Akateeminen tutkinto, palkka 2700 €/kk
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutetuille on vähemmän töitä. Ei voi mitään.
Tämä on yksiselitteisesti puppua. Korkeakoulutetut ovat huomattavasti harvemmin työttömänä kuin muut. Myös palkkataso on korkein korkeasti koulutetuilla.
Pari vuotta sitten "Suomi lukuina"-läyståkkeessä (by Tilastokeskus) oli työllisyys% tutkintonsa/koulutuksensa mukaisissa hommissa top3:
1) Erikoisammattitutkinto
2) YAMK-insinööri
3) kisensiaattitViimw vuoden läystäkettä en ole tsekannut.
YAMK täysityöllisyys on tilastoharha. Koska pitää olla käytännössä töissä, että voi opiskella
Saan lähihoitajana helposti yli 2000 euroa kuussa puhtaana käteen. Tosin osa niistä on lisiä mitä ei pitäisi pitää palkkana. Niin meille on ainakin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutetuille on vähemmän töitä. Ei voi mitään.
Tämä on yksiselitteisesti puppua. Korkeakoulutetut ovat huomattavasti harvemmin työttömänä kuin muut. Myös palkkataso on korkein korkeasti koulutetuilla.
Pari vuotta sitten "Suomi lukuina"-läyståkkeessä (by Tilastokeskus) oli työllisyys% tutkintonsa/koulutuksensa mukaisissa hommissa top3:
1) Erikoisammattitutkinto
2) YAMK-insinööri
3) kisensiaattitViimw vuoden läystäkettä en ole tsekannut.
YAMK täysityöllisyys on tilastoharha. Koska pitää olla käytännössä töissä, että voi opiskella
Koko väite on harhaa. Tuollaista tilastoa ei ole. Etenkin kun monella koulutustasolla on tutkintoja, joiden suorittaneilla on käytännössä täystyöllisyys toisin kuin YAMK-insinööreillä...
Kyllähän se lähinnä oma valinta on, jos akateemisella koulutuksella suostuu töihin bussikuskin palkalla. Tai sitten osaamisen puutetta.
Biologin ura oli haaveeni. Muutaman vuoden jaksoin pätkätöitä ja huonoa palkkatasoa. Kouluttauduin IT-alalle ja nyt, 2 vuoden jälkeen, palkkani on 4680 € ja luonto kulkee mukana vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Oikeustieteen opiskelija bruttopalkka 3150€/kk. Valmistuessa 5000€ ja nousee joka vuosi senioriteetin kasvaessa. Tärkeää valita järkevä ala, kun hakee opiskelemaan.
Itse olen pankilla lakimiehenä. Liksa kymmenen vuoden kokemuksella tuo 5000€/kk. Itse asiassa hieman alle.
Nyt tuli niin outoa tekstiä, että laitapa lähde tarkemmin. Ei nimittäin löydy kyseisestä julkaisusta.