Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitajien lisät eivät ole palkkaa?

Vierailija
23.04.2023 |

Aina jaksaa ihmetyttää hoitajien kommentti siitä, että lisät eivät ole palkkaa vaan palkka on X euroa + lisät.

Olen itse opettaja ja jos puhun palkastani, puhun kyllä koko bruttopalkastani, joka sisältää kaiken:
- peruspalkan
- ikäLISÄT
- ylitunnit (jotka ovat korvausta ylimääräisestä työstä, eli LISIÄ)

Ja niitä LISIÄ ovat myös korvaukset ryhmänohjauksesta, yo-kokeiden korjauksesta, LISÄvastuusta X jne.

Hoitajien tyyliin täytyykin alkaa käyttää tyyliä 3150€/kk + lisät, koska ilmeisesti ne lisät eivät ole palkkaa. Ihmeellistä kyllä, että verotuksessa ansiotuloni sisältävät myös nuo LISÄT.

Juu, olen hieman ärsyyntynyt kun muutama hoitajakaveri ruikuttaa koko ajan palkka-asioistaan. Pakko oli päästä purkamaan jonnekin ja tämä AV on oikein mainio paikka siihen 😀

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täälä hoitajat vinkuu! Vaihtakaa alaa jos ei kiinnosta, miten vaikeeta se on. Teillä on aivan hyvät palkat verrattuna moneen muuhun ammattiin. Hävetkää!

Vierailija
122/128 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiturin euro on kansalaisen tonni.

Ja hoiturillehan ei alle kahdenkympin liksoja pidä sinun tarjoaman!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas täälä hoitajat vinkuu! Vaihtakaa alaa jos ei kiinnosta, miten vaikeeta se on. Teillä on aivan hyvät palkat verrattuna moneen muuhun ammattiin. Hävetkää!

Miksi sinä ylipäätään tulit ketjuun?

Vierailija
124/128 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lastentarhanopettaja ympärivuorokautisessa päiväkodissa ja mun sisko on sairaanhoitaja.

Tässä luettelen esimerkkejä, mistä hänelle maksetaan enemmän kuin minulle:

- peruspalkka

- lisät

- vuorontuuraus/lomanvaihtokorvaukset

- kulttuurisetelit

Ja mä olen meistä se, jolla on yliopistotutkinto.

Joo totta, vakaopet ovat palkkakuopassa. Ja yliopistokoulutus Joo, mutta ei pidempi koulutus kuin sairaanhoitajilla. Vastaa alempaa amk tutkintoa.

Entä ne sijaiset? Monella on pätevyys mutta ei virkaa.

Vierailija
125/128 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joilla ei lisiä, puhuvat he palkasta. Me, joilla lisät puhumme peruspalkasta ilman lisiä.

Toki helpompaa ilmaista palkka lisineen.

Tähän kuitenkin on joku päässyt pätemään sanomalla, että sun palkka ei olis mitään ilman lisiä. Amis koulutuksen omaava ei osaa mitään jne. ja saa paskaa palkkaa ym.

Vierailija
126/128 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa kuukausipalkkaa. Minun palkkani on 26 000 € vuodessa. Mikä siitä on peruspalkkaa, mikä lisiä ja mikä lomarahoja? Kertokaa minulle, kun minä en tiedä. Jotta voin verrata palkkaani hoitajien palkkaan, johon vain osa palkasta lasketaan. Minkä lasken tuosta 26 000:sta mukaan ja mitä voin jättää pois?

Ja paljonko maksat veroja? On kuitenkin tärkeää ymmärtääksemme miten hyvin tulot toimeen saamallasi palkalla.

Ihan normaalien verottajan ohjeiden mukaan maksan veroni. Paljonko hoitaja maksaa veroa? Ja ennen kaikkea, mikä on hoitajan kokonaisansio? Se ei ole vielä selvinnyt, kun halutaan jankuttaa vain peruspalkasta. Eihän sillä ole väliä, vaan sillä, että paljonko hoitaja saa palkkaa. Mutta jostain kummallisesta syystä hoitajat eivät halua sitä ollenkaan kertoa.

Mikä on hoitajien keskivuosipalkka?

Vierailija
127/128 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut jos sä hoiturina teet pelkkää mukavaa 8-16 -vuoroa, niin ihan kivan korvauksen siitä saat ja takuuvarmasti.

Edelleen Mustanaamio on oikeassa:

Hoituria tyhmempää ei ole.[/quote]

30 vuotta sairaanhoitajana, päivätyö, peruspalkka 2600€ + 200€ kokemuslisää .

Tyhmä olen ollut ainakin ammatinvalinnan suhteen.

Vierailija
128/128 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut jos sä hoiturina teet pelkkää mukavaa 8-16 -vuoroa, niin ihan kivan korvauksen siitä saat ja takuuvarmasti.

Edelleen Mustanaamio on oikeassa:

Hoituria tyhmempää ei ole.

30 vuotta sairaanhoitajana, päivätyö, peruspalkka 2600€ + 200€ kokemuslisää .

Tyhmä olen ollut ainakin ammatinvalinnan suhteen.Ammatinvalintaasi voit tietysti katua. Mutta se valinta ei ole veronmaksajien vika. Tuota se palkka on muillakin aloilla, jos et tiennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme