TE-toimiston mukaan minun pitäisi hakea työpaikkaa 40 kilometrin päästä ilman autoa. Kulkuyhteydet työpaikalle aivan järjettömät
Työt alkaisivat kello 06.30.
Linja-auto täältä työpaikalle lähtisi kello 04.50 ja olisin 05.40 työpaikkakunnalla. Sitten pari kilometriä kävelyä sinne töihin.
Seuraava linja-auto lähtisi kello 06.30 eli en voi ottaa sitä.
Iltapäivällä on niin, että sopivin eka bussi lähtee kello 16.10. Siihen kello 15.10 bussiin en ehdi millään.
Kotona olisin siis kello 17.00. Kun olen herännyt neljältä niin 13 tunnin jälkeen olenkin vihdoin kotona.
Kommentit (749)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan ei tartte hakea työpaikkaa jos työmatka kestää 2 tuntia. Kestääkö sulla?
Kokopäivätuöhön 3 tuntia ,osa-sikatyöhön 2 tuntia. Jumaliste 40 kilometriä kulkee autolla noin 35-45 minuuttia tiestä ja muusta liikenteestä riippuen.
Jos asuu syrjässä ja julkisenliikenteen ulottumattomissa niin se työmatka on ihan oma valinta
Nyt on vihreäsiirtymä ja olemme hiilineutraaleja, kunnianhimoa huutaa hallitukset. Autoa ei työmatkoihin käytetä. Ei julkisilla pääse, sitten vihreäsiirtymä maksaa elämisen. Bensan ja diisselin hinnat nousee, autoilua vähennettävä huutaa hallitus. Hoitakaa julkiset kuntoon, muuten maksatte elämisen.
Minä ajan päivittäin tuon 2x 42km töihin, jotta AP ja hengenheimolaiset saadaan elätettyä kotiin. Ei tartte mennä kauas eikä edes lähelle. On tämä epäreilu systeemi.
Osta auto, jos asut jossain kaukana. Muuten kannattaa katsoa kämppä työpaikan läheltä!
Ei tuo tarjous vielä mitään. Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa, mutta työhön olisi pitänyt hakea 200 km päähän. Lähin rautatieasema on 99 kilometrin päässä tuosta pikkupaikasta. Linja-autotkaan ei enää kulje. Otin selvää paikkakunnan asuntotilanteesta ja selvisi, ettei siellä ollut ainakaan silloin tarjolla yhtäkään vuokra-asuntoa.
Onneksi soitin paniikissa asianajajatuttavalle, joka puuttui peliin ja kumosi työtarjouksen laittomana. Juna-taksisysteemi olisi kestänyt yhteen suuntaan jo yli kolme tuntia. Tämän episodin jälkeen ei ole työtarjouksia näkynyt.
Eihän 40 kilometriä ole matka eikä mikään. Sinne vaan töihin ja pois kotoa makaamasta meidän muiden verorahoilla! Joku niidenkin rahojen eteen on tehnyt työtä ja kulkenut työmatkat.
Ajokorttiin saa maksuaikaa jopa 3 vuotta.
Auton hankinta rahoituksella alk. muutama kymmenen euroa kuukaudessa.
Mikä on ongelma?
Hae ihmeessä, sitä paikkaa hakee noin 300 muutakin,olisi ihme jos saisit työn.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma?
Nämä työtä vieruksuvat tekevät itse ongelmia. Taitaa olla trolli koko aloitus, ei kukaan voi olla noin saamaton.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan halua verorahoillani elättää tuollaisia, jotka eivät vaivaudu muuttamaan 40 kilometrin päähän lähelle työpaikkaa. Itse olen muuttanut monestikin työpaikan perässä enkä väärinkäyttänyt yhteiskunnan varoja.
Kyllähän se omistuskämppä kannattaa myydä jonkun määräaikaisen työsuhteen vuoksi ja muuttaa vuokralle. Kämppä menee päivässä kaupaksi ja muuttoon ja takuuvuokraankin löytyy työttömältä helposti rahat.
Pyydät haastattelussa reilumpaa palkkaa koska joudut hankkimaan työtä varten auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön 45 v eikä ole koskaan ollut varaa ajaa ajokorttia. Ei täällä pk seudulla kaikilla korttia ole. ihne huutelua tuo auton ostaminen ihmiselle joka ei ole vielä ole tullut edes valituksi saati aloittanut työssään. työmarkkinatuella ei tosiaan autoja ostella.
Lopeta valehteleminen.
Ajokortin hankinta ei ole talousongelma, siihen saa lainaa, jopa pikavippi riittää. Autokoulut tarjoaa parhaimmillaa jopa 36kk maksuaikaa (CAP). Voi maksaa sen tulevasta palkasta, siihen riittää jopa ensimmäinen tilipäivä.
Suomessa on 3,74 miljoonaa ajokorttia. Kaikki saavat, jotka haluaa ja on asenne kohdillaan.
Ei saa. Moni sairaus on este ajokortille, joten todella vastuutonta väittää tuollaista! Ja he käyvät töissä myös.
