TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät
Työt alkaisivat kello 06.30.
Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.
Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.
Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.
Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.
Kommentit (749)
Jos suomessa olisi työvoimapula, niin firmat tappelisi työntekijöistä ja tarjoaisi kunnon sopimuksia. Myös työsuhdeasuntoja ja muuta mukavaa kuten työsuhdeauto jne. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että kaikki joustaminen täytyisi tapahtua työntekijän taholta mikä ei ihan reilua ole. Työntekijän täytyisi sopeuttaa aikansa ja liikkumisensa työpaikan mukaan. Eikö voisi yrittää sopia liukuvaa työaikaa jos hankalat liikenne yhteydet? Ettei tarvi esim tuntia olla tyhjänpanttina paikanpäällä vaan voi heti aloittaa työt. Ja sopia vähän reilunpaa palkkaa, jos työmatka pitkä?
Vierailija kirjoitti:
No sitten haet. Ei ne sua kuitenkaan palkkaa, hyvä jos haastatteluun asti pääset. Ja senhän sä mokaat jo tolla asenteellas. Ei hätää.
Oletko ihan terve ja kunnossa? Etkö ymmärrä realiteetteja, vaan luulet, että työmatkat kuljetaan jollain asenteella, eikä kulkuvälineellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt:
Arvoisa yrityksen johtaja,
Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.
Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.
Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.
Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.
Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.
Kiitos mielenkiinnostanne ja oikein mukavaa päivänjatkoa!
Ystävällisin terveisin,
[Tässä kohtaa laitat nimesi]
Yritetäänkö tässä olla vitsikkäitä halvemtamalla työttömiä?
Ja haluaisin tietää mitä pyysit tekoälyltä? Kirjoittaisitko huonon hakemuksen, jolla ei saa töitä? Vai pyysitkö, että kirjoita sossupummi ja työtävieroksuvan suomalaisen henkilön hakemus, vai kenties kirjoitit tuon itse omien asenteiden perusteelta? Veikkaan viimeistä.Kirjoita suomeksi lyhyt vapaamuotoinen työhakemus firman johtajalle joka takaa sen että minua ei valita tehtävään ja saan jatkaa loisimista kansaneläkelaitoksen sosiaalituilla
Laitoit siihen oman oletukseksi, että henkilön motiivi on loisiminen? Itse kyllä ymmärsin aloitusesta, että työ olis liian hankalien matkojen päässä ja silti sitä on velvoitettu hakemaan. En näe mitään sosiaalituilla loisismista siinä. Ihmisistä on työttöminä, se ei tarkoita loista. Ja joskus työtä ei onnistu liittämään muihin elämään. Esim en olisi lasten luota pois ja tuöskentelidis viikot toisella paikkakunnalla. Joku muu pystyy sen tekemään, itse en. Enkä usko, että kukaan sitä edes vaatisi tai ajattelisin loiseksi, koska työhalut on olemassa.
Eihän sinulla ole työhaluja kun et tahallasi tee sellaisia ratkaisuja, jotka mahdollistaisi työllistymisesi ja sen ettet loisi kakaroinesi yhteiskunnan elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että jos muuttaa jonnekin korpeen, ei ikinä enää tarvitse mennä töihin? Ja työpaikan pitäisi olla kävelymatkan päässä?
Jos työpaikkoja ei ole eikä tule tulevaisuudessakaan ilmaantumaan niin lähelle asuntoa, että voisi kuvitella menevänsä töihin, niin harkitsisin kyllä muuttamista lähemmäksi työpaikkoja. Tai tosiaan ilmoittaisin, etten ole käytännössä työmarkkinoiden käytettävissä.
Siinäpä se, että mitä teet jos omistat talon tuolla ns. syrjäseudulla, joka ei välttämättä ole kuin jonkin verran syrjässä vaan vaikka toistaiseksi jonkinlaisten, joskin koko ajan vähenevien bussiyhteyksien päässä naapurikaupungista jolloin olet vielä selvinnyt ilman autoa, mutta osoitus tulee johonkin hevonkuusen metallipajaan jonne ei pääse ilman autoa tai muuten katveeseen? Esim. ystäväni asuu maan suurimman kasvukeskuksen kehyskunnassa ja bussiyhteydet kirkolta tämän kaupungin keskustaan surkeat. Tottahan sen auton voi ostaa, mutta vaatii muutaman tonnin että saa toimivan ja myös varmuuden siitä että työ jatkuu jotta lainan saa maksettua. Se onnistuu jos palkasta jää vähän säästövaraa. Mutta tuohon muuttoon, että mitä jos se työ kestää vaikka 4-6 kk, yritätkö myydä talon jossa voi mennä 2 vuotta vai maksatko sekä talon sähkölaskua ja muita kuluja ja yrität vuokrata jostain kämpän joita saa yksityisiltä harvoin alle vuodeksi ja josta edelleenkään ei pääse ilman autoa teollisuusalueelle?
En halua tässä kovin korostetusti v...uilla, vaan yritin tuoda esiin niitä ongelmia joita esim. pätkätyön tai matalapalkkatyön vastaanottamiselle on. Että kun se ei ole välttämättä niin helppoa että muuta hei. Kun se paikka voi olla maantieteellisesti lähellä mutta sinne ei välttämättä pääse noin vain.
Asun suunnilleen tuolla tavalla ja olen ollut töissä viimeiset 25 vuotta samoin kuin puolisoni. Kilometrin säteellä ei asu ainuttakaan työtöntä, työssäkäyviä on varmaan 200 (en ole koskaan tarkasit laskenut). Olennaista on se, että myös maalla asuva voi varsin hyvin käydä töissä, kunhan ymmärtää elämisen reunaehdot. Mieluummin otan nettona tilille 4400 e/kk kuin 500 e/kk ja on vain ja ainoastaan minusta itsestäni kiinni, kumman summan valitsen.
Kannatti käydä aikanaan koulunsa kunnolla, talo järven rannalla ei ole aina pelkkä unelma.
Kaikilla ei ole asiat noin hyvin. Pieni erilaisuus ja opiskeleminen pitkälle on mahdotonta. Tai karmea lapsuus tai trauma on jättänyt fobiat. Suurin osa narkomaaneista lääkitsee itseään ja omia ahdistuksiaan. Bile huimeköytyäjät on erikseen ja ne yleensä käy töissä. . Yksi ystäväni on sen näköinen etteinnhäntä itsekään ottaisi töihin. Aivan ihana ja fiksu, mutta ei aivan tässä maailmassa aina.
Itse huomasin eron kohtelussa pelkän sukunimen vaihdon johdosta. Sen mukaan myös oletetaan, että osaan kieliä. Kukaan ei edes kysyä osaanko vai en.
Maailma ei Kohtele ihmisiä samalla tavalla ja kaikki ei ole samalla viivalla. Monella on monenlaisia mahdollisuuksia mutta usea näyttää tarjoavan omiaan ainoiksi oikeiksi ratkaisuiksi, jotka muka pätevät kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten haet. Ei ne sua kuitenkaan palkkaa, hyvä jos haastatteluun asti pääset. Ja senhän sä mokaat jo tolla asenteellas. Ei hätää.
Oletko ihan terve ja kunnossa? Etkö ymmärrä realiteetteja, vaan luulet, että työmatkat kuljetaan jollain asenteella, eikä kulkuvälineellä?
AI, en tiennytkään että HAKEMINEN velvoittaa käymään kotoa kyseisellä työpaikalla, joka arkiaamu vaikka ei tulisi valituksi. Olenko nyt pahastikin rikkonut lakia kun en koskaan ole käynyt työpaikalla jonne olen hakenut, mutten tullut valituksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä on pakko todeta, että 40 km ei ole mikään pitkä matka töihin. Oma työmatkani on ollut nyt 13 vuoden ajan 30 km ja pidän sitä lyhyenä matkana. Sitä ennen työmatkan pituus oli 60 km kahdeksan vuoden ajan, joista kolme vuotta käytin bussia (eka bussi lähti klo 6.00 ja oli perillä 6.30, siitä kävelyä 5 minuuttia toiselle bussille ja odottelua 25 minuuttia ja toinen bussi lähti 7.00 ja oli perillä 7.55). Työpaikalle piti vielä kävellä hiukan vajaa kilsa, joten sellaista puolijuoksua piti mennä, että ehti ajoissa klo 8.00 perille.
Ei tullut noina aikoina mieleen, että olisi jokin vaihtoehto olla menemättä töihin. Tosin ostin auton, jolloin työmatka lyheni kerta heitolla alle tuntiin mutta saihan siinäkin maksaa mukavasti kilometreistä ja auton huolloista ja veroista.
40 km riippuu ihan siitä, missä asuu. Esim. pienillä paikkakunnilla tai maalla se voi olla mahdoton ilman omaa autoa, koska julkinen liikenne ei ole toimiva. Busseja ei mene niin aikaisin aamulla, että ehtisi töihin klo 7 tai 8. Pääkaupunkiseudulla tai muissa isoissa kaupungeissa 40 km on varmaan ihan normaali matka.
