tai olet julma ja ilkeä!" Auttaminen ei ole pyyteetöntä ja oikeaa välittämistä, jos siitä jää jotain velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään kokemamme vääryys ei oikeuta vahingoittamaan muita. Ei mikään. Narsisti valitsee tehdä väärin, koska valitsee tehdä väärin.
Oman mieheni mielestä se on vain luonnollista, että kaataa kaiken p*skan sen lähimmän ihmisen niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tietenkään samalla tavalla tykkää takaisin ja siksi toisen hempeily ärsyttää.
Näin olen ajatellut. Miksi ovat sitten kuitenkin vihaisia kun heidät hylätään? Kun luulisi olevan ennemminkin tyytyväinen että pääsi ärsyttävästä ihmisestä eroon.
Ap
Narsisti haluaa aina päättää. Halusit tai teit mitä tahansa, hän haluaa aina päinvastoin. Sairaita epäihmisiä, jotka eivät ansaitse kenenkään huomiota. Ovat vain loisia.
Ei ne sanat vaan teot. Narsisti voi puhua ihan mitä tahansa haluat kuulla, mutta teot on muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään kokemamme vääryys ei oikeuta vahingoittamaan muita. Ei mikään. Narsisti valitsee tehdä väärin, koska valitsee tehdä väärin.
Ymmärrätköhän, mistä sosiopatiassa, psykopatiassa tai narsismissa on kyse? Jokainen normaalilla omallatunnolla ja moraalikäsityksillä varustettu ihminen voi toki valita oikean ja väärän, mutta näissä psyykkisissä kieroutumissa onkin kyse juuri siitä että henkilö ei oikeasti tajua mitä on empatia, tunneäly tai myötätunto, koska ei sellaista ole itse saanut tärkeimmissä kehitysvaiheissaan kokea. Hän on yleensä syvästi traumatisoitunut, lähes parantumaton siis. Kyse on sairaudesta, mielenvikaisuudesta, epänormaalista psyykestä. Normaalin ihmisen on kylläkin varmasti sitä vaikea ymmärtää ja siksi onkin niin tärkeää että tunnistaa vaaran merkit ajoissa jotta voisi itseään suojella.
Ilkeilijät eivät kykene syviin ihmissuhteisiin. Kun ollaan vain pinnalla, toista voi kohdella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätköhän, mistä sosiopatiassa, psykopatiassa tai narsismissa on kyse? Jokainen normaalilla omallatunnolla ja moraalikäsityksillä varustettu ihminen voi toki valita oikean ja väärän, mutta näissä psyykkisissä kieroutumissa onkin kyse juuri siitä että henkilö ei oikeasti tajua mitä on empatia, tunneäly tai myötätunto, koska ei sellaista ole itse saanut tärkeimmissä kehitysvaiheissaan kokea. Hän on yleensä syvästi traumatisoitunut, lähes parantumaton siis. Kyse on sairaudesta, mielenvikaisuudesta, epänormaalista psyykestä. Normaalin ihmisen on kylläkin varmasti sitä vaikea ymmärtää ja siksi onkin niin tärkeää että tunnistaa vaaran merkit ajoissa jotta voisi itseään suojella.
No ei se nyt tuollaisista syistä johdu.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeilijät eivät kykene syviin ihmissuhteisiin. Kun ollaan vain pinnalla, toista voi kohdella huonosti.
Oikeastaan ilkeitä ihmisiä pitäisi käydä sääli. Joutuvat olemaan ja elämään itsensä ja tekojensa kanssa 24/7.
Tässäkin taitaa olla nyt oletuksena, että paha on mies ja hyvä nainen.