Epileptikko kun saa ajokortin jos on vaan asenne kohdillaan mitä poliisista, lääkäreistä tai muista ihmisistä välittämään :) entäs näkövammaiset, haluatko heidät liikenteeseen?
Miten todellakin joku kieltäytyy työstä kun ei ole varaa suorittaa ajokorttia? Kun jopa 3 vuoden maksuaikaakin annetaan kortille. Ja käytetyt autot eivät maksa juuri mitään. Ostaa jo ekatilistä.
Milläs ne ajokortin osamaksut sitten maksetaan kun se muutaman kuukauden määräaikainen työ loppuu ja olet taas työtön?
Jokaisen viikonkin sijaisuuden tai nollasopimuksen takia kannattaa ja pitääkin muuttaa. Parempi ettei asu missään, helppoa siirtyä työpaikkojen pihaan telttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön 45 v eikä ole koskaan ollut varaa ajaa ajokorttia. Ei täällä pk seudulla kaikilla korttia ole. ihne huutelua tuo auton ostaminen ihmiselle joka ei ole vielä ole tullut edes valituksi saati aloittanut työssään. työmarkkinatuella ei tosiaan autoja ostella.
Lopeta valehteleminen.
Ajokortin hankinta ei ole talousongelma, siihen saa lainaa, jopa pikavippi riittää. Autokoulut tarjoaa parhaimmillaa jopa 36kk maksuaikaa (CAP). Voi maksaa sen tulevasta palkasta, siihen riittää jopa ensimmäinen tilipäivä.
Suomessa on 3,74 miljoonaa ajokorttia. Kaikki saavat, jotka haluaa ja on asenne kohdillaan.
Kenenkään ei kannata ottaa pikavippiä yhtään mihinkään, nyt valoja päälle.
Muuttaa kannattaa heti kun saa kutsun haastatteluun. Mikä valttikortti haastattelussa kun kertoo asuvansa tuossa portilla ja kyselee pääseekö tänne aamuisin paskalle ja suihkuun.
Tosiaan moni unohtaa, että ainakin kaikki duunarityöt on nollasopimuksilla. Rakoilla on nyt paljon työtä, mutta sadepäivänä ei ole. Vaikea rakentaa omaa vakituista elämää sen varaan. Ja vaikka noillla sopimuksilla on tehnyt täyttä päivää pitkään, niin silti ei voi luottaa. Riskit pitää laskea omalta kantilta eikä yhteiskunnan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen viikonkin sijaisuuden tai nollasopimuksen takia kannattaa ja pitääkin muuttaa. Parempi ettei asu missään, helppoa siirtyä työpaikkojen pihaan telttaan.
kesäaikaan nukkuu helposti puiston penkilläkin. pääasia että menee töihin minne vaan eikä kuppaa yhteiskunnan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta valehteleminen.
Jos ihan todella paljon haluaisin auton, tekisinkin varmasti kaikkeni sen saadakseni, vaikka velkautuisin autoni takia. Mutta joku työpaikka, etenkään hanttihomma, ei todellakaan olisi sellainen, jonka vuoksi tekisin mitä vain. Etkä tekisi sinäkään, eikä kukaan muukaan tässä ketjussa auton ostoa, muuttoa, hankalia työmatkoja ehdottavista.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma?
Kuule, sen 10 vuotta kun olen tätä palstaa lukenut, täällä on saarnattu, että köyhän ei ikinä, ikinä, IKINÄ kannata ostaa mitään osamaksulla, EI MITÄÄN, ei edes jääkaappia, säilyttää sitten vaikka ruokansa naapurin jääkaapissa, tai syö pelkkiä kuivaraksuja kunnes on säästänyt uuteen jääkaappiin. EI OSAMAKSUJA. EI MITÄÄN TEKOSYITÄ.
Joten olen ottanut tästä ikuisuusneuvosta vaarin, enkä osta ikinä, IKINÄ miTÄÄÄÄÄÄN osamaksulla, en KOSKAAN.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä on pakko todeta, että 40 km ei ole mikään pitkä matka töihin. Oma työmatkani on ollut nyt 13 vuoden ajan 30 km ja pidän sitä lyhyenä matkana. Sitä ennen työmatkan pituus oli 60 km kahdeksan vuoden ajan, joista kolme vuotta käytin bussia (eka bussi lähti klo 6.00 ja oli perillä 6.30, siitä kävelyä 5 minuuttia toiselle bussille ja odottelua 25 minuuttia ja toinen bussi lähti 7.00 ja oli perillä 7.55). Työpaikalle piti vielä kävellä hiukan vajaa kilsa, joten sellaista puolijuoksua piti mennä, että ehti ajoissa klo 8.00 perille.
Ei tullut noina aikoina mieleen, että olisi jokin vaihtoehto olla menemättä töihin. Tosin ostin auton, jolloin työmatka lyheni kerta heitolla alle tuntiin mutta saihan siinäkin maksaa mukavasti kilometreistä ja auton huolloista ja veroista.
Arvostan
Onko sitä pakko itse hakea?
Eikö sitä voi toimittaa vaikka matkahuollon kautta?