Jo pelkästään Porissa tulee tämä ongelma, eikä Pori kai nyt ihan pienimpiin paikkakuntiin kuulu. Aamun ja päivän vuorot kulkevat muuten hyvin, mutta kuudelta alkavaan vuoroon ei pääse helposti bussilla, monessa paikassa tekee tiukkaa päästä seitsemäksikään, ja yövuorot ovat ihan mahdottomia ilman omaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenne on pielessä kun maataan mieluummin kotona elätttinä kuin ratkaistaan ne ongelmat. Niin sitä muutkin joutuu auton omistamaan työssä käydäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pistä chatGPT kirjoittamaan tahallisesti huonon hakemuksen huonolla suomenkielellä.. Itse asiassa kokeilen nyt:
Olen iloinen voidessani hakea tehtäväänne, johon en kuitenkaan toivo tulevani valituksi. Olen nimittäin tottunut loisimaan ja nauttimaan kansaneläkelaitoksen sosiaalituista, joten haluan jatkaa samaa elämäntyyliä.
Omaan erittäin heikon työmoraalin ja olen usein myöhässä, jos pääsen paikalle lainkaan. Minulle on ominaista vältellä vastuuta ja syyttää muita omista virheistäni. Työssäni olen erittäin hidastempoinen, eikä minulla ole minkäänlaista innokkuutta kehittyä ammatillisesti.
Lisäksi olen huomannut, että usein unohdan tärkeitä tehtäviä tai jätän ne kesken. Tämä on johtanut moniin ongelmiin aiemmissa työpaikoissani, minkä vuoksi olen päätynyt jättämään ne tai saanut potkut.
Olen myös varsin epäsosiaalinen ja vaikeasti lähestyttävä, joten en sovi työyhteisöön, jossa vaaditaan tiimityöskentelyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja. Lisäksi olen erittäin huono ottamaan kritiikkiä vastaan ja saatan suuttua helposti.
Kokemukseni ja koulutukseni ovat täysin irrelevantteja tähän tehtävään, joten en usko, että minulla olisi mitään annettavaa yrityksellenne. Toivon, että otatte tämän hakemukseni huomioon ja päätätte jättää minut valitsematta tehtävään.
Ystävällisin terveisin,
Ja haluaisin tietää mitä pyysit tekoälyltä? Kirjoittaisitko huonon hakemuksen, jolla ei saa töitä? Vai pyysitkö, että kirjoita sossupummi ja työtävieroksuvan suomalaisen henkilön hakemus, vai kenties kirjoitit tuon itse omien asenteiden perusteelta? Veikkaan viimeistä.Kirjoita suomeksi lyhyt vapaamuotoinen työhakemus firman johtajalle joka takaa sen että minua ei valita tehtävään ja saan jatkaa loisimista kansaneläkelaitoksen sosiaalituilla
Laitoit siihen oman oletukseksi, että henkilön motiivi on loisiminen? Itse kyllä ymmärsin aloitusesta, että työ olis liian hankalien matkojen päässä ja silti sitä on velvoitettu hakemaan. En näe mitään sosiaalituilla loisismista siinä. Ihmisistä on työttöminä, se ei tarkoita loista. Ja joskus työtä ei onnistu liittämään muihin elämään. Esim en olisi lasten luota pois ja tuöskentelidis viikot toisella paikkakunnalla. Joku muu pystyy sen tekemään, itse en. Enkä usko, että kukaan sitä edes vaatisi tai ajattelisin loiseksi, koska työhalut on olemassa.
Eihän sinulla ole työhaluja kun et tahallasi tee sellaisia ratkaisuja, jotka mahdollistaisi työllistymisesi ja sen ettet loisi kakaroinesi yhteiskunnan elättinä.
Ihmiset saavat olla työttömänä. Ei voida vaatia liian suuria uhrauksia työpaikan takia, kuten muuttamisia. Ja työmatkojen ja aikojen pitää olla kohtuulliset. Myös ns paskaduuneja ei ole kaikkien pakko tehdä vaan ammattia vastaavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä on pakko todeta, että 40 km ei ole mikään pitkä matka töihin. Oma työmatkani on ollut nyt 13 vuoden ajan 30 km ja pidän sitä lyhyenä matkana. Sitä ennen työmatkan pituus oli 60 km kahdeksan vuoden ajan, joista kolme vuotta käytin bussia (eka bussi lähti klo 6.00 ja oli perillä 6.30, siitä kävelyä 5 minuuttia toiselle bussille ja odottelua 25 minuuttia ja toinen bussi lähti 7.00 ja oli perillä 7.55). Työpaikalle piti vielä kävellä hiukan vajaa kilsa, joten sellaista puolijuoksua piti mennä, että ehti ajoissa klo 8.00 perille.
