Akateeminen tutkinto, palkka 2700 €/kk
Kommentit (127)
Minä olen yliopistolla tutkijana ja saan bruttona 2500 €
Minä kirjastossa-ylempi korkeakoulututkinto- käteen jää 1600 € kuukaudessa.
Ottaen huomioon työnne helppouden ja siitä saatavan hyödyn, palkka on sekä biologilla, että tutkijalla kohdallaan.
Amis, palkka 3370e/kk.
T: Hitsari
Olen Junior devaaja käteen jäi 3000
Mitä kuvittelit palkan olevan, kun opintosuunnan valitsit?
Kielenkääntäjä-maisterit eivät pääse edes siivoojan tuloihin; apurahat ainoa keino selvitä. Biologeista suuri osa on kokonaan työttöminä, joten 2500 euroa kuussa oman alan töistä olisi todella mukava kutsumustyö Suomessa on paljon akateemisia työttömiä, koska koulutusmäärät ovat liian suuria ja pieni maa on täynnä yliopistoja. Mahtaakohan Lappeenrannan ympäristöinsinööreistä juuri kukaan olla koulustaan vastaavassa työssä?
KELA-kallu ja pilvikauppias, 5 tonnia jää joka kuussa harrastuksiin.
Aika heikko palkka kun ottaa huomioon koulutuksen. Näissä ammeteissa pitäisi alkupalkka olla 3000e paremmalla puolella. En väheksy biologeja niinkuin osa keskustelijoista vaan suhtaudun samalla hyvyydellä kuin muitakin työntekijöitä kohtaan.
Oppisopimuskoulutus, ~60 000/vuosi T. putkimies
Sulla on sentään biologin töitä. Meillä puoli vuosikurssia vaihtanut ammattia.
KTM, ekonomi, asiantuntijatyö. Brutto 5300€, netto 3500€.
Vierailija kirjoitti:
Kielenkääntäjä-maisterit eivät pääse edes siivoojan tuloihin; apurahat ainoa keino selvitä. Biologeista suuri osa on kokonaan työttöminä, joten 2500 euroa kuussa oman alan töistä olisi todella mukava kutsumustyö Suomessa on paljon akateemisia työttömiä, koska koulutusmäärät ovat liian suuria ja pieni maa on täynnä yliopistoja. Mahtaakohan Lappeenrannan ympäristöinsinööreistä juuri kukaan olla koulustaan vastaavassa työssä?
Uskon. Mä olen vastaavassa kannustinloukkuja ja tienaan ensimmäisessä ammatissani laitoshuoltajana konkarina paremmin kuin pohjalta ponnistaen FM-tutkinnollani. Humanistiala ei kannata, ellei tavoitteena oli välillä löllötellä ansiosidonnaisilla, mikä kyllä sekin on ihan mukavaa.
Itse olen sisällöntuottaja (Twitch ja YouTube) ja palkka 2000-3500 euroa kuukaudessa. Teen töitä noin 4 tuntia pe, la ja su. Muut päivät vapaata. Koulutusta ei ole. Palkkoja on turha vertailla 2020 luvulla. Ja akateemiset voi aina ryhtyä duunareiksi. M28
Mitä sitten? Työstä saa rahaa ei koulutuksesta.
Ja käteen jää verojen jälkeen noin 1800 €/kk.
T. Ap