Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
101/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala. 40km ei ole mitään. Osta muutaman tonnin auto alkuun ja kulje sillä, jos julkiset on aikataulun osalta hankalat.

Miten voi olla noin saamattomia ihmisiä. Todellakin joutaa kiristää työttömyysturvaa, kun ei tuon vertaista matkaa jakseta kulkea.

Ja jos sinulla ei ole ajokorttia niin hommaa se. Ei ole muiden asia elättää tuommoisia loisia.

Oma työmatka on noin 50km suuntaansa ja toisinaan kuljen bussilla, vaikka aikaa meneekin hieman enemmän. Yleensä ajan omalla, muutaman tonnin autolla. Jolla olen muuten ajanut jo useamman vuoden, että ei tarvitse edes ostaa sitä kallista autoa.

Kuinka paljon auto ja ajokortti maksaa? Puhut sekavia koska sosiaaliturvaa pitää nostaa jos odotetaan että työttömät alkaa autoja ostelemaan ja ylläpitämään.

No ei tarvi. ostaa auton vasta kun saa työpaikan. Kyllä, autoja saa ostettua ihan minuuteissa...

Vierailija
102/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ KOSKAAN HOMMATKO AJOKORTTIA, TYÖTTÖMÄNÄ SIITÄ ON VAIN HAITTAA.

TYÖTTÖMÄMMÄ EI OLE VARAA MAKSAA AJOKORTTIA JOTEN TYÖKKÄRI EI VOI SELLAISTA VAATIA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että jos muuttaa jonnekin korpeen, ei ikinä enää tarvitse mennä töihin? Ja työpaikan pitäisi olla kävelymatkan päässä?

Jos työpaikkoja ei ole eikä tule tulevaisuudessakaan ilmaantumaan niin lähelle asuntoa, että voisi kuvitella menevänsä töihin, niin harkitsisin kyllä muuttamista lähemmäksi työpaikkoja. Tai tosiaan ilmoittaisin, etten ole käytännössä työmarkkinoiden käytettävissä.

Itse asun Turussa noin 2 km:n päässä keskustasta eli en missään korvessa. Minulla oli hetken aikaa sellainen tilanne, että olin työtön. Koulutustani vastaavaa työtä ei löytynyt Turusta eikä lähikunnista sillä hetkellä. Lähin vapaa työpaikka oli Eurassa eli yli 90 km:n päässä. Toki Turusta käydään mm. Uudessakaupungissa asti töissä ja jopa kauempana, mutta kaikille se ei sovi. Pointtini on se, että ihminen voi asua isossa Kaupungissa ja silti voi olla vaikea löytää töitä läheltä.

Vierailija
104/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä provot on vanhentuneita. Nyt on pääosin se 4 työpaikan haku kuukaudessa. Tämän lasketaan hakemuksen täyttäminen, yhteydenotot ym. Eli hyvin helppo tehtävä kenelle tahansa. Ei näihin tosiaankaan tarvitse mitään selitellä tai korostaa ettei tahdo töihin.

Työtön valitsee lähtökohtaisesti itse, mitä työmahdollisuuksia hakee. Lisäksi TE-toimistot ja kuntakokeiluihin osallistuvat kunnat voivat tehdä työnhakijalle työtarjouksia.

"Työtarjoukset ovat velvoittavia, jos työnhaku on kestänyt kuusi kuukautta alkuhaastattelusta laskien. Työtarjous ei ole velvoittava, jos työnhakija on ennen työtarjousta raportoinut hakeneensa kyseisen jakson aikana työmahdollisuuksia sovitun määrän.

Työtarjousten velvoittavuus ei koske osa-aikatyössä olevia. Työajalla ei tältä osin ole merkitystä."

Vierailija
105/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, mutta ei ole varaa pitää autoa. Mistä se olettamus, että kaikki pystyisivät hankkimaan ja ylläpitämään autoa palkallaan?

Vierailija
106/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos Muhamed ei mene vuoren luo, niin vuoren on mentävä Muhamedin luo. Jos saat painan, muuta lähelle työpaikkaa.

Vierailija
107/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olit aiemmin töissä, kun asuntosi sijaitsee noin syrjässä? Minkä perusteella valitsit vakituisen asuinpaikkasi, jos siellä ei työpaikkoja ole ja jos pois muuttaminenkin on vaikeaa?

Vierailija
108/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hakenyt töitä 13 000 km päästä ja ap tuskailee hakemista 40 km päästä....

Ajelitko päivittäin tuon matkan? Suomenkin pituus päästä päähän on vain noin 1200 km. 

Vierailija
109/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt: 

Arvoisa yrityksen johtaja,

Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.

Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.

Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.

Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.

Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.

Kiitos mielenkiinnostanne ja oikein mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

[Tässä kohtaa laitat nimesi]

Yritetäänkö tässä olla vitsikkäitä halvemtamalla työttömiä?

Ja haluaisin tietää mitä pyysit tekoälyltä? Kirjoittaisitko huonon hakemuksen, jolla ei saa töitä? Vai pyysitkö, että kirjoita sossupummi ja työtävieroksuvan suomalaisen henkilön hakemus, vai kenties kirjoitit tuon itse omien asenteiden perusteelta? Veikkaan viimeistä.