Ei tullut noina aikoina mieleen, että olisi jokin vaihtoehto olla menemättä töihin. Tosin ostin auton, jolloin työmatka lyheni kerta heitolla alle tuntiin mutta saihan siinäkin maksaa mukavasti kilometreistä ja auton huolloista ja veroista.
Tuossa ei ole mitään järkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei edes ole ajokorttia.
Sehän on oma valinta.
No ei todellakaan ole. Kaikilla ei ole siihen varaa, ajokortti on kallis hankinta. Jos elää kädestä suuhun työttömänä tai matalapalkkatyöllä niin ajokortti maksaa liikaa. Velkaakaan ei voi ottaa jos elää kädestä suuhun. Helppo puhua niiden, joille vanhemmat maksoivat kortin lukiolaisena.
On myös monia sairauksia ja rajoitteita jotka estävät ajokortin saamisen. Joidenkin kohdalla on ihan selvä, että ajokorttia ei yksinkertaisesti voi saada, sitä ei anneta jos on tietty diagnoosi. Sitten esim. minun kohdallani pidän epätodennäköisenä, että kykenisin saamaan kortin tai ainakaan sitten oikeasti käyttämään autoa. Minulla on paha hahmotushäiriö, enkä usko, että oppisin ajamaan vaarantamatta itseäni ja muita.
Kumma kyllä minulla oli vara maksaa ajokorttini itse opiskelijana ollessani. Ei mitään vaikeutta pitäisi työttömänä ollessa sitä hankkia. Varsinkin kun niiden hinnat (tarvittavien tuntien määrä) on romahtaneet huimasti.
Kuinka paljon maksoit esim. asumisestasi, paljonko sinulla jäi rahaa pakollisten menojen jälkeen? Kumma kyllä kaikkien tilanne ei ole samanlainen ja monilla ei jää pakollisten menojen kuten asumisen jälkeen rahaa yhtään säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Ihmiset saavat olla työttömänä. Ei voida vaatia liian suuria uhrauksia työpaikan takia, kuten muuttamisia. Ja työmatkojen ja aikojen pitää olla kohtuulliset. Myös ns paskaduuneja ei ole kaikkien pakko tehdä vaan ammattia vastaavaa työtä.
Saa tietenkin olla, mutta olkoon sitten omin rahoin, eikä väärinkäyttäisi työttömyyskorvausta, joka on tarkoitettu TYÖHALUISILLE työttömille.
Järkyttävää, miten moni tässä ketjussa on sisäistänyt kuuliaisen palkkaorjan mentaliteetin ja on velvoittamassa ap:ta hommaamaan rahoillaan auton tai jopa muuttamaan lähemmäksi työpaikkaa.
Onneksi minä itse toimin alalla, jossa voin tehdä etätöitä. En ikimaailmassa lähde enää aamuruuhkaan täpötäyteen bussiin, jossa istuu ankean näköisiä ihmisiä rumissa vaatteissaan, päästäkseni työpaikalle, jossa odottaa liuta veemäisiä runkkuja. Ja illalla odottaisi uusi masentava ruuhkabussimatka. Elämässä pitää olla muutakin kuin työntekoa eikä työn pidä antaa määrätä omaa elämää ja asuinpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, miten moni tässä ketjussa on sisäistänyt kuuliaisen palkkaorjan mentaliteetin ja on velvoittamassa ap:ta hommaamaan rahoillaan auton tai jopa muuttamaan lähemmäksi työpaikkaa.
Onneksi minä itse toimin alalla, jossa voin tehdä etätöitä. En ikimaailmassa lähde enää aamuruuhkaan täpötäyteen bussiin, jossa istuu ankean näköisiä ihmisiä rumissa vaatteissaan, päästäkseni työpaikalle, jossa odottaa liuta veemäisiä runkkuja. Ja illalla odottaisi uusi masentava ruuhkabussimatka. Elämässä pitää olla muutakin kuin työntekoa eikä työn pidä antaa määrätä omaa elämää ja asuinpaikkaa.
Voi vitja mikä elitisti, ja luulet vielä olevasi fiksu. onneksi meillä on kuitenki vielä kaupankassoja, siivooja, hoitsuja, opettajia, lääkäreitä, poliiseja, palomiehiä, raksaduunareita useimmat tärkeät ammatit ei onnistu etänä.
Eihän se hakuosoitus ap tarkoita että työn saisi joten turha pelätä. Itsekin olen hakenut käskettynä ja kaikki kauempana olevat karsiutuivat kun taatusti lähempänäkin oli joku tekijä. Välillä haastattelija oli myös ihmeissään työkkärin aivoituksista määräysten suhteen. Tein mitä piti ja vältin seuraukset. Itse löysin töitä inhimillisillä matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on oma valinta.
No ei todellakaan ole. Kaikilla ei ole siihen varaa, ajokortti on kallis hankinta. Jos elää kädestä suuhun työttömänä tai matalapalkkatyöllä niin ajokortti maksaa liikaa. Velkaakaan ei voi ottaa jos elää kädestä suuhun. Helppo puhua niiden, joille vanhemmat maksoivat kortin lukiolaisena.
On myös monia sairauksia ja rajoitteita jotka estävät ajokortin saamisen. Joidenkin kohdalla on ihan selvä, että ajokorttia ei yksinkertaisesti voi saada, sitä ei anneta jos on tietty diagnoosi. Sitten esim. minun kohdallani pidän epätodennäköisenä, että kykenisin saamaan kortin tai ainakaan sitten oikeasti käyttämään autoa. Minulla on paha hahmotushäiriö, enkä usko, että oppisin ajamaan vaarantamatta itseäni ja muita.
Kumma kyllä minulla oli vara maksaa ajokorttini itse opiskelijana ollessani. Ei mitään vaikeutta pitäisi työttömänä ollessa sitä hankkia. Varsinkin kun niiden hinnat (tarvittavien tuntien määrä) on romahtaneet huimasti.
Kuinka paljon maksoit esim. asumisestasi, paljonko sinulla jäi rahaa pakollisten menojen jälkeen? Kumma kyllä kaikkien tilanne ei ole samanlainen ja monilla ei jää pakollisten menojen kuten asumisen jälkeen rahaa yhtään säästöön.
Asumisesta maksoin markkinavuokran KO paikkakunnalla ja "pakollisiin" menoihin saa kuka tahansa menemään ihan niin paljon kuin haluavat. Siitähän se on kyse että osaako PRIORISOIDA menojansa ja tulojansa. Kun elää tulojensa mukaan niin takuulla jää vähän taskun pohjalle. Näitä säästöjä sitten voi käyttää niihin vähän kalliimpiin hankintoihin. Mutta ymmärrän hyvin että tämä on "mahdoton" ajatus osalle ihimisistä, joiden impulssikontrolli on kahviajuoneen oravan tasolla.
Tietty haet niitä töitä. Haastattelussa kyllä selviää haastattelijalle että et voi ottaa töitä matkojen takia.
Täällä ruotsissa pitää hakea määrätty määrä paikkoja per kuukausi. En tiedä onko väliä mitä paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos suomessa olisi työvoimapula, niin firmat tappelisi työntekijöistä ja tarjoaisi kunnon sopimuksia. Myös työsuhdeasuntoja ja muuta mukavaa kuten työsuhdeauto jne. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että kaikki joustaminen täytyisi tapahtua työntekijän taholta mikä ei ihan reilua ole. Työntekijän täytyisi sopeuttaa aikansa ja liikkumisensa työpaikan mukaan. Eikö voisi yrittää sopia liukuvaa työaikaa jos hankalat liikenne yhteydet? Ettei tarvi esim tuntia olla tyhjänpanttina paikanpäällä vaan voi heti aloittaa työt. Ja sopia vähän reilunpaa palkkaa, jos työmatka pitkä?
Missä ammateissa tai työpaikossa tuo olisi toimivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitja mikä elitisti, ja luulet vielä olevasi fiksu. onneksi meillä on kuitenki vielä kaupankassoja, siivooja, hoitsuja, opettajia, lääkäreitä, poliiseja, palomiehiä, raksaduunareita useimmat tärkeät ammatit ei onnistu etänä.
Luettelit just yhteiskunnan paskaduunit joita kukaan ei halua ynnä elitistiset lääkärit ja muka-älykkäät opettajat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on oma valinta.
Oma valinta jos esimerkiksi sairauden takia ei saa ajokorttia? Selvä..
Juu kaikki kortittomathan ovat tietenkin sairaita. Selvä se.
Oma valinta jos esimerkiksi sairauden takia ei saa ajokorttia? Selvä..