Akateeminen tutkinto, palkka 2700 €/kk
Kommentit (127)
Oma vikasi, kun tuhlasit nuoruutesi koulussa etkä mennyt töihin.
Sivistys on arvokkaampaa, kuin raha.
Kulttuuriala, vakituinen työ, korkeakoulututkinto. Palkka alle 3000 €.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että nykyaikana ei koulutus kannata. Muutaman vuoden ammattikoululla saattaa yltää viiden tonnin tuloihin ja samaan aikaan tohtoreita kituuttaa köyhyysrajalla. Tähän saatava muutos! Koulutus kunniaan!
Turhia koulutuksia pitäisi karsia ja paikkoja vähentää. Menee valtavia määriä rahaa hukkaan ilman että tuotetaan yhteiskunnalle mitään hyödyllistä.
Ympäristöjärjestö, käteen jää 1400€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että nykyaikana ei koulutus kannata. Muutaman vuoden ammattikoululla saattaa yltää viiden tonnin tuloihin ja samaan aikaan tohtoreita kituuttaa köyhyysrajalla. Tähän saatava muutos! Koulutus kunniaan!
Tämä on totta. Entinen naapuri on käynyt vain peruskoulun. Omistaa kuljetusalan yrityksen ja keikkuu parhaiten tienaavien listalla. Samaan aikaan akateemiset ihmiset nostavat asumistukea, kun palkka ei riitä edes välttämättömiin menoihin.
Olen samaa mieltä, että kyllä näitä tiettyjä aloja pitäisi arvostaa enemmän mm palkan muodossa. Korkeakoulutusta vastaavat palkat pitää olla ja jonkun mainitsema 3000e on hyvä aloitus palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Entinen naapuri on käynyt vain peruskoulun. Omistaa kuljetusalan yrityksen ja keikkuu parhaiten tienaavien listalla. Samaan aikaan akateemiset ihmiset nostavat asumistukea, kun palkka ei riitä edes välttämättömiin menoihin.
Oletko ihan hassu? Pitäisikö yrityksen perustaminen olla sallittu vain korkeasti koulutetuille?
Jokainen voi kokeilla yrittäjyyttä ja kuinka helppoa on rikastua siinä. Voit pistää oman firman pystyyn vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yliopistolla tutkijana ja saan bruttona 2500 €
Lukion opettajana mietin, josko hakisi yhtä yliopiston projektitutkijan paikkaa, josta vinkattiin, että hae.
Palkka nyt 4500 e / kk, siinä olisi ollut 3500 e / kk ja velvollisuus hankkia osa rahoituksesta itse, ilmeisesti jotenkin sen projektin kautta. En tarkemmin osaa sanoa, koska kiinnostus loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että kyllä näitä tiettyjä aloja pitäisi arvostaa enemmän mm palkan muodossa. Korkeakoulutusta vastaavat palkat pitää olla ja jonkun mainitsema 3000e on hyvä aloitus palkka.
Kuinka paljon enemmän olisit valmis maksamaan veroja, että kaikki biologit saavat yli 3000 euroa kuussa?
Biologi myös, hiljattain valmistunut. Valitsin kurssit tietoisesti kunnan- ja valtion virkoja sekä asisntuntijatehtäviä silmällä pitäen ja pääsinkin sellaiseen harjoittelujen ja opintojen ohessa kerrytetyn kokemuksen myötä. Palkka 3600€ brutto.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja, määräaikainen, 2760€.
Opettaja, määräaikainen, 2300€.
Itse taas valmistun kuukauden päästä (turha tutkinto) ja en tule todennäköisesti pääsemään töihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja, määräaikainen, 2760€.
Opettaja, määräaikainen, 2300€.
Unohdit mainita, ettet tee täysiä tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas valmistun kuukauden päästä (turha tutkinto) ja en tule todennäköisesti pääsemään töihin..
Ai biologiksi?
Biologin työ ja koulutus on valitettavasti aliarvostettua vaikka koulutus on laaja ja osaamista tarvitaan laajasti. Itseä auttoi "työllisyyskurssi", jossa opin sanoittamaan ja tiivistämään osaamiseni cv,ssä sekä hakemuksissa ja haastattelussa.
Totuus on, että työnantajat (kuten palstalaisetkaan) eivät oikeasti tiedä biologin osaamisesta ja koulutuksesta juuri mitään, se täytyy osata itse sanoittaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai biologiksi?
Ei
Liiketalouden tradenomi, markkinointi. Alan töissä, 3 vuotta työkokemusta takana, bruttopalkka 3100€ pk-seutu.