Vierailija
110/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän ei pidä olla liian pitkä ja mielestäni 2h per suunta työmatkaan on liikaa. 1h on vielä kohtuuden rajoissa. Ja ajattelisin, että ei-toivotuilta työpaikoilta säästyy kun hilaa palkkatoiveensa riittävän ylös. Esim siivoustyöhön laittaa 3500e palkkatoiveen niin kukaan ei palkkaa ja vaikka palkkaisi olisi se lottovoitto.

Tässäkin voi huomioida mahdolliset haitat mukaan palkkatoiveeseen ja sisällyttää pitkän työmatkan korvattavaksi.

Vierailija
111/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olit aiemmin töissä, kun asuntosi sijaitsee noin syrjässä? Minkä perusteella valitsit vakituisen asuinpaikkasi, jos siellä ei työpaikkoja ole ja jos pois muuttaminenkin on vaikeaa?

En ole ap, mutta ihmisenhän ei tarvitse asua syrjässä, vaikka bussivuorot ovat huonot. Ja se työpaikkakin voi olla syrjässä. Mainitsin tuossa ylempänä työpaikasta 30 km päässä, jonka jätin hakematta koska bussit eivät kulje sinne klo 20 jälkeen. Se paikka - leipomo - on itse syrjässä.

Minä asun myös paikassa, jossa jo isovanhempani asuivat aikanaan, koska täällä on halpa asua. Tästä on vuosikymmenten aikana tullut "syrjäisempi" kuin mitä se alunperin oli. Tehtaat ovat lopettaneet ja palvelut ovat paenneet 10 ja 20 km päähän.

Vierailija
112/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks hyvä mitä voi kans vastata on et oot riippuvainen kAnNaBiKsEsTa etkä sä pysty heräilee noihi aikoihi..toimii 🤣🤣🤣

Vierailija
113/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt: 

Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.

Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.

Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.

Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.

Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.

Ystävällisin terveisin,

Ja haluaisin tietää mitä pyysit tekoälyltä? Kirjoittaisitko huonon hakemuksen, jolla ei saa töitä? Vai pyysitkö, että kirjoita sossupummi ja työtävieroksuvan suomalaisen henkilön hakemus, vai kenties kirjoitit tuon itse omien asenteiden perusteelta? Veikkaan viimeistä.

Minäkin veikkaan viimeistä. "Loisiminen" on tämän palstan kieltä, ei tule kovin todennäköisesti tekoälyltä.

Vierailija
114/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällisin terveisin,

Mielestäni huonoja työpaikkoja saa vieroksuakin, eli esim siivous työ valtavalla työtaakalla ja pienellä palkalla. Ei kukaan fiksu semmoiseen ryhdy.

Vierailija
115/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ihan kohtuuttomia vastauksia täällä.

Eihän se 40 km matka sellaisenaan ole iso, jos vain julkiset liikkuvat sopivasti. Mutta jos ei, niin eihän se työnhakijan vika ole.

Itse jätin hakematta paikkaa, joka on noin 30 km päässä, koska työ olisi ollut osittain ilta- ja yövuoroja ja sitä 10 km loppumatkaa (välissä vaihto) bussit jostain syystä kulkevat vain klo 20 asti. Minun olisi pitänyt siis mennä paikalle jo klo 20 vaikka työ alkaisi klo 3.

Meillähän perusteella joku alapeukuttaa tätä? Mielestäni ihan normaali ja järkevä päätös tuolta kirjoittajalta.

Paitsi jos työnantaja järjestää rauhallisen nukkumapaikan , että sinne voi mennä illalla ja herätä aamulla sieltä töihin.

Vierailija
116/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se TEviranomaisyen ongelma jos asut perslävessä jossa ei ole töitä eikä liikenneyhteyksiä? Muuta hyvä ihminen jonnekin ihmisten ilmoille.

Vierailija
117/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällisin terveisin,

Kirjoita suomeksi lyhyt vapaamuotoinen työhakemus firman johtajalle joka takaa sen että minua ei valita tehtävään ja saan jatkaa loisimista kansaneläkelaitoksen sosiaalituilla

Vierailija
118/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä itse asut? Kaikki viereistä pientä kaupunkia ja bussit kulkee huonosti.

Ohis

Vierailija
119/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos Muhamed ei mene vuoren luo, niin vuoren on mentävä Muhamedin luo. Jos saat painan, muuta lähelle työpaikkaa.

En ole ap, mutta en todellakaan muuta minnekään sen takia, että saisin keskellä korpea olevasta leipomosta kuuden kuukauden pätkän osa-aikaista työtä.

Vierailija
120/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällisin terveisin,

Minäkin veikkaan viimeistä. "Loisiminen" on tämän palstan kieltä, ei tule kovin todennäköisesti tekoälyltä.

Voit vaikka pyytää chatGPT:tä että käyttää slangia. Käy itse kokeilemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä