Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät

Vierailija
23.04.2023 |

Työt alkaisivat kello 06.30.

Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.

Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.

Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.

Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.

Kommentit (749)

Vierailija
61/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin auton. 40km ei ole pitkä matka autolla. Itse tyhmänä kuljin julkisilla 75km (yhteen suuntaan) matkan pari vuotta. Piti lähteä klo 5.30 kun työt alkoi klo 7. Olin kotona just sitten klo 17 eli työ vei lähes tuon ajan mikä sulla olisi. Jaksoin tuota matkaa 2v ja sitten läksin opiskelemaan, sen verran hankala tuo oli pienten päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, vaikka lasten isä jousti ja auttoi.

Vierailija
62/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia ostaa auto töiden takia.

Ei muuten ole.

On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.

Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?

Normaalit ihmiset jotka yrittää elättää itsensä .Kaikilla ei ole työpaikat kodin lähellä ja silloin on itsestäänselvä että hommataan auto.Ja autoja saa kyllä paljon halvemmalla.Mutta ainahan pystyy keksimään tekosyitä miksi ei voi töihin mennä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä on pakko todeta, että 40 km ei ole mikään pitkä matka töihin. Oma työmatkani on ollut nyt 13 vuoden ajan 30 km ja pidän sitä lyhyenä matkana. Sitä ennen työmatkan pituus oli 60 km kahdeksan vuoden ajan, joista kolme vuotta käytin bussia (eka bussi lähti klo 6.00 ja oli perillä 6.30, siitä kävelyä 5 minuuttia toiselle bussille ja odottelua 25 minuuttia ja toinen bussi lähti 7.00 ja oli perillä 7.55). Työpaikalle piti vielä kävellä hiukan vajaa kilsa, joten sellaista puolijuoksua piti mennä, että ehti ajoissa klo 8.00 perille.

Ei tullut noina aikoina mieleen, että olisi jokin vaihtoehto olla menemättä töihin. Tosin ostin auton, jolloin työmatka lyheni kerta heitolla alle tuntiin mutta saihan siinäkin maksaa mukavasti kilometreistä ja auton huolloista ja veroista.

Mun mieheni työmatka oli monien vuosien ajan 110 km suuntaansa eli yhteensä yli 200 km. Työpaikka oli suurkaupungissa; etenkin aamu/iltapäivä- ruuhkat olivat tosi kovat. Töissä oli kuitenkin käytävä; itselläni oli lyhyempi työmatka. Nykyään on työmatkojen suhteen kummallakin helpompaa...(ulkomailta)

Vierailija
64/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole.

On taloudellisesti järjetöntä ostaa 10 000-20 000 euroa maksavaa käytettyä autoa käydäkseen töissä pystyäkseen maksamaan auton osamaksut, polttoaineet, verot, huollot ym autoilun kulut.

Kuka stanan idiootti käy työssä saadaksen kasan ruosteista rautaa parkkipaikalle`?

No osta sitten 1000-2000 euron auto, vtn idiootti.

Joka hajoaa muutaman kuukauden päästä tai hajoaa korjauskelvottomaksi ihan vanhuuttaan tai ajettujen kilometrien seurauksena.

Liian halpaa, vanhaa, paljon ajettua autoa ei kannata ostaa jos haluaa, että se on varmatoiminen ja sillä pääsee töihin vielä ensiviikollakin.

Autoa ei kannata ostaa pelkästään työtön pääsemisen vuoksi, sillä se on järjettömin syy ottaa itselleen sellaista taloudellista taakkaa muutaman satasen vuoksi, joka siitä työstä jää käteen kun yhtälöstä poistetaan auton hankinta ja käyttökulut.

Järkeäkin saa käyttää näissä hommissa rakas höppänä ystäväiseni :-)

Nykyään ne 2-3 kolmen tonnin autot on huomattavasti parempia kuin 80-luvulla, ostaa sellaisen joita on tehty paljon, ja missä osat halpoja, alle 250 tuhatta ajetut kestää 4-5 vuotta helposti, jos ajaa n.15 000 vuodessa,  kulut on käytännössä bensa, öljynvaihdot ja renkaat.

Vierailija
65/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei edes ole ajokorttia.

Sehän on oma valinta.

Ei ole.

Kyllä on 95% tapauksista.

Vierailija
66/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan työmatka suuntaansa saa kestää 1.5h. Ylittyykö tämä sinulla?

Vierailija
67/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sitä duunia, ja ilmoita semmoinen palkkavaatimus, että voit hommata auton. Pyydän itse tonnin kuussa lisää, jos pitää ajaa töihin. Siitä jää 600 käteen, ja sillä pitää säädyllistä autoa huoltoineen, arvonalennuksineen yms.

Vierailija
68/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston " asiakaspalvelu" on erittäin suhteellista. Helposti joutuu silmätikuksi ja kiusataan koko ajan tai sitten ketään sieltä ei ota mitään yhteyttä ikinä.

Vierailija
69/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan työmatka suuntaansa saa kestää 1.5h. Ylittyykö tämä sinulla?

Laissa ei kyllä ole mitenkään rajoitettu kauanko työmatka saa kestää. Kyllä se saa kestää vaikka  5h, ei sitä ole mitenkään KIELLETTY.

Vierailija
70/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei edes ole ajokorttia.

Sehän on oma valinta.

Ei ole.

Kyllä se on, jos et ole sokea, pahasti kehitysvammainen tai muuten kyvytön. Silloin tosin sinua ei velvoiteta hakemaan töitäkään.

Höpsistä.

Ystäväni ei saa ajokorttia silmäsairauden takia ja on kuitenkin hyvässä virassa.

Ja hänkö kulkee 40 km bussilla suuntaansa ja kävelee loppukilometrit? Vai miten tämä on verrattavissa aloitukseen?

Sanoin vaan että aina se ei ole oma valinta.

Vierailija
71/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äh, kirjoitat hakemukseen hakevasi siitä syystä että työvoimatoimisto velvoittaa sinua hakemaan. Saahan sitä olla rehellinen. Sitten toivotat kohteliaasti hyvää kevättä ja "toivottavasti löydätte sopivan työntekijän", ystävällisin terveisin, ja nimesi.

Noin olen itse toiminut nyt yli 10 kertaa eikä kertaakaan kutsuttu haastatteluun. Ihan turhasta stressaat ap.

t.ammattiloisija

Juuri kaltaistesi vuoksi sosiaaliturva vaatii täydellisen remontin (kovat leikkaukset). Valitettavasti myös syyttömät kärsivät, mutta teitä on aivan liikaa.

Vierailija
72/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syljeskelisin vaan kattoon mieluusti kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Etköhän sä ap saa töitä myös lähempää.

Mutta voithan sä hakea työpaikkaa ja kirjoittaa työhakemukseen, että bussiaikataulujen takia voit olla töissä klo xx-xx. Se työnantaja sitten päättää, että onko se ok.

Kannatan tätä. Tosin, nykyisin kuulemma työnantajat " käräyttää" näitä jotka haastattelussa vetävät läskiksi tai kertovat suoraan että oli pakko hakea. Siitähän pääsee sitten taas rapsauttamaan karenssia kun ei oo yritetty tosissaan. Kyllä se on työttömällä hankalaa pitää itsensä joutilaana nykyään. Ennen oli toista, jokainen sai työmarkkinatukea kun ei viitsinyt etsiä töitä. 

Toimentulotuki on sitten seuraava vaihtoehto jos TE-toimisto heittäytyy vallan hankalaksi. 

Helpompaa on käydä vaan siellä töissä pelleilemässä että tekee muka töitä kun työnantajakin on maksavinaan palkkaa.

No ei todellakaan "käräytä" mistään, mitä oikein sekoilet 🤣🤣  3 kertaa tässä ollut neljän työpaikan hakuvelvollisuus(eli 12 paikkaa "hakenut") ja simppelein on laittaa lyhyt s.posti hakemus työpaikan pomolle missä ihan suoraan kirjoittaa hakevansa koska työkkäri velvoittaa. Ei työnantajat halua mitään töihin pakotettuja vaan aidosti motivoituneita, mitä ap ei näemmä ole. Jotkut jopa laittaa vastauksen "ok, kiitos rehellisyydestä".

Vierailija
73/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala. 40km ei ole mitään. Osta muutaman tonnin auto alkuun ja kulje sillä, jos julkiset on aikataulun osalta hankalat.

Miten voi olla noin saamattomia ihmisiä. Todellakin joutaa kiristää työttömyysturvaa, kun ei tuon vertaista matkaa jakseta kulkea.

Ja jos sinulla ei ole ajokorttia niin hommaa se. Ei ole muiden asia elättää tuommoisia loisia.

Oma työmatka on noin 50km suuntaansa ja toisinaan kuljen bussilla, vaikka aikaa meneekin hieman enemmän. Yleensä ajan omalla, muutaman tonnin autolla. Jolla olen muuten ajanut jo useamman vuoden, että ei tarvitse edes ostaa sitä kallista autoa.

Vierailija
74/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole.

Kyllä se vaan on ihan arkea muualla kuin ratikkareittien sisäpuolella. Suomi on laaja maa, joss edelleenkin kuljetaan autoilla, vaikka juuri lopetteleva hallitus meinasi tehdä siitä mahdotonta. Tiet kuopilla ja polttoaineen hinnat pilvissä.

Vierailija
75/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet työtä ja jos pääset haastatteluun niin kerrot, että bussi töihin lähtee vasta 6.30 eli silloin et luultavasti saa paikkaa. Näin olet täyttänyt tuon hakuvelvoitteen mutta et sitten kuitenkaan saa paikkaa.

Vierailija
76/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen viimeiset 20v ajellut 40km päähän töihin. Pitänyt itsestäänselvänä koska täällä maalla ei töitä ole. Autonon hajoamispisteessä. Hankittava joku parin tonnin koska kohta tilalle.

Vierailija
77/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa ymmärtää hyvin, miksi jotkut ovat pitkäaikaistyöttömiä. Aina on tekosyitä ja selityksiä. Minun perheessäni, suvussani ja tuttavapiirissäni toimitaan toisin. Auto ostetaan tietysti, vaikka velaksi. Tai muutetaan työn lähelle, vaikka osa perheestä jäisi muualle. Pätkätyökin kelpaa. Kerätään kokemusta ja suhteita. Opiskellaan lisää. Tärkeintä on pysyä liikkeessä. Koko ajan etsitään parempaa työtä, ja sitähän löytyy, kun kokemusta kertyy. Yli kolmekymppisistä tutuistani ei kukaan ole työtön, ja palkat nousevat kokemuksen myötä. Neuvoni työttömille: älä pysähdy, älä odota palvelua kotiisi vaan toimi. Aloita pohjalta ja kiipeä ylöspäin.

Vierailija
78/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset, kun haet, mutta hyvissä ajoin kerrot työnantajalle, millaisina aikoina pääset töihin.

Itse ostin aikoinani auton, kun tuli kutsu työhön. Silloin sai pankista lainan parissa päivässä, ja auton samassa ajassa. Ei vaan taida nykyisin työtön saada auton hintaa noin vana.

Vierailija
79/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala. 40km ei ole mitään. Osta muutaman tonnin auto alkuun ja kulje sillä, jos julkiset on aikataulun osalta hankalat.

Miten voi olla noin saamattomia ihmisiä. Todellakin joutaa kiristää työttömyysturvaa, kun ei tuon vertaista matkaa jakseta kulkea.

Ja jos sinulla ei ole ajokorttia niin hommaa se. Ei ole muiden asia elättää tuommoisia loisia.

Oma työmatka on noin 50km suuntaansa ja toisinaan kuljen bussilla, vaikka aikaa meneekin hieman enemmän. Yleensä ajan omalla, muutaman tonnin autolla. Jolla olen muuten ajanut jo useamman vuoden, että ei tarvitse edes ostaa sitä kallista autoa.

Millä rahalla työtön ostaa auton ja maksaa ajokortin?

Vierailija
80/749 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt: 

Arvoisa yrityksen johtaja,

Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.

Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.

Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.

Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.

Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.

Kiitos mielenkiinnostanne ja oikein mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,

[Tässä kohtaa laitat nimesi]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän