Kuinka suuri todennäköisyys on helsingissä, että polkupyörä varastetaan?
Veikkaisin että aika suuri ja on kokemuksia, ettei oikein uskalla säilyttää ulkona.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu fillarista. Yritin päästä vanhasta eroon jättämällä ostarille mutta ei kelvannut kellekään.
Oliko siinä renkaat?
Miehen fillari, halvin Bilteman pyörä, varastettiin kahdesti. Ekalla kerralla mieheni löysi ja otti omansa haltuun, viimeisellä kerralla vietiin taloyhtiön pyörävarastosta, samoin kuin mun kalliimpi pyörä. Lasten pyörät, kaikki hyvin lukittu, varastettiin. Älä edes mieti jatkuvaa ulkona säilyttämistä kun varastostakin viedään.
Miten tohon nyt sanoo jonkun todennäköisyyden? Jos säilytät sisällä olkkarissa niin 0%, jos jätät viikonlopuksi Malmin asemalle niin 100%.
Todennäköisyys P ("pyörä varastetaan") = 1 - P ("pyörää ei varasteta").
Alepafillareita ei varasteta. Ovat halpoja ja käteviä.
Minulta varastettiin Länsi-Pasilassa asuessani 5 pyörää kolmen vuoden aikana. Hankin surkean pyörän, jolla olen ajellut monta vuotta ilman varkauspelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu fillarista. Yritin päästä vanhasta eroon jättämällä ostarille mutta ei kelvannut kellekään.
Oliko siinä renkaat?
Se oli kunnossa. Ajoin sillä kauppaan ja sitten taas kotiin. Jätin vaan lukitsematta.
Lukitsematon lähtee erittäin suurella todennäköisyydellä aina. Siksi kaupungilla näkee mitä moninaisimpia lukitusratkaisuja. Tältä osin muihin ihmisiin ei voi luottaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Alepafillareita ei varasteta. Ovat halpoja ja käteviä.
Tämä. Mulla ei enää ole kaupungissa omaa pyörää. Alepafillari on huippu ja joustava käyttää. Jos niskaa iskee monsuuni niin fillarin voi ajaa parkkiin ja jatkaa julkisilla.
Halvempaakin kuin omalla pyörällä ajo jos ei itseä kiinnosta tehdä vuosihuoltoja.
Tampereella lähtee. Varsinkin marketin parkkipaikka.
Meillä vietiin taloyhtiössä kaikki pyörät kerralla. Ilmeisesti pakettiautolla tyhjensivät pyörätelineet
99,8 %
Konalassa & Itiksessä väiuntään 100 %
Riippuu pyörästä ja siitä mihin jättää. Ja jos ei ole lukkoa, niin varmasti lähtee.
Oulussa lähtee pyörät ainakin. Varmaan kaikissa kaupungeissa.